Mz 251 kompresyon ve ateşleme bobini arızası
-
Motorumu 1 hafta önce güvendiğim bir ustaya bıraktım temel sıkıntım contaların arasından yağ gelmesiydi, motoru açılmazdan önce sadece 1 kez bujiden yolda kalmıştım oda çok bir dert olmadı değiştirdi yoluma gittim, ancak motor açlıp tamir edildikten sonra eve giderken yolda kaldım sorun bujideydi ustamı aradım gelip bujiyi değiştirdi sorun mekanik değil elektronik ateşleme bobinin orjinal değil dedi. Ardından eve geçip motoru denemek için 20 küsür km yol yaptım ancak motor yine yolda kaldı ve ateşlemeyi tam yapamadı. Bujiyi değiştim ancak sonrasında motor çalışmadı ayak marşına asıldıkça kompresyon düştü bir süre sonra tamamen bitti. Motor çalıştığı sırada egzoz patlatıp stop etti. Ateşleme bobini değişince ateşlemedeki arıza gider mi, kompresyonun ortadan kalkmasına ne sebep olabilir şimdiden yardımlarınız için teşşekkür ederim.
Reklamlar
-
Ateşleme ayrı kompresör ayrıdır..
Kompresör sıfıra indi demişsiniz.. buna nasıl karar verdiniz?
Çünkü kompresörun sıfıra inmesi için bujinin sökülmüş olması, üst kapak contasinin(4 zamanlilar gibi subap yok bunda) parcalanmasi,piston üstündeki segmanlarin kırılıp dökülmesi ( ki sıfıra indirmez)pistonun delinmesi gibi şeyler gerekir.
Size öyle gelmiş olduğunu varsayarak diğer konuya dönelim.
Atesleme de zamanlama hatası,bobin arızası okuyucu arızası pipo kablo bağlantısı sorunu yada fazla oranda katılan 2T yağ sebebiyle bujinin kurum yapması gibi bir çok sebep olur..
Kolaydan zora doğru gidin. Kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)