Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Şalter düğmesi

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Arkadaşlar aklımda bayadır bi soru var hep ne olucağını merak etmişimdir ama hiç denemeye de hep korkmuşumdur.

    diyelimki 45-50 arası bir hızla seyrederken, sağ elçikte bulunan kırmızı tuşu kapatırsak ne olur gerçekten cok merak ediyorum yani motor stop edicek o kesin ama viteste olduğundan dolayı direk kitlenecek mi ? yoksa belli bi hıza düşene kadar sadece yavaşlayacak mı


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Bende bilmiyorum. Acil vazife adamı bir arkadaşımızın denemesi lazım sonra sağlığı yerindeyse sonucu bizimle paylaşırsa seviniriz.
    BlueSpark ve Osm@n bunu beğendiler.

  3. #3
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Motosiklet hareket halindeyken kontak açıp kapatan, egzoz patlatan arkadaşlar vardı. Muhtemelen onu da kapatıp ufak ufak gaz verirken tekrar açsan egzoz patlar başka bir şey olmaz diye tahmin ediyorum ama asla YTD. Düşersin falan gerek yok böyle fantezilere.

    Muhtemelen bir şey olmayacaktır. Mühendisler giderken o parçanın kısadevre olma ihtimalini, bozulma ihtimalini, kırılma ihtimalini düşünmüşlerdir muhtemelen. Fantezi olarak denemeye gerek yok, en fazla fabrikaya falan mail atıp sorulabilir.

  4. #4
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Hintli bir vlogger Kawasaki Z250 ile denemiş hiç birşey olmuyor.Sadece motor gaz yemiyor böle burrrr diye ses çıkıyor kompresyonla beraber motor içinde biraz daha patlama oluyor o kadar.Yanlız elektrik ile çalışan sistemlerlere bi zararı varmı bilemiyorum.

  5. #5
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Motosikletin ateşlemesini kesme düğmesidir o, yani elektriği keser. Motosiklet akmaya devam eder ancak çalışmaz. Kompresyona biner, lastiğin tutunmasının azalacağı yere kadar tekerlek dönmeye devam eder. Tutunma bittiğinde kızaklamaya başlar arka tekerlek.

    Özetle bir şey olmaz.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Denemişliğim var E5'te. Yığılıp kalıyor motor, yavaşlayınca lastik kitleniyor. Vurdurma mevzusu gibi, yüksek hızla vurduruyorsun gibi düşün.

  7. #7
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    hiçbirşey olmaz, gaz açık gidiyorken, bir anda gazı bırakmış gibi olur, Açarsın devam eder. Egzost patlatabilir.
    Sisteme pek zararı yoktur mekanik anlamda. Elektronik tarafını bilemem.
    Onu yapın hadi de, motor çalışırken marş düğmesine basmayın yeter.
    arabalarda bile denemişliğim oldu.
    edit notu: arabalarda denemeye kalkmayın, fren sistemi ve hidrolik direksiyon sistemi deaktif olabilir dikkat!
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Hareket halindeyken killswitch kullanımında;
    * Motosiklet viteste ve hareket halindeyse neredeyse hiçbir fark hissetmezsiniz, gazı bırakmakla neredeyse aynı, fakat çok az bir farkla daha etkili bir motor freni etkisi sağlayacaktır.
    * Eğer debriyajı çekerseniz motorun stop etmiş olduğunu anlayabilirsiniz, yoksa farketmeyebilirsiniz dahi.
    * Debriyajı tekrar bırakırsanız motor tekrar dönmeye devam eder ancak ateşleme olmadığından çalışmıyordur. Bu esnada killswitch' i tekrar açarsanız motor normal şekilde çalışmaya devam edecektir, lakin bu esnadaki motor freni etkisi bir nebze daha fazla olacağından yüksek hızlarda ve kaygan zeminlerde ciddi risk oluşturması muhtemeldir.

    Killswitch' in orjinal kullanım şekilleri;
    * Kaza durumunda hızlıca motoru stop edebilmek için
    * Anahtar kırılması durumlarında motoru stop edebilmek için
    * Arazi motosikletlerinde dik rampalardan inişlerde arka teker kontrolü için (fren yerine tercih edilebilir, stabil frenaj sağlar)
    * Uzun ama çok uzun olmayan(örn.80-120sn kırmızı ışık) beklemelerde motorun hararetini önlemek ve şarj sistemini+bataryayı zorlamamak için v.b.

    Fantazilik bir durum yok. Arkadaşların da bahsettiği gibi, ateşlemeyi keserek motoru durmaya zorlayan bir sistemdir. Enjeksiyonlu motorlarda yakıt pompasını da durdurur. Ancak bu esnada birçok alıcının (en basiti far...) elektrik tüketimi devam ederken elektrik üretimi olmadığından bataryaya etkileri uzun süreli kullanımında sorun yaşatabilir. Bu tip çok uzun süreli beklemelerde killswitch yerine kontağın kapatılması daha doğrudur.

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    hiç bir şey olmaz gazı bırakmış gibi motor kompresöre biner yavaşlar , düğmeyi tekrar açmazsanız vitesli motorda debriyajı çektiğiniz anda motor stop eder , sukuterde ise varyatör ayıracak hıza düşene kadar motor freni ile akar , 5 ila 10 km civarı varyatör ayırır ve motor stop eder ,

    uzun yokuşları inerken daha etkili kopmresyon freni için kill switch i kapatın ve gaz kolunu sonuna kadar açın , vitesli veya sukuter farketmez daha çabuk yavaşlar fren balatalarını da korumuş olursunuz..


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)