Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

RKS RT250

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    RKS RT250 için Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı forumda yok. 2 sefer açmaya çalıştım mod onayı gibi birşeye düştüğünü yazdı ekran ama olmadı bir dönüş de almadım.

    Modeli haftaya teslim alacağım. Nasıl yapılıyor bu? Mecbur sohbet kısmına açtım başlığı. Yardımcı olup/yönlendirebilir misiniz?
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    nasıl bir şeymiş diye sitesine gireyim bakayım dedim,
    bu kadar saçma ve özensiz bir site olamaz. fiyat listesi yok sitede??
    benelli markasını araya bir yere sıkıştırmışlar

  3. #3
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...50-enduro.html

    Konusu bu değil mi

    o konuda da yazmştım 250cc motora göre cok vasat bence özellıklerı

  4. #4
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı f0cus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    nasıl bir şeymiş diye sitesine gireyim bakayım dedim,
    bu kadar saçma ve özensiz bir site olamaz. fiyat listesi yok sitede??
    benelli markasını araya bir yere sıkıştırmışlar
    Evet ne yazık ki öyle. Kalite fena değil ama site kötü. Haklısınız.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 11:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:17 ----------

    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...50-enduro.html

    Konusu bu değil mi

    o konuda da yazmştım 250cc motora göre cok vasat bence özellıklerı
    Bence değil kalmış o orada. O fiyat bandında 250 cc yok ki? 25 e Xpulse var belki onu söyleyebilirsiniz. Ben genel olarak beğendim açıkçası.

  5. #5
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Bir dizi deneyimimi paylaşmak için geldim.

    Daha önce Yamaha ve Honda'dan başka bir motora binmeyen biri olarak ilk defa bir Çin'li motosikletle temasım sıfırını satın alarak oldu.

    Honda CB125E, Honda CBF150, Honda NC750, Honda NC750X DCT, Yamaha XCity, Yamaha R25 ve son olarak da RKS RT250 aldım. Aslında Tracer 700 almak istedim ama minimum 6 ay bekleme süresi ve R25 sonrası o yükseklik ve ağırlığa alışabileceğim bir motor almak istedim.

    Tarihe not olsun diye: Motosikleti Haziran 2021'de 20.200 TL'Ye aldım. 2 haftada önce teslim aldım ve henüz 400 km oldu, işten fırsat kalsa 1.000 de olurdu. 12.07.2021 Pazartesi servis bakımım var. Oraya kadar olanları özetleyeyim:

    1) Ön bilgi: Rodaj'da olduğunda ağırlıklı 4.500-5.500 bandını geçmemeye çalıştım. Hatta ilk 250 km hiçbir şekilde 70 kmh & 4.500 rpm geçmedim.
    2) Geçici kronik, kullanıcı deneyimleriyle sabit: 7.000 rpm doğru giderken 6.250-6.750'den itibaren kafa ve çamurluk bitişik bu sebeple bir zırıltı duymaya başlıyorsunuz devir yükseldikçe. Daha üstü için birşey diyorum malum rodajda zorlamadım. Bu kafayı biraz yukarı alarak çözülebilir, kafalarda soru işareti oluşması. Merak edenler için 12.000 rpm var. Verilerine göre max power 8.000 rpm'de 16.5 hp ve max torque 6.500 rpm 18.2 nm fabrika verileri. Max güç kısmını bilemiyorum henüz rodajdayım ancak max torque kısmına katılıyorum. Yamaha R25'te de çok belirgindi.
    3) Geçici kronik, kullanıcı deneyimleriyle sabit: ön disk'te zamanla bir yamulma oluşuyor. Serviste çözümlendiğini paylaşan arkadaşlar oldu.
    4) Basit birşeydir bence: Ön frene basınca gidon sanki gidon tık edip öne atıyor yani bir somun gevşemiş gibi bir his. Anormali bir durum değil. Serviste bakacaklar zaten.
    5) Marş düğmesi takılabiliyor 1 kez başıma geldi diye notlamak istedim ancak buna bir yıldız (*) koyalım en son açıklayayım.
    6) Arka süspansiyonu sertleştirmek gerekiyor. Arka da tek amortisör var işini de güzel görüyor ancak 2 kişi binince lastiğin de büyük olması sebebiyle lastik motora sürtüyor. Hatta plakayı koparanlar olmuş böyle. Sertleştirme yapılırsa sorun ortadan kalkacaktır.
    7) Kişisel yaşadığım bir diğer sorunu da şöyle notlayayım: debriyajı sıkmama rağmen gaz vermediğimde; yani sürüş enasında giderken stop edebiliyor. Bunu da bayiye göstereceğim.

    400 km deneyimlerim bu şekilde.

    Şimdi şu (*) koyduğum maddeyi bir açıklayayım: Çinlilerde esas sorunsal bütün kullanıcıların farklı olması sebebiyle farklı kullanım şekillerinde farklı sorunlar ortaya çıkması. Tüm japondan inip çinliye geçenler böyle söylüyor: "Çabuk dağılıyorlar, Sonuçta kalite olarak düşük."

    Bu doğru ama kalitesiz ne kadar kalitesiz? Şöyle anlatayım: Tuşlar var hani kornadır vs plastik kalitesi düşük mesela. Grenajlardaki plastik biraz daha az kaliteli. Kullanılan kablolar motor bloğundaki biraz daha açıkta ve dipleri görünebiliyor vs. Gerçi bu çıplak bir model cross olduğu için ben yadırgamadım. Ama mesela pas konusu şu an hiç konuşulmasa da yıkatacağımı sanmıyorum. Doğrudan silerim zaten grenaj çok az. Tavsiyem de o olabilir. R25'te dahi temkinli davrandığım bir konuydu.

    Sevdiğim yani led gösterge, vites göstergesi, kalıplı gösterişli olması. Motosikletle kız tavlamak kısmıda bu motorda var, tecrübeyle sabit. Çok kalıplı ve enduro cross olduğundan yoldaki diğer enduro'cuların saygı duyduğu bir sürüş yakalayabiliyorsunuz. Egzozu ben beğeniyorum, stok çok hoş bir ses var.

    Gelelim sevmediğim yanlarına, ki alırken de temkinliydim. Hava soğutma motor bloğu. Bu şu demek 11-13 yada 13-17:30 saatlerinde seyahat edecekseniz max 100 km'de bir motoru gölgede dinlendirmek gerekiyor. İlk 200 km'de beni çok zorladı bu durum. Ancak rodaj süresi ilerledikçe km olarak, motor daha geç ısınmaya başladı. Şu an bu konuda memnunum. Ancak başlarda bu biraz can sıkabiliyor. Frenler diyeceğım, çabuk şişiyorlar haliyle sıcakta. Bayiden alırken frenleri süper kontrol ettirin. Sıvıları değiştirin gerekirse. Yaşanan diğer sorunlarda sigorta atması yedek bulunduruyoruz, gaz teli kopması yenisini alıyoruz, buji başlığı olarak CBF150 kullanarak çözülebilir şeyler. Benzin kapağı elde kalıyor, monte değil depoya. 20 TL yakıt ile 3.22 litre yarım depo doluyor. Ortalama 0.15 ile 0.20 kuruş yakıt tüketimi var. RPM oynatırsanız bu yükselir. Sakin kullanımda gayet iyi olduğunu düşünüyorum, lastikler de etken tabi şu an orjinal lastiklerdeyim ben ve dişli lastikler sarfiyatı arttırıyor. Yakında YouTube çekimi yapacağım öncesinde tam tüketim verisi hesaplayabilirsem burada paylaşırım. Aynalar çok yetersizdi başta zamanla alıştığımı söyleyebilirim ancak sorun devam ediyorsa değiştirin, ayna vazgeçilmez bir güvenlik detayıdır, herkes için.

    Motosiklette eksik olanlar ise topcase, ön akşam ışıklandırmasının çok yetersiz olması ve en büyük sorunu en sona sakladım: lastikler. topcase tarafında şase bir yere kadar geliyor. kuyruk plastik gibi düşünülebilir. dolayısıyla 45 lt topcase'ler için çok uygun bir motor değil. ön ışıklandırma 250 TL'ye led ışıklarla mükemmel hale getiriliyor. Lastikler biraz problem. RKS motoru üretirken çok büyük tel jant'lar kullanmış. Dolasıyla Anlas Capra ve Capra RD alabiliyorsunuz ancak ön arka set alamıyorsunuz. Boyut uydurup almak gerekiyor. Ben ağırlıklı yolda kullandığım için böyle diyorum. Şu an orjinal lastikler YuanXing marka çinli ve yol için tecrübesiz biri kendini 10 km'de yerde bulabilir. Ayrıca şamyel tarz bir lastik. Bir an önce değiştirmek lazım özellikle yol kullanıcıları. Arazi tarafını ilerde başka sürücü arkadaşlar da yazacaktır diye tahmin ediyorum.

    Diğer kullanıcı arkadaşlar ve özellikle 2020 model RT250'lerde arka jant tellerinin parçalandığı olmuş. RKS sessizce 2021 üretimlerinde bunu ortadan kaldırmış. Bayi'den aldığım bir bilgiydi ama 2021'lerde bu sorun yok gibi. Tel jant konusunu hiç sevmeyenlerdenim. Anlamıyorum da sebebini neden halen tel jant konulur. Ancak durum bu.

    Son olarak ben motoru 25 km gidiş geliş 50 km mini rotalarda sürdüm. Sıkışık ve açık trafikte her saatte denemeye çalıştım. Çukurlara hızlı girmedim vs. Üzmedi. F/P olduğunu düşünüyorum. Bu fiyatlara böyle motosiklet yok artık. Fiyatı 22.xxx olmuş ama aldığım duyuma göre 24.5xx bandına çıkacağı yönünde.

    Merak edenler olduğunu biliyorum. Titreşim var mı? 100 kmh üstü titreşim ayakta ve ellerde başlıyor. Top speed'de 115 ve 135 arası gördüğünü söyleyenler var. Ben iki kez 105'e kadar çıkıp bir görmek istedim. Asfalt çok düzgündü bunu yaparken, hava şartları da motor bloğunu zorlamayacak bir saatteydi: gece ve gündüz çok erken saatler.

    Son olarak alınır mı konusundaki fikrim sahip olduğum için değil ama iyi ki almışım diyorum. Sorunlar çözülmeyecek sorunlar değil, korkularımın üstüne gittim ve psikolojik olarak daha iyi durumdayım. Tracer 700'ü 6 ay bekleseydim şu an çok daha mutsuz olurdum buna eminim. Motosikletsiz hayata direnemeyenlerdenim.

    Tekerinize taş değmesin.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.

  6. #6
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza-bela vermesin.
    Lakin, 3. paragraf ile inceleme kısmında kendinizle baya bi çelişmişsiniz.
    Bir de, bence, motosiklet hakkında asıl yorum, alınca değil satılınca dinlenmeli.

  7. #7
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayırlı uğurlu olsun, Allah kaza-bela vermesin.
    Lakin, 3. paragraf ile inceleme kısmında kendinizle baya bi çelişmişsiniz.
    Bir de, bence, motosiklet hakkında asıl yorum, alınca değil satılınca dinlenmeli.
    sağolun teşekkürler. çelişmişsiniz kısmını okudum tekrar, orada bir çelişki yok. tam olarak şu: benim gibi japondan çinli alsam böyle diyorlar diyen kullanıcılara öngörü oluşturmak adına yazdım. ancak bunu sormasanız bende açıklamazdım ve sizin düşüncenizde olunmasına sebebiyet verebilir.

    insanlar neden böyle diyorlar ve aslında olan nedir bunu açıklamaya çalıştım. ben temiz hassas titiz bir kullanıcıyım. dolayısıyla bir problem yaşamadım. ancak kıyas yaparsanız ne demek bu söylemler sorusunun yanıtını açıklamaya çalıştım.

    motosikleti aldığım için iyi yorum yapmadım onu da paylaşayım. satınca da fikrim farklı olmayacak. Bence bütün motorlar iyidir, yeter ki kullanıcısı da o iyi oluşa destek versin görüşünce olanlardanım.

    yaşanılan sorunlar da çözülmeyecek sorunlar değil. biraz motosikletin anahtar kısımlarıyla haşır neşir olayım diye aldım. zira japonlar çok fazla alıştırıyor insanı sorunsuzluğa. örnekle de açıklayacak olursam: marş tuşu takılı kaldığında, sesi biliyorum tanıyorum ama ne yapacağımı bilememiştim. halen gülüyorum dönüp dönüp. hep derler "yolu bilmek başka yolda olmak başka" diye.

    isteğim seneye bin km'lerden bir deste yapmış olmak. o zaman da ayrıca editlerim ve belki de haklı çıkarsınız görüşlerim değişir. sürüp göreceğiz onu da.

    tekerinize taş değmesin, selamlar.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.

  8. #8
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sağolun teşekkürler. çelişmişsiniz kısmını okudum tekrar, orada bir çelişki yok. tam olarak şu: benim gibi japondan çinli alsam böyle diyorlar diyen kullanıcılara öngörü oluşturmak adına yazdım. ancak bunu sormasanız bende açıklamazdım ve sizin düşüncenizde olunmasına sebebiyet verebilir.

    insanlar neden böyle diyorlar ve aslında olan nedir bunu açıklamaya çalıştım. ben temiz hassas titiz bir kullanıcıyım. dolayısıyla bir problem yaşamadım. ancak kıyas yaparsanız ne demek bu söylemler sorusunun yanıtını açıklamaya çalıştım.

    motosikleti aldığım için iyi yorum yapmadım onu da paylaşayım. satınca da fikrim farklı olmayacak. Bence bütün motorlar iyidir, yeter ki kullanıcısı da o iyi oluşa destek versin görüşünce olanlardanım.

    yaşanılan sorunlar da çözülmeyecek sorunlar değil. biraz motosikletin anahtar kısımlarıyla haşır neşir olayım diye aldım. zira japonlar çok fazla alıştırıyor insanı sorunsuzluğa. örnekle de açıklayacak olursam: marş tuşu takılı kaldığında, sesi biliyorum tanıyorum ama ne yapacağımı bilememiştim. halen gülüyorum dönüp dönüp. hep derler "yolu bilmek başka yolda olmak başka" diye.

    isteğim seneye bin km'lerden bir deste yapmış olmak. o zaman da ayrıca editlerim ve belki de haklı çıkarsınız görüşlerim değişir. sürüp göreceğiz onu da.

    tekerinize taş değmesin, selamlar.

    Siz benim çelişki kelimesini yanlış anlamışsınız sanırım. Çinli alınmaz, iyidir kötüdürle alakalı demedim bunu.

    Daha önce bu kadar motosiklette deneyim yaşamış biri olarak şunları söylemeniz bana biraz anlamsız geldi;
    -İlk olarak, ağırlık ve yüksekliğe alışmak demişsiniz, tracer daha önce kullandığnızı söylediğiniz Nc ler den hafiftir.
    -Rodajda yüksek devire çıkılmaz gibi bir kaide yok, her devire çıkılır ama uzun süre kalınmaz,
    -Bu tür, hani gerektiğinde off road yapılack motosikletlerde amörtisörler özellikle yumuşak olur, yoksa bel dayanmaz,
    -Hava soğutmalı motorlar, sıkışık trafikte değilseniz veya rampa falan çıkmıyorsanız, sürekli seyir halinde olması soğuması için daha faydalıdır,
    -Tel jantın neden kullanıldığını bilmemeniz garip, ayrıca tel janta tubeles lastik direkt takamazsınız, biraz modifiye ister.

    Çinli-Japon kısmına gelince; 25 sene Çek,Alman ve japon'a binip sonrasında bir çinli aldım. O paralara alınacak bana uygun en iyi motordu. Ama 13 ay kadar dayanabildim, sonra sattım. Çünkü sürekli ''acaba bugün neresinden sorun verebilir'' den, sürüş keyfim kaçıyordu bazen. Çok büyük sıkıntılar yaşamadım,keyifle bindiğimde oldu, lakin o modelden ülkede 3 bin motor satıldıysa 2900 ünde rahat bazı kronik sıkıntılar çıkıyordu. Ve bunu kullanıcılar nedense hep sattıktan sonra dile getiriyordu.
    Sonuç olarak; piyasanın durumu ortada, fiyatlar el yakıyor. Herkes gücünün yettiğini alıyor, çoğumuzun da gücü Çinli'ye yetiyor ama hala bu çinliler o ucuz fiyatlarını da haketmiyor maalesef.
    Tekeriniz düz bassın.

  9. #9
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    Alıntı Metehan07-70 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Siz benim çelişki kelimesini yanlış anlamışsınız sanırım. Çinli alınmaz, iyidir kötüdürle alakalı demedim bunu.

    Daha önce bu kadar motosiklette deneyim yaşamış biri olarak şunları söylemeniz bana biraz anlamsız geldi;
    -İlk olarak, ağırlık ve yüksekliğe alışmak demişsiniz, tracer daha önce kullandığnızı söylediğiniz Nc ler den hafiftir.
    -Rodajda yüksek devire çıkılmaz gibi bir kaide yok, her devire çıkılır ama uzun süre kalınmaz,
    -Bu tür, hani gerektiğinde off road yapılack motosikletlerde amörtisörler özellikle yumuşak olur, yoksa bel dayanmaz,
    -Hava soğutmalı motorlar, sıkışık trafikte değilseniz veya rampa falan çıkmıyorsanız, sürekli seyir halinde olması soğuması için daha faydalıdır,
    -Tel jantın neden kullanıldığını bilmemeniz garip, ayrıca tel janta tubeles lastik direkt takamazsınız, biraz modifiye ister.

    Çinli-Japon kısmına gelince; 25 sene Çek,Alman ve japon'a binip sonrasında bir çinli aldım. O paralara alınacak bana uygun en iyi motordu. Ama 13 ay kadar dayanabildim, sonra sattım. Çünkü sürekli ''acaba bugün neresinden sorun verebilir'' den, sürüş keyfim kaçıyordu bazen. Çok büyük sıkıntılar yaşamadım,keyifle bindiğimde oldu, lakin o modelden ülkede 3 bin motor satıldıysa 2900 ünde rahat bazı kronik sıkıntılar çıkıyordu. Ve bunu kullanıcılar nedense hep sattıktan sonra dile getiriyordu.
    Sonuç olarak; piyasanın durumu ortada, fiyatlar el yakıyor. Herkes gücünün yettiğini alıyor, çoğumuzun da gücü Çinli'ye yetiyor ama hala bu çinliler o ucuz fiyatlarını da haketmiyor maalesef.
    Tekeriniz düz bassın.
    Tracer hafif olabilir bilmiyorum ama NC demir döküm gibi birşey. Tracer sürmedim.
    Rodaj için söylediğinize bayi usta bilgisi olarak yanıt vereyim 7.000 devir geçmemeye devam dedi. Ama yine de teşekkürler.
    On Road için aldım ama yollar o kadar bozuk ki Half Off gibi bir sürüş var.
    Hava soğutmada bu söylediğinize katılıyorum, ancak malum İstanbul trafiği.
    Modifiye kısmını da araştırınca farkettim, tahmin de ediyordum. Orjinali seven, çok bozmayı seven biri değilim. Böyle kalmasını düşündüm.

    Kesinlikle fiyat konusunda haklısınız. Rx1 bugun bayide 30k TL olmuş. Commuter sınıf yani rahmetli'nin deyimiyle bulgur pilavı, evet bulgur pilavı. Altın taneli falan herhalde artık.

    Tekeriniz düz bassın.
    Hayatımdaki en iyi sürüşü arıyorum. Yarım kask takıp kanayacağınıza, Full face kask takıp terleyin. En iyi motosiklet, sahip olduğunuzdur.

  10. #10
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    tecrübesini paylaşıp, katkıda bulunmak isteyenler için şurada bilgi paylaşım başlığı var.

    http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/207612-rks-rt250-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi.html


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler