Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

yağ tapası yalama oldu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    09 Kasım 2018
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    HONDA CBR 250R / MONDİAL DRiFT 125
    evet bugün yağ değişmek için yağı boşalttım malesef korktuğum oldu sonrasında vida boşa döndü.
    seyrek seyrek damlama var. yarın nasıl bir yol çizmeliyim?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    kalıcı çözümü için yapabileceğin bir şey yok. kaynakla doldurulup yeni diş açılacak veya bir numara büyük diş açılıp farklı tapa yapılacak.

    senin yapabileceğin geçici çözüm ise 1.5 mm çok damarlı elektrik kablosunun içini sıyır, bakır teli elindeki yağ tapasının dişlerine ince ince dola, üzerine teflon bant sar sıkı olsun. idareten düzeltir.

  3. #3
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Geçmiş olsun sıkıntı değil ancak gıcık iş. işini bilen bir tornacı motoru sökmeden 1mm geniş çapta yeni diş açabilir. Kaynakla doldurma da orjinal ebadı için sağlıklı ama motorun sökülmesi gerekir. Birdahaki sefere vidayı tamamen dişleri girecek ve aletle zor dönecek raddeye kadar sıkın 90 derece kadar daha sıkın yeterli olacaktır. Allahtan vida kırılmamış kimse uğraşmıyor.

  4. #4

    Üyelik
    06 Ocak 2019
    Öncelikle teflon bant, keten v.b. ürünle tipanizi sarıp yerine takmaya çalışmayın. Kopan parçalar
    motor bloğu, silindir, sanziman v.b. hayatı parçalarda ciddi hasara yol açabilir. Sanayii de . Klavuz açtirip, Helicoil Yay taktırabilirsiniz. . Tipanizi atmayın, tıpa dislisinde sıkıntı yoksa Helicoil den sonra kullanabilirsiniz. İşlem öncesi Yağı karterden temiz bir kaba boşaltın. Klavuz açma işleminden sonra karterin içerisinde alüminyum çapak kalır büyük ihtimalle, kaba koyduğunuz yağ ile motoru çalıştırmadan birkaç kez dolum yerinden doldurup, alt taraftan boşaltarak manuel devirdaim yapın ya da kafam rahat olsun derseniz, karteri söküp yikattirin. Devirdaim yapilan yağı kullanmayın, sıfır yağ koyup devam edebilirsiniz. Bu basit çözümü...


    Helicoil İşlemini yapan yeri sanayii de motorculara sorun, onlarin başına daha önce çokça gelmiştir.

    Bir diğer çözümü komple söküp tornacı da yeni yuva ve tıpa yapılması, bence gereksiz.


    Son çözümde komple değişim... Bu da aşırı pahalı....

  5. #5
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Benim karter de yalama oldu. Oysa çok dikkat ederim yağ değişimlerinde.

    Benimkinde tapa pulu çok kalınmış ince bi pul taktım. Tipa yuvaya oturunca ilerdeki bozulmamış dişlerden tuttu. Baya sağlam oldu.

    Yalniz söküp tekrar taksam tam yalama olacak. Şimdi bidahaki yağ değişiminde tapayı sökmeden yağ değiştirmeyi deneyecem bakalım nasıl olacak.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim karter de yalama oldu. Oysa çok dikkat ederim yağ değişimlerinde.

    Benimkinde tapa pulu çok kalınmış ince bi pul taktım. Tipa yuvaya oturunca ilerdeki bozulmamış dişlerden tuttu. Baya sağlam oldu.

    Yalniz söküp tekrar taksam tam yalama olacak. Şimdi bidahaki yağ değişiminde tapayı sökmeden yağ değiştirmeyi deneyecem bakalım nasıl olacak.
    Motoru ters çevirip doldurma yerinden mi boşaltacaksın yağı :D

  7. #7
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı HRider adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motoru ters çevirip doldurma yerinden mi boşaltacaksın yağı :D
    Doldurma yerinden hortumla vakumlamayi düşünüyorum.
    Elektrikli süpürge misali bi aletle.

  8. #8
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Alüminyum kaynak ile delik doldurulup yeni diş açılacak. En kalıcı çözüm bu. Heilcoil ile yapanları da duydum.

  9. #9
    burakrak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ocak 2018
    Şehir
    Rize
    Motosikleti
    Xtreme max 200
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doldurma yerinden hortumla vakumlamayi düşünüyorum.
    Elektrikli süpürge misali bi aletle.
    Bos camsilin uc kismini sisesinden ayir hortumunu yag doldurma deliginden sok bas fisfisa ama icindeki yagi tamamen cekebilirmisin bilmem.
    ABONE OLMAK İÇİN >>> youtube.com/channel/UC2pNC9t3HM5t01YezVcCwzw

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    çok konu açıldı bununla alakalı önce onlara göz atın.

  11. #11
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı Alisilin adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim karter de yalama oldu. Oysa çok dikkat ederim yağ değişimlerinde.

    Benimkinde tapa pulu çok kalınmış ince bi pul taktım. Tipa yuvaya oturunca ilerdeki bozulmamış dişlerden tuttu. Baya sağlam oldu.

    Yalniz söküp tekrar taksam tam yalama olacak. Şimdi bidahaki yağ değişiminde tapayı sökmeden yağ değiştirmeyi deneyecem bakalım nasıl olacak.
    arabalarda yapıyorlar içeri bir hortum salıp vakumla çekiyorlar eski yağı. öyle bir şey olabilir belki.

  12. #12
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Alıntı Palazar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle teflon bant, keten v.b. ürünle tipanizi sarıp yerine takmaya çalışmayın. Kopan parçalar
    motor bloğu, silindir, sanziman v.b. hayatı parçalarda ciddi hasara yol açabilir. Sanayii de . Klavuz açtirip, Helicoil Yay taktırabilirsiniz. . Tipanizi atmayın, tıpa dislisinde sıkıntı yoksa Helicoil den sonra kullanabilirsiniz. İşlem öncesi Yağı karterden temiz bir kaba boşaltın. Klavuz açma işleminden sonra karterin içerisinde alüminyum çapak kalır büyük ihtimalle, kaba koyduğunuz yağ ile motoru çalıştırmadan birkaç kez dolum yerinden doldurup, alt taraftan boşaltarak manuel devirdaim yapın ya da kafam rahat olsun derseniz, karteri söküp yikattirin. Devirdaim yapilan yağı kullanmayın, sıfır yağ koyup devam edebilirsiniz. Bu basit çözümü...


    Helicoil İşlemini yapan yeri sanayii de motorculara sorun, onlarin başına daha önce çokça gelmiştir.

    Bir diğer çözümü komple söküp tornacı da yeni yuva ve tıpa yapılması, bence gereksiz.


    Son çözümde komple değişim... Bu da aşırı pahalı....
    Teflon ya da KETEN HELE!!! kopup içeriden yağa karışmayacak yani öyle mi?


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)