evet bugün yağ değişmek için yağı boşalttım malesef korktuğum oldu sonrasında vida boşa döndü.
seyrek seyrek damlama var. yarın nasıl bir yol çizmeliyim?
evet bugün yağ değişmek için yağı boşalttım malesef korktuğum oldu sonrasında vida boşa döndü.
seyrek seyrek damlama var. yarın nasıl bir yol çizmeliyim?
kalıcı çözümü için yapabileceğin bir şey yok. kaynakla doldurulup yeni diş açılacak veya bir numara büyük diş açılıp farklı tapa yapılacak.
senin yapabileceğin geçici çözüm ise 1.5 mm çok damarlı elektrik kablosunun içini sıyır, bakır teli elindeki yağ tapasının dişlerine ince ince dola, üzerine teflon bant sar sıkı olsun. idareten düzeltir.
Geçmiş olsun sıkıntı değil ancak gıcık iş. işini bilen bir tornacı motoru sökmeden 1mm geniş çapta yeni diş açabilir. Kaynakla doldurma da orjinal ebadı için sağlıklı ama motorun sökülmesi gerekir. Birdahaki sefere vidayı tamamen dişleri girecek ve aletle zor dönecek raddeye kadar sıkın 90 derece kadar daha sıkın yeterli olacaktır. Allahtan vida kırılmamış kimse uğraşmıyor.
Öncelikle teflon bant, keten v.b. ürünle tipanizi sarıp yerine takmaya çalışmayın. Kopan parçalar
motor bloğu, silindir, sanziman v.b. hayatı parçalarda ciddi hasara yol açabilir. Sanayii de . Klavuz açtirip, Helicoil Yay taktırabilirsiniz. . Tipanizi atmayın, tıpa dislisinde sıkıntı yoksa Helicoil den sonra kullanabilirsiniz. İşlem öncesi Yağı karterden temiz bir kaba boşaltın. Klavuz açma işleminden sonra karterin içerisinde alüminyum çapak kalır büyük ihtimalle, kaba koyduğunuz yağ ile motoru çalıştırmadan birkaç kez dolum yerinden doldurup, alt taraftan boşaltarak manuel devirdaim yapın ya da kafam rahat olsun derseniz, karteri söküp yikattirin. Devirdaim yapilan yağı kullanmayın, sıfır yağ koyup devam edebilirsiniz. Bu basit çözümü...
Helicoil İşlemini yapan yeri sanayii de motorculara sorun, onlarin başına daha önce çokça gelmiştir.
Bir diğer çözümü komple söküp tornacı da yeni yuva ve tıpa yapılması, bence gereksiz.
Son çözümde komple değişim... Bu da aşırı pahalı....
Benim karter de yalama oldu. Oysa çok dikkat ederim yağ değişimlerinde.
Benimkinde tapa pulu çok kalınmış ince bi pul taktım. Tipa yuvaya oturunca ilerdeki bozulmamış dişlerden tuttu. Baya sağlam oldu.
Yalniz söküp tekrar taksam tam yalama olacak. Şimdi bidahaki yağ değişiminde tapayı sökmeden yağ değiştirmeyi deneyecem bakalım nasıl olacak.
Alüminyum kaynak ile delik doldurulup yeni diş açılacak. En kalıcı çözüm bu. Heilcoil ile yapanları da duydum.
çok konu açıldı bununla alakalı önce onlara göz atın.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)