Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Eski Model Japon mu, Yeni Model Çinli mi?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Fu Fu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Haziran 2021
    Motosikleti
    Tabanvay
    Japon çin fark etmez biri erken dökülüyor diğeri geç dökülür işte bakarsan bağ


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Hocam abs'li motor alın gözünüzü seveyim

  3. #23
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Ahh şu paranın gözü kör olsun. Bizi külüstürlere mahkum ettiler
    dundanbiri, ilaslan ve espresso bunu beğendiler.

  4. #24
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yarış motoru için konuşuyorum küçük cc ler çoğunlukla yanpeç takımında olur bakımsız olur ciğeri sökülür r 25 cbr 125/250 bunlardan uzak dur derim kullanıcı kitlesi çoğunlukla böyle
    ama commuter veya scooter dersen 20 yaşında japon alırım sıfır km çinli terçih etmem
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    VIA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ağustos 2010
    Şehir
    Başkent
    Motosikleti
    Yamaha XT660R- Afrika twin 1000L
    Alıntı F54 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ama commuter veya scooter dersen 20 yaşında japon alırım sıfır km çinli terçih etmem
    Aynen katılıyorum

    Tamirat tadilat yapma beceriniz yada iyi bir ustanız varsa özellikle kendiniz anlıyorsanız kesinlikle eski japon. Çünkü düzgün toparlanan , bakımlı eski bir japonla uzun süre sorunsuz devam edilebilir. Böyle bir imkan yoksa çinli modellerin arasındada nispeten az sorun çıkaran modeller tercih edilebilir.

  6. #26
    ilaslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2021
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    Kymco People S200i
    Karar veremediğim için sanırım bir süre daha scooter ile devam edeceğim... Kymco People S200i kötü bir makine değil fakat insan manuel motosiklet kullanmak istiyor...

  7. #27

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    15 yıllık motor 16 bin km'de. Vay be ne kadar az kullanılmış (yersen).

    2006 model CBR 125R çöptür. Çöp almak istersen sen bilirsin. Diğer motor çöp değildir, kullanıcı yorumlarına bakarak alınabilir. Onun yerine TNT 125 de tercih edilebilir.

    Bu arada 15 yıllık büyük cc Japon ile küçük cc Japon aynı şey değildir. Küçükler çok daha fazla yıpranıyorlar.

  8. #28
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    arkadaşlar 2021 model sıfır çinli alacagıma 1895 model Gottlieb Daimler alırım

  9. #29
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    bu işleri aldığınız son motor olacakmış gibi çok düşünmeye gerek yok, bir çinli veya hintli alır kullanırsınız olmadı satar japona geçersiniz, ömür boyu ilk motorunu kullanan kişi var ama sayısı çok azdır.

  10. #30
    xewor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda VFR 800X Crossrunner & QJ Motor LTM 125
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar eski model bir Japon kullanıyorum. Önümüzdeki 4 ay içindeki potansiyel bakımlar için işçilik hariç (lastik değişimleri dahil) 8800 TL bugünün kurundan masraf çıkardım. Kaldı ki kaza bela veya sonradan gelişen bir arıza için harcanacak giderler bu rakama dahil değil. Eski model Japon da ölümsüz değil, layiğiyle binmek istiyorsanız bazı masrafları yapmak durumundasınız. Sizin hedefinizdeki Cbr 125 bu kadar masraf çıkarmasa da yine de ilave olarak cebinizden bir para çıkacak.
    Japon'un en güzel özelliği bakımları düzgün yapıldığı müddetçe sürpriz yaşatmaması bence. 2007 model CBF600 kullandıktan sonra bunu kesin olarak anladım.
    Bu arada 8.800 TL lastik dahilse gayet uygun bence, o paranın çoğu lastiktir zaten.

  11. #31
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı xewor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Japon'un en güzel özelliği bakımları düzgün yapıldığı müddetçe sürpriz yaşatmaması bence. 2007 model CBF600 kullandıktan sonra bunu kesin olarak anladım.
    Bu arada 8.800 TL lastik dahilse gayet uygun bence, o paranın çoğu lastiktir zaten.
    Üstadım 2 sene öncesinin rakamları onlar. Şu an da aynı motoru kullanıyorum. Lastikleri geçen ay 5600 TL.ye aldım.
    espresso bunu beğendi.

  12. #32
    xewor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Ocak 2015
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Honda VFR 800X Crossrunner & QJ Motor LTM 125
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım 2 sene öncesinin rakamları onlar. Şu an da aynı motoru kullanıyorum. Lastikleri geçen ay 5600 TL.ye aldım.
    Off evet ya tarihe bakmadan alıntılayınca böyle oluyor demek ki.

    Neyse işin özü; Japon, güzel bakıldıkça yoldan çıkmaz.
    tommygun ve espresso bunu beğendiler.

  13. #33

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Bir alet sadece kaliteli olduğu için bozulmamazlık yapmaz eski Japonların çoğu elli tane el değiştirdi özellikle yüksek hacimler ..

    çoğunun km si en az belki 4-5 kez çekildi .. pek çok kullanıcı bakamadı hor kullandı, tek teker yaptı, motordan anlamayan ustaların ellerinde yanlış işler yapıldı , gerekli zamanda büyük bakım parça değişimi yapmadı parça pahalı diye yan sanayi çin malı kullandı netice piyasa da bir sürü saatli bomba gibi birinin elinde patlamayı bekleyen özellikle yüksek hacim motorlar var ..

    Bir o kadar da ustaların depolarında tamir edilmeyi bekleyen bir sürü motor var ..

    Eski seceresi belli olmayan geçmişi bilinmeyen makineye de ben motorcuyum motordan anlarım diyen kimse kefil olmaz Japon İtalyan Alman Amerika. Fark etmez …

  14. #34
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    2. El satış fiyatı günümüz şartları için bile ekonomik sayılan eski Japonların büyük bir çoğunluğunun içinden geçilmiş olduğu konusunda Logaritma ile hemfikirim. 2008 model motorumu 2019 senesinde aldığımda son 5000 km içinde 3 kez el değiştirmiş, 2 defa da yağsızlıktan motorunun kilitlendiğini birkaç ay sonra tesadüfen öğrenmiş ve şok olmuştum. Motoru toplayan ustayı bile bulup onunla konuşmuştum. Yine de Allah korudu da 3 sene ve neredeyse 50.000 km içinde başıma ciddi bir tamir masrafı açılmadı. Tabi herkes benim kadar şanslı olacak değil. Çok dikkat etmek ve her türlü sürprize hazır olmak gerek.
    espresso bunu beğendi.

  15. #35
    salih dalkıl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    mandalina city Erzin
    Motosikleti
    Bajaj Dominar 250
    bu konuda en yeni örneklerden biri ben olabilirim galiba cbf 150ye verdiğim paraya 1 2 bin daha ekliyerek sıfır çinli alabilirdim ama çin mallarından yeteri kadar ağzım yandı daha düşük cc daha düşük model olsun ama japon olsun. benim şahsi görüşüm budur
    espresso bunu beğendi.

  16. #36

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Optimum noktayı bulalım arkadaşlar. 20 yaşın üzerindeki geçmişi bilinmeyen motor alınmaz, 5 yaş civarındaki Japon motor her türlü çinliye tercih edilir..

  17. #37
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Burada aslında işletme maliyetleri konusunu çoğumuz es geçiyoruz. Hemen hemen herkes cebindeki tüm parayla satın alabileceği en pahalı motoru alıyor. Alsın ama bir sıkıntı çıktığında da bütçe kalmadığından motor tamir edilemiyor. 5 yaşındaki Japon motor güzel bir örnek ama onda bile alır almaz sıvıları, aküyü, lastikleri, zincir dişli setini hatta debriyaj balatasını değiştirmeye kalksak bugünün parasıyla en az 10.000'lik oluruz.
    espresso ve killingroad bunu beğendiler.

  18. #38

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada aslında işletme maliyetleri konusunu çoğumuz es geçiyoruz. Hemen hemen herkes cebindeki tüm parayla satın alabileceği en pahalı motoru alıyor. Alsın ama bir sıkıntı çıktığında da bütçe kalmadığından motor tamir edilemiyor. 5 yaşındaki Japon motor güzel bir örnek ama onda bile alır almaz sıvıları, aküyü, lastikleri, zincir dişli setini hatta debriyaj balatasını değiştirmeye kalksak bugünün parasıyla en az 10.000'lik oluruz.
    Bu bizim insanımızda genel olarak var. Garip bir şekilde bir taşıtın maliyetini onu satın almak zannediyorlar.
    Geçenlerde genç bir arkadaşım ticaret döner hevesiyle gitti 2000 model E46 aldı, feleğin çemberini aşındırmaktan kendisi çember olmuş arabanın. Şaka değil onu yürütmek, sen 22 yaşında olanını kendince ucuza kapattın diye araba da ucuza yürüyecek sanıyorsun, yok öyle bir Dünya.
    espresso ve tommygun bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  19. #39

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    Cbf150, ybr125. Hangisini temiz bulursanız.

  20. #40

    Üyelik
    25 Ekim 2004
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Artık Yok...
    Benim gençlere şahsi tavsiyem belli bu forumda çok yazdım scooterı ayrı tutuyorum onun her şekil 20 -30 yaşında olanını bile yürütür alırım ben o başka .. heleki kaliteli İtalyan malı piaggio vespa yada Japon burgman silverwing tarzı bir şey se her şekil yürütürsün..

    Vitesliler de iş başka mümkün olduğunca yeni almaya bakın imkan varsa Japon yoksa Hintli yoksa bence en son Çinli ..

    Yada ikinci planda cbf150 gibi orjinal parçalar la motorun blokunu sıfırlayıp kullanabileceğiniz toplamık makinede alabilirsiniz .. tabii uygun yollu olmak kaydı ile ..


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler