motosikletten motosiklete akü şarjı
-
08 Haziran 2021, 10:14
#1
o kadar çok karışık bilgi var ki bir sonuca varamadım.
arkadaşın motoru fiddle 3 aküsü bitmiş benim ybr.
aküleri hiç motorun içinden çıkartmayarak hatta şaseye de değmeden aküsü sağlam motorun yani ybryi çalıştırdıktan sonra kırmızı ybrnin artısına sonra fiddlenin artısına. ardından siyahı ybrnin eksisine ardından tekrar fiddle eksisine yaptıktan sonra fiddle 3 çalıştırılır baktın çalışıyor akü kabloları sırasını göz etmeksizin ilk kırmızı ve siyah ybrden sonra ardından hepsi fiddledan çıkartılır.
gibi gibi.
misal bu noktada ybr çalışıyor vaziyette olmalı mı?
gibi gibi ince detaylar var. motorları da çöp etmek istemiyorum internette hiç çalıştırmayın diyenler var çalıştırın diyenler var ilk kırmızıları takın sonra çalıştırın diyenler var. kafalar gitti. motor üstatlarına sorayım dedim.
akşam anca bakıcam mesajlara şimdiden teşekkürler
Reklamlar
-
08 Haziran 2021, 10:30
#2
İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.
-
08 Haziran 2021, 11:02
#3
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.
İlk hangisinin bağlandığının gayet önemli olduğuna dair birçok bilgi var internette. Bu işte akü firmasından sağlıklı bilgi aktaracak birisi yoktur herhalde.
https://www.mutlu.com.tr/aku-takviyesi-nasil-yapilir
Ben arabadan scootera takviye yapmıştım. Çalıştırdıktan sonra akünün şarj olması için 25-30 dk kadar çalışması gerekiyor.
instagram.com/gerivites
youtube.com/user/nimbus8222
-
08 Haziran 2021, 11:14
#4
gerivites adlı üyeden alıntı
İlk hangisinin bağlandığının gayet önemli olduğuna dair birçok bilgi var internette. Bu işte akü firmasından sağlıklı bilgi aktaracak birisi yoktur herhalde.
https://www.mutlu.com.tr/aku-takviyesi-nasil-yapilir
Ben arabadan scootera takviye yapmıştım. Çalıştırdıktan sonra akünün şarj olması için 25-30 dk kadar çalışması gerekiyor.
Takviye yapacağım zaman hiç önemsemedim bu konuları hiç sıkıntı yaşamadım. Tabiki üreticinin önerdiğini yapmak en doğrusu ama sıkıntı olacağını sannetmiyorum + yı - ye bağlamadıkca sıkıntı olcağını sannetmiyorum
-
08 Haziran 2021, 11:44
#5
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.
Hocam, eğer ilk önce eksi kutupları bağlarsanız artı kutupları bağlarken çıt çıt kıvılcım çıktığını rahatlıkla görebilirsiniz ki bu çok ciddi yangın riskini doğurur. Yanlışlıkla önce eksi, sonra artıyı bağladım ve bizzat tecrübe ettim. İlk hangisinin bağlandığı hayati derecede önemlidir. Önce artı kutuplar, sonra eksi kutuplar bağlanır, sökerken de tam tersi şekilde, önce eksi kutuplar, sonra artı kutuplar sökülür.
-
08 Haziran 2021, 22:04
#6
herkese teşekkürler. adamın motorunda ayak marşı varmış onu kullanınca gerek kalmadı. en azından bilgi kazandık.
-
09 Haziran 2021, 12:07
#7
natijax adlı üyeden alıntı
o kadar çok karışık bilgi var ki bir sonuca varamadım.
arkadaşın motoru fiddle 3 aküsü bitmiş benim ybr.
aküleri hiç motorun içinden çıkartmayarak hatta şaseye de değmeden aküsü sağlam motorun yani ybryi çalıştırdıktan sonra kırmızı ybrnin artısına sonra fiddlenin artısına. ardından siyahı ybrnin eksisine ardından tekrar fiddle eksisine yaptıktan sonra fiddle 3 çalıştırılır baktın çalışıyor akü kabloları sırasını göz etmeksizin ilk kırmızı ve siyah ybrden sonra ardından hepsi fiddledan çıkartılır.
gibi gibi.
misal bu noktada ybr çalışıyor vaziyette olmalı mı?
gibi gibi ince detaylar var. motorları da çöp etmek istemiyorum internette hiç çalıştırmayın diyenler var çalıştırın diyenler var ilk kırmızıları takın sonra çalıştırın diyenler var. kafalar gitti. motor üstatlarına sorayım dedim.
akşam anca bakıcam mesajlara şimdiden teşekkürler
akü takviyesi ayrı bir şey, yan motordaki aküyü şarj etmek ayrı bir şey.
takviye yapacaksanız. önce siyah (eksi) kablodan bağlantı atın, sonra kırmızı (artı kablodan bağlantı atın)
bunu şarjlı motor çalışıyorken yapın. sonra aküsü bitik motorun marşına basın.
zaten konjektör veya alternatör arızası yoksa aküsü bitik motor kendi kendini şarj etmeye başlar o andan sonra.
ama konjektör, alternatör vb. bir arızası varsa sağlam motordan bitik motoru şarj edeyim diyorsanız
yukardaki işlemi yaptıktan sonra sağlam motorun aküsünü devreden ayırmanız lazım. yoksa sağlam
motorun alternatörü iki motorun aküsünü birden şarj edemez.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)