Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

motosikletten motosiklete akü şarjı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    o kadar çok karışık bilgi var ki bir sonuca varamadım.
    arkadaşın motoru fiddle 3 aküsü bitmiş benim ybr.
    aküleri hiç motorun içinden çıkartmayarak hatta şaseye de değmeden aküsü sağlam motorun yani ybryi çalıştırdıktan sonra kırmızı ybrnin artısına sonra fiddlenin artısına. ardından siyahı ybrnin eksisine ardından tekrar fiddle eksisine yaptıktan sonra fiddle 3 çalıştırılır baktın çalışıyor akü kabloları sırasını göz etmeksizin ilk kırmızı ve siyah ybrden sonra ardından hepsi fiddledan çıkartılır.

    gibi gibi.
    misal bu noktada ybr çalışıyor vaziyette olmalı mı?
    gibi gibi ince detaylar var. motorları da çöp etmek istemiyorum internette hiç çalıştırmayın diyenler var çalıştırın diyenler var ilk kırmızıları takın sonra çalıştırın diyenler var. kafalar gitti. motor üstatlarına sorayım dedim.
    akşam anca bakıcam mesajlara şimdiden teşekkürler


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.

  3. #3
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.
    İlk hangisinin bağlandığının gayet önemli olduğuna dair birçok bilgi var internette. Bu işte akü firmasından sağlıklı bilgi aktaracak birisi yoktur herhalde.

    https://www.mutlu.com.tr/aku-takviyesi-nasil-yapilir

    Ben arabadan scootera takviye yapmıştım. Çalıştırdıktan sonra akünün şarj olması için 25-30 dk kadar çalışması gerekiyor.
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222

  4. #4

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı gerivites adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk hangisinin bağlandığının gayet önemli olduğuna dair birçok bilgi var internette. Bu işte akü firmasından sağlıklı bilgi aktaracak birisi yoktur herhalde.

    https://www.mutlu.com.tr/aku-takviyesi-nasil-yapilir

    Ben arabadan scootera takviye yapmıştım. Çalıştırdıktan sonra akünün şarj olması için 25-30 dk kadar çalışması gerekiyor.
    Takviye yapacağım zaman hiç önemsemedim bu konuları hiç sıkıntı yaşamadım. Tabiki üreticinin önerdiğini yapmak en doğrusu ama sıkıntı olacağını sannetmiyorum + yı - ye bağlamadıkca sıkıntı olcağını sannetmiyorum

  5. #5

    Üyelik
    25 Eylül 2016
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İlk hangisini bağladığınızın pekde önemi yok + ve - yi birbirine deymesin onun haricinde bir sıkıntı yok, Motosikletler çalışır vaziyette olması daha iyi olur. Aküsü bitmiş olan motosikletin kendini toparlayana kadar çıkartmayın (Stop ederse yeniden bağlamakla uğraşmayın) onun haricinde bir şey kalmıyor.
    Hocam, eğer ilk önce eksi kutupları bağlarsanız artı kutupları bağlarken çıt çıt kıvılcım çıktığını rahatlıkla görebilirsiniz ki bu çok ciddi yangın riskini doğurur. Yanlışlıkla önce eksi, sonra artıyı bağladım ve bizzat tecrübe ettim. İlk hangisinin bağlandığı hayati derecede önemlidir. Önce artı kutuplar, sonra eksi kutuplar bağlanır, sökerken de tam tersi şekilde, önce eksi kutuplar, sonra artı kutuplar sökülür.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    herkese teşekkürler. adamın motorunda ayak marşı varmış onu kullanınca gerek kalmadı. en azından bilgi kazandık.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    19 Şubat 2021
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CF Moto 250 NK-A
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o kadar çok karışık bilgi var ki bir sonuca varamadım.
    arkadaşın motoru fiddle 3 aküsü bitmiş benim ybr.
    aküleri hiç motorun içinden çıkartmayarak hatta şaseye de değmeden aküsü sağlam motorun yani ybryi çalıştırdıktan sonra kırmızı ybrnin artısına sonra fiddlenin artısına. ardından siyahı ybrnin eksisine ardından tekrar fiddle eksisine yaptıktan sonra fiddle 3 çalıştırılır baktın çalışıyor akü kabloları sırasını göz etmeksizin ilk kırmızı ve siyah ybrden sonra ardından hepsi fiddledan çıkartılır.

    gibi gibi.
    misal bu noktada ybr çalışıyor vaziyette olmalı mı?
    gibi gibi ince detaylar var. motorları da çöp etmek istemiyorum internette hiç çalıştırmayın diyenler var çalıştırın diyenler var ilk kırmızıları takın sonra çalıştırın diyenler var. kafalar gitti. motor üstatlarına sorayım dedim.
    akşam anca bakıcam mesajlara şimdiden teşekkürler
    akü takviyesi ayrı bir şey, yan motordaki aküyü şarj etmek ayrı bir şey.
    takviye yapacaksanız. önce siyah (eksi) kablodan bağlantı atın, sonra kırmızı (artı kablodan bağlantı atın)
    bunu şarjlı motor çalışıyorken yapın. sonra aküsü bitik motorun marşına basın.
    zaten konjektör veya alternatör arızası yoksa aküsü bitik motor kendi kendini şarj etmeye başlar o andan sonra.

    ama konjektör, alternatör vb. bir arızası varsa sağlam motordan bitik motoru şarj edeyim diyorsanız
    yukardaki işlemi yaptıktan sonra sağlam motorun aküsünü devreden ayırmanız lazım. yoksa sağlam
    motorun alternatörü iki motorun aküsünü birden şarj edemez.
    natijax bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)