Motorun silindirinin solunda tam ortada bir delik var fabrika çıkışlı. Kitapçıkta bir şey yazmıyor. Zorlayınca yağ attığını fark ettim o delikten. Sebebi nedir?
Motorun silindirinin solunda tam ortada bir delik var fabrika çıkışlı. Kitapçıkta bir şey yazmıyor. Zorlayınca yağ attığını fark ettim o delikten. Sebebi nedir?
zorlayinca yag atsin diye konulmus bir delik olabilir mi?
zorladığınn zaman normalden daha hızlı yağlama yaptığı için atıyordur
+1
Artı olarak blok içinde fazla yağ oluncada yapıyor bunu.Bazı arkadaşlar orayı tıkamaya falan çalışıyor .
Yağ seviyeni olması gereken düzeyde tutarak tekrar kontrol etmini öneririm.Eğer atmazsa terar sıkıntı yok ama atmaya devam ederse elbet bir çözümü veya bilgisi olan çıkacaktır.
Motor blok üzerinde hortum vasıtası ile hava filtresine bir hortum girer acaba bu hortum takılı olmayabilir mi, hava filtresini kontrol edin boşta ucu açık bir çıkıntı delik varmı, şunu da söylim hava filtresinin altında da delik vardır onu karıştırmayın. Motordan motora fark edermi onu da bilmiyorum.
gerçi yağ demişsin,görmeden ne desek beyhude.silindir üzerinde mi?üst kapakta mı?Muhtemelen bahsettiğin buji piposunun tahliye deliği.Buji piposunun lastiği suyun içeriye girmesine engelleyemezse(bir sorun olması durumunda) o tahliyeden atar,hatta bujiyi sökmeden önce buji yuvasına hava tutularak o tahliyeden içeri kaçma ihtimali olan kirin,tozun dışarı atılmasına yardımcı olur.
Karter havalandirma hortumu diye geçer
Belli bir km sonra,blok ustunden gelip,hava filtre kutusuna giden kalin hortum karterdeki yag buharini emer hava filtresine atar,kutunun dibi bir muddet sonra yagli olur buradan belli oluyor.
Hortumda yirtik,catlak.vs varsa yagi disari sizdirir.
Arkadaş doğru tarif ettiyse delik demiş.hortum çıkmış vb durum olsa anlayabilir.O delik yukarıdaki mesajımda belirttiğim gibi su ,toz tahliye deliği.şimdi aklıma geldi üst kapakta conta vardır,o bozulduysa buji yuvasına yağ sızdırabilir ve yağ o delikten dışarı akar.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)