Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KOT CEKETI MOTOR CEKETI YAPMAK

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    nousay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Öncelikle ceket al, yazlık ceket al gibi tavsiye verecekler yazmasın. Başlık ortada.

    Kendi ceketim yazın kullanamaz bir hal alıyor ve çok terletiyor. Onun yerine kot cekete koruma taktırmak istiyorum. Terziler bu işlemi yapabilir mi?

    Ürünün linkini koydum bence olur gibi zaten motor küçük. Kendimde hızı seven birisi değilim şehiriçi ulaşım aracı olarak kullanıyorum. Uzak mesafe yapacağım zaman deri ceketi giyerim
    https://urun.n11.com/diger/impactec-...-02-P319714264
    mesut hoca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Moderatör Levent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2007
    Şehir
    Antalya/Kaş
    Motosikleti
    R 1200 GS Adventure
    Alıntı nousay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ceket al, yazlık ceket al gibi tavsiye verecekler yazmasın. Başlık ortada.
    Sizi koruyan korumlar değil, ceketin kumaşıdır, korumalar darbeleri emer, kumaşı ise tutuşmaz.. Kot ceketten koruma beklemeyin.
    espresso, Stock Sever ve maktama bunu beğendiler.

  3. #3
    nousay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ocak 2020
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    CBR 125 R
    Alıntı Levent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizi koruyan korumlar değil, ceketin kumaşıdır, korumalar darbeleri emer, kumaşı ise tutuşmaz.. Kot ceketten koruma beklemeyin.
    cevap için teşekkür ederim abi. uygun fiyatlı tekstil ceket ile kot ceketin bir farkı olacağını düşünmüyorum bütçem ortada çünkü göründüğü üzere. ve ağırlık ve kalabalıktan kaçmak istiyorum
    Mustafa Kemal ATATÜRK

  4. #4
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı nousay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Terziler bu işlemi yapabilir mi?
    Aha şu dayıya bi sor.

    bursalıali ve ilkeronat bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    Alıntı Osm@n adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aha şu dayıya bi sor.

    https://i.ibb.co/VtXrrLY/belber.jpg
    ahahahaha bu dikis sünnet ve at nali. Bu sektorler nasil bir araya gelmis

  6. #6
    recaip - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2020
    Kevler, aramid kumas yoktur normal kot cekette, kaza aninda yarim saniye surtunmede bile doku kaybi yasar, derinin, etin eriyip, kemiginin asfalta surtundugunu görursun. Hayatinin geri kalaninda sakat olarak yasarsin, birak motor kullanmayi, corbayi pipet ile icer, tuvalette yardim almadan hacet gideremezsin. Macera arama, butcen yoksa ya git ikinci el al, en kötusu bile bundan iyidir yada motora binme, canindan kiymetli degil.
    espresso bunu beğendi.

  7. #7
    hasmet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Kot kumaşı asfaltta sürünmeye dayanıklı bir materyal hiç değil. Dikişler de keten iplik... Kaza esnasında korumalar yerinde duracak mı? Ceket bütünlüğünü koruyabilecek mi?

    Motosiklet ceketleri aramid iplik kullanıyor. Düşeceğiniz yerler kevlarla destekli üretiliyor.

    Sonradan uydurma çözümlerle paranızı boşuna çar çur etmiş olma ihtimaliniz yüksek olacak. Tekrar düşünün bence.
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    Atacan KSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Nisan 2019
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Multistrada V2
    korumalarını paylaştığınız vecton firmasının, korumaları da üzerinde takılı gelen, içi kevlar destekli kot montları var.

    https://www.vecton.com.tr/motoshirt-jdl5010
    Bahadır ÖZEL bunu beğendi.

  9. #9
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Rider denimin çok güzel kot ceketleri var, ona da bakın

  10. #10
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma




    Al sana kaza sonrası motosiklet montunun hali,KOT CEKETİ düşünmek bile istemiyorum, motosiklet (ekipmanları) montu seni ilk yer düştüğünde korur, asfalt bildiğin zımpara gibidir,sürtünen her şeyi yer bitirir,beni sorarsan bu kazada çok şükür bana hiç bir şey olmadı,sol kol dirseğimde asfalta temas sonucu sürtünme oldu oda 1,5 yılda ancak düzeldi,dikkat et montumda dirsek korumalar olmasına rağmen dirseğin zarar gördü, en iyisini sen bilirsin can senin canın,şunu unutma ekipman seni ilk darbede korumak için var
    espresso bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    21 Şubat 2021
    Şehir
    Almanya
    Motosikleti
    Yok.
    Öncelikli olarak hali hazırda kullanmış olduğun kot montunu istediğin korumaları takmayacaksın. Çünkü kalıp aşamasında bu korumaların takılacak düşünülmelidir için o bölgelere gerekli olan alan yapılmamıştır. Yani dirsek korumasını taktığın zaman kollarını kıvırmaya epey zorlanırsin.Ayni zamanda sırt korumalarının kullandığın zaman monta sigamiyacaksin.
    Kot yani denim kumaşlar dikim esnasında keten iplik kullanıldığını ilk defa duydum. Biz genelde 50 numara Polyester iplik kullanirdik. Dikiş dayanikligi yeterlidir ama sürtünme esnasında denim kumaş gerekli dayanıklılığı gostermeyecektir ama merak etme tutusmaz. Yani yanmazsin.
    En mantıklısı letgodan ya da sahibinden.com dan 2. el güzel bir ceket bakman.
    hasmet bunu beğendi.

  12. #12
    mesut hoca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mart 2012
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha XT660 r-honda CBF - SUZUKİ GW 250 İNazuma
    O linkdeki koruma peşlerinden bende var gel ben sana bedava vereyim,sana mont al diyeceğim en başta yazmışsınız mont al diyecekler yazmasın, kot ceket iyidir rüzgarı geçirmez,yağmur geçirmez,zaten en iyi mont kot olan monttur,kusura bakma kardeşim böyle yazdığım için,bu iş tecrübe ile sabittir,motosiklet ekipmanlarını yapanlar boşuna yapmamışlar ,dedim ya can senin canın, Allah yolunu açık etsin
    bursalıali bunu beğendi.
    - HAYAT GEZİNCE GÜZEL -

  13. #13
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Arkadaşlar kotun koruyuculugunun düşüklüğüyle alakalı bilgi vermiş o yüzden geçiyorum. 4 parça korumanın astarla monte edilmesi lazım hele ki sökülüp takılabilir istersen düzgün bir terzi parça başına 20-30 TL para ister. 80-120 TL arasında sana maliyeti olur en az.

    *Bu arada arkadaşlar dünyada var mı bilemiyorum ancak Kot devi bir Türk firması olmadığını iddaa ederek Kevların rakibi olan Dynema patentli yanmaz kot kumaş imal etti. Ellerinde ki üretim numunesini de ben aldım, ürün şuan piyasada yok. Temmuz gibi astarsız kendinden yanmaz kumaşlı, sürtünmeye dayanıklı motosiklet kot pantolonu imal edeceğim kısmetse. Yanmaz kumaş kot kumaşın içine kırçıl gibi karıştırıldığı için Kevlar gibi katman yaratma sıcak basma gibi bir olayı olmuyor. 4 adet pantolon diktik ve 1 yıllık ar-ge'sini tamamladı pantolon. Forumda süreçle alakalı bilgiler vermeye çalışacağım dönem dönem. Korumalarda dışarıdan takılacağı için motosiklet pantolonu demeye bin şahitlik bir ürün ortaya çıkacak kısmetse. Ürünün kozmetik versiyonu da tamamlanınca kaza testi de yapmayı düşünüyorum.
    mgora, Stock Sever, bursalıali ve 7 diğerleri bunu beğendiler..

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Dediğin sey yapılır, işi bilen terzi olduktan sonra herşey olur ama bedeni büyük olmalı.

    Yukarda arkadaşlar da söylemiş , pek bir işlevi olmayacaktır.

    Ancak ya böyle yaparım ya hıc giymem gibi bi düşüncen var ise hiç yoktan iyidir yani
    mgora bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Alıntı Green Arrow adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar kotun koruyuculugunun düşüklüğüyle alakalı bilgi vermiş o yüzden geçiyorum. 4 parça korumanın astarla monte edilmesi lazım hele ki sökülüp takılabilir istersen düzgün bir terzi parça başına 20-30 TL para ister. 80-120 TL arasında sana maliyeti olur en az.

    *Bu arada arkadaşlar dünyada var mı bilemiyorum ancak Kot devi bir Türk firması olmadığını iddaa ederek Kevların rakibi olan Dynema patentli yanmaz kot kumaş imal etti. Ellerinde ki üretim numunesini de ben aldım, ürün şuan piyasada yok. Temmuz gibi astarsız kendinden yanmaz kumaşlı, sürtünmeye dayanıklı motosiklet kot pantolonu imal edeceğim kısmetse. Yanmaz kumaş kot kumaşın içine kırçıl gibi karıştırıldığı için Kevlar gibi katman yaratma sıcak basma gibi bir olayı olmuyor. 4 adet pantolon diktik ve 1 yıllık ar-ge'sini tamamladı pantolon. Forumda süreçle alakalı bilgiler vermeye çalışacağım dönem dönem. Korumalarda dışarıdan takılacağı için motosiklet pantolonu demeye bin şahitlik bir ürün ortaya çıkacak kısmetse. Ürünün kozmetik versiyonu da tamamlanınca kaza testi de yapmayı düşünüyorum.
    hocam umarım başarılı olursun , üretmeyen ülkelerin ciddi sıkıntı çekeceği bir dönem geliyor.
    Ürettiğinizde ilk alanlardan birisi olmak isterim gözümden kaçabilir lütfen haber verin.

    Konuyu açan arkadaş başına geleceği düşünmüş yazmış maalesef bu bir kültür halinde herkes canını düşün vb.Hiç olmamasından iyidir.
    En azından yazmış olmak için yazmak yerine öneri yazılıp alta bu görüşler eklenebilir.Yoksa gidip almak kolay yöntem , foruma yazmaya gerek yoktu.
    Ayrıca kot zayıfsa sürtünme riskleri olan bölgelerde başka malzeme veya alternatif malzemelerle güçlendirme yapılabilir.Bunlara kafayı yorabiliriz.
    Green Arrow bunu beğendi.

  16. #16
    Green_Beret - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Cafe Racer 152 - SYM Joymax 250i
    Bütçe kısıtlı ise sarı siteden veya başka yerlerden 2. el de bakabilirsiniz. Ayıp değil. Sonuçta bu iş için üretilmiş birşey giymiş olursunuz.

  17. #17
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Alıntı mgora adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayrıca kot zayıfsa sürtünme riskleri olan bölgelerde başka malzeme veya alternatif malzemelerle güçlendirme yapılabilir.Bunlara kafayı yorabiliriz.


    Astarı Yüzünden Pahalıya Gelmek Ne Demek?

    Astarı yüzünden pahalıya gelmek:

    - Bir işin ayrıntısına harcanan para aslı için ödenen paranın aşılması,

    - Bir işin ayrıntısına ödenen paranın aslına ödenen para ile kıyaslandığında fazla olması, gerçek değerinden fazlaya mal olması,

    manalarını taşımaktadır.

    Astarı Yüzünden Pahalıya Gelmek Deyiminin Anlamı

    Astarı yüzünden pahalıya gelmek deyimi; bir şeyin en ufak ihtiyaçlarının pahalıya mal olması sebebi ile kendisinin de pahalıya mal olması anlamında kullanılmaktadır. Bu deyim, bir işin ayrıntılarına harcanan emek ya da para, elde edilen sonucu değerini aşması anlamını taşımaktadır.

    Astarı Yüzünden Pahalıya Gelmek Cümle İçinde Örnek Kullanımı (TDK)

    Astarı yüzünden pahalıya gelmek deyiminin bazı örnek cümle içinde kullanımları:

    - " Bu ürünün ticaretini yapmak astarı yüzünden pahalı geldiği için oldukça zorlaştı."

    - " Eğer gerekli önlemleri almazsak bu işin astarı yüzünden pahalıya gelecek."

    - " Evi ucuza aldık derken tamirat masraflarından astarı yüzünden pahalıya geldi."

  18. #18
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    kot ceket iyiymiş ya ben salak gibi polarıma yaptırmıştım anneme cep diktirdim baya poların içine, onlar olmadı korumları takınca kastırdı bende bi terziye gidip içine kalıp diktirdim. Şirketin montunuda götürüp, aha bunun gibi olucak abla dedim. Yaptı kafasına göre birşeyler korumalar tam oturdu. Onu giyip üstüne poları çektim. Motora binince fark ettim ki korumalar oynuyor yerinden, sırt koruma indi totoma kadar kollar indi bileklerime kadar eee düşsem hiçbir işe yaramayacak dedim söküp attım. Bu yaptığım 2017 falandı. Hadi diyelimki çok iyi dikti terzi hiç oynamıyor yerinden o zaman bile ilk düşüşte ki hızın 50 km ve civarlarındaysa korumalar yerinden anında oynayacak ya da parçalanıp atıcak. Ben çok araştırdım bu işi iş tamamen dikişte, kumaşta ve katmanlarda olay bitiyor. Senin darbe alacak yerlerinde kumaş örgüsü çok farklı ve dikişin ipliğine kadar değişiyor. Yapılmaz mı yapılır tabii ama korumalı olmaz. Şişik bi mont giyersin o kadar

  19. #19

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Mesela derinin , bu iş için üretilmiş kumaş kadar sağlam olmasada diğer malzemelere göre sağlam olduğu elimize olan bir bilgi.
    o zaman zayıf bölgelere mesela deri desteği sağlanabilir.
    Maliyet kıyaslaması yapılır , yapmadan olmaz demek hatalı.
    İcatlar ihtiyaçtan doğar.
    Bu arada baktımda korumaların fiyatları iyi artmış.

  20. #20
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005
    Bence kesinlike yapmalısınız çok güzel olur...

    (Doğal seleksiyon)
    Osm@n bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)