Hyosung'un sihirli sorunu
-
Selamlar herkese. 2-3 ay önce burada konusunu tekrar açmıştım. GD 250R'ımın bir sorunu var ve sihirli bir şekilde daha önce Hyosung ile haşır neşir olan ustalar bile bulamıyor. Sihirli sorun koydum adını. Motosiklet ısınınca 3 bin devir altına tekliyor. Örneğin kalkışta. Ara sıra yoldaki setler için debriyajı çektiğimde stop ediyor. Motosikletten soğudum. Yardım edebilecek var mı?
Antalyadan bir ustayla görüştüm. Emiş sensörü yapabilir, enjeksiyon boğazına da bakmak lazım dedi. Sorun emiş sensöründen olabilir mi?
Reklamlar
-
Sorun her şeyde olabilir. Sana verebileceğim en iyi tavsiye İzmirde olan Motomania Gökhan hocaya ulaşman. Artık Hyosung bakmıyoruz dese de yardımcı olmaya çaışacaktır. İzmire gidemezsen bile telefonda böyle bir sorunla karşılaştığınız oldu mu abi diye sor. En azından sorunu anlarsın.
-
Av.Rider adlı üyeden alıntı
Sorun her şeyde olabilir. Sana verebileceğim en iyi tavsiye İzmirde olan Motomania Gökhan hocaya ulaşman. Artık Hyosung bakmıyoruz dese de yardımcı olmaya çaışacaktır. İzmire gidemezsen bile telefonda böyle bir sorunla karşılaştığınız oldu mu abi diye sor. En azından sorunu anlarsın.
Aynen MOTOMANİA Gökhan ustaya sor. Yardımcı olur karşılaştı ise.
Debriyaja basınca stop etme bence subaplardan ve karbüratör den olur.
-
Tataroglu41 adlı üyeden alıntı
Aynen MOTOMANİA Gökhan ustaya sor. Yardımcı olur karşılaştı ise.
Debriyaja basınca stop etme bence subaplardan ve karbüratör den olur.
Alet enjeksiyonlu dostum.
-
Sorun buji piposunda olabilir, buji piposunu ngk marka alın internetten degistirin bakalim düzelecek mi?
-
ogzcngdk adlı üyeden alıntı
Sorun buji piposunda olabilir, buji piposunu ngk marka alın internetten degistirin bakalim düzelecek mi?
Buji piposundan değil hocam. Soğuk iken teklemiyor. Yasaklardan sonra inegöle götürmeyi düşünüyorum.
-
- Şimdiye kadar neler yapıldı, neler değişti?
Buji piposundan sonra düzelmezse veya tekrar sorun oluşursa bobine de bakın bence. Direkt satın alıp denemek masraflı olacağından, temiz bir tane bulup ödünç alabilirseniz mantıklı olur.
En önemlisi, ilk sorduğum soru.
-
MeliksahMELO adlı üyeden alıntı
- Şimdiye kadar neler yapıldı, neler değişti?
Buji piposundan sonra düzelmezse veya tekrar sorun oluşursa bobine de bakın bence. Direkt satın alıp denemek masraflı olacağından, temiz bir tane bulup ödünç alabilirseniz mantıklı olur.
En önemlisi, ilk sorduğum soru.
Enjeksiyonu önceki sahibi farklı bir marka taktığı için orijinalini alıp taktık. Benzin pompasını kontrol ettik. Buji değişti ve buji piposunu kontrol ettik bir sıkıntı gözükmüyor. Antalya'da bir ustaya sorduğumda sorun intake air temperature sensöründen olabilir dedi.
-
Sorunun mekanik olmadığından eminseniz ,sensörler kontrol edildi mi?Isı ile ilişkili olan ve soruna neden olacak ETC ve TPS sensörleri var.ETC ecu'ya yanlış bilgi göndererek pompa'nın benzini kesmesine gaz yememesine neden olur.(motor hararet görmüş gibi kendini korumaya alır.Keza TPS'de problem yaratabilir.
-
Yağ buharını hava filtresine veren hortumu söküp denermisin , kartere aşırı kompresyon veriyorsa yüksek devirde debriyajı çekince stop edebilir..
-
Green Arrow adlı üyeden alıntı
Alet enjeksiyonlu dostum.
Enjeksiyon sisteminde de problem olabilir
-
enjeksiyonlar değişti demişsin beyne işlem yapılmış olmasın eski enjeksiyonlara göre püskürtme ayarlandıysa eğer performans amaçlı vs sizin alt devirde enjeksiyonlar yetersiz kalıyordur bizim ülkedeki ustaların motoru bilgisayara bağlayıp yazılım kontrol etme alışkanlığı olmadığı için de çoğu zaman fark etmiyorlar bile bu tarz işlemleri
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
enjeksiyonlar değişti demişsin beyne işlem yapılmış olmasın eski enjeksiyonlara göre püskürtme ayarlandıysa eğer performans amaçlı vs sizin alt devirde enjeksiyonlar yetersiz kalıyordur bizim ülkedeki ustaların motoru bilgisayara bağlayıp yazılım kontrol etme alışkanlığı olmadığı için de çoğu zaman fark etmiyorlar bile bu tarz işlemleri
İlk okuduğumda benim de aklıma böyle bir şey geldi ama düşük cc motosikletlerde böyle bir sistem var mı , varsa rahat rahat ayarlanıyor mu bilmiyorum. Otomobillerdeki kadar rahatsa kontrol edilebilir.
Önceki sahibiyle görüşüyor musunuz? Belki onda da bu sorun vardı bu yüzden enjeksiyon değiştirdi ama çözemedi. Enjeksiyonu değişmedeki amacı neydi ben onu merak ettim. Motosikleti zaten almışsınız artık, suçuyla günahıyla sizin. Önceki sahibiyle konuşmak fikir verebilir.
Ben aynı sorunu nedendir bilmiyorum bitmek üzere olan bir aküyle yaşamıştım, devir düştüğü an farlar göz kırpıp stop ediyordu motosiklet. Hep düşük vites yüksek devir gitmek zorunda kalmıştım, bağırta bağırta geziyordum. Çözersiniz umarım.
-
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
İlk okuduğumda benim de aklıma böyle bir şey geldi ama düşük cc motosikletlerde böyle bir sistem var mı , varsa rahat rahat ayarlanıyor mu bilmiyorum. Otomobillerdeki kadar rahatsa kontrol edilebilir.
Önceki sahibiyle görüşüyor musunuz? Belki onda da bu sorun vardı bu yüzden enjeksiyon değiştirdi ama çözemedi. Enjeksiyonu değişmedeki amacı neydi ben onu merak ettim. Motosikleti zaten almışsınız artık, suçuyla günahıyla sizin. Önceki sahibiyle konuşmak fikir verebilir.
Ben aynı sorunu nedendir bilmiyorum bitmek üzere olan bir aküyle yaşamıştım, devir düştüğü an farlar göz kırpıp stop ediyordu motosiklet. Hep düşük vites yüksek devir gitmek zorunda kalmıştım, bağırta bağırta geziyordum. Çözersiniz umarım.
hyolarda var hatta gt250r larda defalarca güncelleme geldi servisler hep bu bağlantıyı yapmadıkları için fi ışığı yakar arıza verirdi bilen çok azdır bu olayı ama yapılıyor zaten enjeksiyon olan bütün motorlarda artık işlem yapılma şansı oluyor
welcome to my world
https://www.youtube.com/channel/UCPUpGYw2EcPIq_hQLSHGctw/
-
Enjeksiyon değişimi performans kazanmak için yapıldıysa. Ecu'nun enjeksiyon haritasında basınçlarla oynanmıştır. Sizin taktığınız enjektörler de bu değerler sorun yaratıyor olabilir. Bunu öğrenmenin basit yolu ecu değiştirip deneyebilirsiniz eğer yeni taktığınız ecu da sorun yaşamazsanız. Harita ile oynanmış demektir. Kendi ecu'nuzun haritasını olması gereken şekle ayarlatırsınız
-
YasinC adlı üyeden alıntı
Enjeksiyon değişimi performans kazanmak için yapıldıysa. Ecu'nun enjeksiyon haritasında basınçlarla oynanmıştır. Sizin taktığınız enjektörler de bu değerler sorun yaratıyor olabilir. Bunu öğrenmenin basit yolu ecu değiştirip deneyebilirsiniz eğer yeni taktığınız ecu da sorun yaşamazsanız. Harita ile oynanmış demektir. Kendi ecu'nuzun haritasını olması gereken şekle ayarlatırsınız
Yasin hocama katılıyorum. Beyine enjektörden sonra müdahale edilmiş map değişmiş olabilir. Çanakkale de Emin Ocak hyo beyinlerinin maplerini yapabiliyor isterseniz bir iletişime geçip teyit ettirin.
-
onlarca farklı sorun olabilir detaylı test etmek lazım.
- pickup coil olabilir,
- buji kablosu ve başlığı olaiblir,
- map sensörü olabilir,
- yakıt pompası olabilir,
- idle actuator olabilir,
- manifolddan hava alıyordur, karter havalandırma hortumu patlaktır çıkmıştır falan.
tek tek kontrol etmek lazım.
-
berk_cglr adlı üyeden alıntı
enjeksiyonlar değişti demişsin beyne işlem yapılmış olmasın eski enjeksiyonlara göre püskürtme ayarlandıysa eğer performans amaçlı vs sizin alt devirde enjeksiyonlar yetersiz kalıyordur bizim ülkedeki ustaların motoru bilgisayara bağlayıp yazılım kontrol etme alışkanlığı olmadığı için de çoğu zaman fark etmiyorlar bile bu tarz işlemleri
Hocam eski enjeksiyonda daha fazla yapıyordu bu sorunu. Şuan orijinal enjeksiyonu takılı. Biraz daha az yapıyor. Ama hala katlanılacak durumda değil. Şehrin ortasında stop etmeler, ışıklardan kalkarken teklemeler delirtiyor insanı.
-
ErdemFX adlı üyeden alıntı
Hocam eski enjeksiyonda daha fazla yapıyordu bu sorunu. Şuan orijinal enjeksiyonu takılı. Biraz daha az yapıyor. Ama hala katlanılacak durumda değil. Şehrin ortasında stop etmeler, ışıklardan kalkarken teklemeler delirtiyor insanı.
Aklıma tek gelen şey elektronik
-
Yeni buji takıldığı zaman sorun bir süreliğine geçmiş gibi oluyor mu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)