Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kurye firmalarında kazanç hesaplama

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    10 Mayıs 2020
    Şehir
    İstanbul / Gaziosmanpaşa
    Motosikleti
    Kawasaki zx7r
    merhaba dostlar. Youtube'da yüzlerde video'da ayda 12k 13k kazandığını belirten kanallar zengin olma vaadi veren videolar mevcut.
    Artık rahmetli barkın abi gibi motor sevgisini aşılamak yerine para için trafikte ilginç sürüşler yapan kuryeler yetiştiriliyor. sonrada gariplerim diyorki ulan nerde bu 12k para? 12k para o videoyu çekerek reklam yapan arkadaşın youtube hesabında değerli kardeşim

    şimdi gelelim zurnanın zırtının çıktığı davulun yarıldığı noktaya. nasıl hesaplanıyor bu kuryelerin gelirleri?
    epey araştırdım. uğraştım didindim bütün kurye firmalarının paket başı km başı saat başı gibi farklı sistemleri olsada işin ucu aynı kazanca tekabül ediyor. yani işin bir tekeli bir rekabeti varmış gibi. kimse demiyorki ulan kendi motorumla çalışıyorum motor kirası nekadar? + şöförlük yapıyorum kurye maaşı nekadar? standart çalışma ile bu ikisinin toplamını elde ediyormuyum ?
    cevap: malesef edemiyorsun güzel kardeşim. aslında işin ucunda sana yapılan bir kelime oyunu mevcut. sende kendini şahıs şirketi kurarar sabah istediğim saatte giderim istediğim saatte gelirim diyerek patron havasına giriyosun ve ay sonu tıslıyor.

    şuraya nacizane hesaplama videosu bırakıyorum. hesaplamayı yazarak anlatmak istemedim.

    https://www.youtube.com/watch?v=IrWXcJqA2E4&t=58s

    şimdi videoyu izlediyseniz arkadaş diyorki bir paket atıp geri dönmeniz 14 dakika. matematiksel veriler olarak bunu belirtiyor ve en iyi şartlarda diyor. bu bana mantıklı geldi. peki hesapladığınızda eğer bir makina iseniz
    12 saat durmadan çalışırsanız 12 saatte 720dakika vardır. 60 dakikasını yemek su wc gibi ihtiyaçları düşerseniz
    660 dakika kalır. 660 dakikayı 14e bölersek (14 paketi atıp geri gelme süresi(dk)) 47 küsur bir sayı elde ederiz.
    zaten be kardeşlerim bu hesaba göre hiç durmadan çalışırsanız ve süreklide paket gelirse (bekleme payı olmadan) ve lastiğiniz patlamaz motor arızalanmaz ise yani uzun lafın kısası en iyi şartlarda matematiksel olarak 47 paket atabilirsiniz. -ki arkadaş 50 paketten hesaplamışen iyi şartlardan daha iyi bir durum. ona rağmen 12k brüt elde ediyorsunuz. 29 yaş altı için gelir vergisi ödeyene kadar güzel bir durum. peki ya sonrası? ozaman elinize kalıcak olan meblağ 4-5k oluyor. oda en iyi şartlarda.

    Arkadaşlar kuryelik kolay bir iş değildir. bu yazdıklarım bu işe ilk defa girecek arkadaşlar içindir. eğer bir mesleğiniz varsa motorsiklete kurye olarak başlamayın. Buradaki abilerimize kardeşlerimize danışarak kendinize bir motorsiklet alırsanız emin olun hayatınız daha iyi olacaktır. yağmurda çamurda soğuk havalarda motorsiklet kullanmak nedir bunları hiç bilmiyorsanız kesinlikle kuryelik öncesi bunları deneyimleyin. bir dostunuz olarak sizlere düşüncelerimi aktarmak istedim. motorsiklet sevdasını kuryelik ile tatmayın. umarım anlattıklarım faydalı olur. kendinize iyi bakın tekerinize taş değmesin
    birbilent, M.balibey, espresso ve 3 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı MagandaGRG adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba dostlar. Youtube'da yüzlerde video'da ayda 12k 13k kazandığını belirten kanallar zengin olma vaadi veren videolar mevcut.
    Artık rahmetli barkın abi gibi motor sevgisini aşılamak yerine para için trafikte ilginç sürüşler yapan kuryeler yetiştiriliyor. sonrada gariplerim diyorki ulan nerde bu 12k para? 12k para o videoyu çekerek reklam yapan arkadaşın youtube hesabında değerli kardeşim

    şimdi gelelim zurnanın zırtının çıktığı davulun yarıldığı noktaya. nasıl hesaplanıyor bu kuryelerin gelirleri?
    epey araştırdım. uğraştım didindim bütün kurye firmalarının paket başı km başı saat başı gibi farklı sistemleri olsada işin ucu aynı kazanca tekabül ediyor. yani işin bir tekeli bir rekabeti varmış gibi. kimse demiyorki ulan kendi motorumla çalışıyorum motor kirası nekadar? + şöförlük yapıyorum kurye maaşı nekadar? standart çalışma ile bu ikisinin toplamını elde ediyormuyum ?
    cevap: malesef edemiyorsun güzel kardeşim. aslında işin ucunda sana yapılan bir kelime oyunu mevcut. sende kendini şahıs şirketi kurarar sabah istediğim saatte giderim istediğim saatte gelirim diyerek patron havasına giriyosun ve ay sonu tıslıyor.

    şuraya nacizane hesaplama videosu bırakıyorum. hesaplamayı yazarak anlatmak istemedim.

    https://www.youtube.com/watch?v=IrWXcJqA2E4&t=58s

    şimdi videoyu izlediyseniz arkadaş diyorki bir paket atıp geri dönmeniz 14 dakika. matematiksel veriler olarak bunu belirtiyor ve en iyi şartlarda diyor. bu bana mantıklı geldi. peki hesapladığınızda eğer bir makina iseniz
    12 saat durmadan çalışırsanız 12 saatte 720dakika vardır. 60 dakikasını yemek su wc gibi ihtiyaçları düşerseniz
    660 dakika kalır. 660 dakikayı 14e bölersek (14 paketi atıp geri gelme süresi(dk)) 47 küsur bir sayı elde ederiz.
    zaten be kardeşlerim bu hesaba göre hiç durmadan çalışırsanız ve süreklide paket gelirse (bekleme payı olmadan) ve lastiğiniz patlamaz motor arızalanmaz ise yani uzun lafın kısası en iyi şartlarda matematiksel olarak 47 paket atabilirsiniz. -ki arkadaş 50 paketten hesaplamışen iyi şartlardan daha iyi bir durum. ona rağmen 12k brüt elde ediyorsunuz. 29 yaş altı için gelir vergisi ödeyene kadar güzel bir durum. peki ya sonrası? ozaman elinize kalıcak olan meblağ 4-5k oluyor. oda en iyi şartlarda.

    Arkadaşlar kuryelik kolay bir iş değildir. bu yazdıklarım bu işe ilk defa girecek arkadaşlar içindir. eğer bir mesleğiniz varsa motorsiklete kurye olarak başlamayın. Buradaki abilerimize kardeşlerimize danışarak kendinize bir motorsiklet alırsanız emin olun hayatınız daha iyi olacaktır. yağmurda çamurda soğuk havalarda motorsiklet kullanmak nedir bunları hiç bilmiyorsanız kesinlikle kuryelik öncesi bunları deneyimleyin. bir dostunuz olarak sizlere düşüncelerimi aktarmak istedim. motorsiklet sevdasını kuryelik ile tatmayın. umarım anlattıklarım faydalı olur. kendinize iyi bakın tekerinize taş değmesin
    Elbette kolay değil bu işler ancak yaptığınız hesapta doğru değil. İnsanlar ne zor işlerde asgari ücrete çalışıyor. Hizmet faturası %8, gelir vergisini de %22'den hesaplarsanız süprizsiz bir muhasebe geçirirsiniz. 4-5 K'dan da fazla kalıyor. Çalışan 3-4 kişi tanıyorum genelde 50-125 cc motorlarla çalıştıkları için maliyetler oldukça düşük, çok yakın ve kısa mesafelerde oldukları için günde 100-150 km ya yapıyorlar ya yapmıyorlar. Trendyol mesela haftada 24 saate 1000 lirayı garantiliyor. 12 saatten fazla çalışıp haftalık 4000-5000 TL'yi rahat sağlayanlar var. Onlarda kemiksiz 12-13 bin tl para kazanıyorlar.

    Bu 17 günlük yasakta çalışacak olanlar muhtemelen 30 günlük parayı rahatlıkla kazancaklardır trafik vs'de olmayacağı için.

  3. #3
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Kuryelik motosiklet sevdalısı adamı bile motosikletten soğutabilir. Ben üniversitede çok heves ettim. Motorum da memlekette uzaktaydı ve dedim bir lokantada kuryelik yapayım. Hem motora binmiş olurum hep para kazanırım. Çalışacağım alan ise küçük. 2 km lik bir cadde düşünün tüm mevzu bu cadde ve ara sokağından ibaret. Ben hiçbir adres bilmiyorum ve yavaş yavaş öğrenirim diye bir yerde kurye olarak işe başladım. Tabii ilk gün artçı olarak çalışanların arkasına bindim etrafı gösterdiler şurada şu var burada bu var. Neyse. Abi yok böyle bir şey. Adresleri ezberlemek gerçekten çok zor. Yüzlerce farklı adres var. Zaten tek mahalle üzerinden işler yürüyor fakat o kadar sokak var ki. Yani ezberleyebilmen için aylarca çalışman gerekir. Hadi adres ezberlemeyi geçtim bunun yetiştirmesi var. Motosikleti 50km/h sınırında sürersen yetiştirirsin fakat patrondan azar işitmemen mümkün değil. Patron da diyor ki hem risk alma 50 yi geçme hem de yetiştirmeye çalış. Ulen olmuyor ki. Zaten acemisin adresleri ezbere bilmiyorsun arıyorsun bir de günde ortalama kurye başı 30-40 paket çıkıyor ve 3 motor var öyle düşünün.

    Adres ezberlemeyi bir kenara bırakalım. Ekipman sıkıntı. Küçük işletmeler yarım kask veriyor. Başka hiçbir önlem yok. Yine bu kurumsal firmalarda görüyorum motosiklet ceketi, kask vs veriyorlar. Kelle koltukta free-m kaskla çalışmak söz konusu çoğu dükkanda.

    Ekipmanı da geçtik. Bunun yağmuru, çamuru, soğuku var. Yağmur yağar yağmurluk giyersin ve pişersin. Üstüne bir de binalarda kat kat çıkarsın teslim edersin. Motora dönersin sele ıslanmış seni bekler. Bir de müşteriden 'nerede kaldın yaaa' gibi aptal aptal serzenişler duyarsın sinir katsayın artar. Tam müşteriden ödeme alacaksındır post cihazının rapor vereceği tutar sinyal çekmez vs. Tam sinir bozucu bir iş.

    Günün sonunda elde edilen para çokmuş gibi gözüküyor. Fakat ben bir öğrenci olarak kuryelik yapmak yerine gider giyim sektöründen bir mağazada çalışmayı tercih ederim. Orada depoya mal gelir onları barkodlarsın. Etrafı düzenlersin vs. Bu nedir abi ? Kuryelik gerçekten zor bir meslek. Bu kadar derdin üzerine bir de kaza riskini hiç saymıyorum bile. Trafikte bu kadar barzo arasında hayatta kalma mücadelesi veriyorsun. He bir de araya ramazan girdiği için millet oruçlu oruçlu araç kullanmaya çalışarak hata yapma riskini de arttırıyor.

    Ben bayağı dolmuşum anlaşılan. Kuryeliği kaç gün denedin diye soracak olursanız 4 veya 5 gündü. Zaten adresleri ezberlesem bile motosikletten soğurdum büyük ihtimalle. Allah kurye arkadaşlara sabır ve güç versin. Müşteri arkadaşlar da lütfen ne kadar aç olurlarsa olsunlar geç gelen pakete yükselmesinler. Sürmeyen anlayamaz durumu.
    espresso bunu beğendi.

  4. #4
    Green Arrow - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Moto Guzzi v7 850 Special + Kymco People S 200
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kuryelik motosiklet sevdalısı adamı bile motosikletten soğutabilir. Ben üniversitede çok heves ettim. Motorum da memlekette uzaktaydı ve dedim bir lokantada kuryelik yapayım. Hem motora binmiş olurum hep para kazanırım. Çalışacağım alan ise küçük. 2 km lik bir cadde düşünün tüm mevzu bu cadde ve ara sokağından ibaret. Ben hiçbir adres bilmiyorum ve yavaş yavaş öğrenirim diye bir yerde kurye olarak işe başladım. Tabii ilk gün artçı olarak çalışanların arkasına bindim etrafı gösterdiler şurada şu var burada bu var. Neyse. Abi yok böyle bir şey. Adresleri ezberlemek gerçekten çok zor. Yüzlerce farklı adres var. Zaten tek mahalle üzerinden işler yürüyor fakat o kadar sokak var ki. Yani ezberleyebilmen için aylarca çalışman gerekir. Hadi adres ezberlemeyi geçtim bunun yetiştirmesi var. Motosikleti 50km/h sınırında sürersen yetiştirirsin fakat patrondan azar işitmemen mümkün değil. Patron da diyor ki hem risk alma 50 yi geçme hem de yetiştirmeye çalış. Ulen olmuyor ki. Zaten acemisin adresleri ezbere bilmiyorsun arıyorsun bir de günde ortalama kurye başı 30-40 paket çıkıyor ve 3 motor var öyle düşünün.

    Adres ezberlemeyi bir kenara bırakalım. Ekipman sıkıntı. Küçük işletmeler yarım kask veriyor. Başka hiçbir önlem yok. Yine bu kurumsal firmalarda görüyorum motosiklet ceketi, kask vs veriyorlar. Kelle koltukta free-m kaskla çalışmak söz konusu çoğu dükkanda.

    Ekipmanı da geçtik. Bunun yağmuru, çamuru, soğuku var. Yağmur yağar yağmurluk giyersin ve pişersin. Üstüne bir de binalarda kat kat çıkarsın teslim edersin. Motora dönersin sele ıslanmış seni bekler. Bir de müşteriden 'nerede kaldın yaaa' gibi aptal aptal serzenişler duyarsın sinir katsayın artar. Tam müşteriden ödeme alacaksındır post cihazının rapor vereceği tutar sinyal çekmez vs. Tam sinir bozucu bir iş.

    Günün sonunda elde edilen para çokmuş gibi gözüküyor. Fakat ben bir öğrenci olarak kuryelik yapmak yerine gider giyim sektöründen bir mağazada çalışmayı tercih ederim. Orada depoya mal gelir onları barkodlarsın. Etrafı düzenlersin vs. Bu nedir abi ? Kuryelik gerçekten zor bir meslek. Bu kadar derdin üzerine bir de kaza riskini hiç saymıyorum bile. Trafikte bu kadar barzo arasında hayatta kalma mücadelesi veriyorsun. He bir de araya ramazan girdiği için millet oruçlu oruçlu araç kullanmaya çalışarak hata yapma riskini de arttırıyor.

    Ben bayağı dolmuşum anlaşılan. Kuryeliği kaç gün denedin diye soracak olursanız 4 veya 5 gündü. Zaten adresleri ezberlesem bile motosikletten soğurdum büyük ihtimalle. Allah kurye arkadaşlara sabır ve güç versin. Müşteri arkadaşlar da lütfen ne kadar aç olurlarsa olsunlar geç gelen pakete yükselmesinler. Sürmeyen anlayamaz durumu.
    Dostum eski nesil kuryelik yani sistemsiz ve her yükün kuryeye bindiği sistemde iş çok zor. Ancak kurumsal firmaların kurduğu sistem basit. Motorunu ve ekipmanını düzgün dizayn edersen, legal süratlerde sistem rahatlıkla işliyor. Hatta orada püf nokta aç gözlülük ve para hırsına bürünmeden çalışmakta. Aplikasyonu aç, siparişi bekle, geldiğinde onayla çıkan adrese git malı teslim al, faturayı sisteme gönder malı çıkan adrese navigasyonla götür teslim et, bildir ve siparişi sonlandır. Sonra yine sipariş bekle ve süreci tekrar et.

  5. #5
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Ben getirde çalışırken bile 6 bin net kazanan çocuklar vardı. Ama sosyal hayat 0 abartı yok, ciddi ciddi 0. Sabah 9'da depodalar gece 1'de depodan çıkıyorlar. Eve gidip duş alıp 6 7 saat uyuyorlar, sabah olunca 9'da tekrar depodalar. Haftada bir gün izin yapıyorsa anca yapıyor. Bir de söyleniyorlardı şurada çalışanlar daha çok kazanıyor bilmem nerde çalışanlar 8 kazanıyor, oraya geçeceğim falan diye. Hayatınız yoksa, fiziksel olarak, mental olarak sağlamsanız ayda 9 10bin TL kazanırsınız. Ama ne kadar sağlıklı kalabilirsiniz bilmiyorum, cidden zor iş.

    Scooterların da masrafı yok zaten bu işi yapan adama. Bir saat çalışmasıyla bütün günün masrafını çıkartıyor benzininden yağına kadar. O klasmanın en iyisi, en rahatı pcx'in tertemizini 25bin liraya alırsın. Neredeyse hepsi sanayiden en ucuz yağı, araba motosiklet yağı fark etmeden alıp koyuyorlar. Zincir zaten yok, lastik desen iki günlük kazancı kadar, 4 ayda bir değiştirse yeter. Motosikleti de 30 40bin kilometrede bir değiştirdikleri için bozulma sıkıntısını da sattıkları adamlar yaşıyor genelde. Getircilere, trendyolculara bedavaya yakına çalışan muhasebe ofisleri var. Yüzlerce kurye çalışıyor adamlarla, sürümden kazanıyor adamlar.

    Bu yazdıklarımdan özenip ''abeee ben de 10bin kazanacam, açın yolu'' demeyin. İnsani şartlarda çalışırsanız en fazla kazanacağınız 4.5 bin TL. Ben kısa süre çalışacağım için günde 14 15 saat çalışayım dedim. İkinci haftamda gözüm o kadar dönmüştü ki 03 plaka siyah passata yetişebilsem yakasından tutup arabadan indirip kafasıyla kıracaktım o dikiz aynasını. Psikolojik olarak zorluyor insanı.
    espresso bunu beğendi.

  6. #6
    f0cus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CF Moto 250 CL-X
    neden km ücretini günlük olarak 100 alıp tek pakette 3 ile çarptınız?
    müşteriden sonraki markete gidişte aradaki ücreti ödemiyorlar bildiğim kadarıyla

  7. #7

    Üyelik
    22 Mart 2022
    Merhaba arkadaşlar bende yakın zamanda motor aldım. Kurye işine girmek istiyorum bir çok yerden okudum ama cidden bu konuda hiçbir bilgi yok. Firmalarda net birşey söylemiyorlar, hali hazırda işimi bırakıp geçeceğim para kazandırmıyorsa ortada kalmak istemiyorum. Aranızda yapıp net kazanç elde eden varsa yazabilir mi? Sokakta 10 kişiye sorsan 20k kazanıyorlar aylık ? Googlea yazsan 20k kazanıyorlar ama gerçekte nasıl merak ediyorum. Mesela bu sitede https://www.finansportali.net/trendy...motorlu-kurye/ 18k civarı demiş pek inandırıcı gelmiyor

  8. #8

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı umit990 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar bende yakın zamanda motor aldım. Kurye işine girmek istiyorum bir çok yerden okudum ama cidden bu konuda hiçbir bilgi yok. Firmalarda net birşey söylemiyorlar, hali hazırda işimi bırakıp geçeceğim para kazandırmıyorsa ortada kalmak istemiyorum. Aranızda yapıp net kazanç elde eden varsa yazabilir mi? Sokakta 10 kişiye sorsan 20k kazanıyorlar aylık ? Googlea yazsan 20k kazanıyorlar ama gerçekte nasıl merak ediyorum. Mesela bu sitede https://www.finansportali.net/trendy...motorlu-kurye/ 18k civarı demiş pek inandırıcı gelmiyor
    E yazmışlar zaten detayları?

    Günde sadece 15 saat çalışarak 70 paket atılabiliyormuş.
    Uyku hariç tüm gün çalışarak, kampanya da denk gelirse 8-9 bin TL net diyor.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    22 Mart 2022
    Alıntı pea adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    E yazmışlar zaten detayları?

    Günde sadece 15 saat çalışarak 70 paket atılabiliyormuş.
    Uyku hariç tüm gün çalışarak, kampanya da denk gelirse 8-9 bin TL net diyor.

    Burada sadece vergi ve benzin gider olarak hesaplanmış. Bunun lastiği motorun bakımı derken elimize ne kalıyor bunu merak ediyorum. Günde 15 saat 8-9bin dediğini diyorum bende youtubeda videolarda 15k kazandım 20k kazandım diyenlerle dolu. Bi anlaşılmazlık var bu konuda

  10. #10

    Üyelik
    01 Şubat 2019
    Bı de amortisman var. Bakımına servet de dokseniz bir süre sonra değiştirmek zorundasiniz. Yenilerin fiyatları ortada.

  11. #11
    ero__ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2005


    FakeTaxi reklamı değildir

    2 km.'lik mesafeyi öğrenememek ya da öğrenmekte zorlanmak ne yazık ki sizin değil eğitim sistemimizin hatası. Bizi çay ile önce uyuşturulmaya sonra bu eğitim sistemi ile beynimizi çalıştırmamaya alıştırıyor.

  12. #12

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Motosikleti
    Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
    Alıntı umit990 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Burada sadece vergi ve benzin gider olarak hesaplanmış. Bunun lastiği motorun bakımı derken elimize ne kalıyor bunu merak ediyorum. Günde 15 saat 8-9bin dediğini diyorum bende youtubeda videolarda 15k kazandım 20k kazandım diyenlerle dolu. Bi anlaşılmazlık var bu konuda
    Bizim halkımız ego tatmini için brüt maaşını söylemeyi çok sever. O kazançlardan bakım ve işletme maliyetleri ile %30 gelir vergisini düşüp söyleseler karizmaları çizilir.

    Paket başına 2 km yol yapıyorlar desek günde 100 km, o da sırf benzin olarak ayda yaklaşık 2000 TL eder. 6 ayda bir lastik değişimi, 3 ayda bir bakım desek aylık 500 TL de oradan.
    15k'dan 2.5k gider, motorun eskimesi, sigortası, kaskosu, muhasebesi, ekipmanı bilmem nesi düşülecek. Kalan paradan da %30 civarı vergi kesilecek.

    Anlaşmazlık yok yani. Bir adam netini, bir adam brütünü söylüyor. Bir adam günde 8 saat, bir adam 15 saat çalışıyor. Bir adam yoğun iş çıkan bölgede çalışıyor, bir adama saatte 1 paket anca düşüyor. Her ay şu yatar diyemez kimse.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Bu iş gün sonunda değil yıl sonunda karlı bir iş olsaydı büyük firmalar bunu şahıs şirketlerine yedirmez kendileri yerdi. Gerçi trendyol, hepsiburada gibi firmalar tamamen kendi içlerinde yönetse o işten kar sağlayacak bir yer bulur (kiralık motosiklet, bakım anlaşması, yakıt anlaşması vs.) Şahıs olunca bu tarz anlaşmalar pek mümkün değil. Anca taşıt tanıma ile %2-4 civarı bir yakıt tasarrufu yapılabilir. Bakımı da kendisi yapabilir.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Ocak 2016
    Motosikleti
    Yamaha MT-25
    Bu ülkede motorlu taşıtlarla iş yapmak büyük risk. Örneğin otobüsçülük. 4,5 - 5 milyona otobüs alınıyor. Nerede ne çalışacan da ödeyecen. Lastiğin tanesi 3 bin lira.

    Moto kuryelikte de böyle. Normal bir çalışma ile, günde 10 saat civarı çalışıp 7-8 bin cebinize kalır. Üstünü kazanmak ömür törpüsü. Lastik, bakım, kırılma-bozulma bunlara da para ayırmalısınız.
    “Bir delil ile 40 alimi yendim; ama 40 delil ile bir cahili yenemedim.” Mevlana

  15. #15
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    40000 tl ye pcx alıp günlük 250 ye çalışıp para kazandığını zanneden var
    diyorum ki o iş nasıl oluyor anlat bana
    ben neden günlük 100 tl kazanç için 40000 tl ye motor alayım vergi lastik bakım balata sigorta kısacası motosiklet in benzin hariç bütün giderleri bana ait ayda 3000 tl temiz gibi gözüküyor
    sigorta 500 4000 km bakım her yıl balata tanesi 250 tl diyor ki bence motor sahibi için hiç iyi bir şey değil günün sonunda 14 ayda kendini amorti eden bir araç gibi gözüksede öyle değil
    ÇOK RİSKLİ kaza yapma riskini ve masraflarını saymıyorum bile işin sonunda haşat olmuş bir motosiklet 24 ay da belki kendini amorti edebilir sonra sı para kazandırır gibi
    motor şirketten benzin kıyafet bütün masraflar şirketten 7500 tl maaş olursa o iş yapılır 8 saat üzerinde
    yoksa şirket aç vergi öde defter tuttur motor al kıyafet vs işin içinden çıkılmaz

  16. #16

    Üyelik
    04 Mart 2022
    Motosikleti
    Kawasaki CB 07
    Bende çalışıp çıkmış biri olarak şunu söyliyeyim.Ayda en kötü 7000tl kazansan %18 vergisi var kaldı 5750.Muhasebeci saglık sigortası onlarda 300 desen kaldı 5450.Her ay damga vergisi var oda 100 tl galba onu tam bilmiyorum.kaldı 5350.Bu 7000 tlyi kazanmak için yaktığın benzin var onada 850 diyelim kaldı 4500..Her ay bakımı var onada 200 diyelim e kardeş asgari ücrete düştün.Ekstra 29 yaş üstüysen sigortan var.Çalıştığınız firmaya bağlı olarak onlarda komisyon alıyor.(hepsi alıyormu bilmiyorum benim calıstıgım yer alıyodu.)Yani demem oki 7 bin tl kazanıyorum sanmasın kimse ona göre girin çalışın.

  17. #17
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Şu kuryelik kazanç hesabı verenlerin neredeyse tamamı kesilen fatura veya kasaya giren parayı KAZANÇ diye söylüyor.

    Kesilen faturalar veya kasaya giren para kazanç değil CİRO olarak tabir edilmeli. Doğrusu budur.

    Sonra o cirodan benzin-bakım-tamir-lastik ve motorunuzun amortisman (yıpranma) masraflarını,
    işi yapmak için yaptığınız harcamaları (yemek, muhasebeci, kira, bağkur, koruyucu kıyafet, kask, bot vs gibi) düşersiniz.

    İşte bütün bunları düştükten sonra kalan rakam sizin karınızdır.
    Bu kar üzerindende ödemeniz gereken verginizi ödersiniz.

    Bütün bunlardan sonra kalan para sizin NET KARINIZ yada CEBİNİZE KALAN PARADIR.

    Ne yazıkki seyrettiğim motovloglarda hep kesilen faturayı kar diye tabir ediyorlar.

    Yok öyle bir dünya...
    espresso, pea ve tommygun bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)