YZF R25 ve Çözemediğim Sorun
-
Arkadaşlar hepinize merhaba, kazasız belasız sürüşler. 2018 model 2020 çıkışlı 4400km'de R25 sahibiyim. Soruma gelecek olursak motorumda bir gariplik var. Lineer şekilde gaz açarken yani yavaş yavaş hızlanırken veya deviri 6-7-8-8.5k ya sabitlediğimde, o şekilde sürmek istediğimde sanki birisi arkadan motorumu tutuyormuş gibi oluyor. Yani motor gitmek istiyor ama birisi sanki arkadan tutuyor, çok hafif ileri geri yapıyor motor ama abartılacak gibi değil, hissedecek kadar. Arka lastiği, zincir muhafazayı kontrol ettim acaba lastiğin dönüşünü engelleyen bir şey mi var diye ama yok. Dediğim sorun 5bin devire kadar yok. Hava filtresini söküp baktım gayet normal, aşırı bir pislik yok, kutunun içine giren bir şey yok. Ayrıca önceden böyle bir sıkıntım yoktu, 120km'lik bir yolculuk sonrası yaşamaya başladım. Yetkili serviste bakımlarımı yaptırdım, zincir ve debriyajım kontrol edildi, bu sorun için 2 defa ziyaret etmeme rağmen sorun olmadığı söylendi ancak kendi motorumdan farklı 2 R25'e bindiğimde böyle bir ileri-geri hareketi ile karşılaşmadım. Açıkçası motorun bloğunda, benzin pompası ve enjektör gibi parçalarda sıkıntı olduğunu düşünmüyorum. Ayrıca arka dişli rulmanlarından şüphelendim, dişli hiçbir şekilde sağa sola oynama yapmıyor. Daha çok aktarma organları gibime geliyor (zincir ve dişli seti) Benden daha tecrübeli bir arkadaşıma motorumu kontrol etmesi için verdiğimde zincirin belli kısımlarının daha çok gevşemiş olabileceğini bu da anlattığım soruna sebep olabilir dedi. 4400km'de bir zincir bu şekilde bozulmuş olabilir mi? Motorumu yaz-kış kullanıyorum, 250-300km'de bir zincirim yağlıyorum ancak ıslak hava koşullarında kullandıktan sonra yağlamayı ihmal etmiş olabilirim. Değerli fikirlerinizi bekliyorum, hepinize sağlıklı günler.
Reklamlar
-
R25 deler.gerisini bilmiyorum
-
-
gecen de konusu acilmisti, belki fikir verebilir emin degilim.
benzinli arabalarimin cogunda sabit devirde tekleme sorunu yasadim. Hepsi de atesleme bobininden kaynakliydi.
sizin sorununuz da atesleme kaynakli olabilir.
-
Sorun zincirde veya rulmanda olsa bu tip bir sorunu hissetmeniz mümkün olmazdı. Sorun ateşleme veya yakıt sistemi kaynaklı gibi görünüyor.
Motosikletinizin yakıt deposuna biraz enjektör temizleyici ekleyerek kötü benzinden kaynaklanabilmesi ihtimalini elemeyi deneyin.
Sorun devam ederse, katlanmış bir yakıt hortumu da benzer bir duruma neden olabilir.
Ayrıca sn.Mr.wind' in de belirttiği gibi bu tip hissiyatı ateşleme sorunlarından da yaşarsınız. Problem tam takılmamış veya yerine oturmamış bir soket, oksitli bir konnektör veya ateşleme sisteminde üretim hatalı/arızalı bir parça olabilir. Gidondaki ateşleme kesici stop swici veya kontak arızası dahi olabilir.
Bu detaylara odaklanarak sorunu incele(t)menizi öneririm.
-
6-7k devirde olmaz ama 8k ve üzeri devirlerde devir kesici devreye giriyor olabilir mi, aynı durum klx 250 de bende yaşıyorum fabrika çıkışı yüksek devirlerde motoru olası hasarlardan koruma amaçlı gelen bir özellik.
-
joshua adlı üyeden alıntı
6-7k devirde olmaz ama 8k ve üzeri devirlerde devir kesici devreye giriyor olabilir mi, aynı durum klx 250 de bende yaşıyorum fabrika çıkışı yüksek devirlerde motoru olası hasarlardan koruma amaçlı gelen bir özellik.
Mevzubahis motosiklet 14.000 d/dk çeviriyor, limitinde kesici devreye giriyor. Yani ondan kaynaklandığını düşünmüyorum.
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Zincir ayarı ne durumda?
Zincir ayarı iki kez kontrol edildi hocam sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:19 ----------
Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı
Sorun zincirde veya rulmanda olsa bu tip bir sorunu hissetmeniz mümkün olmazdı. Sorun ateşleme veya yakıt sistemi kaynaklı gibi görünüyor.
Motosikletinizin yakıt deposuna biraz enjektör temizleyici ekleyerek kötü benzinden kaynaklanabilmesi ihtimalini elemeyi deneyin.
Sorun devam ederse, katlanmış bir yakıt hortumu da benzer bir duruma neden olabilir.
Ayrıca sn.Mr.wind' in de belirttiği gibi bu tip hissiyatı ateşleme sorunlarından da yaşarsınız. Problem tam takılmamış veya yerine oturmamış bir soket, oksitli bir konnektör veya ateşleme sisteminde üretim hatalı/arızalı bir parça olabilir. Gidondaki ateşleme kesici stop swici veya kontak arızası dahi olabilir.
Bu detaylara odaklanarak sorunu incele(t)menizi öneririm.
Hocam cevap için teşekkür ederim öncelikle. Benim yaşadığım tekleme sorunu araba teklemesinden farklı gibime geliyor. Örneğin motoru boşa alıp mevzubahis devirlere getirdiğim zaman motorda hiçbir tıkanma ya da sıkıntı olmuyor, saat gibi çalışıyor. Dediğim tekleme gibi olay ise yakıtın kesilmesi gibi değil, motor aynı gücü lineer şekilde veriyor ancak sanki tekere bir şey takılmış da daha yavaş dönüyor gibi oluyor. Yine de müsait olduğumda depoyu söküp bağlantıları kontrol edebilirim.
-
kardeşim balataya bak disk yamuk olabilir veya ön dişliye bak koruma kapağını söküp gevşeme yapmış olablir, bir ihtimal daha gaz telini yağla oda olmadı getir motoru bana
-
kaptan yosun adlı üyeden alıntı
kardeşim balataya bak disk yamuk olabilir veya ön dişliye bak koruma kapağını söküp gevşeme yapmış olablir, bir ihtimal daha gaz telini yağla oda olmadı getir motoru bana
Balatalara yeni balata spreyi sıktım, disklerde herhangi bir yamukluk yok. Ön dişli kapağını da dün temizledim ancak iç tarafını bugün temizleyeceğim. Herhangi bir gevşeme yoktu.
-
kapak değil ön dişli sıkan pulu kontrol et,motoru arka sehpaya al boşta çevir döner aksamda sıkıntı yoksa sorun ateşlemede onu da çözmek için 10 üstü kullan bitir benzini shellden fulle oda olmadı servis yolunu tut gerçi onlarında bi b.k yapacağını sanmıyorum
-
kaptan yosun adlı üyeden alıntı
kapak değil ön dişli sıkan pulu kontrol et,motoru arka sehpaya al boşta çevir döner aksamda sıkıntı yoksa sorun ateşlemede onu da çözmek için 10 üstü kullan bitir benzini shellden fulle oda olmadı servis yolunu tut gerçi onlarında bi b.k yapacağını sanmıyorum
Tamamdır, bugün pula bakayım. 10 üstü neyi kullanayım anlamadım tam olarak. Benzinimi zaten shell v power dışında almıyorum, sırf bu sorun için 2 kez arka arkaya servise gittim sorun yok dediler. Başlarından mı attılar bilmiyorum yani adamlar motora binip hissetmediler bunu.
-
10 bin devir üstü kullanda gerek yok benzin de sorun lastik basınçlarına bak motorun yağına fren pedalına bak düzgün çalışıyor mu anlıyacağın her yerine bak
-
joshua adlı üyeden alıntı
6-7k devirde olmaz ama 8k ve üzeri devirlerde devir kesici devreye giriyor olabilir mi, aynı durum klx 250 de bende yaşıyorum fabrika çıkışı yüksek devirlerde motoru olası hasarlardan koruma amaçlı gelen bir özellik.
Motorun devir kesicisi 14 binde devreye giriyor hocam o yandan bi sıkıntı yok. Motor arıza ışığı, yağ ışığım da yanmıyor. Zaten 4400de motor bakımlarını zamanından önce bile yaptırıyorum. 5000 bakımını yaptırdım bile.
-
Liqui moly shooter temizleyici olanı alıp kullanın. 1 aydır r25ime kullanıyorum, hissedilir derecede makinede açılma var.
-
yeni aklıma geldi debriyaj ayrına bak tam kavramıyor olabilir motorun 7 8 bin deviri zaten en güçlü olduğu devir aralığı kaydırma yapıyor olablir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
devamlı kullanma 6 ayda 1 at yoksa yağın kimyasını bozar çabuk aşındırır motor içini
-
Tam o devirlerde baya bir değişiyor gaz tepkisi, güç haritasında oralarda bir yerde var bir mevzu. 7500 devire kadar r125 sanki 7000 8000'den sonra r6 olmaya çalışan R25'e geçiş yapıyor. Oradaki tepki olabilir mi hissettiğin? 10.000 devirde de var mı aynı sıkıntı?
-
kaptan yosun adlı üyeden alıntı
yeni aklıma geldi debriyaj ayrına bak tam kavramıyor olabilir motorun 7 8 bin deviri zaten en güçlü olduğu devir aralığı kaydırma yapıyor olablir
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:49 ----------
devamlı kullanma 6 ayda 1 at yoksa yağın kimyasını bozar çabuk aşındırır motor içini
Debriyaj ayarım manetin yanındaki ayar vidasından yapıldı hocam. Vites geçişlerinde de herhangi bir sorun yok. Kaydırma yaptığını nasıl anlayabilirim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:46 ----------
Kerem34_ adlı üyeden alıntı
Tam o devirlerde baya bir değişiyor gaz tepkisi, güç haritasında oralarda bir yerde var bir mevzu. 7500 devire kadar r125 sanki 7000 8000'den sonra r6 olmaya çalışan R25'e geçiş yapıyor. Oradaki tepki olabilir mi hissettiğin? 10.000 devirde de var mı aynı sıkıntı?
Dediğiniz olayı anladım hocam, maalesef o devirde gelen güçle karıştırmıyorum benim olayı. 10k devirde var mı bugün bakmam gerek.
-
Motorsiklet sehpa dayken arka tekeri elle döndürmeye çalıştım mı neden zor döner motorun gidişinde birşey Yok ama
-
Merhaba kardeşim,
Aynı problemi Tracer 700 kullanırken yaşamıştım. Motor gaz yemiyor, birden devirden düşüyordu. Tracer 700de hava filtresine giden kanal sele altındaydı, akü üzerine koyduğum bezi kanal içine çekmiş, hava akışını engellemişti fakat sen hava filtresi temiz demişsin, yine 20bin bakımında bujileri değiştirdik serviste, bakım sonrası motor yıkandı, eve giderken aynı problem oldu, bujilere su kaçmıştı.. Yaşadığım tecrübelerden yola çıkarak fikir verdim, inşallah problem çözülmüştür, keyifli sürüşler..
Mt-09
İnstagram : Uglyriderr
Youtube : https://www.youtube.com/SeckinKizilcaoglu
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler