Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

viteste motorun yokuşta kayması?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    geçen gün fark ettim 1. viteste park ettiğim motor üzerine bindiğimde az az kaydırıyordu yokuş aşağı. bir milim kayıp sonra duruyordu falan.
    debriyajla alakası var mı acaba? tamamiyle sallıyorum çünkü debriyajda 2 tane tel var. biri debriyaj teli diğeri de kömür gibi bir şey o kafasına göre çekince çıkıyor geçen fark ettim ne alaka bilmiyorum.

    bir de geçen gün çok yokuşlu yol vardı zorlanınca durduğum yerden kalkarken stop etti falan normalde mümkünatı yok etmem. hadi 1 ederiz allahın emri de 2 kez edince acaba dedim.
    yağ değiştirmeye gidicem pazartesi müsait olursam aklıma da bu takıldı o ara bunu da sorarım ama buraya da sorayım


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    arka frene basın. bukadar şey etmemek lazim rahat olun.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arka frene basın. bukadar şey etmemek lazim rahat olun.
    problem varsa tespit amaçlı yazdım ben araçlar konusunda bilgisizim. 1. viteste kayması normal mi onu anlamak için sordum.

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    problem varsa tespit amaçlı yazdım ben araçlar konusunda bilgisizim. 1. viteste kayması normal mi onu anlamak için sordum.
    debriyaja basarken taktir edersinizki teker ile motorun bağlantısı kesilir ve kaymasi gayet normal olur. eger yokus yukari kavrama problemi var ise debriyak ayari yag ondan sonra balataya bakilir

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı EUOGLU adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaja basarken taktir edersinizki teker ile motorun bağlantısı kesilir ve kaymasi gayet normal olur. eger yokus yukari kavrama problemi var ise debriyak ayari yag ondan sonra balataya bakilir
    debriyaj sorusu ek olaraktı. 1. viteste park ettiğim motorun üzerine oturduğumda kayıp kayıp durdu motor. milim kaymalar. debriyaja bassam zaten yokuş aşağı uçarım
    belki de ağırım diye normali budur. yine de pazartesi kontrol ettirim. teşekkürler

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Motor kaç kilometrede ? hafiften kompresyon kaçırıyor olabilir , vitesde stop etmiş motorun dönmesine engel olan pistonun üzerinde sıkışıp kalan havadır , eğer subaplarda veya sekmanlarda aşınma varsa içerdeki hava azalır ve krank çeyrek tur civarı döner , hava azaldıkça bu döngü devam eder..
    Ali Çimen bunu beğendi.

  7. #7
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Motorun milim kayıp durması vites dişlisinin boşluğunun alınması gibi düşün. Dişlinin payı kalıyor, en sonunda da payı kapatıp duruyor. Yokuş kalkışta yarım debriyaj bekleyip fren kullanmıyorsan vah haline. Balata dayanmaz.

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    dediğim kaymaların dişlinin boşluğuyla alakası yok. o milim milim kaydıkça yokuşu bitirecek bir kayma söz konusu. durmuyor frene basmadıkça devam ediyor. yokuş kalkışta dediğini anlamadım da. bildiğin arka fren ve debriyaj tam çekili durur sonra hızlı şekilde kavrama noktasına elimi ani bırakır gazla eş zamanlı olarak kalkarım. yani daha iyi balataya bakamazdım diye düşünüyorum.

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor kaç kilometrede ? hafiften kompresyon kaçırıyor olabilir , vitesde stop etmiş motorun dönmesine engel olan pistonun üzerinde sıkışıp kalan havadır , eğer subaplarda veya sekmanlarda aşınma varsa içerdeki hava azalır ve krank çeyrek tur civarı döner , hava azaldıkça bu döngü devam eder..
    38binde.
    demek ki bu normal bir şey değil. ki olsa önceden fark ederdim. pazartesi motorcuya göstermek lazım. pek anlamıyorum dediklerinizden maalesef ama belli ki sorun. o hava azalmasıyla alakalı gibi. parasal çok sıkıntı çıkarmasın da

  9. #9
    kasırga genç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2021
    Şehir
    sarıçam/adana
    Motosikleti
    arora kasırga ar 50-50
    eğer yokuş dikse cok normal eğer dik değise pek normal değil yaklaşık %25 gibi bir eğimde neredeyse bütün motorlar kayabilir

    tüm motorların birbirinden farklı kompresyon gücü var.
    çok dik bir yokuşta motora binen yük bu kompresyon gücünü aşıyorsa kayma yapması çok normal.
    ama yokuş dik değilse yinede kayıyorsa kompresyon gücünün düştüğünü gösterir küçük bir sıkıntı olabilir

    bu kaymanın motora zararı olabilir çünkü motor hafif hafif hareketlerine devam eder ve bu sırada çalışmadığı için yağlama yapılmaz.

  10. #10
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    debriyaj baskı balata bitmiştir, kontrol edin.

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğer yokuş dikse cok normal eğer dik değise pek normal değil yaklaşık %25 gibi bir eğimde neredeyse bütün motorlar kayabilir

    tüm motorların birbirinden farklı kompresyon gücü var.
    çok dik bir yokuşta motora binen yük bu kompresyon gücünü aşıyorsa kayma yapması çok normal.
    ama yokuş dik değilse yinede kayıyorsa kompresyon gücünün düştüğünü gösterir küçük bir sıkıntı olabilir

    bu kaymanın motora zararı olabilir çünkü motor hafif hafif hareketlerine devam eder ve bu sırada çalışmadığı için yağlama yapılmaz.
    yokuş dikti biraz. bir de normal yolda deneyeyim bakalım kayacak mı bakmak lazım. pazartesi sorarım yine de. çok teşekkürler

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Alıntı joshua adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    debriyaj baskı balata bitmiştir, kontrol edin.
    pazartesi göstericem bakalım. teşekkürler

  12. #12
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediğim kaymaların dişlinin boşluğuyla alakası yok. o milim milim kaydıkça yokuşu bitirecek bir kayma söz konusu. durmuyor frene basmadıkça devam ediyor. yokuş kalkışta dediğini anlamadım da. bildiğin arka fren ve debriyaj tam çekili durur sonra hızlı şekilde kavrama noktasına elimi ani bırakır gazla eş zamanlı olarak kalkarım. yani daha iyi balataya bakamazdım diye düşünüyorum.



    38binde.
    demek ki bu normal bir şey değil. ki olsa önceden fark ederdim. pazartesi motorcuya göstermek lazım. pek anlamıyorum dediklerinizden maalesef ama belli ki sorun. o hava azalmasıyla alakalı gibi. parasal çok sıkıntı çıkarmasın da
    yazdığım gibi hafif bir kompresyon kaçağı buna sebeptir , motorun çekişinde çalışmasında bir sorun yoksa aşırı yağ eksiltmiyorsa hiç elletme derim , ayrıca çalışmayan motorun debriyajı kaçırmaz boşuna kurcalatma , diğer bir ihtimal ön dişliyi büyüttükten veya arka dişliyi küçülttükten sonra sıfır km yepyeni motor bile viteste kayabilir..
    natijax bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    önce yağ değiştirmeyi öğren

    kayma olayında
    kademeli lik söz konusu ise debriyaj sağlam
    motor dönüyo
    supaplar açılıp kapanıyo
    kompresyon değişiyo
    natijax bunu beğendi.

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Dik bir yokuşta, özellikle tek silindirli ve düşük hacimli bir motosiklet ise oldukça normaldir. Yokuşun dikliğine, silindir ve hacime, üzerindeki kişinin sayısı ve ağırlığına göre de her durumda yaşanabilir doğal bir durumdur. Endişeye gerek yok.
    natijax bunu beğendi.

  15. #15
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Aynı yokuşta arka dişli 43t iken pek kaymazdı.
    Şimdi 38t dişli kullanıyorum.
    Yokuş aynı yokuş. Şimdi kaydırıyor.

    Işık 4 dk kırmızı yandığı için kontağı hep kapatırım.

    Sonuç olarak bir sorun yok.
    Dik yokuşta normaldir.
    natijax bunu beğendi.

  16. #16

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Çeşitli 125cc motosikletlerim oldu çok dik yokuşların hepsinde birinci vitesteyken kayma yoktu ama ikinci viteste bıraktığım zaman bu durum oluyordu. Vites yükseldikçe dönmesi kolaylaşıyor. 5. viteste
    natijax bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    çok teşekkürler bugün motor kullanmadım yarına bakıcam artık genel olarak normal deniyor. ilk yokuş aşağı park edişim galiba emin değilim o yüzden yeni fark ediyor olma ihtimalim yüksek

  18. #18

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    yokuş yukarı park et
    ayaklık kapanmasın
    natijax bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı ',' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yokuş yukarı park et
    ayaklık kapanmasın
    abo. çok mantıklı teşekkür ediyorum güzel fikir
    ',' bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)