Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

motor freninin zararı varmı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Konuya şöylede bakabiliriz , trafikte kompresyonla yavaşlayacak hızda veya konumda sürüyorsak sürekli fren yapmıyorsak emniyetli bir sürüşe sahipiz diyebiliriz , devamlı fren manetine ihtiyaç duyuyorsak ya takip mesafesini korumuyoruzdur yada bulunduğumuz yolda diğer araçlardan çok daha hızlıyızdır , motosikletler hem hafif olduklarından hemde yüksek devirde çalıştıkları için otomobillere göre kompresyonla çok daha etkili yavaşlayabilir..
    Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.
    espresso bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    gurcanozturk bunu beğendi.

  3. #23
    4strings - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mayıs 2010
    Dün Uludağ'dan Bursa'ya inerken çok aradım ama; yoktu kompresyon (Yamaha D'elight 115)

  4. #24

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu konuyla ilgili AEA videosu vardi, "bugun fren kullanmayalim" gibiydi basligi ama su an bulamadim youtube'da. Fren kullanmayalim derken elbette trafikte fren kullanmayi gerektirmeyecek kadar takip mesafesini koruyalim, freni kullanmamiza gerek kalmasin anlamini cikarmaliyiz.
    93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.
    espresso bunu beğendi.

  5. #25
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Bu arada motosikletlerin kompresyon oranı yüksek olduğu için gaz açmayı bıraktığınız anda bile motor ciddi şekilde yavaşlamaya başlar arabalardan çok daha etkilidir bu yavaşlama. Motor freni yapmadan önce eğer yol buna uygun ise biraz bekleyin daha sonra motor freni yapın ben bu şekilde yapmaya çalışıyorum motor frenini ve böylece kompresyona aşırı yük bindirmiyorum diye düşünüyorum kendi kendime.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------

    Peygamber vitesini unutmayalım, bunun sayesinde mesela ben ayda hesap ettim yaklaşık 250 km fazladan yapabiliyorum düz vites arabamla

  6. #26
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    youtube'da anlatan adamlar isimli kanalda peygamber vitesinin enjeksiyonlu araçlar için yakıt tasarrufu sağlamadığını, aksine yakıt tüketimini arttırdığını çok güzel ve net bir şekilde anlatan videosunu izleyebilirsiniz.

    https://www.youtube.com/watch?v=-mtL-MQnESM
    espresso ve birbilent bunu beğendiler.

  7. #27
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
    Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.

  8. #28
    YasinC - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2016
    Şehir
    Ankara
    Bazı motorlarda kompresyonun gücü dahi ayarlanıyor. Kullanımda motor için her hangi bir sakınca yok ancak şanzımana yük bindirdiğinizi bilin.

  9. #29

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    93 yılında ehliyet kursundaki hocam şöyle derdi: "Her frene bastığınızda o sürate çıkmak için harcadığınız yakıtı çöpe atıyorsunuz, o yüzden frene mümkün olduğu kadar az basacak şekilde araba kullanın, gaza da ayağınızın altında yumurta varmış gibi basın..." Doğru vallahi.
    Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız?
    1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var.
    atalayalper ve espresso bunu beğendiler.

  10. #30
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200
    Alıntı kasırga genç adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhabalar abilerim ben acil fren yapmam gereken durumlar dışında gazı kapatıp motorun fren etkisiyle vites düşürerek yavaşlayıp son 10km/h civarı frene basıyorum.frenlememin %80 i böyle

    bunun yapmanın uzun vadede bir zararı varmıdır.
    hayır zararı yok önemli olan nokta motor devrini çok yükseltmemek, örneğin 10 bin devirde redline giriyorsa 6-7 bin devir üzerine çıkartmamak.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:13 ----------

    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aracım enjeksiyonlu peki şunu açıklayın o zaman madem daha fazla yakar vitesi giderken boşa alırsak;
    Peygamber vitesi hiç kullanmadığım zaman bir depo yakıt ile ben neden en az 30-40 km daha az yol yapıyorum? Saygım var bu videoya ama daha dünkü çocukların kulaktan dolma bilgilerini uygulamaya kalkarsak işimiz var. Uygulayana da saygımız var tabii ki ama ben tercih etmiyorum öneri için teşekkür ederim.
    enjeksiyonlu araçlarda gazı kapattığınız zaman enjektörler benzin vermeyi keser, bunu algılayan sensör var. sizinin durumunuzda 30-40 kilometre daha az yok demek 1.5-2 litre fazla yakıt tüketimi demek, bu uygulamalar yakıtta bu kadar fark yaratmaz sorunu başka yerde aramak lazım. mesela motorunuz gazı kapattığınızda yakıtı kesmiyor olabilir, gazı bıraktığınızda tepkime nasıl? egzozdan patlama sesi geliyor mu?

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı maktama adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğru, ben gaza ayağımın altında yumurta varmış gibi basarım ama arkadaki sellektör yapıyor sürekli, onu napacağız?
    1.0 motor Otomatik arabam var(tüpSÜZ),o yumurta benim arabada fabrika çıkışı var.
    Doğrudur, motosiklette de aynı şey, belli koşullarda küçük hacim büyük hacimden fazla yakabiliyor. Her motordan ideal kullanım koşullarında faydalanmak lazım, küçük hacimde gazı kökleyip tasarımı dışında bir performans beklemek yanlış olur, zaten kökleyince de çok bir şey olmuyor - madem sakin gidilecek az gaz yaksın yani. (Bu arada benim kardeşimde turbo 1.0 bir araba var gücü torku eksik değil ama yakıyor tabi hırçın kullanınca.)

  12. #32
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    Kanalın sahibi olan "dünkü çocuklar" yüksek makine mühendisi olmakla birlikte yıllarını otomotiv sektörüne vermekteler. Videoda verilen bilgiler kulaktan dolma değil, bilimsel neden-sonuç ilişkilerine dayanarak verilmektedir. Sanırım videoyu izlemeden böyle bir yorumda bulundunuz.
    birbilent ve maktama bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)