Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Çinden Gelen Kayo 250cc hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kayo dahil diğerleri?2 zamanlı olmayan japonlarda bile sıkıntı, euro emisyonları yüzünden problem yaşanıyor.Yeni nesil enjeksiyonlu yada karbüratörlü yağ yakan araçlar nasıl euro 6 emisyon değerlerinde oluyorilginç.Honda crfx serisi uygun değilken , ispanyol honda montesa modellerine plaka çıkabiliyor.
    iki zamanlılarda enjeksiyon 2017de başladı . Karburatörlü gibi hırçın değiller artık. Üzerindeki salyangoz egzos küçük boyutlarda, sandıktan arazi için daha büyük salyangoz çıkıyor. Benzine yağ elle karıştırılmıyor artık otomatik yağlama var. Bir şekilde uydurmuşlar euro ya demek ki .


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Aslında parçası uygun olacak fiyatı da makul olacak 0 r25 yerine alacaksın bineceksin. Trafik derdin yok ezilir miyim korkusu yok.

  3. #23

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında parçası uygun olacak fiyatı da makul olacak 0 r25 yerine alacaksın bineceksin. Trafik derdin yok ezilir miyim korkusu yok.
    bu tarz motorları arazi dışında kullanmak iyi fikir değil. Konfor zaten yok ve yarış motorlarının piston ömrü bir yıl, en fazla iki yıldır. Kısaca bu motorları kullanmak maliyetli iş.

  4. #24
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu tarz motorları arazi dışında kullanmak iyi fikir değil. Konfor zaten yok ve yarış motorlarının piston ömrü bir yıl, en fazla iki yıldır. Kısaca bu motorları kullanmak maliyetli iş.
    Orası öyle biliyorum. Özellikle 2 zamanlıların ömürleri kısa a piston, b piston vs oluyor. Normal kullanım için de bi tane ybr alınır gezilir. Aslında benim aklımda olan şeyler bunlar da en son xpulse alacağım sanırım. Crfnin 0ı gelmiyor çok pahalı fiyatları var.

  5. #25

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı atilas adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet mümkün ama 90-100 bin tl 250cc iki zamanlı spesial endurolar. Bunlarla hard enduro yapmak daha güzel o zamanda ayna ve sinyalle gezemezsiniz. Herkes alır plaka ruhsat çıkarır ve hemen çekme belgeliye çevirir. Üretici 90-100 saatte piston değişimi öneriyor , bizde 200-250 saatte falan değiştiriyoruz yaklaşık iki yıl gidiyor. Kimse bu süreyi asfaltta harcamak istemez. İki zamanlılar dere,çamur,kayalık gibi çok zor yerlerde iyidir, asfalt gibi akıcı yollarda dört zamanlılar daha keyiflidir. İlla asfaltta spesial enduro kullanmak istiyorsanız dört zamanlıdan daha çok keyif alırsınız. 450 cc dört zamanlıların pistonu 250 cc den daha çok gidiyor
    spesial enduro ne demek? bilmediğim için soruyorum. google'a yazdım görsellere tıkladım bisiklet çıktı. baya bildiğin shimano vitesli bisiklet...

  6. #26

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    spesial enduro ne demek? bilmediğim için soruyorum. google'a yazdım görsellere tıkladım bisiklet çıktı. baya bildiğin shimano vitesli bisiklet...
    ecnebiye special enduro dersen aval aval bakar.çoğunlukla hard enduro tanımını kullanıyorlar.videolarda da rastlıyorum,spesiyal motor,spesiyal enduro tanımını kullanan çok.

  7. #27

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    spesial enduro ne demek? bilmediğim için soruyorum. google'a yazdım görsellere tıkladım bisiklet çıktı. baya bildiğin shimano vitesli bisiklet...
    Spesial enduro bildiğiniz enduro, hard enduro,extreme enduro yarışlarında kullanılan yarış motosikletleridir. Ağırlıkları 100 kilo civarındadır. İki zamanlı ve dört zamanlı iki çeşit motorları var. Ktm, husqvarna,gasgas, sherco,beta,tm, yamaha,honda bildiğim markalar. Sitelerine girip inceleyebilirsiniz. Yarış motorları oldukları için örneğin 250cc iki zamanlı bir spesial enduro 50 hp civarında güç üretir. Normal yol motorlarının iki katı kadar güçlüdür. Küçük hacimden fazla güç alınınca pistonlarının fabrika verilerine göre 100 saatte (normal kullanıcı 200-300 saat)değişmesi gerekir. Ülkemizde yapılan sea to sky yarış videoları fikir verir. Graham Jarvis, Pol Tarres, Billy Bolt, Erzberg rodeo, romaniacs aramaları daha iyi anlamanızı sağlar. Görünüş olarak motokros ve spesial endurolar ikiz gibidir. Amortisör, tork devirleri,vites oranları farklıdır, far ve elektrik tesisatları vardır. İstenirse plakalı kullanılabilir.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 07:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 07:16 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ecnebiye special enduro dersen aval aval bakar.çoğunlukla hard enduro tanımını kullanıyorlar.videolarda da rastlıyorum,spesiyal motor,spesiyal enduro tanımını kullanan çok.
    Bu sporu yapanlar kendi aralarında spesial diyor. Bende 2013 ten beri aralarındayım ve asfaltta çok az motor kullandım. Arazide yapılan spora parkurun zorluğuna göre enduro, hard enduro, ekstrem enduro deniliyor herkes motokros zannediyor. Bu sporların geçmişi çok eski olmadığı ve sürekli kendi içlerinde yeni türler çıkardığı için isimler zamanla oturacaktır

  8. #28

    Üyelik
    27 Mart 2021
    Şaşırtıcı bir şekilde hintlilerin 30 küsur bin liradan başladığı piyasada 4950 dolara enduromarkette satılıyor. Şuan param olsa alır plaka, ruhsat çıkartır araziye kadar kamyonet, minibüsle uğraşmazdım.

  9. #29

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Akhneton adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şaşırtıcı bir şekilde hintlilerin 30 küsur bin liradan başladığı piyasada 4950 dolara enduromarkette satılıyor. Şuan param olsa alır plaka, ruhsat çıkartır araziye kadar kamyonet, minibüsle uğraşmazdım.
    Arazide ayna sinyal ne varsa kırarsınız. Muayene zamanı herşeyi muayeneye uygun hale getirmek zor ve masraflı. Enduroda yüzde yüz defalarca motor yatar. Kır gezisi yapacaksanız bu motora ihtiyaç yok daha ucuz alternatifleri var. Uzun süredir içindeyim dediğiniz olur ama bu motorla arazide kimse rahat durmaz daha masraflı olur size. Birkaç sefer kiralama yapıp yaşayarak daha iyi görebilirsiniz

  10. #30

    Üyelik
    27 Mart 2021
    Araziye girince ayna, sinyal sökülür hocam. Çok zor bir mesele değil. Ben bu tarz birşeyi alıp köye koyup hem köyde hem merkezde rahat sürmek isterdim.Çünkü jandarmalar çevirince sorun çıkartabiliyorlardı.

  11. #31

    Üyelik
    24 Ağustos 2013
    Alıntı Akhneton adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Araziye girince ayna, sinyal sökülür hocam. Çok zor bir mesele değil. Ben bu tarz birşeyi alıp köye koyup hem köyde hem merkezde rahat sürmek isterdim.Çünkü jandarmalar çevirince sorun çıkartabiliyorlardı.
    Yapmakta bir engel yok . Ama bu motorlarla haftasonları enduro yapıyoruz 200-300 saatte piston değiştiriyoruz. Diğer kırılan yamulan parçaları vs. Onun için bu sporu yapan kimse bu pistonları ve silindirleri asfaltta bitirmek istemiyor. Yapmak istediğinizi deneyen çok insan oldu ben dahil

  12. #32

    Üyelik
    20 Temmuz 2018
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    KTM 690 Duke
    selamlar başlığı*şöyle bi okudum. süleyman hocanın kendi soyadı*ile ithal ettiğı memnun marka motosiklet sahibiyim sorulara özetle cevap vermeye çalışayım.

    1. memnun/kayo trafiğe çıkabilir mi ?
    - hayır. bu motorlar 2 zamanlı ve karbüratörlü olduğu için euro emisyon değerleri tutturulamıyor. bu sebeple plaka çıkmıyor. ktm/gasgas/husqvarna (hepsi ktm çatısı*altında) bu işi TPI ile çözüyor (TPI: enjeksiyonlu iki zamanlı motorlar, yağ benzin karışımını kendi hallediyor ve euro5'e uyuyor euro6'ya uymayacak diyorlar bakalım neler olacak)

    2. memnun/kayo sağlam mı?
    - evet. neden derseniz deniz memnun bu motor ile 1 seneyi aşkın yarışıyor. yeni başlayan birisi için hayli hayli yeterli olduğunu düşünüyorum. üzerindeki blok yamaha dt230 benzeri*titreşimsiz ve güç açısından yeni başlayanı*üzmeyecektir. şaşe ise ktm'e benziyor.

    3. parça problemi var mı?
    - hayır. ben şu ana parça sıkıntısı*çekmeden.

    4. spesyal enduro nedir?
    - yüksek sıkıştırma oranına sahip motor blogu olan (saat ile bakım görür) hafif yarışa hazır arazi motorudur diyebiliriz. spesyal olmayan enduro nasil oluyor derseniz honda crf250 ya da yamaha wr250r örnek verilebilir.

    5. 250 saat motor sürünce piston değiştirmek ne demek ?
    - yüksek sıkıştırma oranına sahip motorlarda gömlek zaman içerisinde incelir, yag yanma odasına karışır bunun icin daha yuksek çapa sahip B pistona geçilir. siz motoru sifir aldiginizda üzerinde A piston vardır. en son C pistona gecilir. C pistondan sonra silindir değişir ve tekrar A pistona dönülür.
    250 saat kulaga az geliyor olabilir ama yeni baslayan biri olarak emin olun 250 saat yapmanız 2 - 3 seneyi bulabilir.

    6. ayna sinyal söküyor musun ?
    - motorun 2 zamanli ve ruhsati olmayan bir motor oldugu icin trafige cikmiyorum. bu sebeple sinyalizasyonun önemi yok.

    7. neden "plakalı" spesyal bir enduro alayım ki ?
    - eğer ormanın içinde/ormana yakın bir yerden garaj hizmeti almıyorsanız, motorunuzu kendiniz muhafaza ediyorsunuz demektir. eğer evinizden en yakın araziye giden yolda trafige girme durumunuz varsa motorunuzun plakalı olması baglanmasına engel olabilir

    aklıma gelen başka şeyler olursa burayı editlerim.
    tommygun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)