Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Farkında olmadan sürekli arka frene basarak gidenler :)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Dün akşam iş çıkışı araba kullanırken levent civarında önüme bir tane TVS Apache motosikletli arkadaş düştü, epey önümde gitti fakat garip bir şeyler oluyordu gözüm de durumu yadırgadı ve sonradan fark ettim ki fren lambası motor yavaşlamadığı halde sürekli yanıyordu daha sonra merak edip yan şeride geçip sürücünün sağ ayağına baktım ve tahmin ettiğim şekilde sağ ayağını pegin üstüne değil fren pedalının üstüne koymuş ve farkında olmadan ufak ufak fren yapa yapa gidiyor aynı zamanda da gaz veriyor tabi.

    Sık yapılan hatalardan birisi de arka frenden sonra ayağın yanlış yerde kalmasıdır. Ayak bu konumda kalırsa istemeden arka fren yapmanıza sebep olur. Sağ ayak fren pedalını kullanmadığınız hallerde her zaman pegde olmalıdır ve ayağınızın altındaki aya denilen kısmı tam olarak pege denk getirmelisiniz doğru temas noktası orasıdır.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bunu her eğitimde anlatırım, üzerinde dururum. Malesef ki herkes aynı hassasiyeti göstermiyor.

    Bu durum virajlarda düşmelere, can kayıplarına, aşırı yakıt tüketimine, motosiklette yangına, balata ve diskin ömrünün çok düşmesine, toplam maliyetin artmasına, ara hızlanma ve en yüksek hızın çok düşüşüne, rulmanların ömrünün çabucak bitmesine, fren hidroliğinin ömrünün olması gerekenden çok daha çabuk dolarak performasın genel düşüşüne, aşırı ısınan hidrolik+balata+kampana/disk nedeni ile fren performansının çok düşmesine de neden olmaktadır. Aman dikkat diyorum. Böyle alışkanlıklarınız varsa kendinizi kontrol edin ve düzeltin lütfen.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    ilk başladığım zamanlar bende de vardı.
    bir gün yoldayım neredeyse 15 dakika sürdüm ve gerçekten sinirim bozula bozula sürdüm neden bozuldu şimdi diye düşünürken belli bir süre sonra sağ ayağımı oynattığımda fark ettim ki fren üstündeymiş o sürede de 60 falan gidiyordum bir frenden çektim birden motor ivmelendi.
    bunun bendeki sebebine gelirsek bisikletten kalan alışkanlık fren sadece sağ el olarak kullanılmasından.
    sağ ayağımı zerre kullanmıyordum meğer orada tutmuşum.

  4. #4
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Ayakların doğru konumlandırılması, dizlerin iç kısmı ile depoyu kavramak, Gidonu tutarken sürüş esnasında kolun dümdüz ve kaskatı değil de dirseklerden kırık ve rahat bir pozisyonda olması, dönüşlerde ön tekerin olduğu yere değil ileriye doğru bakmak, öndeki aracı takip ediyorsanız onu tam arkasından ve ortalayarak takip etmemeniz gerektiği, viraj içinde fren yapılmaması gerektiği, motor üstündeyken ayaklarınız ile motoru iterek geri geri gitmemek gerektiği vs vs milyon tane konu geliyor insanın aklına da kaç tanesini hepimiz biliyoruz veya bilsek bile tam manasıyla doğru bir şekilde uyguluyoruz.

    Dikiz aynasız, farsız, stopları bozuk, lastikler inik, ekipmansız o kadar çok motor görüyorum ki trafikte içimden bunlar ölmeyi bayılmak zannediyor herhalde diyorum 😅

  5. #5

    Üyelik
    27 Mart 2021
    Ayağın ayasını koyarsanız işte o zaman ayağınızın frende olup olmadığını anlayamazsınız. Bence parmak uçlarıyla pege basmak en doğru biçimdir.Tabii kişiden kişiye değişir.

  6. #6
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Arka fren pedalım yamuk olduğundan istesem de basamıyorum. İyi alışkanlık oldu bana.

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ayakların doğru konumlandırılması, dizlerin iç kısmı ile depoyu kavramak, Gidonu tutarken sürüş esnasında kolun dümdüz ve kaskatı değil de dirseklerden kırık ve rahat bir pozisyonda olması, dönüşlerde ön tekerin olduğu yere değil ileriye doğru bakmak, öndeki aracı takip ediyorsanız onu tam arkasından ve ortalayarak takip etmemeniz gerektiği, viraj içinde fren yapılmaması gerektiği, motor üstündeyken ayaklarınız ile motoru iterek geri geri gitmemek gerektiği vs vs milyon tane konu geliyor insanın aklına da kaç tanesini hepimiz biliyoruz veya bilsek bile tam manasıyla doğru bir şekilde uyguluyoruz.

    Dikiz aynasız, farsız, stopları bozuk, lastikler inik, ekipmansız o kadar çok motor görüyorum ki trafikte içimden bunlar ölmeyi bayılmak zannediyor herhalde diyorum ��
    ben çok yapıyorum o geri geri gitmeyi. bazen kaçınılmaz oluyor. tabi çoğunda dengem bozuluyor motor sağa veya sola yatıyor. ağır olmadığı için anında tutabiliyorum çok rahat ama ağır olsa çok kez düşürmüştüm bu yüzden

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    tedirginlikten yapılıyor acemi iken.

    Fren oldugunda ayagı cekip frene koyamam diye korktukları için ince temas halinde fren üstünde tutuyorlar.

  9. #9
    EthanHunt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2015 Honda Cbf 150
    Alıntı atalayalper adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    motor üstündeyken ayaklarınız ile motoru iterek geri geri gitmemek gerektiği vs vs milyon tane konu geliyor insanın aklına
    Bunun zararı ne?

  10. #10

    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    1998 electra glide
    Bozuktur belki benim motorunda şuan sürekli yanıyor şuan basmasam bile müşür ile alakalıdır belki.

  11. #11
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Yaprak, poşet, pet şişe, kağıt vs.. yani yerdeki herhangi bir başka maddeye adımınız denk gelirse ayağınız kayacağı için devirirsiniz motoru.
    Ben de arada sırada yapıyorum ama yaparken bastığım yere çok dikkat ederek yapıyorum. Aslında hiç yapılmamalı doğrusu bu.
    EthanHunt, natijax ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12

    Üyelik
    24 Mart 2021
    Güzel bi başlık ben motorun arka fren pedalını biraz daha motor bloguna doğru büktüm yüksekliğinide ayağımı pegin üstüne koyduktan sonra yarım cm altına gelicek sekilde ayarladım.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler