tracer 700 15 50 konurmu ?
-
2016 model 15000 km deki motoruma 15 50 yag koymalimiyim ?
hem kronik cok hiriltili calisan motorumu biraz susturup
hemde yazinki sicaklarda daha rahat kullanim ve az asinma elde edebilirmiyim tecrubeli abilerim ablalarim ve kardeslerimden onerinizi bekliyorum
Reklamlar
-
kullanım kitapçığına baktım bu viskozite de ki yağları koyabilirsin SAE 10W-30, 10W-40, 10W-50, 15W- 40,
20W-40 veya 20W-50
-
-
Sorunun cevabı koyulmaz. Tabi koyan vardır orasına birşey diyemem. Ben olsam koymazdım.
Yamaha eski kullanım kitapçıklarına viskozite tablosu koyardı. Kullanıcı tabloya bakınca kafası karışır ne koysam vs diye araştırırdı ama şu an tüm motorların kullanım kitapçığında önerilen yağ direk 10W40 olarak güncellenmiş. Ben olsam 10W40 dışında birşey koymazdım.
-
Bildiğim kadarıyla 10w40 önerilen motora, hava sıcaklığına göre 10w30 ya da 10w50 kullanabilirsiniz. Yüksek viskozite (yani 30, 40, 50) motor ısındıktan sonraki alışkanlığı ifade ediyor. Düşük viskozite ise (yani 10) soğuk motordaki akışkanlığı ifade ediyor. 10 ile oynarsanız motora zarar verme ihtimali yüksek. Bu zararı belki 100.000 km sonra fark edeceksiniz, anlık bir şey hissetmezsiniz.
-
Konulur tabi; cillop gibi de olur, çok güzel olur. Önümüz yaz; ben V strom'uma Motul 7100 15-50 koydum, dün yeni bakımdan çıktı. Arkadaşım da tracer 700'üne ondan aldı. 10-40 yazın olmaz, ince kalır.
Kullanım kitapçığı ne der bu konuda, bunu önemsemem (bu konuda önemsemem.) orada bin km bakımından sonra bir dahaki bakım 10 binde diyor, bizim tozlu, bozuk yolları olan coğrafyada 9 bin km kullanmam bir yağı, 5 binde bir değiştiririm.
-
Turker11 adlı üyeden alıntı
Konulur tabi; cillop gibi de olur, çok güzel olur. Önümüz yaz; ben V strom'uma Motul 7100 15-50 koydum, dün yeni bakımdan çıktı. Arkadaşım da tracer 700'üne ondan aldı. 10-40 yazın olmaz, ince kalır.
Kullanım kitapçığı ne der bu konuda, bunu önemsemem (bu konuda önemsemem.) orada bin km bakımından sonra bir dahaki bakım 10 binde diyor, bizim tozlu, bozuk yolları olan coğrafyada 9 bin km kullanmam bir yağı, 5 binde bir değiştiririm.
Bozuk zemin ve tozun yağa etkisi ne acep? (Toz yüzünden ben hava filtresini 24.000'de değil 12.000'de bir değiştiriyorum o ayrı...)
-
10/50 koy kafan rahat olsun
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bozuk zemin ve tozun yağa etkisi ne acep? (Toz yüzünden ben hava filtresini 24.000'de değil 12.000'de bir değiştiriyorum o ayrı...)
Yağın ömrünü toz toprak veya yoldaki çukur etkilemez. Yağ ömrünü etkileyen ana iki etmen var. Yakıt kalitesi ve motor çalışma saati. Devirli ve performanslı kullanımı saymıyorum. Az trafik olan bir şehirde 10 bin kilometreyi 200 motor saati kadar sürede kat edersiniz diyelim. İstanbul gibi bir şehirde sürekli şehir içi kullandığınızı varsayarsak 10 bin km'yi 300 motor saatinde kat edersiniz. Haliyle motor içindeki yağ sıcaklığa ve basınca 100 saat daha fazla dayanım göstermiş ve daha fazla eskimiş olacak.
Yakıt kalitesi konusu ise Türkiye'deki yakıt kalitesi malum. Yandığı zaman yüksek kurum üreten kalitesiz yakıt kullanıyoruz (mecburen). Her ne kadar yağ filtresi işini yapsa da kurumun bir kısmı yağa karışıyor ve yağı eskitiyor. Her halükarda Türkiye şartları için 10 bin km fazla. İdeali 7500 km. Canın isterse 5 bin km ama 5 bin km de düşük bir rakam.
Bu arada 7500 km tam sentetik yağ için geçerli. Yarı sentetik için 5000 km denebilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------
Debriyajın aşınmasından kaynaklı çıkan toz zerreleri de yağa karışıyor. Yazmayı unutmuşum. Bu da çalışma saati yüksek olan motorlarda yağın eskimesine sebep olan önemli nedenlerden.
-
Yaşadığın iklim şartlarına veya kullanım şekline göre yağ kullanmak bir motorun ömrü için yapacağın en iyi şeydir , çok soğuk bir yerde yaşıyorsan ve günlük işe git gel kısa mesafe kullanıyorsan 5/30 , 5/40 hatta 0/30 tercih etmeni tavsiye ederim , Adana Antalya gibi sıcak bir yerdeysen 10/40 veya 15/50 , sadece otobana çıkıp soluksuz yarım saat tapagaz gideceksen yahut pist gibi bir yerde gazlayacaksan 10/60 kullanmak iyidir..numara ne olursa olsun mutlaka tam sentetik yağ tercih et , dikkat et üzerinde SENTETİK yazıyorsa yarı sentetiktir , TAM SENTETİK ibaresi varsa satın al..
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Yağın ömrünü toz toprak veya yoldaki çukur etkilemez. Yağ ömrünü etkileyen ana iki etmen var. Yakıt kalitesi ve motor çalışma saati. Devirli ve performanslı kullanımı saymıyorum. Az trafik olan bir şehirde 10 bin kilometreyi 200 motor saati kadar sürede kat edersiniz diyelim. İstanbul gibi bir şehirde sürekli şehir içi kullandığınızı varsayarsak 10 bin km'yi 300 motor saatinde kat edersiniz. Haliyle motor içindeki yağ sıcaklığa ve basınca 100 saat daha fazla dayanım göstermiş ve daha fazla eskimiş olacak.
Yakıt kalitesi konusu ise Türkiye'deki yakıt kalitesi malum. Yandığı zaman yüksek kurum üreten kalitesiz yakıt kullanıyoruz (mecburen). Her ne kadar yağ filtresi işini yapsa da kurumun bir kısmı yağa karışıyor ve yağı eskitiyor. Her halükarda Türkiye şartları için 10 bin km fazla. İdeali 7500 km. Canın isterse 5 bin km ama 5 bin km de düşük bir rakam.
Argümanlar çok mantıklı ve yerinde.
İstanbul için benim kullanımımda 10.000km 275 saat yapıyor. (Teknotakip var, bu hususu direkt takip edebiliyorum...)
Hava sıcaklıkları da (Türkiye için ortalama olarak kabul edebileceğimiz İzmir'e göre) örneğin İtalya Sicilya, Malta, İspanya Endülüs koşullarından daha fazla değil.
Geriye sadece yakıt kalitesi kalıyor; rafineri / dağıtıcı çıkışlarının da Avrupa'dan kötü olduğunu düşünmüyorum. Yeter ki benzin düzgün ve sürümü yüksek bayiden alınsın, orada da çok sıkıntı olmayacaktır.
Benim motosikletim için dünyanın kalanında bakım aralıkları tam sentetik yağ ile 12.000'de bir, Honda Türkiye 6.000'de bir veya yılda bir getir diyor. Biraz fazla çağırıyor aslında. Götürüyorum servise, bu tavsiyeye uyuyorum ama kendim yapsam herhalde 10.000 kullanırdım, çünkü CB500F zaten çok sıkıştırılarak kullanılan bir motosiklet değil ve A2 uyumu için aslında boğazı sıkılmış, tam kapasitesini vermeyen bir motora sahip.
Üretici tarafından tavsiye edilenden farklı yağ vizkositesi kullanılması ve daha sık yağ değişimi yapılmasını riskli veya gereksiz görüyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:17 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yaşadığın iklim şartlarına veya kullanım şekline göre yağ kullanmak bir motorun ömrü için yapacağın en iyi şeydir , çok soğuk bir yerde yaşıyorsan ve günlük işe git gel kısa mesafe kullanıyorsan 5/30 , 5/40 hatta 0/30 tercih etmeni tavsiye ederim , Adana Antalya gibi sıcak bir yerdeysen 10/40 veya 15/50 , sadece otobana çıkıp soluksuz yarım saat tapagaz gideceksen yahut pist gibi bir yerde gazlayacaksan 10/60 kullanmak iyidir..numara ne olursa olsun mutlaka tam sentetik yağ tercih et , dikkat et üzerinde SENTETİK yazıyorsa yarı sentetiktir , TAM SENTETİK ibaresi varsa satın al..
Bu da başka bir unsur, aşınmanın büyük kısmı motor henüz soğukken oluyor, demek ki özellikle dikkat edilmesi gereken soğuk vizkosite değeri olsa gerek. Benim motosiklet için her yerde 10W-30 öneriliyor bu arada. (Honda'nın çoğu motoru için sanırım hep böyle...)
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Bu da başka bir unsur, aşınmanın büyük kısmı motor henüz soğukken oluyor, demek ki özellikle dikkat edilmesi gereken soğuk vizkosite değeri olsa gerek. Benim motosiklet için her yerde 10W-30 öneriliyor bu arada. (Honda'nın çoğu motoru için sanırım hep böyle...)
Şöyle bir ekleme yapayım motor değilde yağ soğukken aşınma gerçekleşir , yağ viskozitesi ne kadar düşükse o kadar kısa sürede görev yapmaya başlıyor bu sebeple günlük kısa mesafe kullanılan araçlarda tercih edilmeli , biz gemi makinaları üzerine çalışıyoruz ve yağ değişim periyodu yukarıda yazdığın gibi saat hesabıyla belirlenir , soğuk start yapmadan öncede motor yağını 70 dereceye kadar ısıtırız.. bu şekilde büyük gemi motorları devasa yüküne rağmen min 50 yıl çalışabilir.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
Yaşadığın iklim şartlarına veya kullanım şekline göre yağ kullanmak bir motorun ömrü için yapacağın en iyi şeydir , çok soğuk bir yerde yaşıyorsan ve günlük işe git gel kısa mesafe kullanıyorsan 5/30 , 5/40 hatta 0/30 tercih etmeni tavsiye ederim , Adana Antalya gibi sıcak bir yerdeysen 10/40 veya 15/50 , sadece otobana çıkıp soluksuz yarım saat tapagaz gideceksen yahut pist gibi bir yerde gazlayacaksan 10/60 kullanmak iyidir..numara ne olursa olsun mutlaka tam sentetik yağ tercih et , dikkat et üzerinde SENTETİK yazıyorsa yarı sentetiktir , TAM SENTETİK ibaresi varsa satın al..
0W30 Yağ biraz ekstrem koşullar için geçerli değil mi? Aşırı soğuk gibi. Böyle bir iklimde motosiklet sürmeye yatkın hava koşulları olmaz muhtemelen.
Çoğu arabaya 5W30, 0W30 koyuluyor ama motosiklete koyulduğunu daha önce hiç duymamıştım.
-
kullanılıyor tabikide.antalyada yaşadığım için 15.50 gibi viskoliteler daha mantıklı oluyor.kışın zaten eksi dereceler vs olmuyor 10.40 da olur ama yazın çamaşır suyu gibi şakır şakır çalışıyor ve bu duyuluyor.15.50 de motor daha tok sesli çalışıyor.adana mersin antalya yani akdeniz bölgesindeysen 15.50 mantıklı oluyor.şu an tam sentetik yamalube 15.50 yağ koydurdum serviste.konmasa zaten serviste direk 10.40 ı dayarlardı servis kayıtlı sonuçta.sizin hesaba göre dubai de yaşayanda 10.40 kullanıcak moskovada yaşayanda 10.40 yağ kullanıcak yok öyle bir hesap arada 50 derece fark var
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
0W30 Yağ biraz ekstrem koşullar için geçerli değil mi? Aşırı soğuk gibi. Böyle bir iklimde motosiklet sürmeye yatkın hava koşulları olmaz muhtemelen.
Çoğu arabaya 5W30, 0W30 koyuluyor ama motosiklete koyulduğunu daha önce hiç duymamıştım.
Kullandığım Piaggio Medley katalog verisi 0/30 , yazın Bodrum a giderken 5/40 koydum.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
kullanılıyor tabikide.antalyada yaşadığım için 15.50 gibi viskoliteler daha mantıklı oluyor.kışın zaten eksi dereceler vs olmuyor 10.40 da olur ama yazın çamaşır suyu gibi şakır şakır çalışıyor ve bu duyuluyor.15.50 de motor daha tok sesli çalışıyor.adana mersin antalya yani akdeniz bölgesindeysen 15.50 mantıklı oluyor.şu an tam sentetik yamalube 15.50 yağ koydurdum serviste.konmasa zaten serviste direk 10.40 ı dayarlardı servis kayıtlı sonuçta.sizin hesaba göre dubai de yaşayanda 10.40 kullanıcak moskovada yaşayanda 10.40 yağ kullanıcak yok öyle bir hesap arada 50 derece fark var
Ortam değil yağ ısısı mühim diye anladım; su soğutmalı bir motor yağ ısısını belli bir aralık içinde tutacaktır, kitapçıkta verilen tavsiye de buna göre değil mi? Motorunuza hararet yaptırmadığımız / çalışma sıcaklığını tasarlandığı aralık içerisinde tutabildiğimiz durumda ortam sıcaklığının denklemde bir yeri var mı gerçekten?
-
Cyan adlı üyeden alıntı
Ortam değil yağ ısısı mühim diye anladım; su soğutmalı bir motor yağ ısısını belli bir aralık içinde tutacaktır, kitapçıkta verilen tavsiye de buna göre değil mi? Motorunuza hararet yaptırmadığımız / çalışma sıcaklığını tasarlandığı aralık içerisinde tutabildiğimiz durumda ortam sıcaklığının denklemde bir yeri var mı gerçekten?
aynı havada aynı trafikte sıcak havadan bahsediyorum tabiki mesela 40 derece diyelim.aynı sürüş ile 15.50 10.40a göre daha rahat edicektir doğal olarak yağ daha kalın olduğu için.sesi bile motorun tok çıkmaya başlıyor sıcak havalarda bu çok rahat duyuluyor.ama kıştayız diyelim ilk çalıştırmada ve sonrasıda 10.40 avantajını kullanır çünkü daha ince daha kolay çalışma sıcaklığına erişicektir.ben antalya ortalamanın üstünde bir havası olduğu için genelde tüm motorlarımda 15.50 tercihe ediyorum.burda yaşayan varsa servise gittiyse 15.50 ler genelde daha çok tutulduğu için her versiyonu var.10 motordan 7si 15.50 koyuyorlar tavsiyede ediyorlar.sahibi olduğum bajaj ve yamaha servisinde ve arkadaşımda kawasaki vardı onda da 15.50 yağ koyuyordu servis.
arkadaş da bahsetmiş evet eskiden motorun kullanabiliceği tüm yağ serileri yazılıyordu şimdi tavsiye edilen olarak sadece 10.40 yazmışlar onu baz almışlar.40 derece havadaki sürtünme ile 5 derecedeki sürtünme tabiki aynı olmaz.bana servisteki çalışanlar bazı arkadaşların antalyada yazın 15.50 kışın 10.40 kullandığınıda söyledi.ama yılda 2 bakım ben yapamam o kadar da değil öyle bir takıntılığım yok yani
bu arada her motorda tabiki aynı tip yağ oranı kullanılmıyor.pulsarda r25 de mt07 de 15.50 yağ kullanabilen motorlar o yüzden bilmek gerekiyor hangi motora neler konduğunu.bazıları 5.30 diyor mesela baya bir şaşırıyorum sanırım honda da görüyorum bu oranları
-
Yorumlara bakıyorum çoğu arkadaş yazın 10-40 ince kalır, 15-50 kullanıyorum filan demiş. Bunu bilerek mi söylüyorlar yoksa ezbere mi konuşuyorlar merak ettim doğrusu. Motor içi sıcaklığı 100 dereceleri görüyor ve bu yağ 100 derece civarı sıcaklıkta 40 numara yağ özelliği gösteriyor. senin kıçı kırık güney sahilindeki 50 derecenin yağa etkisi mi olur?
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:18 ----------
Ayrıca, 10-40 yağ sizin sıcak sahillerde su gibi olmaz arkadaşlar. Motor soğukken ilk marşta blok içindeki yağ 10 numara yağ akışkanlığı gösterir. İnce bir yağ olduğu için ilk yağlamayı daha hızlı yapar. Motor ısındıkça yağ içindeki katkılar devreye girerek yağı katılaştırır. Yani hava ısındıkça yağınız su gibi olmaz. Hava 30 derece olsun, 50 derece olsun fark etmez. Motor içi zaten 110 derecelerde. Yağ bu sıcaklıkta 40 numara yağ akışkanlığı gösteriyorken 40 numara yağ yazın bizim memlekete gitmiyor biz 50 koyuyoruz diyene yağ filtresini fırlatırım.
-
tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı
kullanılıyor tabikide.antalyada yaşadığım için 15.50 gibi viskoliteler daha mantıklı oluyor.kışın zaten eksi dereceler vs olmuyor 10.40 da olur ama yazın çamaşır suyu gibi şakır şakır çalışıyor ve bu duyuluyor.15.50 de motor daha tok sesli çalışıyor.adana mersin antalya yani akdeniz bölgesindeysen 15.50 mantıklı oluyor.şu an tam sentetik yamalube 15.50 yağ koydurdum serviste.konmasa zaten serviste direk 10.40 ı dayarlardı servis kayıtlı sonuçta.sizin hesaba göre dubai de yaşayanda 10.40 kullanıcak moskovada yaşayanda 10.40 yağ kullanıcak yok öyle bir hesap arada 50 derece fark var
Yağ konusu gerçekten çok can alıcı bir konu.Geçen sene yazın 10w50 yağ bulamayınca 20w40 yağ ile Fethiye-Kaş-Antalya arası yaptığım gezi benim için acı bir deneyim olmuştu.Motor hava soğutmalı,havada dehşet sıcak olunca motorun krank ve biyelin bağlı olduğu yer aşınmış aşınan parçalar silindir pistonu çizmişti bunlara bağlı daha bir sürü sorun çıkmıştı.Boncuk boncuk terleye terleye motoru birşekilde Antalya'ya getirmiş ekstra 800 lira masraf etmek zorunda kalmıştım :(
-
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler