Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Kaza

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    Bugün arkadaşımla beraber yol yaparken virajı alamamasından dolayı kaza yaptık. (Artçıydım) Sadece kaskım vardı ki Allah korudu sadece elim ve bacaklarımda sıyrıklar, deri kalkması var. Bizim verilmiş sadakamız varmış, bu olaydan sonra daha iyi anladım ki 30 kilometrelik bir yer olsa dahi bütün ekipmanların giyilmesi gerektiğini. Herkese de yoğun tavsiyemdir ne zaman ne olacağı belli olmuyor. Gereksiz bir başlık farkındayım ama başımdan geçenleri motosiklet tutkunlarıyla paylaşmak istedim, iyi akşamlar.
    Ali Çimen, Kural [ Z ] ve Remzidemir41 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    12 Ekim 2020
    Geçmiş olsun.

    Kaza sırasında şu kriterler dikkate alınmıyor;
    1- Ya, çok kısa mesafeye gidiyorlar, dur bişii olmasın şimdi bunlara
    2- Varacakları yere çok az kaldı, o nedenle burunları bile kanamasın
    3- Onca yıldır hiç kaza yapmadı, bu da benden bonus olun, hiç kaza yapmamışlığının yüzü suyu hürmetine bu kazasını da yaptırtmayım...
    Ali Çimen bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    30 kilometre de az değil hani
    fatih-levent arası 15km dahi değil gayet de uzak.

    geçmiş olsun böyle kazalarda bir şey olmamasının yanında bonus olarak bundan ders çıkarılıyorsa ne ala

  4. #4
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    tabi ki kriter ne olur ise olsun motosiklete biner iken ekipman olacak, prosedür gereği bunu elbet söylüyoruz.. ama gel gelelim ben sokak aralarından markete gider iken kaza yapıp kafayı gözü kırma şansım yok..

    yavaş sürdüğüm için kaza yapacak bir potansiyel yok? 30 ile giderken nereye çarpacağım? zınk diye duruyor alet, benim 56 yaşında arabaya bile binmeye korkan annem bana "oğlum beni pazara götürsene" diyor.. motosiklet ile götürüyorum..

    abi adam gibi sürün adam :D abuk subuk sürüp sürüp kaza yapıyorsunuz.. geçmiş olsun :D bir musibet bin nasihatten iyidir, yani laftan anlamayacağınız belli, kaza yapmanız iyi olmuş çünkü beterinden sakınacaksınız artık.

  5. #5
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    30 kilometre de az değil hani
    fatih-levent arası 15km dahi değil gayet de uzak.

    geçmiş olsun böyle kazalarda bir şey olmamasının yanında bonus olarak bundan ders çıkarılıyorsa ne ala
    Tam ekipman takmak için kişiden kişiye değişiyor mesafeler ne diyeceğimi şaşırdım :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:15 ----------

    Alıntı muam adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun.

    Kaza sırasında şu kriterler dikkate alınmıyor;
    1- Ya, çok kısa mesafeye gidiyorlar, dur bişii olmasın şimdi bunlara
    2- Varacakları yere çok az kaldı, o nedenle burunları bile kanamasın
    3- Onca yıldır hiç kaza yapmadı, bu da benden bonus olun, hiç kaza yapmamışlığının yüzü suyu hürmetine bu kazasını da yaptırtmayım...
    Teşekkür ederim.
    Daha niceleri vardır mutlaka

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Bırak 100 metre gitmeyi, motoru sürerek parkettiği yeri değiştirmek için bile full ekipman giymekte fayda var.
    Sonuçta 100km de gitsek 10km de gitsek önce bir 100 metre gidiyoruz sonra bir daha 100 metre gidiyoruz. 1km gideceksek 10 kere 100 metre gitmiş oluyoruz, 10 km gideceksek bu 100 kere 100 metre ediyor. Yani kaza ihtimali 100 metre gideceksek bile var. Aşırı temkinli olmaktan zarar gelmez.

  7. #7
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Çıta giderek yükseliyor dün markete giderken bile tam ekipman derlerdi şimdi 30km, yakında şehirler arası yolda ekipman giymek gerekiyormuş dencek iddiaya varım bu konuda.
    Ali Çimen ve espresso bunu beğendiler.

  8. #8
    GLADiUSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    16'' Bajaj Pulsar 200NS & 91'' MZ ETZ 251
    Ufak bir dizlik bile kaza anında çok işe yarıyor. bende kazalar yaptım kesinlikle ekipman şart.

  9. #9
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Şu anlık tam ekipmanım eldiven kask ve mont. Otoparkın içinde de olsam giyiyorum. Pantolon, çizme ve sırt koruyucu alınacak daha. İstanbul içi en uzak nokta 30km zaten Şile'den Avcılar'da gidilmediği sürece. Haftada 30km yapmayanlar var, küçümsememek lazım bence.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    atalayalper - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Şubat 2018
    Şehir
    İstanbul - Ulus
    Motosikleti
    CFMoto NK250
    Kafatası ve içindeki beyin o kadar akıllı bir organ ki bakkala, çarşıya, pazara gittiğinizi ve sokak arasında olduğunuzu anlayıp yere düşüp kafanızı kaldırıma, asfalta vs çarptığınızda hiç sorun çıkartmıyor halden anlıyorlar neyse ki.
    espresso bunu beğendi.

  11. #11
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    30 KM dediğim gibi kimine çok uzak kimine yakın geliyor bana 10 km bile uzun geliyor ama açıklayabilmek için öyle yazdım, takılanlar olmuş.

  12. #12
    sharkspeedr2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2018
    ya öyle ya böyle istediğiniz kadar bunu tartışın
    burada birbirinizi yemenin faydası yok
    motora biniyorsan ekipmanı giymelisin bu kadar basit tartışmaya kapalı

  13. #13

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    geçmiş olsun

    kısa mesafenin en kötü tarafı
    beyin tam sürüş moduna geçemiyo
    ör: markete giderken, kafa reyonlarda, raflarda, mutfakta...
    dolanıyo

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Geçmiş olsun, yine ucuz atlatılmış bir kaza. Mesafenin kısası yok, ama malesef bunları söylesek de kendi kendimizi bazen kandırmaktan alıkoymuyoruz.

    Sizinle Bu ve Bu konu başlıklarını tekrar paylaşayım ki, kazanın tecrübeyle çok da alakası olmadığının gerçekliği yüzümüze tekrar vurulsun, ekipmanın önemi gözümüze iyice sokulsun. Belki bir iki can kurtarırız.

  15. #15

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, yine ucuz atlatılmış bir kaza. Mesafenin kısası yok, ama malesef bunları söylesek de kendi kendimizi bazen kandırmaktan alıkoymuyoruz.

    Sizinle Bu ve Bu konu başlıklarını tekrar paylaşayım ki, kazanın tecrübeyle çok da alakası olmadığının gerçekliği yüzümüze tekrar vurulsun, ekipmanın önemi gözümüze iyice sokulsun. Belki bir iki can kurtarırız.
    bilek koruma için ne kullanabiliriz ki? bilek destekli eldiven falan illa ki vardır ama kaçımız öyle kullanıyoruz veya düşünceniz nedir?
    ben istisnasız ceket, eldiven ve kask kullanmadan çıkmıyorum. dizlik var onu da anca yağmurlu havalarda kullanıyorum.
    ki aslında komiktir ki 60ta giderken yağmurda yaya çarpıp uçtuğum kazanın komik bir yanı var. 2. el olarak başkasıyla anlaştığım yere dizliği almaya giderken yapmıştım o kazayı. neyse ki bir şey olmadı dize.
    1 sene içinde pantolon ve çizmeyi alma hedefim var o zamana kadar bir sıkıntı yaşamayız umarım.
    neyse bilek meselesi biraz sıkıntılı bence

  16. #16
    berkeusta01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Aralık 2020
    Şehir
    Manisa
    Motosikleti
    Mondial Vulture 125i
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçmiş olsun, yine ucuz atlatılmış bir kaza. Mesafenin kısası yok, ama malesef bunları söylesek de kendi kendimizi bazen kandırmaktan alıkoymuyoruz.

    Sizinle Bu ve Bu konu başlıklarını tekrar paylaşayım ki, kazanın tecrübeyle çok da alakası olmadığının gerçekliği yüzümüze tekrar vurulsun, ekipmanın önemi gözümüze iyice sokulsun. Belki bir iki can kurtarırız.
    İki başlığı da sonuna kadar okudum, nerede olursa olsun ekipmanın ne kadar işe yaradığını çok iyi özetlemişsin. Ben de sadece kask vardı ki ben ucuz atlattım, arkadaşınız gibi olma olasılığım vardı. Hem arkadaşınıza hem eşiniz ve size geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bilek koruma için ne kullanabiliriz ki? bilek destekli eldiven falan illa ki vardır ama kaçımız öyle kullanıyoruz veya düşünceniz nedir?
    ben istisnasız ceket, eldiven ve kask kullanmadan çıkmıyorum. dizlik var onu da anca yağmurlu havalarda kullanıyorum.
    ki aslında komiktir ki 60ta giderken yağmurda yaya çarpıp uçtuğum kazanın komik bir yanı var. 2. el olarak başkasıyla anlaştığım yere dizliği almaya giderken yapmıştım o kazayı. neyse ki bir şey olmadı dize.
    1 sene içinde pantolon ve çizmeyi alma hedefim var o zamana kadar bir sıkıntı yaşamayız umarım.
    neyse bilek meselesi biraz sıkıntılı bence
    Eldiven konusunda doğru bilinen çok fazla yanlış var. Bunların başında bilek koruma konusu geliyor.

    Sanılanın aksine bileğin kırılması ile bileğe kadar korumalı eldivenlerin çok da ilgisi yok. Yani bilek korumalı eldivenlerin bilek kırığını engellemesi gibi bir durum çok da söz konusu değil.

    Bilek kırılmalarının ana nedeni bileğe uygulanan aşırı ve beklenmedik yöndeki kuvvetlerdir. Hemen herkesin bunun farkında olduğunu biliyorum, peki neden yazdım dersiniz?

    Bileğe kadar olan bir eldiven düşünün. Şimdi yukarıda bahsi geçen kuvvete bu bilek koruma kısmının ne gibi bir darbe emme/sönümleme etkisi var? Neredeyse hiç. Bilek korumalı eldivenlerin amacı; açısal sınır noktalarına ulaşmayı engelleyerek bundan kaynaklı kırılmaları önlemeye çalışmak (bunu yapabilmesi için çok sınırlı ve katı bir esneme alanı olmalı), yapısı gereği yağmur ve soğuktan korumada başarıyı arttırmak, sürüklenmelerde montun sıyrılarak bilek kısmının açılması sonucu oluşabilecek kazaları azaltmak, sürüklenme etkisi ile eldivenin kendiliğinden çıkmasını daha da zorlaştırmaktır (ki açıkçası henüz kısa tip eldivenlerde dahi çıkanı görmedim).

    Peki bizim bileğimizi kırılmalardan koruyan nedir? Eldiveninizdeki çok küçük bir kısım. Eldiven alırken özellikle dikkat edilmesi gereken yegane yer. Hemen hiç kimsenin önemsemediği hatta birçoğumuzun farketmediği o alan. Bahsettiğim kısım; eldiveni giyip avcunuzu kendinize çevirdiğinizde eldivenin iç+alt kısımda kalan kısmı. Şaka gibi ama bilek kırılmalarını önleyebilecek tedbir sadece o kısımdadır. Alta bir resim ekliyorum.



    Eldivenin iç kısmında, sol alttaki alana (3 top şeklinde görünen kısım) dikkatinizi çekmek isterim. İşte bilek kırığından bizi koruyan kısım burası.

    Bu bölgenin imalatında iki temel seçenek bulunur. Birincisi Bumper(Tampon), ikincisi Slider(Kaydırıcı). Üretici bunlardan birisini tercih eder, eldiven buna göre üretilir.

    Bumper tercih edilmişse; eldiven darbe esnasında şoku emerek sizi kırıktan korumaya çalışacak demektir. Açıkçası bu benim çok tercih ettiğim tip değil. Nedenine gelirsek, sadece belirli düşük kuvvetlerde etkilidir. Bakıldığında yumuşak bir tampon kısmını andırır yapıdadır.

    Slider tercihimdir. Bu tipte; o kısımda tercihen plastik, polikarbon, metal alaşımlar gibi daha sert malzemeler kullanılır. Saçma geliyor değil mi? Neden katı ve darbeyi doğrudan ileten tip tercihim olsun ki? Cevap basit.

    Bumper darbeyi sönümler ancak kaldırabileceğinin üzerindeki yüklerde kalan kuvveti olduğu gibi bileğe iletir. Slider ise darbeyi neredeyse hiç almaz çünkü genel motosiklet sürücülerinin düşüş şekli 90 derece yere dik açıyla değildir, belirli bir açıyla ellerinin üzerine düşerler. Eğer Bu darbeyi yere tutunup sönümlemek yerine sadece üzerinde kayarak atlatırsak bileğimize düşen kuvvet çok daha az olur. Bunu internet videolarında sıklıkla gördüğünüz, binadan binaya veya yüksekten atlayan insanların yere yuvarlanarak düşmesine benzetebilirsiniz. Buradaki doğrusal kuvvetin şekli ve yönü değiştirilerek bedenin kaldırabileceği seviyeye çekilen momentum kişinin durumu hasarsız olarak atlatmasını sağlamaktadır.

    Tercih edilmesi gereken eldiven (Tabi bulabilirseniz+Bütçeniz el verirse) bilek korumalı, bumper üzerine slider uygulanmış kanguru derisi ve karbonfiber destekli bir eldiven olmalı.

    Eldiven için sanırım yeterli cevap olabilmiştir. Bu da sıkılmayıp okuyan arkadaşlar için benden küçük bir bilgi paylaşımı olsun
    natijax, Guven ve tommygun bunu beğendiler.

  18. #18

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eldiven konusunda doğru bilinen çok fazla yanlış var. Bunların başında bilek koruma konusu geliyor.

    Sanılanın aksine bileğin kırılması ile bileğe kadar korumalı eldivenlerin çok da ilgisi yok. Yani bilek korumalı eldivenlerin bilek kırığını engellemesi gibi bir durum çok da söz konusu değil.

    Bilek kırılmalarının ana nedeni bileğe uygulanan aşırı ve beklenmedik yöndeki kuvvetlerdir. Hemen herkesin bunun farkında olduğunu biliyorum, peki neden yazdım dersiniz?

    Bileğe kadar olan bir eldiven düşünün. Şimdi yukarıda bahsi geçen kuvvete bu bilek koruma kısmının ne gibi bir darbe emme/sönümleme etkisi var? Neredeyse hiç. Bilek korumalı eldivenlerin amacı; açısal sınır noktalarına ulaşmayı engelleyerek bundan kaynaklı kırılmaları önlemeye çalışmak (bunu yapabilmesi için çok sınırlı ve katı bir esneme alanı olmalı), yapısı gereği yağmur ve soğuktan korumada başarıyı arttırmak, sürüklenmelerde montun sıyrılarak bilek kısmının açılması sonucu oluşabilecek kazaları azaltmak, sürüklenme etkisi ile eldivenin kendiliğinden çıkmasını daha da zorlaştırmaktır (ki açıkçası henüz kısa tip eldivenlerde dahi çıkanı görmedim).

    Peki bizim bileğimizi kırılmalardan koruyan nedir? Eldiveninizdeki çok küçük bir kısım. Eldiven alırken özellikle dikkat edilmesi gereken yegane yer. Hemen hiç kimsenin önemsemediği hatta birçoğumuzun farketmediği o alan. Bahsettiğim kısım; eldiveni giyip avcunuzu kendinize çevirdiğinizde eldivenin iç+alt kısımda kalan kısmı. Şaka gibi ama bilek kırılmalarını önleyebilecek tedbir sadece o kısımdadır. Alta bir resim ekliyorum.

    https://images-na.ssl-images-amazon...._AC_SX425_.jpg

    Eldivenin iç kısmında, sol alttaki alana (3 top şeklinde görünen kısım) dikkatinizi çekmek isterim. İşte bilek kırığından bizi koruyan kısım burası.

    Bu bölgenin imalatında iki temel seçenek bulunur. Birincisi Bumper(Tampon), ikincisi Slider(Kaydırıcı). Üretici bunlardan birisini tercih eder, eldiven buna göre üretilir.

    Bumper tercih edilmişse; eldiven darbe esnasında şoku emerek sizi kırıktan korumaya çalışacak demektir. Açıkçası bu benim çok tercih ettiğim tip değil. Nedenine gelirsek, sadece belirli düşük kuvvetlerde etkilidir. Bakıldığında yumuşak bir tampon kısmını andırır yapıdadır.

    Slider tercihimdir. Bu tipte; o kısımda tercihen plastik, polikarbon, metal alaşımlar gibi daha sert malzemeler kullanılır. Saçma geliyor değil mi? Neden katı ve darbeyi doğrudan ileten tip tercihim olsun ki? Cevap basit.

    Bumper darbeyi sönümler ancak kaldırabileceğinin üzerindeki yüklerde kalan kuvveti olduğu gibi bileğe iletir. Slider ise darbeyi neredeyse hiç almaz çünkü genel motosiklet sürücülerinin düşüş şekli 90 derece yere dik açıyla değildir, belirli bir açıyla ellerinin üzerine düşerler. Eğer Bu darbeyi yere tutunup sönümlemek yerine sadece üzerinde kayarak atlatırsak bileğimize düşen kuvvet çok daha az olur. Bunu internet videolarında sıklıkla gördüğünüz, binadan binaya veya yüksekten atlayan insanların yere yuvarlanarak düşmesine benzetebilirsiniz. Buradaki doğrusal kuvvetin şekli ve yönü değiştirilerek bedenin kaldırabileceği seviyeye çekilen momentum kişinin durumu hasarsız olarak atlatmasını sağlamaktadır.

    Tercih edilmesi gereken eldiven (Tabi bulabilirseniz+Bütçeniz el verirse) bilek korumalı, bumper üzerine slider uygulanmış kanguru derisi ve karbonfiber destekli bir eldiven olmalı.

    Eldiven için sanırım yeterli cevap olabilmiştir. Bu da sıkılmayıp okuyan arkadaşlar için benden küçük bir bilgi paylaşımı olsun
    iyi ki de sormuşum çok teşekkürler aydınlandık. düşmeyi bilmek de lazım aynı zamanda kendini böyle koruyucu sağlam ekipmanlarla da donatmak lazım. bir dahaki eldiven alışımda bunlara göre seçicem. herkes için faydalı olmuş arşivlik. çok teşekkürler tekrardan

  19. #19

    Üyelik
    24 Mart 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MSX-125 & X-Pulse 200 & 790 Adv
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bilek kırılmalarının ana nedeni bileğe uygulanan aşırı ve beklenmedik yöndeki kuvvetlerdir.
    Bunu şahsen tecrübe ettim. Elimin üzerine düştüm. Elimin burkulmasıyla, kaslar kemikten parça kopardı. Aşağıda fotoğrafını paylaşıyorum. İşaretli kısım sağ elimin üstü oluyor. Yere vuran yerden bile kırılmadı kemik. Üst taraftan, tamamen kasların uyguladığı çekme kuvvetiyle çatladı. 6 hafta elim alçıda kaldı. Ardından kas erimesinden dolayı 1-2 ay elimi kullanamadım. Allahtan bir şey kalmadı.



    Artık sliderı olan bir eldiven giyiyorum.

    Lafı uzatmışken şunu da ekleyeyim. Kazadan sonra röntgen çekildim. Röntgende bu çatlak gözükmüyordu. Doktor uzun uzun inceledi bir şey göremedi. Burkulma dedi. 2-3 gün boyunca ağrı geçmeyip kötüleşince tomografi çekildim. Ancak öyle anlaşıldı kırık olduğu.

  20. #20
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Eldiven konusunda doğru bilinen çok fazla yanlış var. Bunların başında bilek koruma konusu geliyor.

    Sanılanın aksine bileğin kırılması ile bileğe kadar korumalı eldivenlerin çok da ilgisi yok. Yani bilek korumalı eldivenlerin bilek kırığını engellemesi gibi bir durum çok da söz konusu değil.

    Bilek kırılmalarının ana nedeni bileğe uygulanan aşırı ve beklenmedik yöndeki kuvvetlerdir. Hemen herkesin bunun farkında olduğunu biliyorum, peki neden yazdım dersiniz?

    Bileğe kadar olan bir eldiven düşünün. Şimdi yukarıda bahsi geçen kuvvete bu bilek koruma kısmının ne gibi bir darbe emme/sönümleme etkisi var? Neredeyse hiç. Bilek korumalı eldivenlerin amacı; açısal sınır noktalarına ulaşmayı engelleyerek bundan kaynaklı kırılmaları önlemeye çalışmak (bunu yapabilmesi için çok sınırlı ve katı bir esneme alanı olmalı), yapısı gereği yağmur ve soğuktan korumada başarıyı arttırmak, sürüklenmelerde montun sıyrılarak bilek kısmının açılması sonucu oluşabilecek kazaları azaltmak, sürüklenme etkisi ile eldivenin kendiliğinden çıkmasını daha da zorlaştırmaktır (ki açıkçası henüz kısa tip eldivenlerde dahi çıkanı görmedim).

    Peki bizim bileğimizi kırılmalardan koruyan nedir? Eldiveninizdeki çok küçük bir kısım. Eldiven alırken özellikle dikkat edilmesi gereken yegane yer. Hemen hiç kimsenin önemsemediği hatta birçoğumuzun farketmediği o alan. Bahsettiğim kısım; eldiveni giyip avcunuzu kendinize çevirdiğinizde eldivenin iç+alt kısımda kalan kısmı. Şaka gibi ama bilek kırılmalarını önleyebilecek tedbir sadece o kısımdadır. Alta bir resim ekliyorum.

    https://images-na.ssl-images-amazon...._AC_SX425_.jpg

    Eldivenin iç kısmında, sol alttaki alana (3 top şeklinde görünen kısım) dikkatinizi çekmek isterim. İşte bilek kırığından bizi koruyan kısım burası.

    Bu bölgenin imalatında iki temel seçenek bulunur. Birincisi Bumper(Tampon), ikincisi Slider(Kaydırıcı). Üretici bunlardan birisini tercih eder, eldiven buna göre üretilir.

    Bumper tercih edilmişse; eldiven darbe esnasında şoku emerek sizi kırıktan korumaya çalışacak demektir. Açıkçası bu benim çok tercih ettiğim tip değil. Nedenine gelirsek, sadece belirli düşük kuvvetlerde etkilidir. Bakıldığında yumuşak bir tampon kısmını andırır yapıdadır.

    Slider tercihimdir. Bu tipte; o kısımda tercihen plastik, polikarbon, metal alaşımlar gibi daha sert malzemeler kullanılır. Saçma geliyor değil mi? Neden katı ve darbeyi doğrudan ileten tip tercihim olsun ki? Cevap basit.

    Bumper darbeyi sönümler ancak kaldırabileceğinin üzerindeki yüklerde kalan kuvveti olduğu gibi bileğe iletir. Slider ise darbeyi neredeyse hiç almaz çünkü genel motosiklet sürücülerinin düşüş şekli 90 derece yere dik açıyla değildir, belirli bir açıyla ellerinin üzerine düşerler. Eğer Bu darbeyi yere tutunup sönümlemek yerine sadece üzerinde kayarak atlatırsak bileğimize düşen kuvvet çok daha az olur. Bunu internet videolarında sıklıkla gördüğünüz, binadan binaya veya yüksekten atlayan insanların yere yuvarlanarak düşmesine benzetebilirsiniz. Buradaki doğrusal kuvvetin şekli ve yönü değiştirilerek bedenin kaldırabileceği seviyeye çekilen momentum kişinin durumu hasarsız olarak atlatmasını sağlamaktadır.

    Tercih edilmesi gereken eldiven (Tabi bulabilirseniz+Bütçeniz el verirse) bilek korumalı, bumper üzerine slider uygulanmış kanguru derisi ve karbonfiber destekli bir eldiven olmalı.

    Eldiven için sanırım yeterli cevap olabilmiştir. Bu da sıkılmayıp okuyan arkadaşlar için benden küçük bir bilgi paylaşımı olsun

    Kural [ Z ] bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)