Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

rüzgar ve motosiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    motor hafifse ki benim 125 kilo aşırı sıkıntı. 95 kilo olmama rağmen motor resmen arkayı sağa sola atıyor. (60-70 kilo olanlara acıdım herhalde tek rüzgarda şerit değiştiriyorlardır) bak çok ciddiyim yolda gidiyorum birden arkayı sanki biri eliyle kaldırmış 5-10 santim sağa veya sola atmış.
    hele bugün biraz sert viraj 2. viteste girerken devir 3-4 iken düşesi geldi motorun bir anlık. neyse ki düşmedik.

    yarışçılar gibi neredeyse öne yatıyorum omuzu istemsiz iki taraftan da biraz kaldırıyorum az çok rahatlıyor ama rüzgar çok sert vuruyorsa o motor bir şekil alttan iteleniyor. boğaz köprüsünü sahiden düşünemedim.
    kontra, montra net yalan.
    götün 5-10 santim sağa veya sola atmasında sen kontra versen ne olur göt gittikten sonra.
    tabi motor kullanmaya devam rüzgar olsun veya olmasın o konuda bir cayma yok.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Hocam motorda yada sende bi sıkıntı var kesinlikle
    natijax bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Balans ayarı ne durumda? Lastiklerin durumu ve basıncı ne durumda? Motosiklette sıkıntı olabilir ben bisiklet ile 60 70 belkide 80 gibi hızlara çıkardım dediğiniz gibi hiç sorun yaşamazdım. Veya tekniğiniz yanlış olabilir.
    natijax bunu beğendi.

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Lodos gibi sert rüzgar estiğinde köprülerden geçerken şeritte1 metreye yakın motorun sağa sola gezdiğini hatırlıyorum , yeni başlayanlar için korkutan bir durum panik yapıp motoru sabitleyeyim derken daha kötü duruma getirebilir , sakin olup diğer araçlardan uzakta salına salına ilerlemek en temizi..

    Yalnız sen sadece arkanın gezdiğini yazmışsın , arka amortisörün patlak olabilir veya 95 kg için mevcut yaylar o şartlarda yetersiz gelebilir , bende 96 kg varım sukuterimde 130 kg arka yayları daha sert olanlarla değiştirdim , amortisörede 50 ml yağ ekledim , özellikle benim gibi ağır bir yolcum olduğunda süspansiyon çok daha yeterli geliyor.
    natijax bunu beğendi.

  5. #5
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    tecrübe edindikçe refleks olarak motoru düzeltirsiniz ilk başlarda olur öyle, siz bol bol binin ben ilk başlarda günde 100 km kesin yapıyordum aksam 10 da çıkıp sabah güneşi görene kadar sürüyordum her yere. normal yani
    natijax bunu beğendi.

  6. #6
    GLADiUSS - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Eylül 2017
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    16'' Bajaj Pulsar 200NS & 91'' MZ ETZ 251
    Sorun etme düşe kalka öğrenirsin tavsiyem lastiklerini kaliteli bir marka model lastik ile değiştir için rahat olsun. Taş gibi lastik adamı yola serebilir.
    natijax bunu beğendi.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bu sırf motosikletin ağırlığı ile mi ilgili?

    Rüzgarlı havada boğaz köprüsü gibi ekstrem bir durumda kullanmadım hiç. Ama burada 18 teker tırların etrafında giderken benzer şikayetler okuyorum forumlarda. Ancak benzer durumlarda dikkat etmeme rağmen kullandığım naked motosikletlerle başıma gelmiş değil. Ağırlığım 85 kilo, kullandığım motosikletlerin ıslak ağırlığı da 200'ü geçmez.
    natijax bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    01 Ekim 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Lambretta V200 Special, Peugeot Django 150 Sport
    60, 70 kilolar da size acımasın ;) çünkü siz 95 kilo olduğunuzdan vücudunuzun yüzey alanı daha fazla olmalı.. e bu da daha fazla yelken etkisi demek
    natijax ve HRider bunu beğendiler.

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    balans, lastik vs baktırmak lazım. geçenlerde şişirmiştim ama elimle ölçmüştüm kaçtı bakmadım.
    motosikette olabilir problem zaten bu ara götürmek istiyorum bir baktırayım amortisör falan genel.
    problem büyük ihtimal motorla alakalı. lastikler anlaş ancak memnun muyum bilmiyorum. michelin net daha iyiydi.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:32 ----------

    Alıntı birbilent adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    60, 70 kilolar da size acımasın ;) çünkü siz 95 kilo olduğunuzdan vücudunuzun yüzey alanı daha fazla olmalı.. e bu da daha fazla yelken etkisi demek
    düşünmediğim açıdan vurdun beni ama öyle bir etkisi olamaz bence arka atmak gibi tabi onun dışında rüzgarla dövüşmeye devam sıkıntı yok.
    birbilent bunu beğendi.

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Rüzgar yandan vuruyorsa gerçekten korkutabiliyor. 95 kiloyum, ıslak ağırlığı 200 kiloyu bulan motorla Boğaz köprüsünde beni bile sallıyor şerefsiz rüzgar. Bu konuda profesyonel bilgim yok ama motora kapanıp olabildiğince rüzgarın değdiği alanı küçültüp, 1 vites ufaltıp lise fizik derslerimizde vektör konusundan aklımda kalan yarım yamalak bilgilerle rüzgarın estiği yön ve şiddet miktarına göre kontra verip yapıştırıyorum.
    natijax bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Rüzgar yandan vuruyorsa gerçekten korkutabiliyor. 95 kiloyum, ıslak ağırlığı 200 kiloyu bulan motorla Boğaz köprüsünde beni bile sallıyor şerefsiz rüzgar. Bu konuda profesyonel bilgim yok ama motora kapanıp olabildiğince rüzgarın değdiği alanı küçültüp, 1 vites ufaltıp lise fizik derslerimizde vektör konusundan aklımda kalan yarım yamalak bilgilerle rüzgarın estiği yön ve şiddet miktarına göre kontra verip yapıştırıyorum.
    ben de öyle yapıyorum ancak birden rüzgar kaybolup ardından paaat diye çarpınca anlık korkutuyor sonra vitesi küçültüp 7-8. devirlerde sürerken akla gelen "ulan bu scooterdakiler nasıl kullanıyor?"

    işin komiği bu yıl ekim gibi 10-20bin km arası yapıp cb250r almayı hedefliyorum sadece 20 kg oynuyor 140kg falan neyse hiç yoktan iyidir

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de öyle yapıyorum ancak birden rüzgar kaybolup ardından paaat diye çarpınca anlık korkutuyor sonra vitesi küçültüp 7-8. devirlerde sürerken akla gelen "ulan bu scooterdakiler nasıl kullanıyor?"

    işin komiği bu yıl ekim gibi 10-20bin km arası yapıp cb250r almayı hedefliyorum sadece 20 kg oynuyor 140kg falan neyse hiç yoktan iyidir
    Şimdiden alacağın motor hayırlı olsun. Benim şu anki motorum dışardan bakınca karenajlı falan ama gidonu ss gibi değil ve yüksek. Haliyle depoya yattığında gidon yüksekte olduğundan çok kötü bir görüntü oluşuyor. Yani şiddetli rüzgarda arkadan gelen araba "oha koskoca adam domalmış" diye benimle maytap geçebilir, o nedenle çoğu zaman rüzgarın olumsuz etkisini tercih ediyorum.

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Şimdiden alacağın motor hayırlı olsun. Benim şu anki motorum dışardan bakınca karenajlı falan ama gidonu ss gibi değil ve yüksek. Haliyle depoya yattığında gidon yüksekte olduğundan çok kötü bir görüntü oluşuyor. Yani şiddetli rüzgarda arkadan gelen araba "oha koskoca adam domalmış" diye benimle maytap geçebilir, o nedenle çoğu zaman rüzgarın olumsuz etkisini tercih ediyorum.
    çok teşekkürler. anlıyorum çünkü aynısını ben de hissediyorum ahaha.
    vallah abi yapacak bir şey yok ben şahsen domalıyorum bu işin fıtratında bu var
    tommygun bunu beğendi.

  14. #14
    Vista86 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Bende 125 cc motosikletlere binerken rüzgardan çok etkileniyordum. 160 kg. üstü motosikletlere geçtikten sonra rüzgardan etkilenme bende olmadı.
    Kilom 78.

    Bugün dahi rüzgarda yol yaptım.
    natijax bunu beğendi.

  15. #15
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ben de öyle yapıyorum ancak birden rüzgar kaybolup ardından paaat diye çarpınca anlık korkutuyor sonra vitesi küçültüp 7-8. devirlerde sürerken akla gelen "ulan bu scooterdakiler nasıl kullanıyor?"
    Scooter gordunuz de karamursel sepeti mi sandiniz ? YBR125 islak agirligi 125kg iken benim kullandigim Forza 250'nin islak agirligi 196kg
    natijax ve espresso bunu beğendiler.

  16. #16

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı gurcanozturk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Scooter gordunuz de karamursel sepeti mi sandiniz ? YBR125 islak agirligi 125kg iken benim kullandigim Forza 250'nin islak agirligi 196kg
    yok be normal küçük scooterlardan bahsediyorum onları görünce şaşırıyorum hem motorun kiloları benimkiyle aynı kilo, üstüne benden ince adamlar ve üstüne devirli kullanabilme şansları yok ama forzanın da maşallahı varmış
    gurcanozturk bunu beğendi.

  17. #17
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Bu arada şunu söyliyeyim ama kimseye tavsiye yada öneri niteliğinde değildir , bir kaç gündür esen sert rüzgarlar ve bugünkü kar yağışında Avrasya tünelinden kuryelerin geçtiğini biliyorum , böyle hava şartlarında köprülerden geçmek tüneldeki tehlikeden kat be kat yüksektir , federaller de bunu bildiği için birkaç gündür motosikletlere müsamaha gösteriyor olabilir..
    natijax bunu beğendi.

  18. #18
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Daha önce köprüden kendi kullandığım motosikletle geçmek nasip olmadı. Bu kadar zor mu ya hu geçmesi gerçekten? Ben neredeyse her gün o köprüyü 2 3 kez kullanacağım önümüzdeki 3 4 yıl boyunca yaz kış demeden kar yağmadığı, hortum çıkmadığı sürece. 170 180 kg motosiklet var Bi 90 95 de ben varım.
    natijax bunu beğendi.

  19. #19
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    160 kilo üstü bir motosiklette olmaz belki ama 2 gün önce artçımla giderken yandan esen rüxgar motoru çok savuruyordu. 120 kilo motor 95 kilo ben arkadaş da 70 civarı. Motor sağ sol yapıyordu yani.
    natijax bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    20 Mayıs 2018
    rüzgar ve motosiklet
    sevişir
    panik yapma
    natijax bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)