Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
Reklam Alanı

Yağ tıpası sıkılmıyor yalama oldu

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    Merhabalar motoruma yağ yağ filtresi buji akü vs aldım yakın zamanda da geldiler. Hepsini güzelce uyguladık hava filtresi ve bujisi temizdi ama almışken değiştim. Fakat yağı boşalatacığımız zaman yağ tıpası baya bi süre döndü ama açılmadı en son diş tuttu açıldı neyse yağını boşalttık yağ tıpasını bi yerine geri takalım dedik takamadık boşa dönüyor sıkılmıyor. Motor şuan yatıyor bazı forumlarda ve vidyolarda kılavuz ile 1 metrik büyük ölçü ile tekrar diş açılmasının sorunu çözeceğinden bahsedilmiş. Sizin düşünceleriniz nedir ne yapmalıyım? direk sanayiye gidip ilk gördüğüm tornacıya yaptırayım mı veya motorcuya mı gideyim.


    Motosiklet Online
    Oktay Motor CF Moto Polaris Benelli RKS Kuba Segway Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Allahtan açılmış takılı kalmamış oraya. Kartere diş açmak size nasıl bir çözümü olabilir vida dönecek mi? Vidanın yenisini alın. En fazla 5 liradır. Bir de pul almayı unutmayın. Her pul olmuyor. Kartel tapa pulu olması lazım.

  3. #3

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    vida da hasar görünmüyor vida çelik blok maalesefki aleminyum bundan dolayı muhtemelen blok dişlerini aşındırdı ama tabi önce vidayı denemekte fayda var uzamış olabilir.

  4. #4
    joshua - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2006
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Kawasaki KLX 250 (2016) KLR 650 (2006)
    karter tapasi metrik civatadir vida degildir, bu tarz kritik noktalarda helicoil yay kullanimi da saglikli olmaz cunku bir sonraki bakimda tekrar sokmek durumunda kalacaksiniz helicoil sok tak yapmaya uygun degildir, en ideal cozum mevcut olan deligi matkap ile buyutup klavuz ile yeni dis acmaktir, yeni karter tapasi olarak kullanacaginiz civatanin kalitesi sizin karter deligi disinizin sagligi icin onemlidir, kalitesiz civata sizin karter delik yuvanizi da bozar, paslanmaz(inox) civata bulabilirseniz onlarin dis kalitesi en ust seviyededir, ikinci faktor civatayi monte ederken tork anahtari kullanilmasi cok muhimdir, tork anahtari kullanmayan karaduzen calisan ustalardan uzak durun, sadece disi bozmakla kalmaz fazla yuklenme ile blogu dahi catlatabilir, gecmis olsun.

  5. #5

    Üyelik
    10 Mart 2021
    Bu durumlarda civata değil yuva bozulur genelde, sizde yazmışsınız zaten yuva aluminyum civata demir ya da çelik vs. Çelik herzaman aluminyumu çizer keza demir krom vs de.
    Zamanında f650 de başıma gelmişti bu olay, kılavuz açtırdık civata uydurduk, devam...Ancak çok dikkatli yapılmalı civata yuvasının ne kadar genişleyebileceğine iyi bakın. Bazı motorlarda orada ayrı belirgin bir platform olur ufaktan, öyleyse iyi. Bazılarında sıfır dır orada tek şansınız olabilir. olmadı orası iyice genişletilir baga denilen saplama yapılır ama bu tabi son çare..Sanıyorum bir büyük dişle hallolur.Çok sıkmayın...Torkuna uyun...

  6. #6

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Yalnız konuda civata yalama oldu yazıyor. Yuvası değil?

  7. #7
    RideForLife. - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Eylül 2018
    Şehir
    Antalya & Isparta
    Motosikleti
    Dominar 400 UG
    Kardeşim sanayiye hgötür motorunu. Tornacıya git halledecektir problemini. Ücreti de 15-20 tl olacaktır. Geçmiş olsun

  8. #8
    RoofRoof - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Mayıs 2017
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    DRZ400SM
    Alıntı ErdemFX adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yalnız konuda civata yalama oldu yazıyor. Yuvası değil?
    Ben yalama olmuş çok civata görmedim.Eğer öyleyse yenisini alırsın 1-2 tlye biter.Anahtar alıp elinize cart curt sıkmayın.Tork anahtarı ile uygun ayarda sıkın.Sanayideki iş bilmez ''ustalar'' yüzünden çok yalama olan yuva var.Lastikçiye gidersin bijonları mahvederler.Yağı değiştirmeye gidersin adam döver gibi sıkarlar civatayı.

  9. #9

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Yamaha MT-25 2020 ABS
    Alıntı RoofRoof adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yalama olmuş çok civata görmedim.Eğer öyleyse yenisini alırsın 1-2 tlye biter.Anahtar alıp elinize cart curt sıkmayın.Tork anahtarı ile uygun ayarda sıkın.Sanayideki iş bilmez ''ustalar'' yüzünden çok yalama olan yuva var.Lastikçiye gidersin bijonları mahvederler.Yağı değiştirmeye gidersin adam döver gibi sıkarlar civatayı.
    Tork anahtarı bu konularda hayat kurtarıyor. Sıcak civatanında açılmaması gerekli. Yalama olabilir. Arkadaşın yazdığına göre civata yalama olmuş son bir diş tutmuş ve açılmış. Yeni civata alması gerekiyor.
    M.balibey bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    bu kılavuz dedik metrik şeklindemi genişletiyor o yuvayı. Yani tornacıda 1 metrik büyük şekilde genişletecek demi.

  11. #11

    Üyelik
    10 Mart 2021
    "civata yalama oldu" kısmını bulamadım arkadaşın yazısında, herneyse...civata bloktan serttir ve genelde aluminyum magnezyum vs den üretilen yatak bozulur...ama sorun civataysa zaten buraya yazmaya ihtiyacı duymadan gidip yenisini alıp takardı sanki...civataysa yenisini al, diş açma vs zaten gereksiz...

  12. #12

    Üyelik
    15 Eylül 2019
    Şehir
    Erzurum
    Motosikleti
    Suzuki sv650s-2008 / Honda Cbr 250R 2012
    civata sağlam duruyor dişleri feln sağlam ama yinede oda değişecek zaten. Dediğiniz gibi muhtemelen yuvasına zarar verdi diş açmak en mantıklı çözüm olur diğer yöntemler kalıcı çözüm sağlamıyor anladığım kadarıyla.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler