CG 125 Modifiye ve Yükseltme hakkında bilgi
-
İyi akşamlar, iyi forumlar. Nasip olursa yakın zamanda motor almak istiyorum ve ne kadar araştırsam da bütçeye ve ehliyete uygun yeterli bir motor bulamadım. Durum böyle olunca aklıma bir fikir geldi ama bilgilerinize ihtiyacım var.CG 125 alıp ilk olarak alt takımı 200CC ye yükseltmek ardından aşağıda bıraktığım linkteki gibi Cafe Racer yapmak istiyorum. Ortalama olarak bana ne kadara patlar? veya uğraştığıma değer mi? Bunu yapmak yerine A1 ehliyetle Bajaj Pulsar NS 150(ehliyetim yetmiyor) almak daha mı mantıklı?
Not: Yaşadığım ilçedeki hiçbir polis buna bakmaz fakat şehirler arası yola çıktığımda bana sıkıntı çıkartıp motoru çekerler mi?
Cevaplarınız için teşekkür ederim.
https://tr.pinterest.com/pin/525724956498244895/
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:40 ----------
Veya ikisini de almayıp Bajaj Discover 125 ST alıp hızını biraz olsun yetersiz hissettiğimde arka dişlilerini mi küçülteyim?
Reklamlar
-
YBR 125 alıp keyfine bak derim.
-
ErdemFX adlı üyeden alıntı
YBR 125 alıp keyfine bak derim.
Aklımdan geçti fakat YBR nin temizini +10.000 vererek bulabiliyorken; Discovery nin temizini en fazla 8500 vererek bulabilirim ayrıca güç olarak Discoveryden daha güçsüz. Rahatlık konusunda bir şey diyemem ama +1500 hak ettiğini düşünmüyorum.
-
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
Aklımdan geçti fakat YBR nin temizini +10.000 vererek bulabiliyorken; Discovery nin temizini en fazla 8500 vererek bulabilirim ayrıca güç olarak Discoveryden daha güçsüz. Rahatlık konusunda bir şey diyemem ama +1500 hak ettiğini düşünmüyorum.
YBR 125'in motor bloğu tank gibidir. Kolay kolay bir şey olmaz. Yedek parçası yakında bakkallara bile gelir. İkinci motorum YBR 125 2008 model. Komple motor bloğunu 1500'e yaptırdım.
-
Öncelikle honda cg 125e yapacağım dersen eski motor olduğu için temizleri az kaldı.
Yok ben çinli ile de hallederim dersen tamam. Önüne 2 seçenek daha çıkıyor.
Ben motordan anlarım hallederim dersen. Vakit lazım emek lazım.
Yok anlamam motorcuya ustaya yaptıracağım dersen güzel paranı alırlar. Usta iyi değilse sıkıntıları da olur motorun. Ki motor da çinli o sıkıntıları da olucak. Eğer iyi ayarlanmamışsa ömrü bir kaç ay bile olabilir motorun. Hevesini kırmak ya da bir işe başlarken sürekli yapma diyenlerden olmak istemiyorum ama acemisin u konuda sonradan üzülme diye söylüyorum.
Ehliyetinin yetmediği motor bence alma. Sonra ceza yersin gene üzülürsün. Discover 125 yetmeyen adama Pulsar 150de yetmez bir süre sonra. Hala o 200nsli arkadaşını nasıl yakalayacağım diye düşünüyorsan. Motoru aldığında da sürekli önden gidip seni arkada bırakıyorsa o arkadaşınla gezme. Seni hızlı gitmeye zorlar zevk alamazsın gereksiz riskler alırsın. Bunu bahsettiğim cclerde arkadaş grubuyla takılan biri olarak söylüyorum. Öncekinde de belirtmiştim, arkadaşımda honda beat var bende 150 drift. Gücü neredeyse 2 katı. Ama önden ben gitmiyorum, arkadaşımı sıkıştırmıyorum acele ettirmiyorum. Hatta o biraz hızlı kullanmasını seviyor ben onu yakalıyorum.
Köyde de 100lük cup, 150lik cg ve 100lük cg olarak arkadaşkarımız var. Hep beraber hareket ediyoruz. Önden basıp gitmiyoruz.
Sana tavsiyemi tekrardan söyleyeyim. Discover 125 yetmeyecek dersen 150 pulsar da yetmez. Motorunun limitlerini gücünü bilmen ona göre yollara girmen lazım. O ccdeki motorla otoban gibi ortalama hızın yüksek olduğu bir yola girersen hem tehlikeli olur hem de yavaş kalırsın. Ama normal bir şehirler arası ilçeler arası yolda çok rahat gider gelirsin. Şehiriçi zaten her türlü yeter o motor.
Bence discover 125 ya da mh minör al lastiklerini güzel bir şeyle değiştir paşa paşa bin. Ybr 125 de olur ama o diğerlerinden de güçsüz.
-
Bildiğim kadarıyla kuba çita 100r (gold) karteri falan 200 cc lik falandı, 100r alıp 180 lik alt takım ile sorunsuz bineleceğini düşünüyorum yürür olarak aynı olduklarını biliyorum. Eğer kafanızda böyle proje varsa dediğim en uygunu gibi birde araştırırsanız daha net sonuçlara ulaşırsınız.
-
Çinli motoru yerden yere vuruyorlar. da ben de çin menşeili motosiklet kullanıyorum. üzerinde 150cc silindir set var 100cc olunca değiştirdik. Bence bir cg'ler için 150cc yeterli 200cc veya daha fazla yükseltince sorun çıkabiliyor bazı modellerde. Gidersin orjinal 200cc alırsın kafan ağrımaz. Orjinal binersen, bakımlarını vaktinde yaptırırsan ve motordan fazlasını istemezsen seni asla yolda bırakmaz. Geçen hafta motorumun arka teker bilyalarını değiştirdim. 6202 kullanıyordu. Çinli bir marka yerine Türk markası olan ORS aldım. SKF alsamda olurdu ama çok pahalıydı. Her zaman bakım önemli. Seni yolda bırakmaz.
-
Hocam Lifan glint modelini incelermisin bende 3 yıldır var gündelik kullanıyorum maşallahı var çok sağlam makine cafe racer projesinede uygun
-
cinli cg lerin 180 veya 200 olanlarini almak daha mantikli, ufak tefek dokunuslarla taninmayacak sekilde guzel bir custom motor haline getirebilirsiniz, youtube da cok bu sekilde video var onlari izleyin.
-
http://www.skyteamtr.com/?target=product&id=2
Bundan al hiç uğraşma. Malum sitede 8000 tl civarı vardı.Hatta sıfırı bile var.
-
BloodyBaron adlı üyeden alıntı
Öncelikle honda cg 125e yapacağım dersen eski motor olduğu için temizleri az kaldı.
Yok ben çinli ile de hallederim dersen tamam. Önüne 2 seçenek daha çıkıyor.
Ben motordan anlarım hallederim dersen. Vakit lazım emek lazım.
Yok anlamam motorcuya ustaya yaptıracağım dersen güzel paranı alırlar. Usta iyi değilse sıkıntıları da olur motorun. Ki motor da çinli o sıkıntıları da olucak. Eğer iyi ayarlanmamışsa ömrü bir kaç ay bile olabilir motorun. Hevesini kırmak ya da bir işe başlarken sürekli yapma diyenlerden olmak istemiyorum ama acemisin u konuda sonradan üzülme diye söylüyorum.
Ehliyetinin yetmediği motor bence alma. Sonra ceza yersin gene üzülürsün. Discover 125 yetmeyen adama Pulsar 150de yetmez bir süre sonra. Hala o 200nsli arkadaşını nasıl yakalayacağım diye düşünüyorsan. Motoru aldığında da sürekli önden gidip seni arkada bırakıyorsa o arkadaşınla gezme. Seni hızlı gitmeye zorlar zevk alamazsın gereksiz riskler alırsın. Bunu bahsettiğim cclerde arkadaş grubuyla takılan biri olarak söylüyorum. Öncekinde de belirtmiştim, arkadaşımda honda beat var bende 150 drift. Gücü neredeyse 2 katı. Ama önden ben gitmiyorum, arkadaşımı sıkıştırmıyorum acele ettirmiyorum. Hatta o biraz hızlı kullanmasını seviyor ben onu yakalıyorum.
Köyde de 100lük cup, 150lik cg ve 100lük cg olarak arkadaşkarımız var. Hep beraber hareket ediyoruz. Önden basıp gitmiyoruz.
Sana tavsiyemi tekrardan söyleyeyim. Discover 125 yetmeyecek dersen 150 pulsar da yetmez. Motorunun limitlerini gücünü bilmen ona göre yollara girmen lazım. O ccdeki motorla otoban gibi ortalama hızın yüksek olduğu bir yola girersen hem tehlikeli olur hem de yavaş kalırsın. Ama normal bir şehirler arası ilçeler arası yolda çok rahat gider gelirsin. Şehiriçi zaten her türlü yeter o motor.
Bence discover 125 ya da mh minör al lastiklerini güzel bir şeyle değiştir paşa paşa bin. Ybr 125 de olur ama o diğerlerinden de güçsüz.
Doğruyu söylemek gerekirse sen böyle uzun uzun anlatınca ve örnek verince kafama dank etti. Haklısın ki benim haydan gelip huydan gidecek param yok motor aldıktan sonra trafik cezası ödemek benim için zor olur. Beraber gezmek istiyorsa ona göre kendini ayarlar.
Aslında aklımdan başlarda MH Minör geçiyordu fakat ruhsatında 135 CC yazıyormuş bunu sıkıntı eden polisler olmaz mı hiç? Eğer olmayacaksa da biraz olsun ön yargılıyım, yaşadığım şehirde bu motoru daha çok apaçi kesim kullanıyor bundan dolayı temizini bulmak zor ve altıma çok yakışacağını da düşünemiyorum. CC si hakkında bilgin varsa çok yardımcı olmuş olursun.
Verdiğin fikirler için de teşekkürler .)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:32 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:24 ----------
ErdemFX adlı üyeden alıntı
YBR 125'in motor bloğu tank gibidir. Kolay kolay bir şey olmaz. Yedek parçası yakında bakkallara bile gelir. İkinci motorum YBR 125 2008 model. Komple motor bloğunu 1500'e yaptırdım.
Şöyle bir sorum olucaktı, 100 hızla motoru ve kendimi yormadan gidebilir miyim?
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:32 ----------
Erenkc91 adlı üyeden alıntı
Bildiğim kadarıyla kuba çita 100r (gold) karteri falan 200 cc lik falandı, 100r alıp 180 lik alt takım ile sorunsuz bineleceğini düşünüyorum yürür olarak aynı olduklarını biliyorum. Eğer kafanızda böyle proje varsa dediğim en uygunu gibi birde araştırırsanız daha net sonuçlara ulaşırsınız.
Bahsettiğin konular hakkında biraz araştırma yaptım; daha çok ben ne kadar tutar ve beni yolda bırakır mı bölümündeyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:34 ----------
GLADiUSS adlı üyeden alıntı
Çinli motoru yerden yere vuruyorlar. da ben de çin menşeili motosiklet kullanıyorum. üzerinde 150cc silindir set var 100cc olunca değiştirdik. Bence bir cg'ler için 150cc yeterli 200cc veya daha fazla yükseltince sorun çıkabiliyor bazı modellerde. Gidersin orjinal 200cc alırsın kafan ağrımaz. Orjinal binersen, bakımlarını vaktinde yaptırırsan ve motordan fazlasını istemezsen seni asla yolda bırakmaz. Geçen hafta motorumun arka teker bilyalarını değiştirdim. 6202 kullanıyordu. Çinli bir marka yerine Türk markası olan ORS aldım. SKF alsamda olurdu ama çok pahalıydı. Her zaman bakım önemli. Seni yolda bırakmaz.
A1 ehliyetim olduğundan dolayı ruhsatta yazan 125CC olması lazım benim için.[COLOR="Silver"]
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:36 ----------
EMRE_R19 adlı üyeden alıntı
Hocam Lifan glint modelini incelermisin bende 3 yıldır var gündelik kullanıyorum maşallahı var çok sağlam makine cafe racer projesinede uygun
Forumdan çıktığım gibi ilk işim motora bakmak olacak hocam
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------
joshua adlı üyeden alıntı
cinli cg lerin 180 veya 200 olanlarini almak daha mantikli, ufak tefek dokunuslarla taninmayacak sekilde guzel bir custom motor haline getirebilirsiniz, youtube da cok bu sekilde video var onlari izleyin.
Bahsettiğim gibi A1 ehliyetim olduğundan dolayı ruhsatta 125 CC yazması lazım benim için
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:39 ----------
LostRider adlı üyeden alıntı
İlk defa gördüm bu motoru, Türkiye de hiç inceleme yapan olmamış. Motor hakkında bilgiye sahipsen beni aydınlatır mısın?
-
Rks cafe 150 diye bir model var bu da onu 125cc hali gibi duruyor. Bu forumda cg cc yükseltme hakkında çok bilgi bulamayabilirsin. Çevrende cg kullanan ya da bilen biri varsa o daha iyi yardımcı olur. Youtubea falan da bak. Bazı sitelerde direkt kit olarak da satılıyordu önceden.
-
@berkeusta01
Rica ederim ne demek.
Mh driftin 3 farklı modeli var. Mh minör 124.5cc, mh 125 135cc ve mh 150 162cc. Yani 125 drift ruhsatta 135 geçiyor ama mh minör 124 geçiyor yani a1e uygun. Ama dediğin gibi driftlerin apaçisi çok senin için en iyisi temiz discover 125.
[IMG][/IMG]
-
Geçen forumda arkadaşın biri CBR 125 ile ceza yemişti. Ruhsatta 125cc mi ne yazıyor diye. Bence ehliyetin neye yetiyorsa ona bin. 125CC Çin malı CG alıp 200'lük silindir piston atmak mantıklı ama bu tür işler için ya kendin anlıyor olup kendin yapacaksın yada nazının geçtiği iyi bir ustan olacak. İkisi de yoksa hiç bulaşma.
YBR Benim acemiliğimi attığım motordu. 2014 Modelini 30 Bin km kullandım. Uzun yolda 100kmh sabit gidilebilir ama bu iş için çok uygun olmadığını söyleyeyim.
-
Daha elde avuçta olan bir şey yok ama olduğunda Discoveryi düşünüyorum artık ya
-
berkeusta01 adlı üyeden alıntı
Daha elde avuçta olan bir şey yok ama olduğunda Discoveryi düşünüyorum artık ya
Şimdiden hayırlı olsun.
Reklamlar
-
Ozan arıcı adlı üyeden alıntı
Geçen forumda arkadaşın biri CBR 125 ile ceza yemişti. Ruhsatta 125cc mi ne yazıyor diye. Bence ehliyetin neye yetiyorsa ona bin. 125CC Çin malı CG alıp 200'lük silindir piston atmak mantıklı ama bu tür işler için ya kendin anlıyor olup kendin yapacaksın yada nazının geçtiği iyi bir ustan olacak. İkisi de yoksa hiç bulaşma.
YBR Benim acemiliğimi attığım motordu. 2014 Modelini 30 Bin km kullandım. Uzun yolda 100kmh sabit gidilebilir ama bu iş için çok uygun olmadığını söyleyeyim.
Kendim de anlamıyorum sözümün geçtiği de bir usta olmadığından dolayı sıkıntı olduğunu fark ettim zaten her açıdan ya. Dediğim gibi Discovery alıcam gibi duruyor.
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)