Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

sol serit dışı kullanmak

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    yeditepely - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ağustos 2017
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    piaggio xevo 250, cf moto 250 sr
    Yogun trafikte bircogumuz en sol seridin yanında olan beton bariyer ile çizginin arasında gidiyoruz. Bazi arkadaşlar oradan aşırı hızlı gitmekte bazılarımız da benim gibi heran bir araç az sola kayabilir, kolunu uzatabilir veya kapıyı açabilir düşüncesi ile daha yavaş ve dikkat ederek gidiyoruz.
    Fakat bazı motor kullanan arkadaşlarimiz o daracık alanda dibimize kadar gelip birde korna çalıyor. Zaten dar alanda gitmeye çalışıyoruz neden panik ettirmeye kazaya sebep olmaya çalışıyorlar anlamıyorum. Belki aranızdan sizinde yapmisliginiz vardır. Lütfen öyle bir zamanda daha dikkatli davranmanız.Sonucta o yol şerit dışı yol ve kimsenin değil.Yanlis yapıyoruz aslında ama araçların arasında gitmektense orayı tercih ediyoruz.Bir boşlukta zaten öndeki motor kullanan ya sağa çekilir veya arkadaki sağdan basar gider. İnatla sıkıştırmaya panik ettirmeye hiç gerek yok. Biraz daha anlayışlı olalım lütfen.Yorumuma katılan katılmayan herkese selam olsun.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Hocam o boşluk zaten riskli, tehlikeli, siz de iyice yavaş giderek arkanızdan gelen andavalın size patlamasına sebebiyet verebilirsiniz. Yanlış anlamayın, kızmayın ama yavaş gidecekseniz o boşluğu kullanmamanız daha faydalı.

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Ben küçük ilçede olduğum için öyle bir şey yaşamadım ama genelde trafikte yol verenlere ben de yol veriyorum. Beni görünce duran yayalara yol veriyorum ama inadına yola atlayan araba yayaya vermemeye çalışıyorum. Öyle bir durumda arkamdakini geçirmezdim.

  4. #4

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    sol şeridin solundan gitmem gidene de kızarım. özellikle anadolu yakasında bu muhabbet çok oluyor. emniyet şeridine göre çok çok daha tehlikeli bence.

  5. #5

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    Alıntı mattiadestro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sol şeridin solundan gitmem gidene de kızarım. özellikle anadolu yakasında bu muhabbet çok oluyor. emniyet şeridine göre çok çok daha tehlikeli bence.
    anadolu yakasında e-5 de özellikle sabit bir emniyet seriti olmadıgı icin solda ki o bosluk cok kullanılıyor.. yogun trafikte ben de kullanıyorum ama o alanda 40-50 yi gecmiyorum.. o halde bile cidden arkadan gelip sıkıstıran cok oluyor..

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sol şeridin solunu da ilk defa duydum.

    izmirde olsa biçer geçerler o motoru

  7. #7
    Barbarouses - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Eylül 2020
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    CFMoto 150NK 2019 > Yamaha MT-25 2016
    İzmir'de sol şeridin solunda boşluk yok. Aslına bakarsan İzmir'de yol yok

  8. #8
    M.balibey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa
    Bursada aynı durumda araba kullanırken sağdan gelen motora mı yol vereyim soldan şerit dışından hzılı gidenemi insan bir an şaşırıyor. Birine yol versen bu sefer diğer çemkirmeye başlıyor görmüyor musun burdayım diye diye yol vermesen iki tarafında sürtülme ihtimali var. Motorla ben aradan geçeceksem ya en sağdan yada iki şeridin ortasında giderim.

  9. #9
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Barbarouses adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İzmir'de sol şeridin solunda boşluk yok. Aslına bakarsan İzmir'de yol yok
    bizde aracları denizden yürütüyoruz zaten :D
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  10. #10
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sol şeridin solunu da ilk defa duydum.

    izmirde olsa biçer geçerler o motoru
    Her iki sehirde de motosiklet kullanmis biri olarak soyleyebileceklerim.
    - Izmir'de seritler Istanbul'daki seritlere gore daha dar.
    - Izmir'de trafik sadece belli saatlerde belli yerlerde olusuyor. Istanbul'da sabah 01:00'te trafik olusabiliyor
    - Solun solu Istanbul'da ozellikle Anadolu yakasinda motosikletliler tarafindan kullanilan yaklasik 1/3 serit boyutunda bir alan.

    Kendi videolarimi kesmekle ugrasamadim. Asagidaki linkteki Avrupa yakasindan ama mantik ayni, bariyerler ile sol serit arasindaki yaklasik 1-1,5 metre genislikteki bosluk.

    https://www.youtube.com/watch?v=tR0rVepmBWc

  11. #11
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Koşuyolunun orada çok oluyor bu mevzu. O yüzden arkadan biri geliyorsa zaten dümdüz yol oldugu için epey uzaktan belli oluyor sıkıntı cıkaracağı. O zamanlar da şeride girip araba hizasında kalmak lazım. Arkadaş geçince tekrar girebilirsin aralığa.

  12. #12
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    15 senedir o şeridi kullanıyorum neredeyse her gün motor kullandığım için başka alternatif yok, pandemi sebebiyle de aşırı trafik var, bildiğimiz en sağdaki emniyet şeridi o sol şeritten çok daha fazla tehlikeli, dolmuşlar, taksiler veya araba sürücüleri aniden girebiliyor, solun solu ise arabaların artık çok işgal etmediği bir boşluk, motorların da orayı kullandığını bilen sürücü sayısı çok yüksek.

    O şeritte binlerce kez gidip gelirken yaklaşık 6-7 sene önce neyse ki çok hafifi morluk eziklerle atlattığım ciddi bir kazam oldu, motosikletim de baya bir grenaj kafa demiri aynalar vs. hasar görmüştü. 15 senede yaşadığım tek kaza ancak her an böyle bir şey olacak diyerek çok dikkatli gitmeye çalışıyorum, o şeritte çakarlarım açık oluyor, korna kullanıyorum ve çoğu zaman 30 -40 km civarı hızlarla gidiyorum, istesem baya baya gazlar kendini ölümsüz sananlar gibi gidebilirim ama işte başımda gelen olayda ucuz atlatmamın sebebi de hızımı düşürmemdi. O zamana kadar kaza beni bulmaz sanıyordum.

    Burada birkaç tip kullanıcı var, biri hız mefrumu olmayanlar, bunlar herkesle yarışıyor, rahatsızlar, sürekli gazlamaya bir yere yetişmeye çalışıyorlar, kendilerini ölümsüz sanıyorlar ya da sürücülerin onları görmek zorunda olduğunu düşünüyorlar ama tabi ki hayat onların baya bir kısmına acı dersler verebiliyor.

    İkinci tip olanlarsa arkalarına bakmayan yavaş gidenler, bunlar o şeritte emniyette gitmek istiyorlar ancak çok ağır gittikleri için , istedikleri zaman yol verebilecekken arkadaki motorcularla ilgilenmeyip bir çeşit oradaki trafiği tıkıyorlar, bunlar da arkalarındaki motorcuları sinirlendirip dikkatsiz hale getiriyorlar ki bunları da tasvip etmiyorum, motorcu aynalara bakar, arkasını kollar.

    üçüncü tip benim gibi hız yapacağı yerde hızlanıp trafik durursa eli sürekli frene hazır ama arkasını kollayan, gerektiğinde küçük büyük cc farketmez yol verenler, bazılarını görüyorum altında 100-125 cc motorlarla arkama yapışıyorlar, bir ego yarışındalar, bir şey yetiştirmeye çalışsalar bile cidden tehlikeli gidiyorlar, ben de genelde uğraşmamak adına yol veriyorum.

    Bu şerit keşke daha genişletilip sadece motosikletlere tahsis edilse, çift şerit olsa da böyle daha hızlı gidecekler de daha yavaş gidenler arasında sıkıntı olmasa, 15 yıllık deneyim neticesinde size kesin olarak diyebileceklerim.

    - Emniyet şeridinden kat ve kat güvenli
    - Trafik durmuşsa 40 km üzerinde gitmek tehlikeli
    - Her an bir araba önünüze kıracak, kapı açılacak veya bir başka motorcu arabalar arasından çıkacakmış gibi kullanın
    - Rahatsız tipler varsa asla uğraşmayın yol verin
    - Mutlaka dörtlü yakın, varsa sadece oradayken çakar kullanın, korna ile kendinizi belli ettirin.
    - Önünüze bakarken, göz ucuyla dikkatinizi dağıtmadan arkanıza bakmanız şart
    - Trafik yoğun olmadığı sürece kullanılmaması gerekli
    - Sürücülerin kör noktasında o şeritte kalabiliyoruz yani sürücülere kızmayın, ben de araba kullanırken bazen anlıyorum görünmez oluyoruz.
    - O şerit aslında atıkların da olduğu şerit olduğu için dikkatli olmak şart

    bunlar aklıma gelenler, ben o şeridin motorcular için çok gerekli ve önemli bir şerit olduğunu biraz daha genişletilmesini isterim.
    tommygun ve bdrhngvnc bunu beğendiler.

  13. #13
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    Trafik akarken emniyet seridi daha guvenli bence ama trafik durgunsa kullanilabilir bence. Istanbulda ilk motor surdugumde Ankarada gibi surdum ve otoyoldaki su saticilari bana arabalardan daha tehlikeli geldi.
    Emniyet seridinin guvenli oldugunu kesfetmem 2 3 gunumu aldi. Istanbulda motorcular daha tehlikeli ve agresif, emniyet seridi sonucta 299 yapacagim yer degil millet yavas gidiyorum diye kesiciye sokuyor korna caliyor devirli kullanip taciz ediyor.

    Hemseri hemseriyi gurbette opermis hesabi asil motorcular motorculara trafikte saygi gostermiyor Istanbulda. Ciddiyim istanbuldaki trafige kotu ve maganda dolu diyen Sincanda sahinle dumduz yolda dumduz giderken tamamen durduk yere yanlayan manyagin teki yuzunden kaza yapmaz en azindan, arkadasim 100 le ikiye ayirdi resmen sahini.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    29 Haziran 2020
    Şehir
    zonguldak
    Motosikleti
    duke 390
    2 şeritli yolda 2 şerit harici kullanmak yasaktır.motorcular sağdan solluyor yasak.o dediğin yerden gidip ölsen suçlu sensin.hadi bir kazaya karıştın ordan sürerken. sen yaşıyorsun başka birisi öldü.gene sen suçlusun.kısacası yolda kaç şerit varsa o kadar şerit kullanabilirsin ve sağdan sollamak kesinlikle yasaktır.kafanızdan şerit uydurmayın

  15. #15

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Anadolu yakasında geçen sene E-5 te Göztepe köprüsünün orada tamirat olmuştu. Kardeşimde her sabah bu sol şerit dışını kullanır orayı geniş bırakmaları için bizzat yolu tamir eden müteahhitle konuşmuştu.

    Bence de sol tarafta motosikletler için boşluk bırakılmalı. Moda deyim ile yeni normal bu.

  16. #16
    Osm@n - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2015
    Şehir
    Kastamonu
    Motosikleti
    KTM DUKE 250 - 2016
    Olağan olarak yayaların ve hayvanların kullanımı içinmiş.


  17. #17
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Aynı konu daha önce de tartışıldı. Sol şeridin solundan giden arkadaş neredeyse haklı çıkacaktı. (Solun solu 70 cm lik yerde yaptığı Trafik kazasında suçlu bulunmamış.)

    İstanbula acemiyim. Arabamla sol şeritte giderken başka bir araç tarafından sıkıştırılan sağımdaki kuryeci arkadaş, bana doğru kontra yapmak zorunda kaldı. Bende zaten sol şeritte olduğum ve korkuluklar ile şerit arasında 70 cm lik bir boşluk olduğundan sola doğru kırdım direksiyonu. (İstanbul dışındaki hiç bir sürücü orada bir araç olabileceğine ihtimal vermez) O anda bir motor öyle bir geçti ki abartmıyorum 2 cm daha kırsaymışım direksiyonu aynadan motora çarpacaktım.

    Orası bir şerit değil. Tamam daha hızlı ulaşım sağlar, neredeyse hiç bir zaman işgal edilmeyecek bir boşluk. Fakat benim gibi panik kaçışı yapabilecek birisi denk geldiği zaman zaten en korktuğumuz şey olan bariyerlerin dibindesin ve araç sana çarpıyor. Her halde olabilecek en kötü senaryo budur.

  18. #18
    ChuckBerry - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda CB250R
    Yasallık boyutunu tartışmaya gerek bile yok. Anadolu yakasına geçtiğim zaman Bostancı istikametinde ilerlerken, saat kaç olursa olsun, her zaman kilit olan bir trafik var. Ben de bu anlarda soldaki şerit dışı alanı tercih ediyorum fakat orada olabilecek bir kazada, suçlunun ben olabileceğinin bilincinde olup, bunu kabullenerek tedbirli bir şekilde ilerliyorum. Çok hızlı gelen bir motosiklet olursa da sağa geçip yol veriyorum, selamlaşıp yoluma devam ediyorum.
    Metela bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Anadolu yakasında neredeyse hiç motosiklet kullanmıyorum, bir sefer diğerler motosikletlileri görüp yolun o kısmına girdim, sevmedim, alışamadım ve mantıklı gelmedi, emniyet şeridine geri döndüm. Girmeyin oraya bence, emniyet şeridinden kesinlikle daha güvenli değil... (Her şeyi kenara bıraktım, daha dar yahu?)

    Bunu trafik olduğu zaman aşağıdaki gibi motosiklet kullanan biri olarak söylüyorum; solun solu yerine bunu tercih ederim:



    Geç olsun güç olmasın...

  20. #20
    LostRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2004
    Motosikleti
    Star Fire 48
    Solun solu , sağın sağı ne demek yahu. 15 dakika önce varmak canınızdan kıymetli mi ? Bahsedilen kısımda kaza yapan bir çok arkadaşım var. Motosiklete tövbe ettiler. Kurallara uyalım, normal şeritten gidelim. Kendimizi ve başkalarınını tehlikeye atmayalım.Uzun süre motosiklete binelim.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)