Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motor ağır geliyor dururduğum yerde yatırıyorum

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    19 Ocak 2021
    Şehir
    İskenderun
    Motosikleti
    Ktm duke 125
    Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum
    Justforfun bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    şarköy
    Motosikleti
    Xmax
    vucut geliştirme yapın tavuk pilav yiyin 3 aya düzelir bu durum

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Fren yaparken gidonunuz düz değilse ve bakışınız yerdeyse muhtemelen ondan da yatıyor olabilir. Çok düşük hızda ön fren kullanımı da motoru yatırabilir. Lastikleriniz patates olmuşsa o da motorun yatmasına sebep olabilir. Kullanmakta olduğunuz motor hafif bir motor, biraz bacak çalışıp bacakları kuvvetlendirmenin de faydasını görürsünüz.
    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  4. #4
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı mustafa taze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum
    Ronnie Coleman'ın dediği gibi "shut up and squat"



    Bacak güçlendirmek işinize yarayacaktır.

  5. #5
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı mustafa taze adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herkese merhabalar öncelikle 17 yaşındayım 175 boy 55 kilo motosiklete daha yeni başladım ilk motorumda yeni kasa KTM Duke 125 motor giderken çok güzel hiçbir şekilde problem olmuyor fakat fren yapıp durunca durduğum yerde motoru yatırıyorum
    Mecbur ya spora başlayacaksın yada motoru değiştireceksin ama her koşulda kilo alıp kas kütlesi eklemen gerek spora başlarsan 3-4 ayda iyi bir kilo alabilirsin
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  6. #6

    Üyelik
    05 Şubat 2021
    Benim yigenim de senin agirligindaydi eskiden ve ciddi spor yapti. Sonrasinda cok rahat etti. Motosiklet kondusyon meselesi , spora yazilmak en iyisi . Normalde ise bacak agirligiyla tempolu kosu , doga tirmanisi ve ordek yuruyusu gibi daha cok bacak kaslarini aktive edicek seyler tavsiye ederim. Motorun cok agir degil, guclenmeye bak protein agirlikli beslen .

  7. #7
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Sorununuz güçle ilgili değil.

    Bu tip sorunlarda konu sele yüksekliği ve boyunuz ile alakalı olabilir ancak verdiğiniz bilgiye göre boyunuzla da ilgisi yok.

    Anladığım kadarı ile sorun size kimse motosiklet kullanmayı öğretmemiş ve siz de bazı şeyleri henüz farkedememişsiniz. Gönül ister ki güvenilir bir kurumdan eğitim alın, lakin bütçeniz buna uygun olmayabilir ve sorunun kritik seviyede olduğu anlaşılıyor. Bu yüzden çözümü burada belirtiyorum fakat lütfen ekipman ve trafiğe kapalı alan konularına dikkat edin. Problemi çözmek için trafiğe kapalı bir alanda durduğunuz yerden kalkıp 10m ilerleyip tekrar durmak suretiyle çalışma yapacaksınız, bu çalışma 10-15dk aralıksız sürse size yetecektir. Çalışmayı yaparken:

    * "Durmak üzereyken gidonu tamamen düzeltip o şekilde duruşunuzu tamamlayın, durmadan hemen önce ayağınızı yere koymaya hazır hale getirin."


    Burada gidonu düzeltmek = Şase ekseni + Hareket ekseni + Ön teker açısının aynı olmasıdır.


    Fren kullanımında ön ve arka freni birlikte kullanın. Arka frene basmaya başlarken ön frene de kuvvet uygulayın. Asıl durdurma kuvvetinin ön frende olduğunu unutmayın ancak optimum frenleme kuvveti için milisaniye farkı ile de olsa ilk olarak arka frene kuvvet uygulayarak başlayın...

    Hatırlatmak isterim ki bu; işin emekleme kısmı. Bu nedenle lütfen diğer arkadaşlar bu satıra yorum yaparken "falanca süratte arka teker kaymaya başlarsa" veya "peki ya kumda toprakta" şeklinde başlayan yorumlar yapmasın.

    Bu çalışmayı sadece kalk-dur ile yapın, durma hareketindeki fren kuvvetini gittikçe arttırarak daha sert duruşlar ile çalışarak devam edin. Kısa bir süre sonra fark edeceksiniz ki ön tekeriniz kilitlense dahi düşmeden ve motosikleti yatırmadan kolaylıkla durabiliyorsunuz, hatta ön teker kilitlense ve gidonu bu eksen dışına çıkartsanız dahi sorun yaşamıyorsunuz.

    Lütfen çalışma esnasında ekipmanınızın tam olmasına dikkat edin. Eğer bir aksilik olursa en azından mont ve dizlik düşük hızlarda da olsa gerçekleşebilecek yaralanmalardan sizi koruyacaktır, uzun paça pantolon ve motosiklet botu ayak bilek ve bacağınızı yaralanma ve yanmalardan uzak tutabilecektir. Eldiven ve kask ise olmazsa olmazlardandır. Bel-Böbrek koruma ile bel ve böbrek ağrılarınızdan ve ölsem daha iyiydi diyebileceğiniz yaralanmalardan kurtulabilirsiniz onu da hatırlatayım, mümkünse tam sırt koruma tercih edin.

    İyi çalışmalar ve eğlenceler
    tommygun, feti_can, M.balibey ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Ktm duke 125 çok hafif, minik bir motor, bence kuvvetle alakalı bir durum yok ortada. Motoru yere atıp yerden kaldırmayacaksın sonuçta, ayakta dengede tutmayı öğrenmen, o yükü motora taşıtmayı öğrenmen gerekiyor. Zayıf olduğun, sağlığın, görüntün için kilo alman gerektiği doğru. Fakat bu motosikleti dengede tutabilen 165 50 kilo bir kız arkadaşım var ve sporcu da değil kendisi, minik çıtı pıtı bir kadın.

    Bence de kapalı bir alanda dur kalk çalış, virajdan çıkmışsın da birden durman gerekiyormuş gibi senaryoları da dene.

    Bir de küçük bir ihtimal ama bazı ayakkabıların tabanları asfaltta çok kayar. Dengeni bozan şey bu da olabilir. Yds gibi, lowa gibi markaların sürtünme katsayısı yüksek, kaymaya dirençli yere bastığında zımpara gibi tutunan modelleri var. Görüntüleri de çok güzel modeller. Kaç yıldır harley, cat gibi hantal ama işlevsiz botlar giyiyorum. Bunlar aynı ağırlıkta ama onlarca kat daha işlevli ekipmanlar, su geçirmiyor, kolay kolay çatlamıyor, nefes alıyor, bilek burkulmalarına, ezilmelere karşı korumaları var. Bir motosiklet botuna para ayıracak bütçen yoksa da bir sonraki gündelik botunu, ayakkabını böyle bir markadan seçmen sana avantaj sağlayacaktır.

  9. #9

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Motosiklet dik olduğu ve ağırlık merkezi tam düşey çizgide olduğu sürece yandan rüzgar gibi bir etken olmadıktan sonra fazla, hatta hiç bir kuvvet uygulamanıza gerek yok.

    Sizin sorununuz tahminim motosikletin tam dik konumunu algılayamamanız.

    Siz üzerinde iken motor çalışmaz bir durumda ayaklarınızı çok hafif kaldırarak başta ayak ucunuz ile dengede durma alıştırmaları yapmanız gerekli bence.

  10. #10
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Benim ebatlar 1.79cm , 60kg.
    Benelli BN125 kullanıyorum. Kuru ağırlığı 145kg. Sele yüksekliği 77.5cm.
    Oyuncak gibi kullanabiliyorum motoru.
    Ayaklarım yere tam basıyor. Tarihi yarımada bölgesinde hiçbir sıkıntı yaşamıyorum.
    Bu bölgede çok sık arnavut kaldırımı yan bir yokuşta, dönüş sırasında, trafik durup ayağını attığında su kanalına basabiliyorsun.
    Ağır motor kullanan çok arkadaşım motor devirdi bu bölgede.

    Birde inazumam var. Sele BN125 ten 8-9mm saha alçak. Ama motor 185kg.
    Çatalca, Gebze vs yerlere E5 veya TEM den giderken hiçbir problemim yok. Motor yola Trivego otobüs gibi yerleşiyor.
    Tarihi yarımada bölgesinde inazuma kullanmaya gelince işin şekli değişiyor. O, 40kg ağırlık farkı (üstelik bn125 te arka çanta var, inazumada yok)
    %20-25 eğimli arnavut kaldırım bir yokuş çıkarken, 80cm geçebileceğiniz bir boşluk olsa. Tam yokuşu çıkarken, öküzün biri kaldırım yerine 80cm boşlukta dikilse ne yapabilirsiniz. Ki bikaç kez yaşadım, motoru yokuşun aşağısına kaymaktan tecrübemle kurtardım.
    Hülasa sele alçakta olsa, bazı kullanım yerlerinde ağır motor riskli.

    Sizin durumdaysa, 135kg ağırlığında oyuncak gibi bir motor.
    Özellikle anlattığım yukarıdaki gibi değilde, düz zeminlerde durduğunuzda motor devriliyorsa eğer,
    Sorun sizin gücünüz kuvvetinizle ilgili değil.

    1.Duke sele yüksekliği 83cm. Benim motor 78cm desek, o aradaki 5cm hiçte az bir yükseklik farkı değil. Çünkü yere basarken sele merkezine göre bacağınız üçgenin hipotenüsü oluyor. 5cm sele yükseklik farkı, bacak boyunun 8-9cm kısa olması demek.
    Ben düke oturduğumda bunu ve rahatsızlığı hissettim.
    Öneri : Daha alçak sele yüksekliğine sahip motor kullanmak.

    2.Çoğu yeni kullanıcı çok yavaş hızlarda gitmeye devam eder. Denge sağlamak için teker sağa sola döndürülür. Tam bu esnada durunca hele ayaklarda hala pegdeyse, yere basamadan motor yan döner ve devrilir.
    Kullanım şeklinizi değiştirin. Artık iyice yavaşladıysanız ve duracaksanız, tekeri sağa sola çevirmeden önce sol ayağınızı pegden ayırın veya ayırmaya hazır olun. Sağ ayağı pegden ayırın demiyorum. Çünkü eğer hep iki ayağı açarak durmaya alışırsanız, bir gün dik yokuş çıkarken durmanız gerektiğinde, ön fren kullanır ve geri doğru kayarsınız. Sol ayağı durmak üzereyken öncelikli kullanmaya alışın. En azından ben böyle yapıyorum. Önceleri iki ayağı anda açardım. Bu kez tam dururken ön fren kullanma ve yine yokuşta durunca ön frene kalma sıkıntısı çıkıyordu. Alışkanlığımı atmak epey sürdü.

    3.Boş alanlarda düz zeminde bol bol dur kalk çalışın. Yavaş giderken durmaya alışın. Yaş 17 olduğuna göre, henüz motosiklet kullanma tecrübesinin oluştuğundan bahsetmek zor.

    Özetle, problemimiz kilo veya güçten ziyade
    Motor kullanmaya alışmamış olmak
    Durmaya alışmamış olmak
    Ağırlık merkezi nispeten yukarıda motor kullanmak
    Selesi yüksek motor kullanmak
    Gibi nedenler bütününden kaynaklanıyor.

    BN125 kullansaydınız duke göre 10kg ağır olmasına rağmen, bahsettiğiniz yakınma olmayacaktı. Sele alçak, oturunca 1-1.5cm daha alçalıyor.
    Biliyorum çünkü, aynı durumdan muzdarip olup bn125 kullanınca şaşılacak derecede rahat kullananlar olduğunu biliyorum. Üstelik sizinle aynı ebatta olan kişiler...
    Justforfun bunu beğendi.

  11. #11
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    hahahahahahahhahahahahahahah

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    kuvvet ile alakası yok.1.50 lik kızlar sürüyor o motoru.tartma hissi yani ölçünüz yok.bence alın yanınıza 2 3 arkadaş motoru tutsunlar durduğunuz yerde motoru hafif hafif sağa sola yatırarak ölçün tartın.motor bacaklarla tutulur bu arada kolla itip kakarsanız işiniz zorlaşır o zaman güçlü olmanız gerekiyor.

  13. #13
    feti_can - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Kuralz çok faydalı bilgiler paylaşmış. Hızlıca okuyup geçmek yerine dikkatli, gerekiyorsa tekrar okumakta fayda var.

    Küçük bir eklemem var. Durmak üzereyken gidon düz değilse ön fren kullanılmamalı. Bu durum motoru yatırır.
    Yanlış anlaşılmasın, gidon düz değilse ön fren sıkılmaz demiyorum. Ama çok düşük hızda, durmak üzereyken ön freni yavaşça salmak gerekiyor.
    Hız düşükse arka fren zaten yeterli gelecektir ve motoru dengede tutacaktır.

    Motorun başlangıç ve bu tür pratikleri geliştirmek için ideal. Fazla güce motor kullanırken zaten ihtiyaç olmuyor. Tekniğin geliştikçe sürüşün rahatlayacaktır. iyi günlerde kullan.

  14. #14
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    boylarımız aynı. Bence sen denge olayını çözememişsin. Sadece sağ ayağını yere basacaksın ve motoru ayakta tutmaya çalışmayacaksın. Motor zaten kendi ağırlığı ile lastikleri üzerinde durur.

  15. #15
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı TIGERSHARK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    boylarımız aynı. Bence sen denge olayını çözememişsin. Sadece sağ ayağını yere basacaksın ve motoru ayakta tutmaya çalışmayacaksın. Motor zaten kendi ağırlığı ile lastikleri üzerinde durur.
    Tercihen sol ayak yere basılmalıdır. Sağ ayakla arka fren kontrolüne alışmak hem yokuşlarda kalkış için hem de beklemelerde ve kalkış öncesinde avantaj sağlar.

  16. #16
    ufoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xpulse 200t
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tercihen sol ayak yere basılmalıdır. Sağ ayakla arka fren kontrolüne alışmak hem yokuşlarda kalkış için hem de beklemelerde ve kalkış öncesinde avantaj sağlar.
    Bu sol ayakla yere basmayı çoğu arkadaş ihmal ediyor.
    Sonra birgün dik bir yokuşu çıkarken durmak gerekince afallıyorlar.

    Tekniğin bir adı vardı ama hatırlamıyorum.
    Gazı tam kesmeden arka fren kullanmak.
    Denge sağlamada bu teknikte çok işe yarıyor.

  17. #17
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ronnie Coleman'ın dediği gibi "shut up and squat"

    Bacak güçlendirmek işinize yarayacaktır.
    Kahve burnumdan çıkıyordu çok yaşa emi
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  18. #18
    Metehan07-70 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2016
    Şehir
    Antalya
    Bu iş sadece sporla, güçle olsaydı, 55-60 kilo hanımlar koca koca Gs lere binemezdi. Bizim ofiste 52 kilo bir hanımefendi 1200 süper tenereye biniyor.
    Yani teknikle alakalı bir durum.

  19. #19
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Alıntı ufoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu sol ayakla yere basmayı çoğu arkadaş ihmal ediyor.
    Sonra birgün dik bir yokuşu çıkarken durmak gerekince afallıyorlar.

    Tekniğin bir adı vardı ama hatırlamıyorum.
    Gazı tam kesmeden arka fren kullanmak.
    Denge sağlamada bu teknikte çok işe yarıyor.
    Bende o sağ ayağını yere basan arkadaşlardanım. sadece rapmada aklıma geliyor arka frene basmak.

  20. #20

    Üyelik
    10 Mayıs 2015
    Şehir
    ist-kadikoy
    Motosikleti
    2016 HONDA NC750X DCT-2016 YAMAHA N MAX
    dururken dusuk hızlarda ön freni kullanma kardesim


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)