Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Yatan motosikleti yola çıkartmadan önce

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Merhabalar, bundan 3 ay önce kendime ait olan ilk motosikletimi aldım. Birden bire, ortada henüz alma fikri yokken almış bulunduğum için ekipman eksiklikleri, ehliyetimin yetmemesi gibi durumlar vardı bu yüzden kısa bir süre kullanıp motosikleti eksikleri tamamlayana kadar yatırma kararı aldım.

    Önümüzdeki hafta itibariyle tüm eksiklerim tamamlanıyor.
    Motosiklet tahta zeminde lastikleri haftada bir çevriliyor, yere hep farklı açıdan bastı ve 10 15 derecenin üzerinde bir sıcaklıkta bekliyor. Aküsü bir iki hafta önceye kadar sağlamdı, yakın zamanda kontrol etmedim.

    Sorularım şunlar:

    Benzini alalı 100 gün kadar oluyor, depoyu tam doldurmuştum paslanma riskine karşın, kullanmam bir sorun yaratır mı? Motosiklet şu an rodajda. Yaratacaksa kapının önünde bir külüstür yatıyor, o benzini çekip orada kullanabilirim.

    Kış sezonunu yatarak geçiren motosikletlerde yola çıkmadan önce şunlar değişsin diyebileceğiniz bir şeyler var mı?

    İçerisinde rodajda olmasından kaynaklı kalın yağ var, ama bildiğim kadarıyla bu yağların ömrü uzun oluyor, yamaha 1 sene rodaj süresi biçmiş çünkü motosiklete.

    Sıfır alınan, çok az kullanılan bir motosikletin yatması ilerleyen günlerde bir sorun yaratır mı sizce? Çünkü eskiden rodaj süresi 40 günmüş, daha yeni yeni 1 seneye çıkartmışlar. 40 gün olmasının bir sebebi vardır diye düşündüm ama bulamadım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    01 Nisan 2020
    Motosikleti
    MT-09 SP
    Bence bu kadar kafaya takma. Sonuçta motosikletle mezara girmeyeceksin. Daha önceki motorumu 6 ay garajda yatırdım. 6 Ayın sonunda tek marş aldı ve marş alır almaz devam ettim.
    birbilent bunu beğendi.

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Herhangi bir sorun olmaz. Sadece pistonların oradaki yağ tamamen süzüldüğü için bujiyi çıkartıp içerisine yağ koyabilirsin ilk çalıştırmada yağsız çalışmaması için.
    Kerem34_ bunu beğendi.

  4. #4
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Ozan arıcı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence bu kadar kafaya takma. Sonuçta motosikletle mezara girmeyeceksin. Daha önceki motorumu 6 ay garajda yatırdım. 6 Ayın sonunda tek marş aldı ve marş alır almaz devam ettim.
    Yok kafaya takmıyorum. Sadece eski modelin Manuelini okumuşum yanlışlıkla, orada 5 hafta gibi bir rodaj süresi biçtikleri için merak ettim. Değişen teknoloji ne yani rodajı 5 haftadan 55 haftaya çıkartan? Onun dışında gerisi de güvenlik önlemli bir soru, bu motosikleti henüz tanımadığım için bir yerinde bir problem olursa anlayabileceğimi düşünmüyorum. Sorun yaratabilecek yerleri öğrenmek istedim sadece.

    Yoksa CBF köyde 9 ay samanlıkta yatıyor, yazın köye gittiğim zaman bir lastiklerini şişirip devam ediyorum. Motorun yatmasıyla alakalı bir problemim yok yani.

    Örneğin buji yuvasına yağ sürmek aklıma gelmezdi o an büyük ihtimal, teşekkür ediyorum fikriniz için.
    Ozan arıcı bunu beğendi.

  5. #5
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir sorun olmaz. Sadece pistonların oradaki yağ tamamen süzüldüğü için bujiyi çıkartıp içerisine yağ koyabilirsin ilk çalıştırmada yağsız çalışmaması için.
    Bu olay benim motorda çok zor. Bujilere ulaşabilmem için, yan grenajları, ön grenaj pandizotlarını, depoyu ve hava filtresi kutusunu komple sökmek gerekiyor.
    tommygun bunu beğendi.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  6. #6
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu olay benim motorda çok zor. Bujilere ulaşabilmem için, yan grenajları, ön grenaj pandizotlarını, depoyu ve hava filtresi kutusunu komple sökmek gerekiyor.
    Abi aman diyeyim uzun süre yatırma motorı sana iş çıkar valla.

    Benim motorda sağdaki pipoyu çıkar buji önünde. Hem de 1 tane 4 tane de değil.

  7. #7

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, bundan 3 ay önce kendime ait olan ilk motosikletimi aldım. Birden bire, ortada henüz alma fikri yokken almış bulunduğum için ekipman eksiklikleri, ehliyetimin yetmemesi gibi durumlar vardı bu yüzden kısa bir süre kullanıp motosikleti eksikleri tamamlayana kadar yatırma kararı aldım.

    Önümüzdeki hafta itibariyle tüm eksiklerim tamamlanıyor.
    Motosiklet tahta zeminde lastikleri haftada bir çevriliyor, yere hep farklı açıdan bastı ve 10 15 derecenin üzerinde bir sıcaklıkta bekliyor. Aküsü bir iki hafta önceye kadar sağlamdı, yakın zamanda kontrol etmedim.

    Sorularım şunlar:

    Benzini alalı 100 gün kadar oluyor, depoyu tam doldurmuştum paslanma riskine karşın, kullanmam bir sorun yaratır mı? Motosiklet şu an rodajda. Yaratacaksa kapının önünde bir külüstür yatıyor, o benzini çekip orada kullanabilirim.

    Kış sezonunu yatarak geçiren motosikletlerde yola çıkmadan önce şunlar değişsin diyebileceğiniz bir şeyler var mı?

    İçerisinde rodajda olmasından kaynaklı kalın yağ var, ama bildiğim kadarıyla bu yağların ömrü uzun oluyor, yamaha 1 sene rodaj süresi biçmiş çünkü motosiklete.

    Sıfır alınan, çok az kullanılan bir motosikletin yatması ilerleyen günlerde bir sorun yaratır mı sizce? Çünkü eskiden rodaj süresi 40 günmüş, daha yeni yeni 1 seneye çıkartmışlar. 40 gün olmasının bir sebebi vardır diye düşündüm ama bulamadım.
    Bence motosikletinize yeniden benzin alın tabiri caizse o yakıt bayatlamıştır yeni benzin almak daha faydalı hem içindeki tortular çokmüştür onlarıda çekebilirsen iyi olur taze benzinle marşa basıp devam edilerbilir

  8. #8
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi aman diyeyim uzun süre yatırma motorı sana iş çıkar valla.

    Benim motorda sağdaki pipoyu çıkar buji önünde. Hem de 1 tane 4 tane de değil.
    İki üç haftada bir marş basıyorum motora. Yasaklar olduğu için gidemiyorum adam akıllı bir yerlere. Bu hafta başında havalar güzelken biraz çıktım dışarıya motorla. Hayvan kendine geldi, 170 km kadar gezip geldik.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  9. #9
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İki üç haftada bir marş basıyorum motora. Yasaklar olduğu için gidemiyorum adam akıllı bir yerlere. Bu hafta başında havalar güzelken biraz çıktım dışarıya motorla. Hayvan kendine geldi, 170 km kadar gezip geldik.
    Valla ben buji nerede onu dahi bilmiyorum, ama 250'lik naked makine. Kolay bir yere koymuşlardır büyük ihtimal.

  10. #10
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla ben buji nerede onu dahi bilmiyorum, ama 250'lik naked makine. Kolay bir yere koymuşlardır büyük ihtimal.
    MT-25'in de bujileri zor yerde. Bu konuda en rahatı commuter motorlar. Yanda oluyor bujileri, hiçbir yeri sökmeden ulaşılabiliyor böylelikle.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  11. #11
    Mamba09 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Eylül 2013
    Şehir
    Kusadasi
    Motosikleti
    Ducati Scrambler & Suzuki Vanvan
    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Herhangi bir sorun olmaz. Sadece pistonların oradaki yağ tamamen süzüldüğü için bujiyi çıkartıp içerisine yağ koyabilirsin ilk çalıştırmada yağsız çalışmaması için.
    Arkadaş doğru söylüyor ama sonraki yorumlarda motoru ara sıra çalıştırdığını söylemişsin. Gerek yok hiç bunu yapmana, bu bujinin ordan yağ koyma durumu çok daha uzun süre yatan araçlar için mantıklı oluyor. Yine de değerli bir bilgi.

    Tavsiyem, 4-5 dakika olduğu yerde çalıştır. Sonra doğru petrole gidip lastik havalarını ayarla. Devam et. Sorun yok.
    sutlusoda bunu beğendi.

  12. #12
    HaktanCbr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2017
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Ducati Monster 696
    1 yıldan bile kolay kolay birşey olmaz rahat olun.

  13. #13
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    3 ayda o motor terkedildigini bile anlamamıştır...
    Daha neler 3 ayda benzin bayatladı yağ öldü depo paslandi lastikler çürüdü hidrolik sıvılar pert oldu..
    35 senelik otomobil ve motosiklet tecrübesi ile söylüyorum.
    Havasi indirse lastiklerine bak,akünün zayıfsa sarj et bas calistir,bin üstüne devam et...
    Rodaj olarak üreticinin tavsiyelerine uzman gerekir. Her imalatci kendine has toleranslar kullanabilir. Son devirde kullanma ama dusuk devirde de kullanma.. her devirde her viteste azar azar dengeli kullan. Hayrını gör güle güle güzel günlerde kazasiz belasiz kullan insallah...

  14. #14
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhabalar, bundan 3 ay önce kendime ait olan ilk motosikletimi aldım. Birden bire, ortada henüz alma fikri yokken almış bulunduğum için ekipman eksiklikleri, ehliyetimin yetmemesi gibi durumlar vardı bu yüzden kısa bir süre kullanıp motosikleti eksikleri tamamlayana kadar yatırma kararı aldım.

    Önümüzdeki hafta itibariyle tüm eksiklerim tamamlanıyor.
    Motosiklet tahta zeminde lastikleri haftada bir çevriliyor, yere hep farklı açıdan bastı ve 10 15 derecenin üzerinde bir sıcaklıkta bekliyor. Aküsü bir iki hafta önceye kadar sağlamdı, yakın zamanda kontrol etmedim.

    Sorularım şunlar:

    Benzini alalı 100 gün kadar oluyor, depoyu tam doldurmuştum paslanma riskine karşın, kullanmam bir sorun yaratır mı? Motosiklet şu an rodajda. Yaratacaksa kapının önünde bir külüstür yatıyor, o benzini çekip orada kullanabilirim.

    Kış sezonunu yatarak geçiren motosikletlerde yola çıkmadan önce şunlar değişsin diyebileceğiniz bir şeyler var mı?

    İçerisinde rodajda olmasından kaynaklı kalın yağ var, ama bildiğim kadarıyla bu yağların ömrü uzun oluyor, yamaha 1 sene rodaj süresi biçmiş çünkü motosiklete.

    Sıfır alınan, çok az kullanılan bir motosikletin yatması ilerleyen günlerde bir sorun yaratır mı sizce? Çünkü eskiden rodaj süresi 40 günmüş, daha yeni yeni 1 seneye çıkartmışlar. 40 gün olmasının bir sebebi vardır diye düşündüm ama bulamadım.
    Benzini şu durumda kullanabilirsiniz, sorun yok. Depo bittikçe normal şekilde doldurup devam edersiniz. Şahsen bir seneyi biraz geçse de aynı yakıtı kullanıyorum, bu güne kadar hiçbir sorun yaşamadım. Daha üzeri sürelere ise zorlamadım.

    Motosikleti uzun süre bekletecekseniz lastikleri çevirmenize gerek yok, asıl yapılması gereken lastik basınçlarını olması gereken rakkamın %30' u kadar daha fazla şişirmektir. Bu şekilde balonlaşan lastik, uzun beklemeden dolayı deformasyona uğramayacaktır. Kullanmadan önce mutlaka orjinal değerine düşürülmelidir.

    Akü tam şarjlı durumda iken kutup başları sökülerek muhafaza edilmeli, yaklaşık 6 ayda bir durumu stabil hale getirmek için yavaş şarjda normal durumuna gelene kadar birkaç dakika (bazı durumlarda saat) şarj edilmelidir. Bu tip uygulama sonrası bataryada sorun yaşamanız pek mümkün değil.

    Motor yağınızın değişim zamanı gelmedi ise değiştirmenize gerek yok. Şahsen motosiklet 2 sene üzerinde boşta çalışmadan beklemedi ise yeni motor yağını değiştirmiyorum, ancak zamanı gelmiş ise değiştirmelisiniz. Özellikle km konusuna dikkat edelim.

    Üzeri kapalı olsun olması küçük yağlamaları tekrar yapmanızda yarar var. Bazı durumlarda uzun süreli beklemelerde zincir yağı kuruyabilir, kilitlerdeki yağ uçabilir (özellikle delici yağlar ile yağlanmış ise). Bu durumda zincir yağı ile kilitler kontrol edilir, yağlanırsa sorun yaşamadan kullanabilirsiniz.

    Motosiklet kadar kendinize de dikkat etmelisiniz. Uzun süre motosiklet, hatta o motosikleti kullanmadıysanız siz de bir bekleme süresindeydiniz demektir. Sürerken ve sürmeden önce bunu bilerek seleye oturmanızı, kendinize birkaç saat veya gün vermeden iyice gazlamamanızı öneririm.

    Bir de hatırlatırım ki motosikletleri şekerden yapmıyoruz, tabiri caizse eriyecekmiş gibi de davranmaya lüzum yok. Genel anlamda bunlar sağlam makineler. Doğru bakım ve ilgiyle uzun süreler dayanabilen sağlam aletler. Gönül rahatlığıyla motosikletinizi sürün, eğlenin. Kendinizi çok germeyin
    Stock Sever ve Thesinner83 bunu beğendiler.

  15. #15
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Teşekkür ederim paylaştığınız bilgiler için, kafama takılan daha çok rodajı yarıda kesilip 3 5 ay yatırılan motosikletler hakkındaydı. Yoksa ben de her sene 9-10 ay yatmış emektar bir cbf'e biniyorum akü ve lastik hariç bir sorun yaşamadan.

    Eski servis manuellerine baktığım zaman rodaj süreleri hep kısa tutulmuş, 4 5 hafta gibi. Mekanik bir sebebi varsa bunu merak ettim.

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı Kerem34_ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim paylaştığınız bilgiler için, kafama takılan daha çok rodajı yarıda kesilip 3 5 ay yatırılan motosikletler hakkındaydı. Yoksa ben de her sene 9-10 ay yatmış emektar bir cbf'e biniyorum akü ve lastik hariç bir sorun yaşamadan.

    Eski servis manuellerine baktığım zaman rodaj süreleri hep kısa tutulmuş, 4 5 hafta gibi. Mekanik bir sebebi varsa bunu merak ettim.
    Orada toplam süre belirtiliyor, tahmini kilometreye göre ortalama süre öneriliyor. Aralıksız 4-5 hafta rodaj yapılarak bitirilmesi ön görülmemiş. Bununla ilgili mekanik bir detay yok. Tek detay kullanılan yağın uzun vadede oksidasyonu ile alakalı olabilir ki, onun süresi de zaten 1 ila 2 yıl kadardır. İçiniz rahat şekilde kullanabilirsiniz
    ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler