Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Pulsar NS 200 Fren Hortumu Ölçüsü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Şu aralar motorumun ön fren hortumunu çelik hortum ile değiştirmeyi düşünüyorum ancak aranızda daha önce deneyimleyen var mı diye merak ettim deneyen var ise biraz bilgi verir ise sevinirim. Değiştikten sonra motorun frenlemesi ne şekilde etkilendi vs.
    Ayrıca ön fren hortumunun tam olarak uzunluğunu bilen biri var mıdır acaba ? Motor 2016 model pulsar ns 200


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    emenyasin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ağustos 2018
    Şehir
    Manisa/Merkez(yazları İstanbul/Ümraniye)
    Motosikleti
    Lifan KP150
    Bakın bu siparişle olan fiyatı:
    https://www.motoonline.com.tr/marka-...k-hortumu-74c/

    Bu da RS 200 için hazır olanı:
    https://www.motoonline.com.tr/marka-...on-siyah-4750/

    Bu çelik mi bilmiyorum(yüksek ihtimalle değil) ama eklemiş olayım:
    https://www.motoonline.com.tr/marka-...mu-90cm-s-yah/

    Ben kullanıyorum motosikletimde sipariş ile yaptırdığımı. Tavsiyem: iyi ölçün, ben uzun ölçmüşüm ve çok sarkık duruyor. Ayrıca monte ederken banjoları dişli olduğundan iyi sıktığınızdan emin olun. Yoksa motosikleti düşürünce oradan sıvı kaçırıp freniniz boşalabiliryor. O yüzden monte ederken iyi sıkın derim.
    He bir de bu hortum benim eski hortumuma göre ince olduğundan eskisine tutan yerlerde gevşek duruyor. Ona sizin kendi motosikletinizde bir çözüm bulmanız gerek.

  3. #3
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Arka 45cm ön 75cm olması lazım, ben 14 veya 16 model pulsarıma Çin'den sipariş verip taktırmıştım, arka 50 veya 60cm almıştım uzun gelmişti, önü de 80 veya 90cm aldığım için oda uzun gelmişti. 5 10cm uzun alın kısa olmasından iyidir.

  4. #4

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Alıntı kdiner adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arka 45cm ön 75cm olması lazım, ben 14 veya 16 model pulsarıma Çin'den sipariş verip taktırmıştım, arka 50 veya 60cm almıştım uzun gelmişti, önü de 80 veya 90cm aldığım için oda uzun gelmişti. 5 10cm uzun alın kısa olmasından iyidir.
    Evet dışarıdan kabaca ölçmek pek mantıklı gelmemişti ancak şöyle kabaca ölçünce sizin dediğiniz ölçülerde çıkıyor hortum. Bu arada bende çinden bilindik geri dönüşleri güzel satıcılardan almayı planlıyorum gördüğüm kadarıyla herhangi bir şikayeti olan yok gibi. Sizin motorda değişimden sonra frenleme nasıl etkilenmişti peki hissedilebilecek kadar bir fark yaratıyor mu ?

  5. #5

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    deneyenler nasıl fayda elde etti?

    0,0001sn daha mı erken duruyor?

    şahsi tavsiyem pulsar gibi motorlarda bu yatırımın yapılması çok gereksiz. iyi bir lastik ve ebc'nin karbon serisi balatası işinizi fazlasıyla görür.

  6. #6
    Ekrem_06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2018
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Pulsar 200NS
    Konuyu takipteyim. Değiştirirseniz ve tecrübelerinizi iletirseniz sevinirim.
    Instagram: Ekremalp85
    Youtube: Ekrem Alp

  7. #7

    Üyelik
    14 Şubat 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar Ns 200
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    deneyenler nasıl fayda elde etti?

    0,0001sn daha mı erken duruyor?

    şahsi tavsiyem pulsar gibi motorlarda bu yatırımın yapılması çok gereksiz. iyi bir lastik ve ebc'nin karbon serisi balatası işinizi fazlasıyla görür.
    Bundan önce ktm kullanmaktaydım onunla karşılaştırma yapmıyorum çünkü onun fren sistemi tamamiyle performans için yapılmış idi 300mm disk, 4 pistonlu kaliper, çelik fren hortumu vs. üstünde geldiğinden normal standart bir motorda çelik fren hortumu tam olarak nasıl bir etki yapar merak ediyorum belki de dediğiniz gibi öyle ahım şahım bir fark olmayacaktır çelik hortumlarda. Hazlihazırda pulsarım da tam sinterli ebc bir balata ve anlas winter grip lastikler takılı zaten bu ikilinin çok fark yarattığı su götürmez bir gerçek ancak pulsar da fren hissiyatı ve yumuşaklığı günü gününü tutmayabiliyor bir an sert motoru olduğu yere çakabiliyorken bi an geliyor yumuşaklaşıyor hissiz hale bürünüyor. Bundan dolayı da acaba hortumdan kaynaklı olabilir mi diye düşünmüyor değilim ancak böyle diyince de ktm' nin frenlerde de aynı sorun olduğu aklıma geliyor sanırsam merkez kaynaklı bir problemde olabilir bu sonuç olarak ikisi de ortak bir firma ve benzer parçalar kullanılıyor.

  8. #8
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    hocam frende degisikligini bilemem ama suan pulsarimi restore ediyorum. hidrolikciden 80 tlye ici celik rekorlu kamyon hidrolik hortumu aldim. sadece örnek istiyorlar ucunu preslemek icin. 250 psimi barmi ne dayanimi var ve ici celik rekor. sadece goruntusu o hazirlar gibi guzel değil.

    forcestream hortum markasi

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    fren geliştirmesinde hortum konusu en son uygulama olarak düşünülmeli.Motorun fren performasından memnun değilseniz ilk olarak üst merkezden başlayabilirsiniz.Daha büyük pistonlu merkez frenlemeyi büyük oranda etkileyecektir.marka bir merkez(amazon v.b) veya muadil klonları aliexpress'te bulunabiliyor.

  10. #10
    kdiner - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL/ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    14-16 200ns,16 Mt-25, 17 D400, 18 Mt25abs
    Alıntı InMyHearth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evet dışarıdan kabaca ölçmek pek mantıklı gelmemişti ancak şöyle kabaca ölçünce sizin dediğiniz ölçülerde çıkıyor hortum. Bu arada bende çinden bilindik geri dönüşleri güzel satıcılardan almayı planlıyorum gördüğüm kadarıyla herhangi bir şikayeti olan yok gibi. Sizin motorda değişimden sonra frenleme nasıl etkilenmişti peki hissedilebilecek kadar bir fark yaratıyor mu ?
    Çok fazla bir artı beklemeyin belki bir tık iyidir ben orjinaline nazaran biraz daha sağlam olsun diye ve görüntü için takmıştım.

  11. #11

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı InMyHearth adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bundan önce ktm kullanmaktaydım onunla karşılaştırma yapmıyorum çünkü onun fren sistemi tamamiyle performans için yapılmış idi 300mm disk, 4 pistonlu kaliper, çelik fren hortumu vs. üstünde geldiğinden normal standart bir motorda çelik fren hortumu tam olarak nasıl bir etki yapar merak ediyorum belki de dediğiniz gibi öyle ahım şahım bir fark olmayacaktır çelik hortumlarda. Hazlihazırda pulsarım da tam sinterli ebc bir balata ve anlas winter grip lastikler takılı zaten bu ikilinin çok fark yarattığı su götürmez bir gerçek ancak pulsar da fren hissiyatı ve yumuşaklığı günü gününü tutmayabiliyor bir an sert motoru olduğu yere çakabiliyorken bi an geliyor yumuşaklaşıyor hissiz hale bürünüyor. Bundan dolayı da acaba hortumdan kaynaklı olabilir mi diye düşünmüyor değilim ancak böyle diyince de ktm' nin frenlerde de aynı sorun olduğu aklıma geliyor sanırsam merkez kaynaklı bir problemde olabilir bu sonuç olarak ikisi de ortak bir firma ve benzer parçalar kullanılıyor.
    dostum pulsar'da ben de wintergrip ile ebc karbon balata kullanıyorum. her daim aynı performansı elde ediyorum.

    yaptığım işlemler şunlar:
    - kaliteli dot4 hidrolik yenilemesi (bosch tercih ettim)
    - özenilmiş hava alma.
    - alt merkezin pistonlarına varıncaya dek sökülüp temizlenmesi.

    bunları yaparsan her gün aynı fren performansını elde edersin. eğer hala bir gün güzel, başka bir gün yumuşak ise, üst merkezi tamir takımı ile yenilediğinde sorun çözülür.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)