ateşleme gelmeyen motoru çalıştırmak?
-
Merhaba arkadaşlar , 400km gibi bir uzun yola çıkma planım var , motorun cg diye tabir edilen motor buloğuna sahip.
7 senedir kullanıyorum ve 6 kere stator arızalandı ve değiştirdim, stator ariza verdiği zaman motor ateşleme yapmiyor ve hep servise yakin yerlerde ariza verdi.
fazla uzatmadan , uzun yolda tekrar stator arizasi verir korkusuyla sizlere daha önceki arızalarda ustanın yaptığı bir işlemi sormak istiyorum
motorum çalışmıyordu ve ustaya götürdüm, ateşleme yok , usta statorden gelen kabloyu başka bir kabloya bağladı ve motoru çalıştırdı ardından stator bozuk değiştirmek lazım dedi ve ustaya sordum böyle calistirsam olmazmı dedim , pek sağlıklı değil dedi ve statoru değiştirdik.
usta burada ne yaptı onu bilmek istiyorum , uzun yolda tekrardan bu arızayı verirse en yakin şehre gitmek için bu yöntemi denemek istiyorum
bu olay 5 sene önce yaşandı, birkaç ustaya sordum orası bize kalsın biz ne yicez diyor amacim farkli sadece dag basinda kalmamak
hepinize şimdiden teşekkür ederim.
Huysuz Motorcu Kanalımıza Bekleriz.
https://www.youtube.com/channel/UCvsLi-1RBIWxn1uPgG0t3qw
Reklamlar
-
tahminimi yazayım;statörde 2 çıkış vardır.Motorun ateşleme kısmına giden diğeri ise akünün şarjı için ihtiyacı akımı konjektöre iletir.muhtemel kabloların yerlerini değiştirdi.
-
Birincisi statör öyle kolay kolay arıza vermez. İkincisi öyle bir yöntem yok.
7 senede 6 kere statör arıza verdiyse senin motorunda başka sıkıntılar var elektrik tesisatını kontrol ettirmeni tavsiye ederim.
-
Kasap dükkanını derhal,arkana bakmadan terket
Tesisattı kontrol etttir
-
Stator sargısı yandığı için bobine direk elektrik vermiş , o şekilde akü bitene kadar çalışır ama tahminen 100 km kadar gidersin o da farları vs kapatırsan.
-
cg motorsikletlerde ateşleme sistemini besleyen statör sargısı ayrıdır sargı kolay kolay yanmaz diğer akü beslemesi için bulunan sargıya bağlandığında ateşleme alamassın ayrıca amper yüksekliğinden cdi beyini yakar. ateşleme sistemini besleyen sargı sadece cdi beyne gider başka bir elektrik aksamı için o sargıdan elektrik çekilmişse anca bu şekilde yanar. genelde ateşleme sistemini besleyen sargının kablo rengi pembe olur o statörden itibaren kabloyu takip et sadece cdi beyine gitmesi lazım harici bir bağlantı varsa iptal et. memlekette herkes usta sargı kaplosuna şase anahtarı koyup istop devreside yapmış olabilirler ondanda yanar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)