Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

kurum derdi ?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Merhaba arkadaslar , tek silindir hava soğutmalı motoruma yeni (Sıfır) üst kapak ve silindir piston seti aldım , montajını güzelce yaptık ve ortalama 120km sürdükten sonra çekişi cc sine göre oldukça düşük geldi ( 150cc ) , üst kapağı söktük ve aşırı fazla kurum vardi , soyle izah edeyim, falçata ile kurumu yağ keser gibi keserek temizledik ve geri topladık , kurum anormal kalınlıkta ve miktardaydı
    , cekiş düzeldi ve tekrardan kurum biriktigini düşünüyorum çekişi azaldı, anlam veremediğim egzozdan duman atması filan yok ama bu kisa surede aşırı fazla kurum biriktirmesi neden olur , 9 senelik motoru söktüğüm oldu onda bile bunun çeyreği kadar kurum yoktu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaslar , tek silindir hava soğutmalı motoruma yeni (Sıfır) üst kapak ve silindir piston seti aldım , montajını güzelce yaptık ve ortalama 120km sürdükten sonra çekişi cc sine göre oldukça düşük geldi ( 150cc ) , üst kapağı söktük ve aşırı fazla kurum vardi , soyle izah edeyim, falçata ile kurumu yağ keser gibi keserek temizledik ve geri topladık , kurum anormal kalınlıkta ve miktardaydı
    , cekiş düzeldi ve tekrardan kurum biriktigini düşünüyorum çekişi azaldı, anlam veremediğim egzozdan duman atması filan yok ama bu kisa surede aşırı fazla kurum biriktirmesi neden olur , 9 senelik motoru söktüğüm oldu onda bile bunun çeyreği kadar kurum yoktu.
    Egzoz subabında problem olabilirmi veya egzoz sisteminde ?

  3. #3
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Egzoz subabında problem olabilirmi veya egzoz sisteminde ?
    egzozun üst kapağ bağlandığı yerde egzoz yamulmus ve üst kapaga tam oturmuyor ve az birsey egzoz gazı oradan kaçıyor

  4. #4

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    egzozun üst kapağ bağlandığı yerde egzoz yamulmus ve üst kapaga tam oturmuyor ve az birsey egzoz gazı oradan kaçıyor
    Yani anladığım kadarı ile egzoz gazları sanki rahat atılmıyor sıkıştırıyor hem çekişten hemde kurum bağlıyor, dediklerim sadece bir görüş.

  5. #5

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2013 Suzuki Inazuma - 2013 Honda CB125ACE
    Ateşleme ve karbüratör ayarı kontrol

  6. #6

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    yağ eksiltme
    yakıt tüketimi
    sente
    nasıl

  7. #7
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı '-' adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yağ eksiltme
    yakıt tüketimi
    sente
    nasıl

    Yeni fark ettim 2 litreye 40km gidiyor aşırı yakmaya başladı

  8. #8

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    yani yakamıyo
    kurum oluyo

    acaba ne kadarı yağ

  9. #9

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yeni fark ettim 2 litreye 40km gidiyor aşırı yakmaya başladı
    Karbüratör zengin çalışıyor iğnesi veya hava ayarında problem var 2 litreye 40km çok fazla yakıyor bujin doğru olmayabilir birde egzozdaki yamukluğu kapayabilirsen daha iyi olur.

  10. #10
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    kendi düşüncem, yeni silindir üst kapağı yanma odasını ciddi anlamda büyük olmasına sebeb oluyor çekişin düşüklüğü bundan kaynaklıdır diye tahmin ediyorum ve piston en üst ölü noktaya geldiğinde geriye kalan büyük boşluktan egzoz dumananini tam atamiyor ve kuruma dönüştürüyor olabilirmi acaba , yanma odası baya büyüdü

  11. #11

    Üyelik
    16 Ocak 2021
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi düşüncem, yeni silindir üst kapağı yanma odasını ciddi anlamda büyük olmasına sebeb oluyor çekişin düşüklüğü bundan kaynaklıdır diye tahmin ediyorum ve piston en üst ölü noktaya geldiğinde geriye kalan büyük boşluktan egzoz dumananini tam atamiyor ve kuruma dönüştürüyor olabilirmi acaba , yanma odası baya büyüdü
    Ama sen pistonda almışsın hocam, yanma odası büyüdü ama sen pistonuda büyültmüşsün ondan dolayı sıkıntı olacağını sannetmiyorum orjinalde bu motosiklet kaç cc?

  12. #12
    superboycu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Alıntı Erenkc91 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama sen pistonda almışsın hocam, yanma odası büyüdü ama sen pistonuda büyültmüşsün ondan dolayı sıkıntı olacağını sannetmiyorum orjinalde bu motosiklet kaç cc?
    orijinalde 100cc , yag eksiltme yok kontrol ettim

  13. #13

    Üyelik
    16 Kasım 2017
    Alıntı superboycu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kendi düşüncem, yeni silindir üst kapağı yanma odasını ciddi anlamda büyük olmasına sebeb oluyor çekişin düşüklüğü bundan kaynaklıdır diye tahmin ediyorum ve piston en üst ölü noktaya geldiğinde geriye kalan büyük boşluktan egzoz dumananini tam atamiyor ve kuruma dönüştürüyor olabilirmi acaba , yanma odası baya büyüdü
    "geriye kalan büyük boşluk"
    kurum tarafından doldurulduğunda çekiş düşüyo
    kurumu boşaltıp, boşluğu büyüttüğünde çekiş artıyo
    ters bi durum


    silindir 100 den 150 ye çıkmış
    piston, piston kolu hala 100
    sıkıştırma oranı anormal değişmiş


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)