Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Anket: Yıllık Bakım Maliyetiniz-Fiyat Aralığı

Katılımcı sayısı
32. Sizin bu Ankette oy kullanma yetkiniz bulunmuyor
  • 100-250TL

    8 25.00%
  • 250-500TL

    9 28.13%
  • 500-750TL

    6 18.75%
  • 750-1000TL

    3 9.38%
  • 1000-1500TL

    6 18.75%
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Bakım Maliyetleriniz Hk.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benzinin litre fiyatını, geçen yıl için ortalama 6.5TL düşünürsek.
    @mavzer-i yakıtı
    Gidilen Mesafe: 20.000 km
    Ödenen Tutar: 6.000,00 TL
    Kilometre Başına Ortalama Tüketim: 0,30 TL
    100 km'deki Ortalama Tüketim: 4,62 litre

    Sizin ortalama yakıt tüketimi iyi sayılır @Ezio41 hocam
    Yakıtı iyi olmasaydı almazdım zaten bunu. Son sahibi olacakmış gibi aldım bu motoru. Satılmıyor çünkü motor. Piyasası ölüden de beter durumda. Sırf gençlik hayalim olduğu için aldım bu hayvanı. Genel anlamda tatminkar bir alet ama eksi yönleri de yok değil tabi. Şu ekonomik koşullarda bu motoru almasaydım MT-25'de kalmaya devam ederdim. Piyasa sürekli yükseliyor çünkü. Artık başka yüksek cc veya yeni model motosiklet almak da hayal benim için.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yakıtı iyi olmasaydı almazdım zaten bunu. Son sahibi olacakmış gibi aldım bu motoru. Satılmıyor çünkü motor. Piyasası ölüden de beter durumda. Sırf gençlik hayalim olduğu için aldım bu hayvanı. Genel anlamda tatminkar bir alet ama eksi yönleri de yok değil tabi. Şu ekonomik koşullarda bu motoru almasaydım MT-25'de kalmaya devam ederdim. Piyasa sürekli yükseliyor çünkü. Artık başka yüksek cc veya yeni model motosiklet almak da hayal benim için.
    Bildiğim kadarıyla Japonya'da üretilen bir model, yani japon diye bildiğimiz ama Çin'de üretilenlerden değil.

    Ben olsam, o motor beni bırakana kadar ben onu bırakmazdım

    Ömürlük motor bana göre.

  3. #23
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Versys 650 yanına, az yakan bi scooter iyi olur aslında.

    Ama onlar bile 28.000 liradan başlıyor.
    ucuzundan bitane aldım aslında. 2 aydır kullanıyorum.
    7 binliraya aldım işe gidip gelmeye yetiyor. yasaklardan dolayı büyük motoru zaten haftasonu kullanamıyorum
    bu 2 aydır baya bi kar dayım :D
    since 1987

  4. #24
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarıyla Japonya'da üretilen bir model, yani japon diye bildiğimiz ama Çin'de üretilenlerden değil.

    Ben olsam, o motor beni bırakana kadar ben onu bırakmazdım

    Ömürlük motor bana göre.
    Japonya'da üretilen bir model evet hocam. Yamaha'nın en sağlam sorunsuz ilk 3 motoru arasına girer şüphesiz. Motor bloğunda arıza çıkartabilecek hiç bir kronik sıkıntısı yok çok şükür. Tek bir kronik problemi var o da debriyaj tas sesi yapıyor. Brezilya'da bu motorun içinden geçiyorlar. Turbo takanlar da mevcut. Facebook grubunda 400 bin ve 300 bin km'yi deviren arkadaşlarımız var.
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  5. #25
    EneS_Turker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2012
    Şehir
    İZMİR/Tokat
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D400
    Hiçbir motorumu servise götürmedim keçe fln patlamadıkça. Zincir dişli kaplin hidrolik sıvılarına kadar kendim hallederim.. 2 yağ değişiminde bir dağıtıp tüm civataları elden geçiriyorum. Pek masrafı olmuyor yağ filtre hariç.
    TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
    Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!

  6. #26
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    maliyet değişken bir şey, mesela ara 5000'lerde 300 lira civarı verirken ana bakımlar olan 10000 km'lerde kimi zaman 1000-1500 Tl den başlayabiliyor. Mesela benim geçen sene 20bin bakımında zincir dişli seti sadece 1150 Tl tutmuştu, normal bakımla birlikte 1800 Tl'yi bulmuştu, yakın zamanda da lastik değişimi 1900 Tl tutmuştu, bunun standardı yok maalesef yani anket bir sonuç vermez, büyük cc ile küçük cc'ler arasında maliyet farkları çok açıldı.

  7. #27

    Üyelik
    23 Kasım 2020
    Şehir
    ist/bahcesehir
    Motosikleti
    cb250r
    peki bakim maliyeti acisindan hava sogutmali ve su sogutmali arasinda cok fark oluyormu?

    Mesela 125-150-200 cc bir hava sogutmali ile, 250 cc su sogutmali arasinda, 20 bin km de ne kadar bakim maliyet farki olusur?

    olasi arizalari da hesaba katarsak ne olur?

  8. #28
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    20 bin kmde bir zincir dişli set 600 (2 yilda bir falan)
    2500 kmde bir yag 130tl
    5000 kmde bir yag yag filtresi 200tl
    10000 kmde bir hava filtresi 40 tl
    15000 kmde bir subap ayari(kendim yapiyorum)
    10000 kmde bir balata 100tl
    2 yilda bir antifreeze 60 tl
    20000 kmde bir buji set 200tl


    aklıma gelenler bu varsayin hesabii siz yapın. yılda ortalama 15 bin km yapiyorum sahsi motorumla.

    paket motorunu katarsaniz 30 35 bin kmye dayanir yillik

  9. #29
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

    Yuasa Akü - 750TL
    Michelin Lastik - 1.300TL
    Zincir Dişli - 1.200TL
    Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
    4 Adet Buji - 800TL
    Ön-Arka fren balatası - 765TL
    Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
    Sargı sarımı - 500TL
    Radyatör müşürü - 575TL
    Anti-friz - 150TL
    Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
    2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
    Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
    Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
    Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
    İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
    Toplam: 10.900TL

    11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım.

  10. #30
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

    Yuasa Akü - 750TL
    Michelin Lastik - 1.300TL
    Zincir Dişli - 1.200TL
    Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
    4 Adet Buji - 800TL
    Ön-Arka fren balatası - 765TL
    Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
    Sargı sarımı - 500TL
    Radyatör müşürü - 575TL
    Anti-friz - 150TL
    Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
    2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
    Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
    Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
    Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
    İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
    Toplam: 10.900TL

    11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım.
    Motosikletin modelini belirtmeniz ve detaylı bilgi vermeniz güzel olmuş. 👍

  11. #31
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Yazmayı unuttuğum,şimdi excel dosyamdan gördüğüm far ve park ampülleri,lastik balansı,fren manetleri ve ayna var. Bunların da toplamı 800TL tutuyor.

    Bu sene yine lastik değişimi,yağ-yağ filtre değişimi ve sübap ayarı masrafları var. Onun haricinde bir de komple orj. sticker seti + motora ful boya gerekiyor. Tahminen bunların toplam fiyatı da 8.000TL olacak gibi duruyor.

  12. #32
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

    Yuasa Akü - 750TL
    Michelin Lastik - 1.300TL
    Zincir Dişli - 1.200TL
    Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
    4 Adet Buji - 800TL
    Ön-Arka fren balatası - 765TL
    Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
    Sargı sarımı - 500TL
    Radyatör müşürü - 575TL
    Anti-friz - 150TL
    Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
    2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
    Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
    Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
    Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
    İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
    Toplam: 10.900TL

    11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım.
    800 TL'ye ne bujisi aldınız hocam çok değil mi? 4 adet mi?
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  13. #33
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    800 TL'ye ne bujisi aldınız hocam çok değil mi? 4 adet mi?
    VFR 800'ün bujileri maalesef pahalı. Sıradan i4 motoru gibi 300-350TL civarına buji alamıyoruz. :|

  14. #34
    Kocaeli İl Temsilcisi Ezio41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Ağustos 2013
    Şehir
    Kocaeli
    Motosikleti
    2016 Yamaha XJ6 Diversion F ABS
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    VFR 800'ün bujileri maalesef pahalı. Sıradan i4 motoru gibi 300-350TL civarına buji alamıyoruz. :|
    Üzdü.. :( Benim motorun da buji bakımı gelecek 2 bin km sonra. 4'lü ngk buji ortalama 350 TL civarında. 800 TL görünce şaşırdım. :/
    Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F

  15. #35
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Motorun kendi bujisi kalitesiz olduğu ve rölantisi dalgalandığı için 2500kmde Bosch buji aldım 40 tl.

    Hava filtresi sünger olduğu ve toprak yollarda çok kullandığım için 2binde bir temizleyip 4 binde değiştiriyorum. 12 tl

    Şerefsiz mondial servisi diske wd40 sıktığı için balataları değiştirmek zorunda kaldım 10 tl

    Yağı ilk 2500e kadar 500de 1500de ve 2500de değiştirdim. Sonra bu kadar erken değiştirmenın resmen israf olduğunu anladım ve 4000de değiştirdim. Bundan sonra Lubex tam sentetik kullandığım için ya 2000de ya da 2500de bir değiştireceğim. 30 tl.

    Bizim köydeki çoğu motorun içinde senelerdir rodaj yağı duruyor ve hiçbir şeyleri yok. İnanamadım. Bir motorun sadece rodajda yağını değiştirmişler 6 yıldır aynı yağı kullanıyorlarmış motor hala çalışıyor. Bu yağların potansiyali çok daha fazla. Gidip o kadar geç değiştirilmez tabi de. 2500de bir değiştirmenin bir sorun olmayacağını düşünüyorum.

    Subap ayarını motor 3000deyken istedi. Şakır şakır ses yapıyordu subaplar. 10 tlye yaptırdım. Ama bundan sonra kendim sentil çakısı alıp yapacağım.

  16. #36
    elessartt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Ağustos 2015
    Şehir
    Ankara
    Alıntı Ezio41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üzdü.. :( Benim motorun da buji bakımı gelecek 2 bin km sonra. 4'lü ngk buji ortalama 350 TL civarında. 800 TL görünce şaşırdım. :/
    Maalesef V4 motor olunca baş ağrısı'da çok oluyor.
    Ezio41 bunu beğendi.

  17. #37
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Bir motosikleti aldığımda yeni veya eski farketmeksizin ortalama 3500/7000 TL arası masraf yaptığımı fark ettim.

    Bunu abartı gibi görebilirsiniz, lakin arka ve yan çanta demirleri ile koruma demirleri ve ön cam, ask takozlarıyla üçlü çanta setini de eklerseniz rakkam ortaya çıkar. Bunlar haricinde ekstra çıkardıkları masrafları saymazsam basit bakım maliyeti olarak yıllık bakım masrafları:

    * "Honda MSX125" yaklaşık 1000 TL (Fren balata değişimleri, motor yağı ve hava filtresi ile buji değişimleri ve zincir yağlamaları) [çok kullanıyorum, en eğlenceli motosikletim diyebilirim].

    * "Honda CBF150 Cafe Racer" yaklaşık 60 TL (Motor yağı değişimi)[Çok nadir kullanılıyor]

    * "Honda CRF250L" yaklaşık 2000 TL kadar olacağını hesapladım (Yıllık lastik değişimi şart olacak görünüyor, motor yağı ve filtreler ile belki buji değişimi[Orjinali iridyum olduğundan çok uzun ömürlü], amortisör yağları değişimi, zincir temizliği ve yağlamaları maliyeti)

    * "Yamaha MT-07" yaklaşık 6000TL (Bunun yaklaşık 4000TL' si lastik masrafı[ortalama 5000-8000km' de bir set] yılda bir kez değişiyor fazla değil, kalanı motor yağı, filtreler, zincir makım maliyeti, amortisör yağ değişimi [yılda bir yaparım], fren balataları, antifriz değişimi)

    * "Honda İnnova125" İnnovation projesi devam ediyor(uzun bir arada, fırsat bulunca devam edilecek ve çabucak bitecek. malum salgının da etkileri ile uzun bir duraksamada. Başladığında çabucak biteceğini de aşağıdaki satırdan anlayabilirsiniz), bittiğinde fazla kullanılacağını düşünmüyorum ve yaklaşık 60TL kadar bir şey tutacağını sanıyorum.

    * "Honda CBR250R" Yeni proje motosikleti, bakalım ne masraf çıkartacak. Şimdilik alınan parçalar 5000 TL kadar tuttu ki buna tamir ve bakım parçaları dahil. Bu bitince aktif kullanmayı planlıyorum. Haliyle tahmini masrafı yıllık lastikler dahil 5-6 bin kadar tutacaktır (kullanılacak lastik takımı 1400TL güncel fiyatı, ağırlıklı kullanılacak motosiklet olacağından yılda tahminen 5 yağ ve filtre değişimi, 2 hava filtre değişimi ve bol bol zincir yağlaması ile...

    Benim gibi sürekli motosiklet kullanmıyorsanız, motosikleti yaz kış yağmur çamur kar demeden kullanmıyorsanız haliyle maliyetiniz de düşecektir, hele kışın kullanmıyorsanız yarının altına da düşer. Birden fazla motosikletiniz yoksa ve mevcuttaki motosikletiniz sarfı makul bir model veya düşük hacimli bir motosiklet ise zaten toplu taşımadan ucuza gelecektir.

    Motosiklet iyidir, zevkle kullanalım
    tommygun bunu beğendi.

  18. #38

    Üyelik
    28 Temmuz 2020
    Alıntı elessartt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda VFR 800 - 2020 Haziran'dan bu yana:

    Yuasa Akü - 750TL
    Michelin Lastik - 1.300TL
    Zincir Dişli - 1.200TL
    Yağ-Yağ filtresi ve hava filtresi - 610TL
    4 Adet Buji - 800TL
    Ön-Arka fren balatası - 765TL
    Sele derisi ve köpüğü yenileme - 600TL
    Sargı sarımı - 500TL
    Radyatör müşürü - 575TL
    Anti-friz - 150TL
    Fren ve debriyaj hidrolikleri - 100TL
    2 Adet Egzantirik gergisi - 1.500TL
    Sağ ve sol elcik değişimi (orj.) - 500TL
    Grenajlar için klips + vidalar (orj.) - 450TL
    Sağ ayaklık braketi (çatlak vardı bu masraf ekstra oldu.) - 1.100TL
    İşçilik bakımları kendim yaptığım için yok.
    Toplam: 10.900TL

    11.000 Km benzin parasını hesaplayamadım.
    Vfr800vtec se ortalama 6000tl benzine gitmiştir :D

  19. #39

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    pulsar 200ns

    5000km:
    motul ya da castrol 2lt yağ: 120 tl
    khan yağ filtresi: 30 tl,

    10000km:
    khan hava filtresi: 50 tl,

    15000km:
    orijinal yakıt filtresi: 25 tl,

    20000km:
    orijinal 3 buji: 120 tl,

    30000km:
    bosch dot4: 30 tl,
    total antifriz: 30 tl,

    işçilik yok. kendim yaparım.

  20. #40
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    Yağ Filtresi: 100TL (Metal yağ filtresi 8binde bir değişiyor)
    Yağ:200TL (1500'de bir)
    Hava Filtresi:(8Binde bir 65TL Türkiye stok varsa, eğer yoksa 45 dolar yurtdışı)
    Subap ayarı yok (şimli)
    Zincir vs kaliteli dişliler aşınmıyor sağlam.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler