Son teknolojiler neler, en gelismis naked hangisi, sehir ici scooter ne secmeli?
-
23 Ağustos 2021, 02:47
#1
Merhaba efendiler,
4 sene gibi bir suredir motorun m sini gormeden yasadim(onceki motorlarim kanuni 150 cross, sym wolf, honda pcx, kadirga cross ve honda cbf 500 idi). Bu sirada evlendim, gobek biraz buyudu, once berlin sonra amsterdama tasindim vs. derken biraz nefes alabilecek konuma geldim. Birde amsterdam biraz daha motor dostu bir sehir cikinca (Ortalama bir caddede 20 civari vespa park halindedir saniyorum) tekrar motosiklete donesim geldi.
Ilk oncelik scooter almak olacak cunku arabalari koymak cidden cok pahali(1 saati 8 euro civari ortalama bir yerde) hemde yer cok yok. Tek onemli kisim hafif kucuk birsey olmasi. Bununla ilgili 2 motor on plana cikiyor. Unutmayin ki turkiyede olmayan modeller burada var o yuzden takip ettikleriniz de kabulum.
1- Honda sh 150i abs : Bu arkadas cok mantikli, anahtarsiz calistirma ve traction control var. Ayrica topcase de anahtarsiz acilabiliyor ki full giyinmisken o kalin eldivenle anahtar aramak beni kanser ediyordu. Ancak sadece yarim kask, belki ince bir eldiven ve mont kullanirim o kadar. O yuzden cok anahtar sorun olmaz saniyorum. Kotu tarafi cok tipsiz olmasi.
2- Vespa 300 gts abs: Bunun seklini cok sevdim, topcase i kask i falan birbiriyle uyumlu. Ozellikle racing sixties versiyonu cok hosuma gitti ama tip vs derken asiri sacma bi kullanis deneyimi olur mu bilemedim.
Aklimda baska nmax vardi ama o da hem honda kadar pratik degil hemde vespa kadar guzel degil.Pcx kullanirken nefret etmistim bir daha almam. piaggio 3 tekerlilere baktim ama onlarda biraz buyuk kaciyor. Bana daha altta kaybolan bsi lazim.
Siz olsaniz ne secerdiniz onu merak ediyorum. Gozden kacirdigim bi guzellik olmasin maksat.
-----
Ikinci kisim agir abilere gidiyor. Bu yaz olmadi gibi onumuzdeki yaza kesin alirim bir tane. Cok buyuk ihtimal naked takilirim. Burada 4 senede kacirdigim yenilikler one cikiyor. Yeni viraj abslerini goruyorum ama en iyisi hangisi bilemiyorum. Onun disinda kacirdigim var mi esas onemli olan o.
1- CB650R : Fiyati hem uygun hemde teknolojik duruyor ama hondanin bende nedense koydugu teknolojiler dusuk kalite gibi bir izlenimi var.Ancak 4 silindir olmasi cok hosuma gidiyor. Biraz butce arttirarak CB1000R a da gidebilirim ama o fiyata sesi cok dandik geldi nedense.
2- Monster 821 : Tasarim guzel, mal kaliteli. Ama ducati de de parasinin karsiligini ne kadar aliyorum emin olamiyorum. Ayrica silindir sayisi biraz uzdu.
3- F900R : bu fiyatlarda en teknolojik olan bu saniyorum. Iki silindir olmasi disinda bir fire goremedim. Belki on elektronik amortisor olmamasi denebilir ama bu fiyatta hicbirinde yok saniyorum.
4- Agir top s1000r: Hicbir eksigi yok saniyorum. Hersey mukemmel fiyati disinda. 22k euroya denk geliyor ki cb650r 10k civari. Sizde almisken bu fiyata deger mi?
Bonus Rebel 1100: Aklimda hic olan bir tarz degil ancak hosuma gitti. Hem yeni hemde guzel gorunuyor, Ancak surus hissi biraz yasli mi kalir emin olamadim.
Bonus 2 XL 1200 roadster: Sokarlar teknolojisine de fiyatina da dedirten alet. Oglum cok guzel degil mi yaw :D Alirsam pisman olur muyum ki? Iki gun super sonra keske digerine gitseydim dedirtir mi?
Kusura bakmayin biraz uzun oldu am kafalar malum biraz karisik. Birde alim gucu turkiye kadar dusuk degil o yuzden biraz simarma payimiz var
Dipnot: Hicbir motosiklet ile gunluk 100km ustu yol yapmam buyuk ihtimal. Cogunlukla sehir ici - arasi biraz gazlama olur.
Reklamlar
-
23 Ağustos 2021, 05:23
#2
1- CB650R : Naked için orta hacimli 4 silindir tavsiye etmem, düşük devir tork dezavantajından ötürü.
2. CB1000R : Bir önceki kasasını kullandım 1 küsür yıl. Yenisi aynı motor, ergonomi çok yakın. Motor iyi, ama bütüncül olarak iddialı bir naked değil bence. Tavsiye etmem.
2- Monster 821 : Deneyin, tahminim ergonomi belirleyici faktör olacaktır.
3- F900R : Denemedim, onun için bir fikrim yok.
4- Agir top s1000r: Boy kilo ne bilmiyorum ama ergonomisi spor ve küçük bir motosiklet. Pegler yukarıda, gidon önde. Tuono da öyle ama en azından uzun boylu insanlar için daha ferah.
Rebel 1100 ve HD 1200 roadster: Bunlar cruiser. Bir naked'in rahat ve pratikliğine sahip değiller. Deneyip karar vermeniz gerekli.
Alternatif naked olarak 790 ya da Superduke denemenizi öneririm. Spor sürüş önde olacaksa da Tuono tabii ki.
-
23 Ağustos 2021, 07:50
#3
CB650R'ın düşük devir tork sorunu yok bence:
2.500 - 13.000 arasında 41+ Nm. (7.000 - 10.500 arasında ise 55+ Nm.)
Evet bunlar (çift silindirle karşılaştırınca) hacmine göre yüksek tork değerleri değil ama düşük - yüksek devirler arasında öyle aman aman bir tork farkı yok, gayet yatay bir eğrisi var.
-
23 Ağustos 2021, 08:36
#4
günlük 100km üstü yapmayan birisi hem keyif hem konfor hem imaj istiyorsa bu modeller arasında elbette alması gereken Harley Davidson XL 1200 Roadster'i seçmeli.
Roadster motorlar cruiser değil aslında.
Roadster ayakların önde olması haricinde tamamen naked motor karaterinde bir motordur.
Şehir içinde bir naked kadar rahat kullanım sunarlar. Hatta oturma pozisyonları sayesinde daha rahattırlar.
Ve 8000km bakım aralığı ile diğer motorlardan daha avantajlıdır.
-
23 Ağustos 2021, 09:32
#5
Vespa çok tatlı durmuş fotoğrafta.
-
23 Ağustos 2021, 09:45
#6
Cyan adlı üyeden alıntı
CB650R'ın düşük devir tork sorunu yok bence:
https://www.cycleworld.com/resizer/C...IE3EIRI6KQ.jpg
2.500 - 13.000 arasında 41+ Nm. (7.000 - 10.500 arasında ise 55+ Nm.)
Evet bunlar (çift silindirle karşılaştırınca) hacmine göre yüksek tork değerleri değil ama düşük - yüksek devirler arasında öyle aman aman bir tork farkı yok, gayet yatay bir eğrisi var.
Tahminimden iyiymis gercekten de. Ozellikle 3000-5000 arasini iyi destekleyebilmis Honda bir 4 silindir icin. Bir MT7 kadar saglikli olmasa da CB600F Hornet kadar da ciliz degil orta ve dusuk devirlerde.
-
23 Ağustos 2021, 10:28
#7
Acıkcası ben 821'i çok beğeniyorum bir sonraki geçeceğim motorlardan biri olarak görüyorum. Ama amsterdam gibi bir şehirde gaz açamayacaksınız o yüzden 250'likten yukarı bir şey almak istemenizi pek anlayamadım.
-
23 Ağustos 2021, 12:54
#8
bence siz xl1200 yada rebel 1100 tercih edin çünkü anladığım kadarıyla fantezi amaçlı bir motor istiyorsunuz kendi motorumdan da edinmiş olduğum tecrübeyle cbr 650r dışında ki diğer nakedlar şehir içi size her zaman keyif vermeyecektir, scooterlar da ise bu kadar motora özlem duyan birini kesmez bana göre.
-
23 Ağustos 2021, 12:57
#9
Cevaplar icin tesekkurler. Bekledigimden daha iyi yorumlar geldi
YasinC adlı üyeden alıntı
Vespa çok tatlı durmuş fotoğrafta.
Dimi Bu seriyi asagidaki komsuda gordum asik oldum direk. Cok buyuk ihtimalle bu olacak eger stoklarda varsa.
Birde soyle cok guzel aksesuarlari var.
cıbılduck adlı üyeden alıntı
Acıkcası ben 821'i çok beğeniyorum bir sonraki geçeceğim motorlardan biri olarak görüyorum. Ama amsterdam gibi bir şehirde gaz açamayacaksınız o yüzden 250'likten yukarı bir şey almak istemenizi pek anlayamadım.
Ihtiyactan aldigim birsey olmayacak o yuzden. Iki tur atayim geleyim dedigimde de 20-30bg birsey kullanmak istemiyorum. Belki ileride piste de sokabilirim ama zor bi ihtimal.
ismaileren adlı üyeden alıntı
günlük 100km üstü yapmayan birisi hem keyif hem konfor hem imaj istiyorsa bu modeller arasında elbette alması gereken Harley Davidson XL 1200 Roadster'i seçmeli.
Roadster motorlar cruiser değil aslında.
Roadster ayakların önde olması haricinde tamamen naked motor karaterinde bir motordur.
Şehir içinde bir naked kadar rahat kullanım sunarlar. Hatta oturma pozisyonları sayesinde daha rahattırlar.
Ve 8000km bakım aralığı ile diğer motorlardan daha avantajlıdır.
Hmm surus dinamiklerinden odun vermeye raziydim ama o kadar fark etmiyorsa gidip bir deneyeyim. Tek sorun etrafta fazla bulunmuyor bu modelden.
Birde algida secicilik mi yoksa sans mi bilemedim ama bu sabah kopekleri gezdirirken denk geldim birine.
Geri kalanlar icin deneme surusu talep edip hangisi hosuma gidiyorsa ona yonelmek daha mantikli gibi duruyor. Bakalim kac bayi izin verecek
-
23 Ağustos 2021, 13:15
#10
redlion999 adlı üyeden alıntı
Cevaplar icin tesekkurler. Bekledigimden daha iyi yorumlar geldi
Dimi
Bu seriyi asagidaki komsuda gordum asik oldum direk. Cok buyuk ihtimalle bu olacak eger stoklarda varsa.
Türkiye de ekonomik durumlardan ötürü bakmaya dahi yeltenmiyoruz artık. Orada buradaki gibi kaygılar yoksa alın geçin. Yurt dışında yaşasam piaggio, vespa falan takılırdım.
Forumda da logaritma piaggio kullanıyor sanırım. Baya hakimdi modellere görürse vespa hakkında da bir şeyler yazar eminim.
-
23 Ağustos 2021, 13:18
#11
:D
-
23 Ağustos 2021, 13:49
#12
s1000r dururken ve bütçeniz imkan veriyorsa başka bir motora bakmanıza akıl sır erdiremiyorum. Alın geçin ömürlük rahat rahat sürün.
-
23 Ağustos 2021, 14:09
#13
murattatoğlu adlı üyeden alıntı
s1000r dururken ve bütçeniz imkan veriyorsa başka bir motora bakmanıza akıl sır erdiremiyorum. Alın geçin ömürlük rahat rahat sürün.
Aradaki fark 2 katina yakin oldugu icin bir duraksiyorum. Fiyat 10k dan 17k euroya cikiyor(ekstralarda 20k yi gordum) ancak alinan zevk %20 artiyorsa karsiligini alamiyor gibi hissediyorum. Gerci kendimi de biliyorum 3. aydan itibaren daha iyisini alsaydim derim kesin.
Ancak harley disinda herhangi bir motorun binligini alacagima s1000r alirim saniyorum.
-
23 Ağustos 2021, 14:58
#14
Sesli düşünüyorum:
Acaba listeye Triumph Trident 660 veya Triumph Street Triple eklenebilir mi?
-
23 Ağustos 2021, 16:06
#15
dreams82 adlı üyeden alıntı
Sesli düşünüyorum:
Acaba listeye Triumph Trident 660 veya Triumph Street Triple eklenebilir mi?
Baktim aslinda. Fiyatta ok. Sonra sitesini actim gordugum foto bu.
https://www.triumphmotorcycles.nl/mo...dsters/trident
Biraz asagi inince sizde gorebilirsiniz. Dedim ki nedir bu. Tamam kambur durmak lazim, compact motor vs de boyle duruyorsam binmem la ben buna.
-
23 Ağustos 2021, 17:07
#16
ismaileren adlı üyeden alıntı
günlük 100km üstü yapmayan birisi hem keyif hem konfor hem imaj istiyorsa bu modeller arasında elbette alması gereken Harley Davidson XL 1200 Roadster'i seçmeli.
Roadster motorlar cruiser değil aslında.
Roadster ayakların önde olması haricinde tamamen naked motor karaterinde bir motordur.
Şehir içinde bir naked kadar rahat kullanım sunarlar. Hatta oturma pozisyonları sayesinde daha rahattırlar.
Ve 8000km bakım aralığı ile diğer motorlardan daha avantajlıdır.
Sele alcak, pegler onde. Ergonomi naked'tan cok cruiser'a yakin. Dururken cok rahat, ancak 60km hiz uzeri elciklere asilmaniz gerekiyor ruzgara karsi durabilmek icin. Onun disinda guzel ve zevkli.
-
23 Ağustos 2021, 17:33
#17
Harley Livewire
https://www.theparking-motorcycle.eu...e/GAFXRS5.html
Scooter alacak olsam Avrupa'nın en çok tercih edileni T-Max'i düşünürdüm muhtemelen. Ama bisiklet yolunda süreceksem, 50lik birşey bile yeterdi diye düşünür; bir küçük 50cc bir de yanına güzel beni tatmin edecek bir hafta sonu tatil motoru alırdım. Elektrik derdi yoksa aşağıdaki:
-
23 Ağustos 2021, 17:59
#18
redlion999 adlı üyeden alıntı
Cevaplar icin tesekkurler. Bekledigimden daha iyi yorumlar geldi
Dimi
Bu seriyi asagidaki komsuda gordum asik oldum direk. Cok buyuk ihtimalle bu olacak eger stoklarda varsa.
https://www.piaggio-vespa.nl/media/i...gvpwkdAiM2.jpg
https://store.vespa.com/media/catalo...een_fronte.jpg
Birde soyle cok guzel aksesuarlari var.
Ihtiyactan aldigim birsey olmayacak o yuzden. Iki tur atayim geleyim dedigimde de 20-30bg birsey kullanmak istemiyorum. Belki ileride piste de sokabilirim ama zor bi ihtimal.
Hmm surus dinamiklerinden odun vermeye raziydim ama o kadar fark etmiyorsa gidip bir deneyeyim. Tek sorun etrafta fazla bulunmuyor bu modelden.
Birde algida secicilik mi yoksa sans mi bilemedim ama bu sabah kopekleri gezdirirken denk geldim birine.
https://i.postimg.cc/fTK4q9yv/IMG-7271.jpg
Geri kalanlar icin deneme surusu talep edip hangisi hosuma gidiyorsa ona yonelmek daha mantikli gibi duruyor. Bakalim kac bayi izin verecek
Harley Davidson sitesine baktığınızda 5 kategori görürsünüz.
SPORT-CRUISER-GRAND AMERICA TOURING -ADVENTURE TOURING - TRIKE
Ve Sporster ilk grup içinde.
Yani o bir spor motor
Sürüş dinamikleri naked motorlara çok benzer.
Ona bir şans verin bence
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)