Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Parkurda 8 çizme ve dönme sorunu ( YENİ BAŞLAYAN )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    29 Ekim 2020
    Arkadaşlar ben bugün 3. direksiyon dersimi aldım. Parkurda 8 i yaparken ve dönerken çok zorlanıyorum 8 in dışına çıkmamak için yavaşlıyorum ama bu seferde düşecekmişim gibi oluyor. Hoca biraz ilgisiz yakasına yapıştım ama yine işe yarar bir şey öğrenemedim.

    verebileceğiniz en ufak tavsiye bile işime yarayabilir yardımcı olacaklara teşekkür ederim.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    başta düz yolda şunu geliştir.
    debriyajı yarım sık. öyle bir durumda olcak ki yarım sıktığında gaz alacak ama uçmayacak. aynı zamanda sağ ayağın frende olacak.
    debriyajdaki ve gazdaki elini hiç oynatmadan sadece hızını frenle ayarlayacaksın.
    bu şekil düz yolda götür biraz motoru sonra dönüşler yap. motor zaten dikkat düşmezsin. çok dar manevralar bile yapabilirsin bu şekil.

    zaten sekiz böyle çiziyor çoğu kişi

    edit: 1. viteste olacak.
    1. vites olmak zorunda demiyorum veya debriyaj kullanmalısın demiyorum. bir acemi için en basiti bu bence

  3. #3

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    hangi motorla çalışıyorsun bilmiyorum ama 2. vitese al rölantide yap. gazla oynama sadece gidona yön ver.

    bakışı ileriye at, motorun önüne veya lastiğe bakma.

  4. #4
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    1 vites sabit gaz dusecek gibi olunca arka freni sal hizlaninca bas. olay arka frene surekli basmak. ve az cok basma ile halletmek. istersen 1000cc ye bin herzaman yarar bu taktik

  5. #5
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Tahminen A2 ehliyet adayısın. 1. vites pürüzsüz sürüş için pek uygun değildir. 2. vitesle dönmeye alışırsan daha iyi olur.Aşağıdaki video güzel. Türkçe değil. Ama anlarsın.
    https://www.youtube.com/watch?v=ht2c...ature=emb_logo
    Şunlara dikkat et;

    - Omuzunu hafifçe dairenin dışına doğru ver.

    - Dönüşte omuz üzerinden dairenin içine doğru bak.(yüksek bakış)


    - Ön frene hiç bir şekilde dokunma. Gerektiğinde arka freni kullan.

    - Motor dairenin dışına yöneldiğinde debriyaj kullanarak gücü azalt. Meleke kazandıkça debriyaj kullanmana gerek kalmaz. Gaz, fren ve debriyajla oynamadan dönersin.

  6. #6
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    Sydney, Australia
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R'dı Artık pert :(
    1. vites tavsiyesi ilk defa motosiklet kullanan biri için pek sağlıklı olmaz gibime geliyor zannımca. Çünkü 1.viteste gaz tepkileri ani gelir ve bunun yarım debriyajla ayarlanması biraz tecrübe gerektiren bir iştir. 2. Vites yarım debriyaj veya rölantide denemenizi tavsiye edeceğim. Çünkü kendim bu şekilde yapmıştım çok rahat olmuştu.

  7. #7

    Üyelik
    10 Mart 2015
    Motosikleti
    Duke 200
    Aynı sıkıntıyı yaşamış ve hatta ilk denemede kalmış biri olarak açıklıyorum;
    sırası ile yazıyorum hangisi size uyarsa onu deneyin
    1- eğer motoru yatırmakta zorlanıyor bu yüzden 8 dışına çıkıyorsanız çare çemberin sürekli olarak içine bakmak çizgiye bakarsanız düşersiniz
    2- eğer motor çok yatıyor denge kaybı oluyor ve ayağınız yere değiyorsa arka fren kullanarak deneme yapın, hatta arka frene basılı tutun azar azar bırakarak hareket ettirin
    3- ben bunların 2sini de yapmama rağmen yine de sağa dönüşte dengesiz oluyordum, sıkıntı sağa dönerken gaz kolunu rahat hareket ettiremememmiş. Su şekilde hallettim onu da, sol elim sürekli yarım debriyajda idi yani gazı çok açsam bile motor zar zor gidiyordu, ben de sürekli elimle ara gazı verir gibi gaz vererek yarım debriyajı da hiç bozmayarak dönüşü tamamladım. Motor tecrübesi azsa veya yeni başlıyorsanız bolca pratik şart

  8. #8
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Benim gibi A2 ehliyet alacaksan 200cc motorla calıstırıyor kurs. ben 2. viteste rolantiye bırakıyordum makineyi. lastiğin önüne değilde biraz ileri dönüş yapacağım yaya bakıyordum. sorun yaşamadım ön lastiğie bakarsan dengeni kaybedersin.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  9. #9
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Bu ara ben de gireceğim sınava ehliyeti yükseltmek için. Cbf150 ile çalıştırıyorlar, ben tüm parkuru birinci viteste bitiriyorum. Ama slaloma gelmeden önce hızımı alıp debriyajı tam çekiyorum motor kendini salsın diye, sekizin de ilk halkası bitene kadar tam debriyaj gidip orada güç almak için yarım debriyaj gaz veriyorum. Slalom ve sekiz hariç istediğin gibi yap zaten. İkinci vitese alsam mı almasam mı aradayım sekiz yaparken. Mantıklı bir şekilde açıklayacak olan olursa bugün de öyle çalışayım.

  10. #10
    msandikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Mart 2019
    Şehir
    Ereğli,Konya
    Motosikleti
    3 tokmak Tracer
    CBF150 gibi bir motosiklette 2. vitese alıp 8 i tamamlayabilirsin. 8 çizerken yukarıda forum arkadaşlarımızın paylaşmış olduğu bilgileri de göz önünde bulundurursan çok zorluk yaşamazsın. 8 için ben de naçizane şunu söyleyebilirim. 8'in alt yarısında genelde zorluk yaşanmıyor, üst kısımda 8 in yarısına kadar çizgiye yakın konumda ilerlersen yarıdan sonrasında rahat bir şekilde dönüş sağlarsın. 8'in üst yarısında ortada dar bir alanda dönüş sağlamaya çalışıldığı zaman genelde uygun şekilde tur tamamlanamıyor. Ek olarak, rahat etmeni sağlarsa bir miktar selenin dönüş yaptığın tarafın ters kısmına totonu kaydırarak dönüş deneyebilirsin. Birçok arkadaşımız bu bahsetmiş olduğum, kendimin de uyguladığı şekilde süreçlerini tamamladılar.
    Şimdiden başarılar.

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    birinci vites, boyunu tamamen yana çevir, yola bakma bile. korkacak birşey yok.

    ben ilk deneyişimde yere cakılmıştım :D

  12. #12
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    * İlk giriş noktanız sınır çizgisine yakın olsun, diğer bir değişle geniş dönecek şekilde girin. Bu size daha çok manevra alanı sağlayacak.

    * Dönmeye bağlarken ve dönüş devam ederken göslerinizle değil, ısrarla başınızı çevirip dönüş noktanızın merkezindeki kukaya doğru bakarak dönün, ardından başınızı daireden çıkış noktanıza çevirin.

    * Girdiğiniz hızda çıkmaya çalışın. Bunun için yarım debriyaj/gaz kontrolü veya tam debriyajı şekerek de yapabilirsiniz. Bu sadece işin emekleme kısmı olduğundan her ikisi de olabilir.

    * Debriyajı yarım hatta tam çekmiş dahi olsanız hafif hafif ara gaz verin ve her an debriyaja müdahale etmeye hazır hisstmeye çalışın. Bu ikili tedbir hem iç kulağınızı uyararak dengenizi hem de kontrolünüzü arttıracaktır.

    * Her durumda gitmek istediğiniz yere, ısrarla başınızı çevirerek bakmaya çalışın.

    * Her zaman daha erken davranmaya gayret edin. Dönmeye çalışırken, yavaşlamadan önce, hızlanmadan önce, fren ve gaz kontrolünde ve ileride trafikte bunun yararını görürsünüz. Asla son ana bırakmayın, hep biraz daha erken davranın.

    * Korktuğunuz kısmın üzerine gidin, ona pratik yapmaya çalışın ama bu esnada o konuda kendinizi boğmayın.

    Bu ip uçları işinize yarayacaktır. Heyecan ve panik yapmayın yeter
    AzÇok, natijax ve Stock Sever bunu beğendiler.

  13. #13
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * İlk giriş noktanız sınır çizgisine yakın olsun, diğer bir değişle geniş dönecek şekilde girin. Bu size daha çok manevra alanı sağlayacak.

    * Dönmeye bağlarken ve dönüş devam ederken göslerinizle değil, ısrarla başınızı çevirip dönüş noktanızın merkezindeki kukaya doğru bakarak dönün, ardından başınızı daireden çıkış noktanıza çevirin.

    * Girdiğiniz hızda çıkmaya çalışın. Bunun için yarım debriyaj/gaz kontrolü veya tam debriyajı şekerek de yapabilirsiniz. Bu sadece işin emekleme kısmı olduğundan her ikisi de olabilir.

    * Debriyajı yarım hatta tam çekmiş dahi olsanız hafif hafif ara gaz verin ve her an debriyaja müdahale etmeye hazır hisstmeye çalışın. Bu ikili tedbir hem iç kulağınızı uyararak dengenizi hem de kontrolünüzü arttıracaktır.

    * Her durumda gitmek istediğiniz yere, ısrarla başınızı çevirerek bakmaya çalışın.

    * Her zaman daha erken davranmaya gayret edin. Dönmeye çalışırken, yavaşlamadan önce, hızlanmadan önce, fren ve gaz kontrolünde ve ileride trafikte bunun yararını görürsünüz. Asla son ana bırakmayın, hep biraz daha erken davranın.

    * Korktuğunuz kısmın üzerine gidin, ona pratik yapmaya çalışın ama bu esnada o konuda kendinizi boğmayın.

    Bu ip uçları işinize yarayacaktır. Heyecan ve panik yapmayın yeter
    Not alınası türden faydalı bir paylaşım olmuş.

  14. #14
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Ben sadece teşekkür edeyim, sorunsal yerine sorun kelimesini kullandığınız için.

  15. #15

    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    * İlk giriş noktanız sınır çizgisine yakın olsun, diğer bir değişle geniş dönecek şekilde girin. Bu size daha çok manevra alanı sağlayacak.

    * Dönmeye bağlarken ve dönüş devam ederken göslerinizle değil, ısrarla başınızı çevirip dönüş noktanızın merkezindeki kukaya doğru bakarak dönün, ardından başınızı daireden çıkış noktanıza çevirin.

    * Girdiğiniz hızda çıkmaya çalışın. Bunun için yarım debriyaj/gaz kontrolü veya tam debriyajı şekerek de yapabilirsiniz. Bu sadece işin emekleme kısmı olduğundan her ikisi de olabilir.

    * Debriyajı yarım hatta tam çekmiş dahi olsanız hafif hafif ara gaz verin ve her an debriyaja müdahale etmeye hazır hisstmeye çalışın. Bu ikili tedbir hem iç kulağınızı uyararak dengenizi hem de kontrolünüzü arttıracaktır.

    * Her durumda gitmek istediğiniz yere, ısrarla başınızı çevirerek bakmaya çalışın.

    * Her zaman daha erken davranmaya gayret edin. Dönmeye çalışırken, yavaşlamadan önce, hızlanmadan önce, fren ve gaz kontrolünde ve ileride trafikte bunun yararını görürsünüz. Asla son ana bırakmayın, hep biraz daha erken davranın.

    * Korktuğunuz kısmın üzerine gidin, ona pratik yapmaya çalışın ama bu esnada o konuda kendinizi boğmayın.

    Bu ip uçları işinize yarayacaktır. Heyecan ve panik yapmayın yeter
    ilk defa birinin göz ve bakışı anlattığını görünce sormak istedim. (hiç eğitimim yok bu arada.)
    genelde izlediğim videolarda vs. viraj alırken veya dönerken ; ''kafayı da dönmek istediğin yöne çevir'' derler. anladık ama kafayı çevirdik diyelim, gözleri ne yapacağız ? kafa döndü ama gözler de dönecek mi kalacak mı ? bu ayrıntıyı verene hiç rastlamadım şimdiye kadar.
    merakımdan da sormak istedim.

    teşekkürler..

  16. #16

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    Motor baktığın yere gider, o yüzden kafayı çevirmen gerekiyor zaten. Gözünle karşıya bakmaya devam edeceksen kafanı çevirmenin hiçbir mantığı yok.

    Ben kursta ilk derste 100cc'lik tırt bir motorla öğrendim. Onda debriyaja falan hiç gerek yoktu, hafif ve alçaktı da, dolayısıyla kalkış sonrası debriyajsiz 1. viteste tüm parkuru geçiyordum. Sonra kursun MT-07'sine geçtim ve ilk iki ders sekizde çok zorlandım. Debriyaja dokunmayınca sekizde birinci vites bile çok hızlı geliyordu, çok hızlı dediğim de 12-13 km falan yapıyordu motor ama o acemilikle yatırmayı falan da bilmiyorsun ya, olmuyordu. Sonradan yarım debriyaj/arka fren kombosuyla çözdüm işi. Sekize girmeden biraz önce debriyajı sıkıp hafif arka frenle yavaşlatıyordum, dönüş esnasında hız gerekirse/motorun teklediğini hissedersem debriyajı salıp hız kazanıyordum, yavaşlamam gereken yerde de yarım debriyaj sıkıp arka frene dokunuyordum. Bu şekilde rahat geçti.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı zapalka adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk defa birinin göz ve bakışı anlattığını görünce sormak istedim. (hiç eğitimim yok bu arada.)
    genelde izlediğim videolarda vs. viraj alırken veya dönerken ; ''kafayı da dönmek istediğin yöne çevir'' derler. anladık ama kafayı çevirdik diyelim, gözleri ne yapacağız ? kafa döndü ama gözler de dönecek mi kalacak mı ? bu ayrıntıyı verene hiç rastlamadım şimdiye kadar.
    merakımdan da sormak istedim.

    teşekkürler..
    İnsan genellikle, eğer belirli bir açının üzerinde değil ise sadece gözlerini hareket ettirerek istenen noktaya bakar. Sonuçta bu hareket çok daha az enerji harcatan, çok daha hızlı tepki verilebilen ve hızlıca algılamayı sağlayan bir yöntem. Diğer bir değişle doğal bir sonuç.

    Oysa bizim motosiklet kullanmak için birçok iç güdümüzü yenmemiz gerekiyor, hatta eğitimlerin büyük çoğunluğu hayatta kalma içgüdülerini bastırma/kontrol etme üzerine yoğunlaşan içerikler barındırır. Buna ek olarak başınızı çevirmeniz psikolojik etkilerine ek olarak iç kulağınızla da ilgili bazı tetiklemelere neden olarak zihninizi ve bedeninizi dönüş için (tabiri caizse) programlamanıza yardımcı olur.

    Bu yüzden esas olan bakılması gereken noktaya başınızı sabit tutup gözlerinizi çevirerek değil, başınızı çevirip daha az göz hareketi ile gidilmesi istenen noktaya bakılarak doğru hareket şekli için kendinizi hazırlamanızdır.

    Bu basit tekniğe alışırsanız ileride gerçek kaçış manevrası ihtiyaçlarınızda defalarca hayatınızı kurtaracak şeylerden birisi olacağına emin olabilirsiniz. Kısaca; gitmek istediğiniz yere başınızı da çevirerek bakın, sizi bu kurtarır.
    tommygun ve zapalka bunu beğendiler.
    ...

  18. #18
    caferacer01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2020
    Motosikleti
    Mondial MH drift 135 (custom cafe racer)
    1.vites te yarim debriyajla 8 e girip donuslerde arka freni ayak parmaginin ucuyla pit pit pit tokatlaya tokatlaya sakin kasmadan rahat bi sekilde gecersin bugun sabah 9 da gectim direksiyon sinavini kazandim.

    Kural [ Z ] bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Alıntı caferacer01 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1.vites te yarim debriyajla 8 e girip donuslerde arka freni ayak parmaginin ucuyla pit pit pit tokatlaya tokatlaya sakin kasmadan rahat bi sekilde gecersin bugun sabah 9 da gectim direksiyon sinavini kazandim.

    https://i.hizliresim.com/ZBU6HL.jpg
    aynı benim gibi geçmişsin.
    millet diyordu ne çok fren yapıyorsun. resmen tokatlaya tokatlaya döndüm ve aşırı basit geliyordu bana o taktik
    caferacer01 bunu beğendi.

  20. #20
    caferacer01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Kasım 2020
    Motosikleti
    Mondial MH drift 135 (custom cafe racer)
    Bu dedigim taktik a sinifi yani guclu 700 cc motorlar icin gecerli 125 liklerde bu taktikle motor stop etme riski cok yuksek hatta eder o yuzden 125likle yapilacaksa ayni sekil yapip gazi cok az acmak gerekiyo.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)