Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Parkurda 8 çizme ve dönme sorunu ( YENİ BAŞLAYAN )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    24 Aralık 2018
    nacizane verebileceğim tavsiye 2. vites, yarım debriyaj ve gerektiği noktada arka fren.
    Ön feren hiç girme hatta unut
    ama en önemlisi dönerken KESİNLİKLE AMA KESİNLİKLE dairenin merkezine bak asla öizgiye değil kafayı sola veya sağa dogru omuz üzeirnden 70-80 derece civari çevir daire merkezine bak.
    Kayak, motor bu tip araçlarda kafa nereye bakarsa araç daoraya gider, değişmez kuraldır. Başarılar dilerim kazasız bekasız olsun inşalalh.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    Kerem34_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt-25 ABS
    Az önce çıktım sınavdan. Sorduğum soruya karşılık nasıl yaptığımı da anlatayım belki bir faydalanan olur. Cbf 150 ile girdim. Kukalardan önce hızımı alıp debriyajı tam çekerek slalomumu yaptım, 3 4 kuka sonra debriyajı biraz salıp ara gaz verdim yeterli oldu. Sekize girmeden önce de birinci viteste güzelce hızlanıp tam sekizin ortasında sağa doğru motoru yatırıp debriyajı çektim, debriyajı salmama gerek bile kalmadı o hız yetti sekizden seri şekilde çıkmam için. Buradan sonrası rahat zaten isterseniz 3'e alın isterseniz birinci viteste devam edin.

  3. #23

    Üyelik
    02 Kasım 2019
    Motosikleti
    Honda Transalp xl 700
    Debriyaj, arka fren, döneceğin yöne bakma konularına tamamen katılıyorum.
    Ek olarak şunu söyliyim kollarını sakın gergin tutma, kollar rahat ve dirseklerden hafif kırık olsun.

  4. #24
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı msefa adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben bugün 3. direksiyon dersimi aldım. Parkurda 8 i yaparken ve dönerken çok zorlanıyorum 8 in dışına çıkmamak için yavaşlıyorum ama bu seferde düşecekmişim gibi oluyor. Hoca biraz ilgisiz yakasına yapıştım ama yine işe yarar bir şey öğrenemedim.

    verebileceğiniz en ufak tavsiye bile işime yarayabilir yardımcı olacaklara teşekkür ederim.
    1. vitesde yarım debraj ve hafif gaz ama çok hafif bu sayede rahatça yaparsın bakışın omuz üstü olsun daima sekizin içinde olmaya çalış gidonu hafif hafif döndür sakin ol heyecan yapacak bişey yok
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  5. #25

    Üyelik
    21 Aralık 2016
    Sık sık pratik yap. 8 degil 18 bile çizeriz evelallah

  6. #26
    Gaahl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2019
    Şehir
    yalova
    Motosikleti
    250 nk 2018
    Motoru yatırıp kendin dik durarak daha rahat 8 çizebilirsin. Düşük hızlı dönüşlerde bu yöntem daha güven verici. Şu videoda motojitsu abimiz anlatıyor;

    https://youtu.be/-qJXO4CZ9S0?t=545

  7. #27

    Üyelik
    10 Kasım 2019
    Parkuru rölantide bitirmek en kolayıdır ve eminim ehliyet alanların hemen hemen hepsi bu şekilde almışlardır. Parkurda 1. vitesten yukarı çıkmayın. 2. vites parkur için yüksek bir vitestir. Hızlanma alanında dahi vites atmayın. 8 çizerken gaz kapalı olsun ve debriyajı bırakıp yarım yarım sıkarak dönün. 8'den çıktıktan sonra düz çizgide gaz verebilirsiniz. Motosikletler yüksek hızda kontrayla, düşük hızlarda gidonu sağa sola çevirerek kumanda edilirler. Parkur hız alanı değil manevra alanıdır. Gidonu çevirmekten korkmayın. Ayrıca bu alıştırmaları yaparken direksiyon eğitmeninizden süre isteyin. Gerekirse aralıksız 1-1.5 saat kalsın motor altınızda. Debriyaj fren ikilisini şimdiden kullanmayı öğrenmeniz trafikte çok işinize yarayacak. Ek olarak 8'e girerken ortadan sağa doğru değil de biraz dahasoldan sağa girmeye çalışın dönüş mesafesini biraz daha kısaltmış olacaksınız.

  8. #28
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Bazı yorumlarda trafiğe kapalı alanı sadece 1. viteste kullanmak gerektiği yazılmış. 1. vites kalkış vitesidir. Seyir vitesi değildir.
    Trafiğe kapalı alan sınavı adayın trafiğe çıkacak yeterlilikte olup olmadığını anlamak için düzenlenmiştir. Vites değiştirme becerisinin olup olmadığını burada göstermelidir. Fakat sınav mevzuatında bu konuda bir açık var. Aşağıda listelenen değerlendirme kriterleri arasında kapalı alanda vites değiştirme becerisi yer almıyor. Aslında bu sınav sistemi için bir eksiklik. Adayın vites değiştirme becerisini trafikte görmeyi planlamak ciddi bir hatadır. Şu anki sistemde kapalı alan 1 vites ile tamamlanabilir. Fakat bu şekilde öğretmek yanlıştır. Çünkü bir motosiklet sürücüsü için vites değiştirmek bir sıkıntı olmamalıdır. Adaya her şeyin doğrusu anlatılır. Fakat 8 çizmede "1 vites ile daha rahat yapabiliyorum" diyorsa bu konuda ısrar edilmez. A sınavında büyük motorla 8 çizmek 1. vitesle daha kolay olabilir. Birinci vitesin bir eksisi de gaz kolu hareketlerinde motoru sarsmasıdır.

    Aracı Çalıştırma
    ----------------
    Debriyaja Basmıyor-Vitesi boşa Almıyor
    Araç Çalıştığı Halde Marş Düğmesine Basıyor

    Pistte Kalkış Yapma
    -------------------
    Kalkışı Doğru Vitesle Yapmıyor
    Kalkış Yaparken Aracı Sarsıyor
    Kalkışta Stop Ettiriyor
    Kalkışta Ayaklarını Toplarken Aracın Kontrolünü Sağlayamıyor.
    Kalkış Yaparken Trafiği Kontrol Etmiyor
    Ayaklarını Yere Değdiriyor.
    Aracı Çarpıyor-Deviriyor
    Dengeli Kullanamıyor-Araç Yalpalıyor

    Koniler Arasından Geçme
    -------------------------
    Konilere Çarpıyor
    Koni Atlıyor
    Koniler Arasından Geçerken Yere Ayak Koyuyor
    Koniler Arasından Geçerken Düşüyor
    Koniler Arasından Geçerken Motoru Stop Ettiriyor

    Sekiz Çizme
    -----------
    Çizgi Dışına Çıkıyor
    Sekiz Çizerken Yere Ayak Değiyor
    Sekiz Çizerken Düşüyor
    Sekiz Çizerken Motoru Stop Ettiriyor

    Denge Çizgisinden Geçme
    --------------------------
    Çizgi Üzerinden Gidemiyor Dışarı Çıkıyor
    Çizgi Üzerinden Geçerken Yere Ayak Koyuyor
    Çizgi Üzerinden Geçerken Stop Ettiriyor

    Engelden Kaçma
    --------------
    20 km/h Hıza Ulaşamıyor
    20 km/h Hızda Engelden Kaçamıyor/Engele Çarpıyor
    Engelden 100 cm den Fazla Uzaktan Geçiyor
    Engelden Kaçarken Yere Ayak değiyor.
    Engeli Geçtikten Sonra Yol Şeridine Giremiyor.
    Motoru Stop Ettiriyor.

    Hızlanma-Yavaşlama ve Durma
    ---------------------------
    A1-A2-A ve B1 40 km/h ye çıkamıyor
    Hızlanma Esnasında Aracı Sarsıyor
    Hızlanma Esnasında Düşüyor
    Yavaşlarken Kontrolü Kaybediyor.
    Yavaşlarken Düşüyor
    Ön ve Arka Frenleri Dengeli Kullanamıyor. Düzgün duramıyor.
    Motoru Stop Ettiriyor.

    Ani Fren Yapma
    ---------------
    20 km/h Hıza Ulaşamıyor.
    20 km/h de Ani Fren Yapıp Aracı Durduramıyor.
    Motoru Stop Ettiriyor.




    https://ookgm.meb.gov.tr/meb_iys_dos...V_KILAVUZU.pdf


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)