Kaza anında kaskın kafadan fırlaması
-
Herkese selamlar;
Birçok kaza haberinde, kaza anında motor sürücüsünün kaskının kafasından çıktığını ve bu sebepten dolayı başına ölümcül darbeler aldığını okudum.
Öncelikle kendi kaskımdan yola çıkarak düşündüğümde, kask kafama zor geçiyor ve çıkarırken de bir o kadar zor çıkıyor. Bu şartlar altında bir kaza anında kaskın kafamdan çıkabilecek olmasını aklım almıyor. Yanlış anlaşılmasın fizik kuvveterini küçümsemiyorum
Dikkat esilmesi gereken, eğer bir yanlış yapıyorsak o yanlışı tekrarlamamak ve daha bilinçli olmak adına bu durumun sebeplerini merak ediyorum. Ne yanlış yapılıyor ve ne yapılması gerekiyor?
Reklamlar
-
yapılması gereken şey kaSkın bağını bağlamak. bir de kafaya büyük gelen kask almamak.
Aşırı hız ve dikkatsizlik motorcunun en büyük düşmanıdır.
-
Kaskın bağlantısını bağlamak ve alınabiliyorsa double d bağlantılı bir kask almak. Kimisi kaskı takıyor altını bağlamıyor anlamı da kalmıyor kaskın.
-
Benim gözlemlediğim kadarıyla kask double-d olup bağlı bile olsa kaska gelen alttan kuvvet kaskı kafadan çıkarabiliyor. Bağlantının dayanıklılığı da bir yere kadar. Kafadan çıkmasa bile muhtemel boyun kırığı can alabiliyordur.
-
Bu konuda benim de derin endileşelerim var. Plastik cırt bağlantılı ls2 kask kullanıyorum. kask L beden ve kafama tam oturuyor. Hatta uzun kullanımlarda bazen kulak kısımlarından baskı yapıp canımı acıttığı bile oluyor. Kaskın cırtını sonuna kadar bağlasam da elimle alttan zorlayarak çektiğimde cırt çenemden yukarı doğru çıkıyor. Olası bir kazada kaskın kafamda kalacağından şüpheliyim açıkçası.
-
Öyle açılar var ki isterse 5 double d olsun, kask kafaya özel üretilsin yine çıkıyor kafadan. En basiti motogp'de kaskı kafasından çıkıp da kafasına aldığı darbeyle ölen bir yarışcı vardı. DoubleD'si mi bağlı değildi kafasına özel üretilen kask kafasına mı büyük geliyordu?
Önlem olarak tabii ki güçlendirilmiş double D kaskları tercih etmek, kafaya tam uyan kask almak önemli ama geri kalanına da kafayı takmayın bence. Olacağı varsa olur. Scorpion o kadar yüksek segment bir marka değil o bile titanyumla güçlendirilmiş, kayışları kopmaz-yanmaz double d'ler kullanıyor.
Bu aralar bu konuları çok araştırdım. Agv arai shoei Bell scorpion hjc gibi (ya da GP için kask üreten) markalarda bu kadar ince detayları düşünmeye gerek yok, mühendisler bizim yerimize düşünmüşler zaten marka itibarını korumak için. Geri kalan test edilmemiş, bilinirliği olmayan markalar için biraz sürpriz oluyor, artık kafadan mı çıkar. Bükülür kafaya mı girer, korur mu soru işareti orası. Test etmek hiçbirimize nasip olmasın.
-
genel olarak kurye arkadaşlar kaskı bağlamıyor , bağlasa bile kask kafalarına genelde büyük oluyor, araya telefon falan sıkıştırıyorlar.
-
arndiol adlı üyeden alıntı
genel olarak kurye arkadaşlar kaskı bağlamıyor , bağlasa bile kask kafalarına genelde büyük oluyor, araya telefon falan sıkıştırıyorlar.
Hatta fullface kaskı kafasına kep gibi takanı gördüm. Alnından aşağı indirmemiş. Ağızda sigara. Sorsan sigara içiyordum nasıl takayım der
-
bu arada bazı balaklava ya da bufflarda kumaşı sebebiyle kaskın kolay çıkmasına neden olabilir onada dikkat edin
-
Kafaya uygun kask almak onemli.
Kac sene HJC Medium kullandim. Shoei, Schubert, Nolan olmadi kafama. Olurdu ama Large beden almam gerekirdi, ve yine de rahat olmazdi... Arai'nin bir modelinin Small bedeni oldu... Tam kafa seklime gore. Hala onu kullaniyorum.
Benim Arai ile yasadigim bu deneyimi, baskasi diger marka ve modellerle yasayacaktir. O yuzden mumkun oldugunca fazla model deneyip sekli kafamizla en uyumlu modeli secmek onemli.
Ancak yeni kask basliklarindan goruldugu uzere bir cok insan goruntu, marka, indirim gibi faktorlere gore belirlemekte tercihlerini... Internetten kask alip "kafama olmuyor" yazanlarin haddi hesabi yok...
-
benimde kendi izlenimim yüzde99 çene bağının bağlanmadığı durumlarda kaskın kafadan uçtuğu.hep böyle gördüm izledim.1 tane kafadan çıkan bilmyiroum görmedim çene bağlantısı tam olan.tabi s kafaya L kask takarsanda bağlayınca durucak diye bir durum yok.
-
kafaya uygun satın alınan ve d ring bağlantıya sahip düzgünce bağlanmış bir kask kaza anında zor çıkar, ben kendim kaskı takar çıkarırken zorlanıyorum, kafanıza çok rahat geçmememeli kask.
-
Kask bedenini insanlar yanlış seçiyor genelde. Kafanın içeride hareket edemiyor olması lazım, yanakları tam tutuyor olması lazım. Kemerini de taktığın zaman kolay kolay çıkmaz.
-
Mallaca adlı üyeden alıntı
Hatta fullface kaskı kafasına kep gibi takanı gördüm. Alnından aşağı indirmemiş. Ağızda sigara. Sorsan sigara içiyordum nasıl takayım der
Hocam Istanbul o tiplerle dolu, gordum diyorsun ya biz zaten hep oyle oldugunu zannediyoruz o modellerin.
-
Kask konusunda diğer dikkat edilmesi gereken konu ,kaskların süngerlerinin belli bir zaman sonra ezileceği ve kaskın kafaya bir miktar bol gelme ihtimali. O yüzden bakılan kask kafayı, gerektiği kadar sıkmalı. Bunun hangi ölçütlerde nasıl olacağı hakkında pek çok blgi var.
-
Anladığım kadarıyla bize düşen: Kafamıza uygun kask seçmek ve bağlantılarını bağlamak. Onun dışımda kalan kısım birazcık şans işi.
İnsan genç yaşlarında biraz çılgın olabiliyor, davranışlarnın sonunu düşünmekte yetersiz veya çok rasyonel olamayabiliyor. Üniversite yıllarımı düşünüyorum da- sadece 4 teker kullamıyordum- o dönemleri hasarsız atlatmanın büyük bir şans olduğunu düşünüyorum. Belli bir yaşa kadar bu bilincin tam olarak oturmasını zaten beklemiyorum ama zararın neresinden dönersek bizim için kardır. Umarım kurye kardeşlerim başta olmak üzere bu konuda biraz daha hassas oluruz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)