Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Cbf 150 nin oturuş pozisyonunun rahatsız olması.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Arkadaşlar selamlar. 20 bin kilometredir cbf 150 kullanıyorum lakin şu oturuş pozisyonunu konforlu bir hale getiremedim. Rahmetli Barkın Abi'nin oturuş pozisyonu videosunda anlattığı şekilde oturuyorum lakin gidon aşağıda kalıyor ve doğru teknik için eğilmem gerekiyor. crf250l sürdüğüm zaman çok çok çok rahat etmiştim oturuş pozisyonu konusunda lakin cbf de bu kadar dik bir oturuşu nasıl yakalarım bilemiyorum. Oturuş pozisyonu yüzünden uzun yolda yoruluyorum . Hafif dik oturmaya çalışınca da omzuma veya kollarıma ağrı giriyor. Bir çözüm bulabilen varsa yardımcı olabilir mi ?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yawuz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hero xpulse
    Gidonu yükseltebilirsiniz

  3. #3
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı yawuz58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Gidonu yükseltebilirsiniz
    Kendi ayarından bir tık yükselttim lakin yardımcı olmadı. Gidon yükseltme aparatları da aşır pahalı.

  4. #4
    yawuz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hero xpulse
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kendi ayarından bir tık yükselttim lakin yardımcı olmadı. Gidon yükseltme aparatları da aşır pahalı.
    n 11 de 119 tl https://urun.n11.com/modifiye-urunler/honda-cbf-150-gidon-yukseltme-P456285153

  5. #5
    mücahit_89 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2007
    Şehir
    Sakarya-Akyazı
    Motosikleti
    Bajaj Discover 150


    Kesinlikle tavsiye ederim,boyum 1.83 çok rahat ettim.115 tiye almıştım.

  6. #6
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    2Cm yükseltme bu kadar etkili olacak mı gerçekten ?

  7. #7
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Alıntı Remzidemir41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selamlar. 20 bin kilometredir cbf 150 kullanıyorum lakin şu oturuş pozisyonunu konforlu bir hale getiremedim. Rahmetli Barkın Abi'nin oturuş pozisyonu videosunda anlattığı şekilde oturuyorum lakin gidon aşağıda kalıyor ve doğru teknik için eğilmem gerekiyor. crf250l sürdüğüm zaman çok çok çok rahat etmiştim oturuş pozisyonu konusunda lakin cbf de bu kadar dik bir oturuşu nasıl yakalarım bilemiyorum. Oturuş pozisyonu yüzünden uzun yolda yoruluyorum . Hafif dik oturmaya çalışınca da omzuma veya kollarıma ağrı giriyor. Bir çözüm bulabilen varsa yardımcı olabilir mi ?
    Üstat benim oturuştan yana sorunum yok ama keskin dönüşlerde birkaç kere düşme tehlikesi yaşadım. Gidon ile alakalı olabilir mi acaba? Direksiyon açısı ve direksiyon aerodinamiğinden kaynaklanıyor olabilir mi?

  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    oturuç açısından kendinizi ekstra kastıgınız için de rahatsızlık duyuyor olabilirsiniz.

    ns200den sonra cbf e binince "huzur" demiştim
    fatih.met bunu beğendi.

  9. #9
    EUOGLU - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2016
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    mt 25
    cbf 150 halbuki amerikan aracı konforunda benim gözümde mt den inip ona bindiğimde cadillac sürer gibi hissetmiştim.

  10. #10
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Gidon alçakta kalıyor bana göre. Depoyla aramda boşluk bırakarak oturuyorum fakat kollarımın rahat olabilmesi için bayağı eğilmem gerekiyor. Bu da sırtımı ağrıtıyor. Ben dirseklerimi kırdığım zaman gidona rahat ulaşabilmek ve fazla eğilmemek istiyorum. Müsait olduğum bir vakit nasıl oturduğumun fotosunu da çekip yükleyebilirim.

  11. #11
    -Black- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2005
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Suzuki DL650 2014
    Oturuş pozisyonu ile ilgili motorda müdahale edebileceğin tek konu var. Yukarıda da belirtildiği gibi gidon.
    Gidon yükseltici veya farklı bir gidon kullanabilirsin. Bunun en ucuz çözümü gidon yükseltici. O da pahalı geliyorsa, yapılabilecek bir şey yok.
    (Sele alçaltılabilir ama cbf için bu bir seçenek değil)

  12. #12
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Bence kendini sıkıyorsun veya fazlaca geriye gidiyorsun yada boyun oldukça uzun.En rahat commuterlerden birisidir cbf.

  13. #13
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence kendini sıkıyorsun veya fazlaca geriye gidiyorsun yada boyun oldukça uzun.En rahat commuterlerden birisidir cbf.
    Boyum 1.76 hocam. Kendimi de sıkmıyorum ki gayet rahatım. Anlamadım gitti. En iyisi fotoğrafını yükleyeyim foruma müsait olduğumda.

  14. #14
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Rahmetlinin videosunda kullandığı motor Cbf'e göre daha eğik oturuşlu spor bir motosiklet, gidon da aşağıda, rahmetlinin boyu da uzun. Sizin motor daha dik oturuşlu ve gidon yüksek. Onun anlattığı pozisyonda rahat edemezsiniz. Kimi eğitmenler de depo ile hayalar arasındaki o bir avuçluk boş bırakma olayına karşı çıkıyor. Belki de dizlerinizle yeteri kadar depoyu sıkmadığınız için ister istemez ağırlığınızı kollara ve bileklere veriyorsunuzdur. Bu da sizi yorabilir.

  15. #15
    fatih.met - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2015
    Şehir
    istanbul büyükçekmece
    Motosikleti
    Tvs Apache, Gsr600
    42 bin kilometredir tvs apache kullanıyorum ve eğik durma pozisyonu beni rahatsız etmiyor, ilk zamanlar çok rahatsız ediyordu çünkü depodan uzak oturuyordum ve farkında olmadan dik durmaya çalışıp belimi, omuzlarımı v.s. ağrıtıyor muşum boşuna. şimdi alıştım, hafiften dirseklerimi kırarak vücut yükümün bir kısmını kollarım ile gidona veriyorum ve kalan kısmını da bacaklarım rahat edecek şekilde seleyi kavrayarak kalçaya veriyorum, tabi ayaklar yorulmaması için seleye otururken çok rahat olman lazım.

    çok rahat der iken ben şöyle yapıyorum, ayıptır söylemesi öncelikle malzemeyi selenin bitiş kısmına yani depoya doğru güzelce yerleştiriyorum ki arada yamuk bir şekilde ezilmesin, yani kasık bölgesini iyicene oturtuyorum selenin bitiş yeri ile benzin deposuna yakın yere(eskiden bunu yapmaya utanıyordum sanki niyeyse, malzeme benim motosiklet benim işte) sonrasında motora iyice yapıştığım için bacaklarım ile seleyi çokta fazla sıkmama gerek kalmıyor, zaten bütünleşmiş olduğum için çok hafiften kavrama yapmak bile kalçayı motosiklete sabitlemeye yetiyor..

    sonra da gidondan tutunmak için mecbur hafiften öne doğru yatık duruyorum ve dirseklerimi de hafiften kırık tutuyorum ki motorun tepkimelerini dirseklerim ile absorbe edeyim..

    bu şekilde kalça motora sabit ve vücutun üst kısmı ile de motor tepkimelerini absorbe ederek çok rahat sürüyorum. bir de şu var sizin motosiklet pek titremiyor, ben tvs apache sürüyorum, vibratör gibi motor, sürüş bana ekstra zevk veriyor bazen gitmem gereken yere vardığım halde bir süre daha motosikletin üzerinde beklemek zorunda kalıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:30 ----------

    aslında mekanikçiler demek istediğimi daha iyi anlarlar, görsel kullanarak anlatmak isterdim ama baya yorgunum, biraz istiraat etmem gerek, işin özü size yakın olan şeyi daha rahat tutarsınız ve size uzak olan şeyi daha zor tutarsınız. zor olan şey daha fazla yorulmaya sebebiyet verir.

    (benzin deposundan uzak durmak kalçayı motora sabitleme işini zorlaştırır ve basen bölgesinin iç tarafın da ki kaslarda ağrıya neden olur ve bir süre sonra yorulduğunuz için ayaklarınız ile depoyu sıkmamaya başlarsınız, ve ayaklarınızı serbest bıraktığınız için seleye sabit olmama durumu oluşur ve böylece motorun tepkimeleri belinizi yormaya başlar, omuzlarınıza yük bindirir ve onları da yorar, bu yüzden yanlış oturuş pozisyonu yorar)


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)