Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Zamanından Önce Yağ Değişimi (dalga geçme içerir)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Selam dostlar,

    boş vakitlerde sarı sitede takılıyoruz malum. bazı ilanlar var ki evlere şenlik.

    fabrikası 10.000 km de bir yağ değimi öneren motora 2000 de bir motul 7100 koyuyormuş her bakımda buji değiştiriyormuş.

    mt25'i cg gibi 1000'de yağ değiştirmiş yersen.

    hele biri çok komikti, her hafta yağ değiştiriyormuş. filtre buji falan sürekli değiştirmiş.

    motor 150000km de sözde anahtar değmemiş. bloğu kırmızı sıvı conta ile sıvamışlar falan..

    sadece bana komik gelmiyordur umarım
    berk_cglr ve espresso bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    yalnız değilsin gardaşım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------

    adam 4 silindir makinede üst kapak dahi açılmadı diye övünüyor halbuki açılıp supab ayarı yapılması lazım yada zamanı gelince egzantrik değişmesi lazım aslında bakımsız motorunu övüyor ama farkında değil işte
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    rahmetli barkın abi de bu konuya değinmişti.
    anahtar değmedi denen motorları almayın diyodu.

  4. #4

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rahmetli barkın abi de bu konuya değinmişti.
    anahtar değmedi denen motorları almayın diyodu.
    aylar önce bir ilan gördüm sarı sitede, reno toros, 60k km de. bujilerini dahi değiştirmemiş. hepsi orijinal diye övünüyor. yeni buji aldım orijinalliğini bozmaya kıyamıyorum diyor.
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aylar önce bir ilan gördüm sarı sitede, reno toros, 60k km de. bujilerini dahi değiştirmemiş. hepsi orijinal diye övünüyor. yeni buji aldım orijinalliğini bozmaya kıyamıyorum diyor.
    yolda kalınca kıyar
    since 1987

  6. #6
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    fazer 600 ilanlarında gezerken görürüm hep. adam diyor ki motora anahtar değmedi. (fazer 600 pek sevmediğim motordur s2 kasası hariç)

    ulan diyorum bi ben mi salağım da a'dan z'ye bakım yapıyorum motora. adamların bakımdan anladığı balatalar, yağ ve filtre ki çoğu da satarken fren balatalarını değiştirmeden bitik balatayla satıyor bizzat gittim gördüm.
    motorun hidrolik yağı, soğutma sıvısı, egzantrik zinciri, gerekliyse subap ayarı ve zaman geçtikçe sertleşen kauçuk hortumlar falan kimsenin umrunda değil.
    hele motorun üzerinde 5-6 yaşında lastik görünce gerçekten şaşırıyorum. ben olsam korkudan binemem o lastikle o motora.

    sonra 40 bin lira verip sıfır km 250'lik motor alınca oooo o para ona verilir mi oluyor. iyi de aga ben daha kendim gibi malına bakım yapan adam daha hiç görmedim ki nasıl güvenip on binlerce lirayı vereyim 10 15 yaşındaki yüksek cc motora? nasıl, nerede ve kimler tarafından bakım yapıldığını bilmeyince o motor panigale olsa yine korkudan zevk alamam sürerken.
    BloodyBaron ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    fazer 600 ilanlarında gezerken görürüm hep. adam diyor ki motora anahtar değmedi. (ki fazer 600 pek sevmediğim motordur s2 kasası hariç)

    ulan diyorum bi ben mi salağım da a'dan z'ye bakım yapıyorum motora. adamların bakımdan anladığı balatalar, yağ ve filtre. ki çoğu da satarken fren balatalarını değiştirmeden bitik balatayla satıyor bizzat gittim gördüm.
    motorun hidrolik yağı, soğutma sıvısı, egzantrik zinciri ve zaman geçtikçe sertleşen kauçuk hortumlar falan kimsenin umrunda değil.
    hele motorun üzerinde 5-6 yaşında lastik görünce gerçekten şaşırıyorum. ben olsam korkudan binemem o lastikle o motora.

    sonra 40 bin lira verip sıfır km 250'lik motor alınca oooo o para ona verilir mi oluyor. iyi de aga ben daha kendim gibi malına bakım yapan adam daha hiç görmedim ki nasıl güvenip on binlerce lirayı vereyim 10 15 yaşındaki yüksek cc motora? nasıl, nerede ve kimler tarafından bakım yapıldığını bilmeyince o motor panigale olsa yine korkudan zevk alamam sürerken.
    yok ya yağ filtre falan ekstra aslında. satarken satış rakamına eklersin...

    bende de o takıntı var maalesef. motorumda 6. vites dişlisinde sıkıntı vardı. yardım bloğu açmışken tüm rulmanları yeniledim 150 tl para gitti...
    sonra dedim açmışken keçeleri değiştireyim 50 tl de ona gitti.
    açmışken oringleri değiştireyim, 20 tl
    açmışken supap keçelerini değiştireyim, 60 tl
    açmışken debriyaj balata değiştireyim, 200 tl
    şanzıman burçları ucuzdur alayım birkaç tane iyi olur.

    açmışken diye diye kol gibi masraf açtım kendime. bi taraftan da kaliperleri söküyorum onları da temizleyecem hidrolik falan değiştirecem...

    bu kış saldım iyice.. sabahları zor çalışıyor. supap ayarı istiyor ses geliyor sallamıyorum. bakım kilometresini bekliyorum.
    tommygun bunu beğendi.

  8. #8
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yok ya yağ filtre falan ekstra aslında. satarken satış rakamına eklersin...

    bende de o takıntı var maalesef. motorumda 6. vites dişlisinde sıkıntı vardı. yardım bloğu açmışken tüm rulmanları yeniledim 150 tl para gitti...
    sonra dedim açmışken keçeleri değiştireyim 50 tl de ona gitti.
    açmışken oringleri değiştireyim, 20 tl
    açmışken supap keçelerini değiştireyim, 60 tl
    açmışken debriyaj balata değiştireyim, 200 tl
    şanzıman burçları ucuzdur alayım birkaç tane iyi olur.

    açmışken diye diye kol gibi masraf açtım kendime. bi taraftan da kaliperleri söküyorum onları da temizleyecem hidrolik falan değiştirecem...

    bu kış saldım iyice.. sabahları zor çalışıyor. supap ayarı istiyor ses geliyor sallamıyorum. bakım kilometresini bekliyorum.
    hazır açmışken piston silindir bi dalaydın komple
    recaip bunu beğendi.

  9. #9
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rahmetli barkın abi de bu konuya değinmişti.
    anahtar değmedi denen motorları almayın diyodu.

    Dk 8.27

  10. #10

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı -ZERO- adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    hazır açmışken piston silindir bi dalaydın komple
    ahahah

    yok ya pulsarların silindirleri sağlam baya. fabrikanın honlama çizgileri bile duruyordu...

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    sonra lüzumsuz para harcayan bu tipler sıfırı 30 bin olan motorun ikinci eline 35 istiyor :D

  12. #12

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    sonra lüzumsuz para harcayan bu tipler sıfırı 30 bin olan motorun ikinci eline 35 istiyor :D
    aa öle deme. + ruhsat + sigorta + lastik. bi dünya ekstrası vardır

  13. #13
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    2. el ülkede tam bir fiyasko. Ve çoğu esnafımız insanları kazıklamayı o kadar iyi öğrenmiş ki adamı hemen çözüp işten anlamıyorsa sokmaya çalışıyorlar. Mesela anlatacağım şu anı.

    Arkadaşım bu yaz bir motor istiyordu özel derslere vs gitmek için. Neyse babası da ikinci el bi 50 cclık alalım dedi. Bi tane buldu bakmaya giderken beni de çağırdılar az çok anlıyorum diye. Babası da arkadaşım da motordan gram anlamadığı için gidiverdim. Arkadaşım sürekli kazık yer esnaftan o yüzden. Neyse gittik. Motor tostçu paket motoru. Fren kolları kırık, yamuk, ayak marşı kırılmış kaynak yapmışlar falan. Bi kmsine bakayım dedim o da ne km 0da.

    O sırada babasıyla adam konuşuyor, ben diyorum bunun kmsini bilemeyiz diye. Taş gibi motor işte kmsi en fazla 5 bin falandır, bakımını yaptırıp vericem diye yalanları sıralıyor. Babası da hemen demiş adama ben motordan anlamam diye. Adam da saydırıyor işte öyle iyi böyle iyi. 2 senelik paket motoru 5 binde olur mu a'ına koyduğum diyecektim. Bunun kmsi neden sıfır dedim aldığımda km teli yoktu dedi. Ulan a' evladı sen kimi yiyon. Almayalım dedim iyi ki almamışız.
    espresso bunu beğendi.

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aa öle deme. + ruhsat + sigorta + lastik. bi dünya ekstrası vardır
    bi de topcase ile siperlik taktıysa full + full aksesuar oluyor :D

  15. #15

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Merak ettiğim bir şey var, şu an ben motorumda kitapçığında yazan ürünü kullanıyorum. Marka yok sadece MA2 önerilmiş. Kitapcıkta 3k kmde bir yağ değişimi göstermekte ve ben bu şekil yaptığım sürece yaz kış bir sorun olur mu? 10-40 yarı sentetik tavsiye ediliyor. Şu an da içinde liqui molly 10-40 basic var. Genel itibari ile en doğru yağ değişimi zamanı nedir? Çünkü bazıları yağ su olmuştu 1k kmde diyor ama kitapçıkta tavsiye edilen özelliklerde kullanıyorsak neden erken değiştirelim ki?

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettiğim bir şey var, şu an ben motorumda kitapçığında yazan ürünü kullanıyorum. Marka yok sadece MA2 önerilmiş. Kitapcıkta 3k kmde bir yağ değişimi göstermekte ve ben bu şekil yaptığım sürece yaz kış bir sorun olur mu? 10-40 yarı sentetik tavsiye ediliyor. Şu an da içinde liqui molly 10-40 basic var. Genel itibari ile en doğru yağ değişimi zamanı nedir? Çünkü bazıları yağ su olmuştu 1k kmde diyor ama kitapçıkta tavsiye edilen özelliklerde kullanıyorsak neden erken değiştirelim ki?

    ülke insanımızın motosiklet bakımından anladığı şey yağ değişimi cünkü, başka şeyi bilmiyor.

    yağ değişim ortalaması 2.5 k olarak düşünüyorum ben.

    Genel bakım aralıgınız nedir?

    Mesela ns200 ün bakım aralığı 5 bin km'de bir. 20 binde buji yağ filtre vs. heppsini değiştirdim, diğer bakım 25 binde (yağ ve filtre değişimleri)

    ben 22.5 de yağı değiştireceğim mesela. kitapcıkta 5bin diyor.

    arkadaşım rs200 ü hep 5bin de bir değiştiriyor motor 50 bin de hiç sıkıntı yaratmadı.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  17. #17
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi de topcase ile siperlik taktıysa full + full aksesuar oluyor :D
    Gırtlak dolu gırtlak

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 12:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:22 ----------

    Alıntı ALİCEM adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merak ettiğim bir şey var, şu an ben motorumda kitapçığında yazan ürünü kullanıyorum. Marka yok sadece MA2 önerilmiş. Kitapcıkta 3k kmde bir yağ değişimi göstermekte ve ben bu şekil yaptığım sürece yaz kış bir sorun olur mu? 10-40 yarı sentetik tavsiye ediliyor. Şu an da içinde liqui molly 10-40 basic var. Genel itibari ile en doğru yağ değişimi zamanı nedir? Çünkü bazıları yağ su olmuştu 1k kmde diyor ama kitapçıkta tavsiye edilen özelliklerde kullanıyorsak neden erken değiştirelim ki?
    Herkes kendi kullanımına göre değiştirmeli bence.Şehiriçi kullanan adamla şehirdışı kullanan adamın yağı aynı oranda eskimez. 2. viteste 5 bin devirde gitmek var 6. viteste 5 bin devirde gitmek var. Sıkışık trafik var, rahat rahat gitmek var. Arada bi kontrol ediyorum ben yağı ona göre değiştireceğim bundan sonra.

  18. #18
    sallami - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kymco Downtown350i/Dominar 400
    Niye kızıyorsunuz ki üreticilere, devlete. Adamlar bakıyorlar her hafta yağ değiştiren var. Yapıştır zammı, yapıştır vergiyi.

  19. #19
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    2021 yılındayız; teknolıji ne hale geldi hala motosikletleri yapboz gibi parça parça bakım yaptırıyoruz.

  20. #20

    Üyelik
    04 Mart 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bn125
    Bakım aralığım 5k km yüksek ihtimal ben de 2500kmde bir bu değişimleri yaparım. Adamlar kitapçıkta ne yazdıysa onu yapmak en doğrusu olacaktır. Sonuçta bu kitapçıkları hazırlarken her koşula göre mühendisler düzenlenmekte. Yani kişiye göre değişir demek de bana doğru gelmiyor. Tavsiye edilen ürünü kullandıktan sonra kitapçıkta yazanlar yeterli olacaktır.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)