50cc motosiklet ile otobana çıkarsak ne olur ?
-
05 Aralık 2020, 13:37
#21
dazzly adlı üyeden alıntı
Çok mantıksız bir yasa.. ben bu yasanın çıkış sebebini devlet bu konuda sorumluluk almak istemediği için küçük ve yavaş araçların otobana çıkması yasak ibaresi getirmiş ama sadece ibare olarak durmakta düşüncesindeyim.
Ayni kural Amerika'da da var. Hatta bazi yollarda sadece ust hiz limiti degil, alt hiz limiti de var. Cunku trafigin hizli aktigi yolda yavas gitmek demek, birinin duz duvara carpiyor gibi size carpmasi demek. Hiz goreceli sonucta.
Acikcasi 50cc'nin degil otoban, normal yollarda, ozellikle yokuslu yollarda bile kullanilmasina karsiyim. Ender de olsa rast geliyorum. Cikamiyor yokusu. Arkasinda arabalar kuyruk oluyor. Pis pis de kokuyor egzosu.
Reklamlar
-
05 Aralık 2020, 18:51
#22
dazzly adlı üyeden alıntı
Çok mantıksız bir yasa.. ben bu yasanın çıkış sebebini
Otobanlar trafik yükünü çeken yollardır. Belirli bir trafik yükünü çekebilmesi için belirli bir hızın üstünde olmak gerekir ne kadar hız birim zamanda o kadar çok taşıtın geçmesi demektir. Hız artığı için sürücü hatalarını tolere etmek amacı ile mümkün olduğunca geniş, düz, inişiz çıkışız ve giriş çıkışları az yapılır. Yol katılımları da ana yola paraleldir dik giriş ve çıkışları yoktur.
Senin hızlı gidilmesi için yapılan yola 50 cc altı motosikletin ile girmen yolun yapılış amacına aykırıdır.
O yüzden yaya, 50 cc altı motosiklet, traktör, at arabası, bisiklet gibi vasıtaların girişine izin verilmez.
Otobanın ( paralı yol ) geçtiği yerlere mutlaka parasız bu vasıtalarında gidebileceği yollar vardır.
Not: Pek bilinmez ama normal şehirler arası yollara 15km/h geçemeyen araçların girişi de yasaktır.
-
05 Aralık 2020, 20:05
#23
Arkadaşlar, anlatmak istediğimin dışına çıkan kişilerden tutun garip yorumların bulunduğu bir ortama dönmüş burası.. kimisi ego tatminliğine düşmüş.. beni anlayan tek arkadaş var.
gargi amca adlı üyeden alıntı
yanlış anlamadıysam arkadaşımız Karadeniz sahil yolundan bahsediyor. Eğer öyle ise Karadeniz sahil yolu otoban değil arkadaşlar. Bölünmüş karayolu. Her ne kadar halk arasında karadeniz otobanı denilse de, statü olarak bir otoban değil. Bu yüzden seyahat edebilirsin.
Sorun aslında KARADENİZ otobanında araç sürmekten ibaret. Türkiye'de hız sınırlaması olmayan bir YOL bulunmamakta ve şuan elimde bulunan 50cc motosiklet 70km/h yapabiliyor.
Ek olarak anlatmam gerektiğini düşündüğüm bir konu var ki.. hortlamış her şey. İstanbul'da yaşarken pandemi sürecinin çıkması ve virüsün artmasından dolayı Giresun şehrine geldim. İstanbul'da DUCATİ DİAVEL X DİAVEL S 1262CC şeytana sahibim. Köprüden geçerken bir çok 50CC motosiklet gördüm ve HGS sistemine sahiplerdi. Plakası olan her araç HGS alabilmektedir hatta e-devlet üzerinden kontrol ettiğinizde aracınızın HGS hakkında bilgilerini görebilirsiniz eğer bir 50cc üzerinize kayıtlıysa.
Evet otoyolda kullanmak tehlikeli ancak 250CC Scooter ile aynı kalıba sahip 50CC motor'a sahipim. 96KG ağırlığa sahip savrulması kolay olacaktır. Karadeniz sahil yolunda otoban'a çıkmak şart olmakta çünkü ulaşımın ana damarı olarak geçiyor. En iyi sonuç bir polis memuruna danışmak olacak gibi geliyor. Konu hakkında fikir sunanlar için teşekkür ederim.
-
05 Aralık 2020, 22:22
#24
dazzly adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, anlatmak istediğimin dışına çıkan kişilerden tutun garip yorumların bulunduğu bir ortama dönmüş burası.. kimisi ego tatminliğine düşmüş.. beni anlayan tek arkadaş var.
Sorun aslında KARADENİZ otobanında araç sürmekten ibaret. Türkiye'de hız sınırlaması olmayan bir YOL bulunmamakta ve şuan elimde bulunan 50cc motosiklet 70km/h yapabiliyor.
Ek olarak anlatmam gerektiğini düşündüğüm bir konu var ki.. hortlamış her şey. İstanbul'da yaşarken pandemi sürecinin çıkması ve virüsün artmasından dolayı Giresun şehrine geldim. İstanbul'da DUCATİ DİAVEL X DİAVEL S 1262CC şeytana sahibim. Köprüden geçerken bir çok 50CC motosiklet gördüm ve HGS sistemine sahiplerdi. Plakası olan her araç HGS alabilmektedir hatta e-devlet üzerinden kontrol ettiğinizde aracınızın HGS hakkında bilgilerini görebilirsiniz eğer bir 50cc üzerinize kayıtlıysa.
Evet otoyolda kullanmak tehlikeli ancak 250CC Scooter ile aynı kalıba sahip 50CC motor'a sahipim. 96KG ağırlığa sahip savrulması kolay olacaktır. Karadeniz sahil yolunda otoban'a çıkmak şart olmakta çünkü ulaşımın ana damarı olarak geçiyor. En iyi sonuç bir polis memuruna danışmak olacak gibi geliyor. Konu hakkında fikir sunanlar için teşekkür ederim.
Iki konu var;
Birincisi yolun durumu;
Karadeniz otobani dediginiz yolun karayollari kodu nedir ? Otoban olsaydi O ile baslardi, 0-5, 0-6 gibi. Giresun civarinda O ile baslayan bir yol yok. E-70 (D010) var bir de D865 var, yani otobandan bahsetmiyoruz bu durumda.
Ikincisi araciniz;
50cc trafik kanununda motosiklet olarak gecmez, motorlu bisiklet olarak gecer. Otoyollara giremezsiniz zaten yasal olarak!
D010 bolunmus karayolu, D865 ise cift yonlu sehirlerarasi karayolu olarak degerlendirildiginde; motorlu bisikletiniz icin azami hiz siniriniz 45km/saat.
Bu arada 96kg maxi scooter icin dusuk bir agirlik, maxi diyebilir miyiz bilemiyorum. Benim kullandigim 250cc scooterin islak agirligi 190kg civarinda.
-
06 Aralık 2020, 00:04
#25
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Bu arada 96kg maxi scooter icin dusuk bir agirlik, maxi diyebilir miyiz bilemiyorum. Benim kullandigim 250cc scooterin islak agirligi 190kg civarinda.
!!!
Skuter'ların bu kadar ağır olduğunu hiç bilmiyordum...
-
06 Aralık 2020, 00:53
#26
hasmet adlı üyeden alıntı
!!!
Skuter'ların bu kadar ağır olduğunu hiç bilmiyordum...
Ilk aklima gelenlere baktim.
Yamaha X-max 179kg
Honda Forza 250 184kg
Suzuki Burgman AN-400 184kg
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:50 ----------
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Iki konu var;
Birincisi yolun durumu;
Karadeniz otobani dediginiz yolun karayollari kodu nedir ? Otoban olsaydi O ile baslardi, 0-5, 0-6 gibi. Giresun civarinda O ile baslayan bir yol yok. E-70 (D010) var bir de D865 var, yani otobandan bahsetmiyoruz bu durumda.
Ikincisi araciniz;
50cc trafik kanununda motosiklet olarak gecmez, motorlu bisiklet olarak gecer. Otoyollara giremezsiniz zaten yasal olarak!
D010 bolunmus karayolu, D865 ise cift yonlu sehirlerarasi karayolu olarak degerlendirildiginde; motorlu bisikletiniz icin azami hiz siniriniz 45km/saat.
Bu arada 96kg maxi scooter icin dusuk bir agirlik, maxi diyebilir miyiz bilemiyorum. Benim kullandigim 250cc scooterin islak agirligi 190kg civarinda.
Bu arada, aklima gelmisken yazayim. Eger cusseye bakilsaydi cogu araci otoyola almak gerekirdi;
- Traktorlerde en az bir otomobil kadar cusseli ama girmeleri yasak, cunku belli bir hizin uzerinde olmalari gerekiyor ilerlerken.
- Is makinalari otomobillerden daha cusseli ancak otoyola girme izinleri yok normalde, ancak ozel izinle girebiliyorlar. Onda da onde ve arkada refakatci arac bulunmak sarti ile.
-
06 Aralık 2020, 02:12
#27
Gerekli cevap karayolları mevzuat bilgisinde belirtilmiş arkadaşlar. Otoyol ve bölünmüş karayolları arasında ki farkı araştırarak karar verebilirsiniz. Karadeniz sahil yolunda kullanılabilir yani..
gurcanozturk adlı üyeden alıntı
Karadeniz otobani dediginiz yolun karayollari kodu nedir ? Otoban olsaydi O ile baslardi, 0-5, 0-6 gibi. Giresun civarinda O ile baslayan bir yol yok. E-70 (D010) var bir de D865 var, yani otobandan bahsetmiyoruz bu durumda.
Teşekkürler.
-
06 Aralık 2020, 16:03
#28
Çok güzel olur girmelisiniz çok iyi olur
-
06 Aralık 2020, 22:31
#29
50 cc motor plakası varsa hgs alabiliyordur.Köprü geçişinde kullanıyor olabilir.Yasak olan otoyola girince polis yakalamasa bile sistem ceza gönderebilir.Kaldıki giriş çıkış süresine göre bile ceza yazabiliyorlar.
-
07 Aralık 2020, 00:27
#30
öncelerden paralı otoyolmu vardı,tabiki yoktu,,paralı otoyollar turgut özal zamanında yapılmaya başlandı,,ozaman ondan önce şehirler arası seyahat yoktu gibi bir sonuç çıkıyor ortaya,öyle olabilirmi hiç
türkiyenin neresine giderseniz gidin paralı otoyol hariç parasız karayolu kesinlikle vardır,paralı otoyol hızlı ve durmaksızın şehirler arası yolculuk yapmak içindir,yoksa altarnatif yol heryerde vardır ve olmak zorundadır
yani siz isterseniz edirneden karsa kadar 50cc motorunuzla gidebilirsiniz hiç bir sorun çıkmaz,,hatta 50cc motorla türkiye turu yapan bir dünya insan var,yotubede 50cc ile türkiye turu diye arat ,çıkan videolara şaşırırsın,,seninki nedir bunların yanında
-
07 Aralık 2020, 10:07
#31
dazzly adlı üyeden alıntı
Arkadaşlar, anlatmak istediğimin dışına çıkan kişilerden tutun garip yorumların bulunduğu bir ortama dönmüş burası.. kimisi ego tatminliğine düşmüş.. beni anlayan tek arkadaş var.
Sorun aslında KARADENİZ otobanında araç sürmekten ibaret. Türkiye'de hız sınırlaması olmayan bir YOL bulunmamakta ve şuan elimde bulunan 50cc motosiklet 70km/h yapabiliyor.
Ek olarak anlatmam gerektiğini düşündüğüm bir konu var ki.. hortlamış her şey. İstanbul'da yaşarken pandemi sürecinin çıkması ve virüsün artmasından dolayı Giresun şehrine geldim. İstanbul'da DUCATİ DİAVEL X DİAVEL S 1262CC şeytana sahibim. Köprüden geçerken bir çok 50CC motosiklet gördüm ve HGS sistemine sahiplerdi. Plakası olan her araç HGS alabilmektedir hatta e-devlet üzerinden kontrol ettiğinizde aracınızın HGS hakkında bilgilerini görebilirsiniz eğer bir 50cc üzerinize kayıtlıysa.
Evet otoyolda kullanmak tehlikeli ancak 250CC Scooter ile aynı kalıba sahip 50CC motor'a sahipim. 96KG ağırlığa sahip savrulması kolay olacaktır. Karadeniz sahil yolunda otoban'a çıkmak şart olmakta çünkü ulaşımın ana damarı olarak geçiyor. En iyi sonuç bir polis memuruna danışmak olacak gibi geliyor. Konu hakkında fikir sunanlar için teşekkür ederim.
dazzly adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar, her yerde araştırdım ancak hiç bir cevap bulamadım bu konu hakkında.. belki iyi araştırma yapamamışta olabilirim. 50CC motosiklet ile A şehrinden B şehrine gitmek istiyorum, haliyle otobana çıkmam lazım.. elimde ki 50cc motosiklet 80km/h yapabiliyor. 50CC kanuna göre otobana çıkması yasak, ancak bu sebepten dolayı ceza yiyen hiç kimse görmedim, duymadım.
Eğer 50CC ile otobana çıkarsam ne olur ? Polis yakaladığında ne yapabilir ki ?
Bilader ilk mesajında nerde karadeniz yolu diyor? konu başlığındaki mesajın OTOBANA 500 cc girebilir mi? karadeniz sahil yolu değil. önce ne yazdığına bi bak sonra millete laf sok.
Bir başkadır Balkanlar'da Türk olmak!
-
07 Aralık 2020, 10:28
#32
ceza yemeden önce araçlar tarafından ezilmeniz daha yüksek ihtimal.
-
07 Aralık 2020, 11:01
#33
Esas soru şu
Madem otobana cıkma niyetin var neden 50cc motor aldın?
-
07 Aralık 2020, 12:06
#34
dazzly adlı üyeden alıntı
Merhaba dostlar, her yerde araştırdım ancak hiç bir cevap bulamadım bu konu hakkında.. belki iyi araştırma yapamamışta olabilirim. 50CC motosiklet ile A şehrinden B şehrine gitmek istiyorum, haliyle otobana çıkmam lazım.. elimde ki 50cc motosiklet 80km/h yapabiliyor. 50CC kanuna göre otobana çıkması yasak, ancak bu sebepten dolayı ceza yiyen hiç kimse görmedim, duymadım.
Eğer 50CC ile otobana çıkarsam ne olur ? Polis yakaladığında ne yapabilir ki ?
Polis kim ki?! İşine baksın siz girin otobana...
-
08 Aralık 2020, 19:08
#35
Tundzhay adlı üyeden alıntı
Bilader ilk mesajında nerde karadeniz yolu diyor? konu başlığındaki mesajın OTOBANA 500 cc girebilir mi? karadeniz sahil yolu değil. önce ne yazdığına bi bak sonra millete laf sok.
Gözüne mi sokayım illa ?
dazzly adlı üyeden alıntı
Gitmem gereken yere otoban dışında gidilmiyor.. ee haliyle kullanmam gerekiyor karadenizde yaşıyorum ve pandemi sürecinde hiç toplu taşıma kullanma niyetim yok. İstanbul'da olduğum süreçlerde en azından gidilecek yollara yan yol ve ya kıyıdan köşeden elbet rahatlıkla gidiliyordu ancak iş küçük şehir olunca yol seçenekleri bile kısıtlı. Çok mantıksız bir yasa.. ben bu yasanın çıkış sebebini devlet bu konuda sorumluluk almak istemediği için küçük ve yavaş araçların otobana çıkması yasak ibaresi getirmiş ama sadece ibare olarak durmakta düşüncesindeyim. Bu zamana kadar hiç 50cc ve ya mobilet aracın ceza yediğini hiç görmedim.
gargi amca adlı üyeden alıntı
yanlış anlamadıysam arkadaşımız Karadeniz sahil yolundan bahsediyor. Eğer öyle ise Karadeniz sahil yolu otoban değil arkadaşlar. Bölünmüş karayolu. Her ne kadar halk arasında karadeniz otobanı denilse de, statü olarak bir otoban değil. Bu yüzden seyahat edebilirsin.
dazzly adlı üyeden alıntı
Sorun aslında KARADENİZ otobanında araç sürmekten ibaret. Türkiye'de hız sınırlaması olmayan bir YOL bulunmamakta ve şuan elimde bulunan 50cc motosiklet 70km/h yapabiliyor.
Eline klavye alan konuşuyor..
arndiol adlı üyeden alıntı
Esas soru şu
Madem otobana cıkma niyetin var neden 50cc motor aldın?
dazzly adlı üyeden alıntı
Ek olarak anlatmam gerektiğini düşündüğüm bir konu var ki.. hortlamış her şey. İstanbul'da yaşarken pandemi sürecinin çıkması ve virüsün artmasından dolayı Giresun şehrine geldim. İstanbul'da DUCATİ DİAVEL X DİAVEL S 1262CC şeytana sahibim. Köprüden geçerken bir çok 50CC motosiklet gördüm ve HGS sistemine sahiplerdi. Plakası olan her araç HGS alabilmektedir.
Küçük şehir için yüksek para ödemeye gerek duymadım. İşimi göreni almak istedim.
-
08 Aralık 2020, 20:19
#36
50 cc ile otobana çıkmanın sonucunu söylüyorum;
maddi cezalar bir yana onlar bir şekil ödenir.
50 cc maksimum 85 km/h desek sen 85'e dayamış gidiyorsun varsayalım (sanmıyorum da neyse) yanından 115-120 ile bir tır geçtiği anda onun rüzgarıyla seni savurup asfalta yapışman saniyelik olay.
O yüzden canını seviyorsan bence 50 cc ile gitme.
-
08 Aralık 2020, 20:41
#37
otobanda sağa sapaklar oluyor ve sandığın gibi o sapaklara öyle 50 ile falan girmiyorlar, adamlar 100 km hızla sapağa giriyor ve sende 50cc motordasın ama düz gitmen gerekiyor... sapağa giren kişiler tarafından biçilme ihtimalin yüksek, yol boş olana kadar beklemeyi tercih edebilirsin ama bu çok uzun sürer, her sapakta bunu yaşayacağını hayal ettiğini düşün..
bendeki 150cc bile otoban için yetersiz geliyor iken 50cc ile otobana girmeyi düşünmek çok garip geldi..
ve yanlış anlaşılan ne biliyor musun? 150cc nin hızı yetersiz gelmiyor, ivmelenmesi yetersiz geliyor. sağdan rahat rahat gidemiyorum, habira taciz habire taciz, şöyle hızımı 90 sabitleyip müzik eşliğinde yol almak istiyorum ama olmuyor.. trafik bazen çok yoruyor, hep tetikte olmak bazen insanı bunaltıyor, bir kaç kere trafikteyken bunalıp sağa çekip bir kaç dakika kendime gelene kadar dinlenmişliğim var..
bazen şöyle üç dört tonluk etrafı koruma demirleriyle donatılmış tank paleti gibi geniş lastikleri olan bir jipe bindiğimi hayal ediyorum. o zaman "hadi gelin çarpın" derdim diyorum içimden..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 9 kullanıcı var. (0 üye ve 9 misafir)