Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

0 Derece - 1 Derece sıcaklıkda Motosiklet ile Uzun Yol Tavsiyeleri

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Merhaba yolculuğunuz nasıl geçti merak ettim takası gerçekleştirebildinizmi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı fireblade e adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba yolculuğunuz nasıl geçti merak ettim takası gerçekleştirebildinizmi.
    Arkadaş donmuş olabilir. Ciddi anlamda donmuş.
    nogayali bunu beğendi.

  3. #43

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Kuryeyim o yolu 100 CC motorla her gün yapıyorum çok da kasmayın sıcak tutacak ne varsa giyin ve en önemlisi içinize rüzgar gelmemesi için yağmurluk giyin rüzgar almazsanız üşümezsiniz
    ..YaNKee.. bunu beğendi.

  4. #44
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    1 Aralık 2020 sabah 6:30 da İstanbul'dan Yozgata 3 motor yola çıktık. Düzce ye kadar yağmur vardı. Sonrasında ise sadece soğuk. Bolu da -5 derece yı gördüm.

    Bende elcik ısıtma ve örtü vardı. Yazlık eldiven ile rahatlıkla gittim. Diğer motorlarda elcik ısıtma vardı onlarda kışlık eldivenle geldiler..

    İlla ki serinlik oluyor. Ama yorumlarda okuduğum kadar değil. Tabii ki uygun ekipman ile..

    ***Bot yağmurluğu ayak üşümesine ilaç..
    *** Neopren çorap yine aynı..
    *** Termal içlik şart...
    *** Boyun en nazik yer oraya dikkat

  5. #45

    Üyelik
    26 Eylül 2016
    Motosikleti
    Bajaj Pulsar 200 NS 2017
    Sağlığınız yerinde mi uzun süre yazmadınız?

  6. #46
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Umarım bu arkadaş yola hiç çıkmamıştır. Ben 29 Kasım da yaptığım uzun yol sürüşü sonunda rahatsızlanmadığımı yazmıştım. Ama kuru bir öksürük başladı.
    Kışın motosiklet kullanmayı sağlık açısından doğru bulmuyorum.

  7. #47
    KinqEmpires4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Şubat 2015
    Şehir
    Denizli
    Motosikleti
    Mondial 100 UAG (209 cc ), Honda CBR 250r HRC 2014
    Bahsettiğim planda ufak tefek değişiklikler oldu. Forumda bu konuda yardımcı olan tecrübeli arkadaşlara teşekkür ederek başlayayım. Saat sabahın 5:00 ’inde yola çıkmayı düşünüyordum hiçbir şekilde o saatte çıkma soğuktan müthiş etkilenirsin dediler. Onlara istinaden sabahın 09:00 ‘ında çıkmayı planlıyorduk.

    Ufak tefek gecikmelerle 09:30 da yola koyulduk. Öğlen vakitlerine yaklaşmasına rağmen altıma , üstüme giydiğim 3 er kat içlik soğuğa tam fayda etmiyordu. Gidecek daha 150 km civarında yolum vardı ve daha 15.kmsinde ellerim hafiften donmaya başlamıştı. Benzinliğe çektim çıkarken giymekte zorlandığım için takmadığım bez eldivenimide ellerime geçirdim ve müthiş etkisinin olduğunu farkettim. Ayrıca bez eldivenin üzerine de İnşaat Eldiveni geçirdim. (İnşaat eldiveninin dışı lateks olduğu için hiçbir şekilde rüzgar geçirmiyor. Bir motorcu eldiveni değil ama zor şartlarda hayat kurtarıyor.) Yolu almaya başladık. 30 küsür km yol aldım fakat şöyle bir durum oldu. Hava durumunu iyice incelememe rağmen Meteoroloji tahminlerini tutturamamışlardı. Bir iyi bir de kötü duruma düştük. Hava tahminleri yolun bir kısmını yağmurlu , bir kısmını da güneşli gösteriyordu. Hamdolsun herhangi bir Yağmurla karşılaşmadım ama 150 km boyunca gram güneş dahi yoktu. 70-80 km hızla gitmeyi planlıyordum ama o hızlar gerçekten yolu bitirecek gibi gözükmüyordu. Mümkün olduğunca 110-120 km hızla yol alıyordum. Benzinliğe gir çık arada oyalan derken 1 saat geçmişti ama içimdeki içliklere rağmen artık soğuğu ellerimde değil kanıma , kemiğime kadar işlemiş bacaklarımda hissetmeye başlıyordum ama bir yandan yol almak istiyordum. Bir yandan yolun yarısında dinlenip geri kalanını dinlenmeden gitmek yerine daha fazla yol alıp geri kalan süreyi az tutup rahatça varmak istiyordum.

    Güneşin çıkmaması sebebiyle soğuğu hissetmemek için yolda denk gelen arkası geniş bir tırın arkasından yol aldım. Tır sayesinde uzun yol alınır diye bakıyordum. Yaklaşık 10-15 dakika 70-80 km hızla tırın arkasından yol aldım. (Tavsiye etmiyorum) Avantajları ise buz gibi rüzgarın karşısında tırın arkasında sıfır rüzgar hissediyordum. Hem 70-80 km hızla durmadan yola devam ediyordum hemde soğuk rüzgar olmaması sebebiyle içim ısınmaya başlıyordu. Resmen konforlu yolculuk geçirdim 10-15 dakika. Baktım kenardaki Benzinlik çekici geldi kahve çayı görünce dinlenmeden olmayacak dedim. Kenarda benzinliğe çektik arkadaşla çay, kahveleri aldık ama bacaklarımız öyle bir donmuş ki bol bol hareket ediyorum , marketin içinde sıcakta ısınıyorum ama yine de soğuğun etkisini bacağımda hissediyordum. Çayı kahveyi içmemize rağmen neredeyse 30 dakika ısındıktan sonra rahatlayıp ekipmanlarımızı giyip anca yola çıkabildik. Yolculuk birkaç saatten fazla sürecekse dinlenmeden imkanı yok gidilmeyeceğini söyleyeyim. Kışın motor ile uzun yol yapacakların taş çatlasın en fazla 1 saatte bir dinlenip çay/kahve içip ısı kaynağıyla rahatlamalarını tavsiye ederim. 40 km lik bir yolum kalması sebebiyle. Geri kalan yolu tek hamlede gitmeyi planlayarak yola çıktım yine de 20-30.kmlerde donmaya başlamıştım. Artık durup oyalanmak istemediğim için yolu sonuna kadar bitirip vardığımız yerde arkadaşın Dükkanında ısınmak için yola koyulduk. Sağsalim arkadaşın yerine vardık. Neredeyse bu 150 km yolu 3 saatte anca bitirdik. Daha uzun bir yol olsa işkenceye dönüşebileceğini söyleyeyim.

    Kışın keyfiyeten motosiklet sürülebileceğini düşünüyorum hala. Ekipmanların bu soğuk kış zamanlarında müthiş önemli olduğunun altını çizeyim. Özellikle forumdaki tecrübeli arkadaşlardan aldığım uzun yol tavsiyeleri o gün çok işime yaradı. Bacağıma ve donabilecek önemli bölgelerime çöp poşeti geçirmek , karın içime gazete geçirmek bu uzun yol için en etkili yöntemlerdendi.

    Merak edenler için teşekkürler. Motosiklet yerine araba aldığım için uzun süre bu foruma giremedim. Mesele biraz Yaz’ı beklemek. Yaz mevsimi için motor bir velinimet. Ama motoru bıraktığım anlamına gelmiyor hamdolsun motorcuyuz keyfi başka 😄 CG 210 ‘umla piyasalardayız.


    Yol Üzerinde dinlendiğimiz benzinlikte
    Çentik-Burdur
    Guven bunu beğendi.

  8. #48
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    Gençlik böyle bir şey. Büyüklerin tavsiyeleri "yapma etme" demeleri pek fayda etmiyor.
    Bundan 30 yıl önce -10 derecede kafama kaşkol sararak mobiletle işe gidebiliyordum.
    Kaza bela olmamış. Ama yine de geçmiş olsun.

  9. #49
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    geçmiş olsun diyelim. ben de 5-6 yıl önce ilk motorum 125'likle şubat ayında ankara'dan izmir'e giderken yağmura, izmir'den ankara'ya dönerken de afyon civarı baya kötü kar yağışına yakalanmıştım. şimdi düşününce iyi delilik yapmışım diyorum. daha sonra da ankara istanbul ve izmir üçgeninde yoğun yağmur yağışı altında yaptığım bir uzunyol maceram da oldu aynı motor 125'likle.
    hala düşünür dururum dandik bir motorla ve üzerine takılı yaz lastiğiyle kışın yüzlerce kilometrelik şehirler arası yola çıkmaya nasıl cesaret ettim diye. iyi valla ölmemişim.

    bir daha yapar mısın diye sorsalar yine yaparım ama 125'likle değil derim

    edit: motor salcano wolf 125'di bu arada. yan sanayi ybr bloğu vardır wolflerde.
    ulen japonun çakması bile güvenilir be

  10. #50
    hokahey - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2016
    Şehir
    papua yeni gine
    Off o soğuğu içimde hissettim. Ben de çok soğukta hiç durmadan bir saat yol gitmiştim. Motordan indiğimde heykel gibi kaskatı olmuş ve zangır zangır titriyor haldeydim. Çok fena bir his. Tavsiye etmem.

  11. #51
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    yaz kış motor kullanırım 3 katlı mont adam gibi pantolan bot eldiven olmadan motosiklete binmem
    hadi mont pantolon kötü yağmurluk giyilebilir çok faydası oluyor

  12. #52
    sercan2667 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mart 2010
    Şehir
    MERSİN
    Motosikleti
    '''14 Crypton&''05 TDM 900''22 GSX-S 1000


    Bu fotoğraf Antalyadan Konyaya giderken Alacabel geçidinde çekildi. Hava çok soğuktu.
    Decatlon Alt üst içlik üstüne 4 mevsim Alpinestars mont üstüne yağmurluk.
    Altta öyleydi.Bu sefer hararet yaptım.Terledim.

  13. #53
    AzÇok - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul-İzmir
    @sercan2667
    Soğuk havada tam giyilmiş ekipmanın içinde terlemek de tehlikeli. Çünkü, o yağmurlukları çıkarmaya kalkarsan soğuk+ter ciddi sıkıntı.


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler