Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Bakım Seti

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Merhabalar;

    Motorumda bugün itibari ile 15 bin bakımını yaptırdım.
    Artık bundan sonra servise gitmeyi düşünmüyorum. Malum UMA servisleri hepinizin bildiği gibi rezalet.

    Motorum CF MOTO 150 NK.

    Bakımımı bundan sonra kendim yapacağım.
    Bakımı yapmak için ne önerirsiniz.
    N11'den 2 adet yağ filtresi satın aldım.
    Motul'un zincir yağlama ve bakım seti aldım.
    2 adet her ihtimale karşı hava filtesi aldım.
    Motul 7100 20/50 4T yağ aldım 4 litre kadar. Antalyada yaşadığım için kıtapçığında önerilen yağ buymuş.

    Başka almam gereken bir şey var mı ?
    Zinciri ve sıklıkla temizleyip yağlamam gerekiyor?
    Motor yağını her 1000 km'de bir değiştireceğim.
    Başka ne yapmam gerekiyor ?
    Ömür karaca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Vidalarını ara ara sık. Periyodik bakım tablosunda ne yapılacağı yazar. Zinciri 300kmde bir yağla. 1000 kmde bir komple temizleyip yağla. Fren hidroliklerini ve radyatör suyunu yılda bir değiştir. Galiba sıvı soğutmalıydı, yanlış hatırlamıyorsam kusura bakma
    BlueSpark bunu beğendi.

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Kaliteli alet edevat derim.
    BlueSpark bunu beğendi.

  4. #4

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Vidalarını ara ara sık. Periyodik bakım tablosunda ne yapılacağı yazar. Zinciri 300kmde bir yağla. 1000 kmde bir komple temizleyip yağla. Fren hidroliklerini ve radyatör suyunu yılda bir değiştir. Galiba sıvı soğutmalıydı, yanlış hatırlamıyorsam kusura bakma
    Merhaba;
    Evet motor sıvı soğutmalı. Daha 1 hafta önce fan müşürü ile alakalı bi sorun yaşadığım için tamamen tüm radyatörü temizleyip 50/50 saf su ve antifriz doldurdum. Fren hidroliğini unutmuşum servistede hiç bakılmamıştı teşekkür ederim

  5. #5

    Üyelik
    01 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Joymax 250i
    Sürekli tapagaz gitmiyorsan 1.000 km ' de bir değişen yağ israf bana göre , 2.500 km' de bir değiştirebilirsin. yağ bakımı vs gibi değişimler için iyi bir lokma takımı önerebilirim. Zincir bakımını daha rahat yapmak için bir arka sehpa edinebilirsin.

  6. #6
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bence de yağ filtresi olan bir motor için 1000km çok yakın.

  7. #7

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı volkan190 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sürekli tapagaz gitmiyorsan 1.000 km ' de bir değişen yağ israf bana göre , 2.500 km' de bir değiştirebilirsin. yağ bakımı vs gibi değişimler için iyi bir lokma takımı önerebilirim. Zincir bakımını daha rahat yapmak için bir arka sehpa edinebilirsin.
    Evet arka sephayı almayı düşünüyordum fakat sormak istediğim bir şey var. Her arka sehpa uygunmudur yoksa her motor için ayrımıdır. yani belli bi ölçüleri falan varmı ?

    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence de yağ filtresi olan bir motor için 1000km çok yakın.
    Devri 5-6 bin'in üstüne kolay kolay cıkarmıyorum. Günlük en fazla 40-50 km kullanıyorum. O zaman 2000 km'de bir yapayım yağ değişimini.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Devri 5-6 bin'in üstüne kolay kolay cıkarmıyorum. Günlük en fazla 40-50 km kullanıyorum. O zaman 2000 km'de bir yapayım yağ değişimini.
    150cc motor için, 3000km de bir yağ değişimi idealdir; ne erkendir ne geç.

  9. #9

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı vandamme adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    150cc motor için, 3000km de bir yağ değişimi idealdir; ne erkendir ne geç.
    Kitapçığında 1000 km'de bir yazınca bende o yüzden öyle yapacaktım.

  10. #10
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçığında 1000 km'de bir yazınca bende o yüzden öyle yapacaktım.
    Yabancı kullanım kılavuzunda 1500km de bir diyor.

    Türkçe kullanım kılavuzunda 1000km de bir diyor.

    Ben olsam, 1000kmlik bir kullanımda yağ eksiltmiyorsa değişim yapmam.

    Ama sonuçta motor sizin, karar sizin, içim rahat olsun derseniz değişirsiniz.

  11. #11

    Üyelik
    26 Ocak 2015
    20w-50 biraz fazla kalın değil mi? İstanbul’da R25 e 15w-50 koyunca bile bayağı fark etmişti. Eğer o yağı kışın kullanacaksanız, motoru iyice ısıtmadan yola çıkmayın bence.

  12. #12
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kitapçığında 1000 km'de bir yazınca bende o yüzden öyle yapacaktım.
    Valla benim motora da 1000km de bir diyorlar. Hadi benimkini anladım yağ filtresi yok, yağ filtreli bir motora daha fazla olması gerek. 2000de değiştirin yeterlidir bence.
    BlueSpark bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    26 Haziran 2007
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar D400
    Dediğiniz gibi 1000km'de bir ya da 2000km'de bir yağ değiştirecekseniz tam sentetik Motul7100 almanıza ve fazla para vermenize de gerek yok, yazıktır, yarısentetik olan Motul5100 alın kullanın.

    Hatta 1000-1500 km'de değişimde kararlı iseniz yurtdışı kitapçığa göre kullanılması gereken yağ api SG ya da daha yükseği imiş (yağ türü belirtilmemiş). Mineral olan Motul3000 4T bile api SL (Ayrıca jaso MA2)yani o da istenilenleri fazlasıyla karşılıyor, 1000km'lik değişim periyotları için onu da kullanabilirisiniz.
    Ha, "motor sentetik-yarısentetik yağda bile sorun çıkartabilen/çıkartabilecek bir motor, bu motora mineral yağ koymam" gibi bir durum ya da "para var huzur var" gibi durumlarda iş değişir tabii. Keyif para motor sizin.
    BlueSpark bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Motorun daha yeni 20w50 yağ kullanma 10w40 ile devam edip, 30 40bin km den sonra kalın yağ kullan.
    20w50 uzun süre kullandıktan sonra silindir piston kalın yağa alışır. Daha sonra 10w40 kullandığında yağ eksiltmeye başlar. Geri dönüş olmaz.
    Ayrıca motul 7100 kullanacaksan ki gerek yok. 5000 km rahat gider. Normalde daha fazla gideri var.
    1000 km de sakın yağ değişme servis ve motor ustalarının yalanları bunlar extradan para kazanmak için.
    En uygun fiyatlı yağı bile koysan motul 3000 mineral gibi 2000 2500 km kullanabililirsin. Rahat bir şekilde. Sadece 1000km de bir seviyesini takip edeceksin. Eksiltme yapiyorsa ilave yaparsın.
    Benim tavsiyem yarı sentetik bir yağ kullan motul 5100,casrol power release, liqui molly street vb.
    3000 3500 kmde yağını değiş. Ben 4000 km de değişiyorum. Yağ filtresini her degisimde degil 2 yağ değişiminde değiş. 6000 7000 kmde bir.
    Hava filtresini sünger ise yıkayıp biraz yaglayarak tekrar kullanabilirsin. Kağıt ise 10000 ila 15000 km arasinda değiş.
    Bujiyi 10000 ila 20000 arası değişim sağlıklı olur.

  15. #15

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Ali005 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    20w-50 biraz fazla kalın değil mi? İstanbul’da R25 e 15w-50 koyunca bile bayağı fark etmişti. Eğer o yağı kışın kullanacaksanız, motoru iyice ısıtmadan yola çıkmayın bence.
    Antalya'da yaşıyorum. Kışın bile sadece bi ceketle dışarı cıkılacak havamız var o yüzden kışın pek bir sorun olacağını zannetmiyorum. Motoru genellikle işe gidip gelmede kullanıyorum. günlük max 40-50 km. haftada bi kere kız arkadaşımla izinli günlerde gezmeye cıkarız, oda toplam 200-250 km falan oluyor.
    Soğuklar ve yağmurlar başlayınca zaten işe gidip gelmede servis kullananacağım. motorun yağını tamamen boşaltıp, Aküsünüde söküp 1-2 ay boyunca kullanmam. Yani antalya gibi bir yer için 20w50 uygun değil mi ? Eğer değil ise hangisini almamı önerirsiniz. Hazır 20w50 almak isteyen arkadaşıma verebilirim yerinede başka bir yağ alırım.

  16. #16

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Antalya'da yaşıyorum. Kışın bile sadece bi ceketle dışarı cıkılacak havamız var o yüzden kışın pek bir sorun olacağını zannetmiyorum. Motoru genellikle işe gidip gelmede kullanıyorum. günlük max 40-50 km. haftada bi kere kız arkadaşımla izinli günlerde gezmeye cıkarız, oda toplam 200-250 km falan oluyor.
    Soğuklar ve yağmurlar başlayınca zaten işe gidip gelmede servis kullananacağım. motorun yağını tamamen boşaltıp, Aküsünüde söküp 1-2 ay boyunca kullanmam. Yani antalya gibi bir yer için 20w50 uygun değil mi ? Eğer değil ise hangisini almamı önerirsiniz. Hazır 20w50 almak isteyen arkadaşıma verebilirim yerinede başka bir yağ alırım.
    10w40 la devam et. Motorun zaten su soğutmalı.
    Düşün ki ben hava soğutmalı 180 cc bir motosiklet ile yazın kocaeliden sahil seridinden 5 gün boyunca antalya ya kadar indim. 1 gunde sabahtan akşama 750 km yol yaptığım oldu eve dönüşte. Günde ortalama 300 400 km yol aldım. Yarı sentetik 10w40 yağ kullanarak.
    Benim motosikletim şuan 30000 km ye yaklaştı. Şuan için aşırı bir yağ eksiltme yok. Zaten 50 ila 60000 km lerde 15w 50 ye geçerim. 100000 km lerde zaten silindir piston yenilemem gerekir.
    BlueSpark bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Tataroglu41 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    10w40 la devam et. Motorun zaten su soğutmalı.
    Düşün ki ben hava soğutmalı 180 cc bir motosiklet ile yazın kocaeliden sahil seridinden 5 gün boyunca antalya ya kadar indim. 1 gunde sabahtan akşama 750 km yol yaptığım oldu eve dönüşte. Günde ortalama 300 400 km yol aldım. Yarı sentetik 10w40 yağ kullanarak.
    Benim motosikletim şuan 30000 km ye yaklaştı. Şuan için aşırı bir yağ eksiltme yok. Zaten 50 ila 60000 km lerde 15w 50 ye geçerim. 100000 km lerde zaten silindir piston yenilemem gerekir.
    Çok teşekkür ederim cevabınız için o zaman ben elimdeki 20w50'yi arkadaşa satıyorum

  18. #18

    Üyelik
    19 Şubat 2020
    Aşırı yağ eksilten motorlar kalın yağ kullanır.piston segman değiştirmeyi gerektiren gune kadar sırasıyla daha kalın yağ kullanırlar değişim vaktini uzatmak için.
    Sen 10w40 kullan ne ince ne kalın sayılır idealidir.
    Motul 7100 u de ucuza verme. Pahalı yağdır.
    Mesela senin motorun silindir piston değişimi ne kadar tutar. Seninki benimki gibi düşük cc motosikletlere bu islerden anlamayanlar 7100 kullanıyorlar verdikleri 2 katı yağ parasıyla üstüne birde çok erken degisiyorlar.
    Aslında bedavadan fazla verdikleri para ile 2 sezonda bir silindir piston değiştirilir. 😂😂😂

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

    Lubex motor yağları var bir araştır. Belgin motor yağları üretiyor. Eski köklü bir firmadır. Her türlü onayları ve kalite standartları var. TSK ya yağ tedarik ediyorlar. Full sentetik motosiklet yağları N11 de 30 tl ye satılıyor. Bajaj ın kendi yağları var dts oil onlarda uygun fiyatlı. Castrol power realese yarı sentetiktir. Power racing yazanda full sentetiktir. Bunlar diğerlerinden daha uygun. Castrol METRO larda bulunuyor fiyatıda çok ucuz oluyor.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)