Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Motosiklet bakımı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    28 Mart 2019
    Merhaba arkadaşlar
    İlk motorumu bir iki ayda bir ustaya götürüp genel bakımını yapması için teslim ediyordum. Hiç neler yaptığını sormak aklıma gelmedi.
    Bu sefer ise birçok şeyi kendim yapmak istiyorum. Fakat nereden başlayacağıma pek emin olamadım.

    Motosikletinize düzenli olarak yaptığınız bakımlar nelerdir? Ne sıklıkla yaparsınız?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Thracian - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Haziran 2012
    Şehir
    Lüleburgaz-Bursa
    1-Zincir temizlik ve yağlaması.
    2-Zincir gerginlik kontrolü,gevşemişse gerdirme.
    3-Yağ ve yağ filtresi değişimi.
    4-Hava filtresi değişim.
    5-Buji değişimi.
    6-Karbüratörlü ise hava-benzin ayarı.
    7-Debriyaj teli gerginlik ayarı.

    Genelde bu bakımları kendim yapıyordum.Elin anahtar tutuyorsa çok zor değiller.
    oluroyle bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    05 Ekim 2020
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    BMW R 1100 RT
    Günaydınlar hayırlı günler bende 1 hafta önce motosikletimi bakıma aldım. İnternet elinin altındaysa ve elin anahtar tutuyorsa dedikleri gibi çok zor değil. Kayışını, bujilerini, yağını, gaz debriyaj ve jigle telini çalışmayan düğme aksamını, teybini, hava yağ ve benzin filtresini ön arka fren balatalarını, ön arka fren hidroliklerini, Benzin hortumlarını vb. hortumları eskimeye yüz tutmuş olanları, lastiklerini(Angel GT den başka bulamadım alırken) yeniledim. Şaftı ve diferansiyeli söküp güzelce kontrollerini yapıp yağlarını yenileyip taktım. Hava akış metre TPS ayarını yaptım. Güzel bir senkron ayarıyla bitirdim bakımı. Motorum BMW R 1100 RT.

  4. #4
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Motorunuz nedir? Bazı motorların bakımları incelik isteyebiliyor. Mesela benim duyduğum bazı KTMlerde 2 tane yağ tapası olduğu. Ama cg tipi bir motorsa çok rahatlıkla yaparsınız. Burda model önemli.

  5. #5

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Motosikletin kullanım kitapçığında hangi km'de nelerin yapılması gerektiği yazar. Kitapçığı inceleyip, kitapçıktaki periyota uymalısın. Tereddüt ettiğin bir durum varsa, mesela daha önce hava filtresinin değiştirilip değiştirilmediğinden emin değilsen, ilk bakımda tüm sarf malzemelerini değiştir ve sonrasında kitapçıktaki periyota uyarak devam et.

    Bakımları yapabilmen için 4-5-6 numara alyan, yıldız tornavida, 8-10-12-14 lokma, lokmalara uygun cırcır kol ya da T kol ve motosikletinin yağ filtresinin tipine göre filtre anahtarı gerekli olacaktır. Bu saydıklarım her bakımda her iş için gerekli olmayabilir. Bu yüzden takım olarak satın alman gereksiz masraf yapmana sebep olur. 30 parçalık takımın muhtemelen sadece 5 tanesine ihtiyacın olacak. Sökülecek yerleri tespit edip numaralarını ölçerek satın alabilirsin.

    Bir de motor çok sıcakken ya da soğukken bakım yapma. Sıcak motorun soğuması için biraz (20 dk civarı) bekledikten sonra bakım yapabilirsin. Motor sıcakken civata başları daha kolay bozulur. Soğuk motorda yağ daha zor akar. İdeali motorun soğumaya başladığı zamandır.

  6. #6

    Üyelik
    28 Mart 2019
    Alıntı Thracian adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    1-Zincir temizlik ve yağlaması.
    2-Zincir gerginlik kontrolü,gevşemişse gerdirme.
    3-Yağ ve yağ filtresi değişimi.
    4-Hava filtresi değişim.
    5-Buji değişimi.
    6-Karbüratörlü ise hava-benzin ayarı.
    7-Debriyaj teli gerginlik ayarı.

    Genelde bu bakımları kendim yapıyordum.Elin anahtar tutuyorsa çok zor değiller.
    Teşekkürler. Ufak ufak denemeye başlıyorum ben de.

    Alıntı KubilayKonul adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Günaydınlar hayırlı günler bende 1 hafta önce motosikletimi bakıma aldım. İnternet elinin altındaysa ve elin anahtar tutuyorsa dedikleri gibi çok zor değil. Kayışını, bujilerini, yağını, gaz debriyaj ve jigle telini çalışmayan düğme aksamını, teybini, hava yağ ve benzin filtresini ön arka fren balatalarını, ön arka fren hidroliklerini, Benzin hortumlarını vb. hortumları eskimeye yüz tutmuş olanları, lastiklerini(Angel GT den başka bulamadım alırken) yeniledim. Şaftı ve diferansiyeli söküp güzelce kontrollerini yapıp yağlarını yenileyip taktım. Hava akış metre TPS ayarını yaptım. Güzel bir senkron ayarıyla bitirdim bakımı. Motorum BMW R 1100 RT.
    Sanırım bu kadarını kendim yapabilecek hale gelmem epey zaman alır ama bir yerden başlamak lazım.
    Sağolun yanıtınız için.

    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuz nedir? Bazı motorların bakımları incelik isteyebiliyor. Mesela benim duyduğum bazı KTMlerde 2 tane yağ tapası olduğu. Ama cg tipi bir motorsa çok rahatlıkla yaparsınız. Burda model önemli.
    Kuba black cat motorum.
    İnternetten, benden öncekiler nasil yapmış diye detaylıca incelemeden bir şey yapmıyorum zaten.
    Neler yapmam gerektiğini bile bilmiyorum, onu öğrenmek istedim. Teşekkürler.

  7. #7
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Benim motorum gibi sizinki de karadüzen bir motor. Bakımlarını yapmanız çok kolay olacaktır. Benim tavsiyem acele etmeyin, kalitei aletler kullanın ve asla ama asla motor bloğuna bağlı vidaları(yağ tapası) çok sıkmayın. Alüminyum olduğu için kolay yalama olur.

  8. #8

    Üyelik
    01 Temmuz 2006
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Belirtmek İstemiyor
    Kilometresine göre:

    - yağ değişimi,
    - yağ filtresi değişimi,
    - hava filtresi değişimi,
    - yakıt filtresi değişimi,
    - buji değişimi,
    - antifriz değişimi,
    - supap ayarı.

    arada bir:

    - zincir temizliği yağlama,
    - furş rulmanını yağlama,
    - telleri yağlama,
    - kelebek ve enjeksiyon sistemi temizliği,
    - manet yağlama,
    - genel vida kontrolü,
    - jant rulman kontrolü.

    bakımı da madiden yapmam. kıl adamım. 2 bakımda 1 yağ tapası oringini, yağ filtresi kapağı oringini bile değiştiririm.

  9. #9

    Üyelik
    28 Mart 2019
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletin kullanım kitapçığında hangi km'de nelerin yapılması gerektiği yazar. Kitapçığı inceleyip, kitapçıktaki periyota uymalısın. Tereddüt ettiğin bir durum varsa, mesela daha önce hava filtresinin değiştirilip değiştirilmediğinden emin değilsen, ilk bakımda tüm sarf malzemelerini değiştir ve sonrasında kitapçıktaki periyota uyarak devam et.
    Kitapçık aşırı mantıklıymış. İndirdim hemen, güzel güzel açıklamış detayları. Teşekkürler.


    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim motorum gibi sizinki de karadüzen bir motor. Bakımlarını yapmanız çok kolay olacaktır. Benim tavsiyem acele etmeyin, kalitei aletler kullanın ve asla ama asla motor bloğuna bağlı vidaları(yağ tapası) çok sıkmayın. Alüminyum olduğu için kolay yalama olur.
    Çok teşekkür ederim bu detay için. Öğrene öğrene yapacağım artık.

    Alıntı ulkerhan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kilometresine göre:

    - yağ değişimi,
    - yağ filtresi değişimi,
    - hava filtresi değişimi,
    - yakıt filtresi değişimi,
    - buji değişimi,
    - antifriz değişimi,
    - supap ayarı.

    arada bir:

    - zincir temizliği yağlama,
    - furş rulmanını yağlama,
    - telleri yağlama,
    - kelebek ve enjeksiyon sistemi temizliği,
    - manet yağlama,
    - genel vida kontrolü,
    - jant rulman kontrolü.

    bakımı da madiden yapmam. kıl adamım. 2 bakımda 1 yağ tapası oringini, yağ filtresi kapağı oringini bile değiştiririm.
    Teşekkürler. Oringler middle göre değişiyor mu hocam, ölçüye göre mi alıyorsunuz?
    BloodyBaron bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler