Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

zincir temizliği hakkında

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    zincir temizliği ile ilgili test..(Hala gazyağı diyenler mutlaka olacaktır ...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    lateks üzerinde test yapıp kauçukta kullanmayın demek.yeni trend bu mu?

  3. #3
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bunu daha önce FortNine da yaptı diye hatırlıyorum.
    Cyan, recaip, skucukyazici ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Yuh be intihalin bu kadarı olmaz; ayıptır. Rezalet! (Anlayanlar anladı...)

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:53 ----------

    Alıntı BloodyBaron adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bunu daha önce FortNine da yaptı diye hatırlıyorum.
    https://www.youtube.com/watch?v=UrEpAUi_QKA
    Hah sen yazmışsın bile İntihal derken bunu kastediyordum, evet...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:54 ----------

    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lateks üzerinde test yapıp kauçukta kullanmayın demek.yeni trend bu mu?
    Lateks kauçuk zaten Tabi ki lastiklerimizdeki kauçuk yapısı ile balonlarınki aynı değil, lastiklerimiz vulcanization denen bir sülfürleme işleminden geçiyor + silika içeriği de var...

    Zincirlerdeki o, x ve z ringler ise zaten kauçuk değil. Nitril vb gibi başka başka malzemeler.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Kasım 2019
    Kendisine yakisir bir video olmus,rezil adam
    pea bunu beğendi.

  6. #6

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    @ATP senelerdir temizleme için WD40 kullanırım, sıfır sıkıntı. MC Garage videolarından birinde o ringleri WD40 içinde 3 ay beklettiklerini ve esneklik ve boyutlarında herhangi bir değişiklik olmadığını beyan etmişlerdi. (WD40'ın bazı gazyağı, ekstradan katkılar var...)

  7. #7

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Cyan

    Anlatmaya çalıştığın doğal kauçuk ise lateks ve kauçuğun tek benzer yanı hammadelerinin aynı renkte aynı şekilde çıkarılıyor oluşudur.Ağaç olarak farklı aynı değil.ilaveten sentetik bazlı kauçuk petrol türevlidir.Nitril o-ringlerde en çok kullanılan bileşenlerden sadece biri orada da kauçuk var.

    Üreticiler pas çözücü,balata spreyi,kerosen ve benzinle temizlemeyin diye belirtiyor.

    Zincir mevsuzu filozoflara konu olacak derinlikte,Mükemmel şekilde zincirime bakıyorum bundan dolayı da ömrü 10 kat uzadı diyen var mı?Malesef en iyi(olumlu) olasılıkların hepsi bir arada olmuyor.Neredeyse her kullanımdan sonra temizliyorum hala pis.Farklı (spreyler,gaz yağı)temizleyiciler ,yağlar kullanmama rağmen ben fark yaratacak bir etki göremedim.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Anlatmaya çalıştığım siz lateks deyince benim (dünyanın geri kalanıyla birlikte) doğal kauçuk anladığım...

    Zincirinizi kerosenle temizlemeyin diyen üreticiyi de merak ettim?

  9. #9

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    Cyan

    Zincirinizi kerosenle temizlemeyin diyen üreticiyi de merak ettim?

    Aldığım zincirin kutusunda yazıyordu hatta biraz araştırınca kendi sitelerinde de yazdığını gördüm,Pas sökücüyü de dahilmiş.

    http://global.rk-japan.co.jp/maintenance/

  10. #10
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    @ATP senelerdir temizleme için WD40 kullanırım, sıfır sıkıntı. MC Garage videolarından birinde o ringleri WD40 içinde 3 ay beklettiklerini ve esneklik ve boyutlarında herhangi bir değişiklik olmadığını beyan etmişlerdi. (WD40'ın bazı gazyağı, ekstradan katkılar var...)
    Ben yağ çözücü herhangi bir şey ile zincir temizliği yapılmasına karşıyım. Zinciri yine yağ ( daha ince çıkma yağ da olabilir) ile temizlemek gerekir. Çünkü zincirin orijinal yağını mümkün olan en uzun süre orada tutmak ve o yağa takviye yapmak yeterli.

    Zincirini temizlemeyenlerin çok daha uzun km ler yaptığı kesindir. Bir çok örneği var bunun...

    Ama bu sektörün ciddi bir ekonomisi var. Bunu devam ettirmek için herkesin aklını bulandiriyorlar. Ben bıraktım zincir temizliğini. Kurye arkadaşların 50-70 bin km kullandığı aynı zinciri temizliğe önem verenler 20-25 bin ancak kullanıyor..

    Velhasıl bu iş daha çok su götürür

  11. #11

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı greyhorse adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Cyan

    Zincirinizi kerosenle temizlemeyin diyen üreticiyi de merak ettim?

    Aldığım zincirin kutusunda yazıyordu hatta biraz araştırınca kendi sitelerinde de yazdığını gördüm,Pas sökücüyü de dahilmiş.

    http://global.rk-japan.co.jp/maintenance/
    Teşekkürler, kendi ürünlerini önerdikleri sayfada yazmışlar, çok ikna edici

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------

    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben yağ çözücü herhangi bir şey ile zincir temizliği yapılmasına karşıyım. Zinciri yine yağ ( daha ince çıkma yağ da olabilir) ile temizlemek gerekir. Çünkü zincirin orijinal yağını mümkün olan en uzun süre orada tutmak ve o yağa takviye yapmak yeterli.

    Zincirini temizlemeyenlerin çok daha uzun km ler yaptığı kesindir. Bir çok örneği var bunun...

    Ama bu sektörün ciddi bir ekonomisi var. Bunu devam ettirmek için herkesin aklını bulandiriyorlar. Ben bıraktım zincir temizliğini. Kurye arkadaşların 50-70 bin km kullandığı aynı zinciri temizliğe önem verenler 20-25 bin ancak kullanıyor..

    Velhasıl bu iş daha çok su götürür
    Siz şu 30.000'lik zincirinizi kontrol edecektiniz Dave Moss'un yöntemiyle ne olduydu o? Bir geri dönüş hatırlayamadım...

  12. #12
    Ahmet Turan Peker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    honda nc 750 x dct vstrom dl 650 xmax 250
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler, kendi ürünlerini önerdikleri sayfada yazmışlar, çok ikna edici

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 19:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:16 ----------



    Siz şu 30.000'lik zincirinizi kontrol edecektiniz Dave Moss'un yöntemiyle ne olduydu o? Bir geri dönüş hatırlayamadım...
    O zincir ve dişliler 46500 de değişti maalesef. Ön dişli bozuldu. Zincirin 3 baklasında sorun vardı 2 si zor çalışıyor biri ise tamamen kilitli idi. Set olarak değiştim. Zinciri kurye bir arkadaşa verdim.
    O testi yaptırmam gerekiyor. İleride olur inşallah. Biraz yavaş gidiyor süreç

  13. #13

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    İngilizce bilenler için;

    Şöyle bir forum kaynağı buldum:
    Çeşitli kimyasallar ile o ring testi.
    (Özet: 1 gün WD40 ve gazyağı içinde bekletilen o ringlerde belirgin bir değişim / sıkıntı gözlenmiyor...)
    (Yorum: Biz zincir temizlerken o ringler bu maddeye en fazla 5dk maruz kalıyor, sonra silip yağlama yapıyoruz. Bir günde 288 tane 5 dakika var, her 300km bir temizlik yapsanız bile o ringlerinizin 24 saat gazyağına maruz kalması için 86.400km gerekir!)


    WD40 ile ilgili de şöyle bir video var:

    (Özet: 3 ay WD40 içinde bekletilmiş o ringlerde belirgin bir sıkıntı / değişim gözlenmiyor...)

    Başka bir forum kaynağı:
    RK ile görüşen bir kullanıcının yorumu.
    (Özet: RK tarafından zincir temizliği için gazyağı kullanımının o ringlere "moleküler ölçekte zarar verdiği" ifade edilmiş, o ring malzemesinin nitrile butadiene - bildiğimiz nitril - olduğu da söylenmiş. Nitril gazyağından etkilenen bir malzeme değil, istediğiniz kaynağı inceleyebilirsiniz...)

  14. #14

    Üyelik
    21 Aralık 2008
    cyan

    Bilindik temizlik ürünlerini kullanma dediğine göre tabi kendi ürünlerini önerecektir.Benim bakım setim var kullanmasan da Did,motul würth temizlik elemanlarını da kullanabilirsiniz diyecek hali yok Did'de kendi zincir bakımını satıyor.Yalnız rk veya did'in bakım ürünleri zaten bulunamıyor.çok da şey etmemek lazım
    Oringlere benzer bir denemeyi wd40 veya gaz yağı ile yaptım,oringlere gözle görülür bir hasar vermedi.Benzin nitril oring'in yapısını bozabiliyor.balata spreyi,pas çözücü veya gaz yağının kısa vadede oringlere hasar vereceğine dair bilgi yok.Oringlerin kullanım alanlarının genişliğini,çeşitliliğini(yakıt pompaları vb.) düşünürsek o yüzden balon testinin balon olduğunu söyledim.

  15. #15
    yawuz58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Ağustos 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Hero xpulse
    Alıntı Ahmet Turan Peker adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O zincir ve dişliler 46500 de değişti maalesef. Ön dişli bozuldu. Zincirin 3 baklasında sorun vardı 2 si zor çalışıyor biri ise tamamen kilitli idi. Set olarak değiştim. Zinciri kurye bir arkadaşa verdim.
    O testi yaptırmam gerekiyor. İleride olur inşallah. Biraz yavaş gidiyor süreç
    Benimde iki bakla kilitli bu olay neden oluyor bilginiz varmı

  16. #16
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Zincirim oringsiz kafam rahat.
    bassturbin bunu beğendi.

  17. #17

    Üyelik
    05 Şubat 2011
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    SUZUKI gsx r 1000
    Temizlik için Mazot,Yağlama İçinde Motul c4 ikilisi ni yıllardır kullanırım 30bin km den önce zincir değiştirmedim.Mazotla yıkayıp temizleyin bir bezle iyice kurulayın mümkünse gece bırakın ki uçsun,sabah yağlayıp devam.
    bassturbin bunu beğendi.

  18. #18
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    03 Ekim 2007
    Zincir muhafazası aslında tüm motosikletler için olmalı.

    Ama alıp taktırmak kullanıcı isteği üzerine olmalı.

    Orta sehpa gibi.

    Görüntüsünü sevmeyen olabilir çünkü.

    İki parmak genişliğinde tapası var açıp yağlamasını yapıp kapatıyorum.

    Zincir her daim tertemiz kalıyor.

    tommygun, bassturbin ve KırmızıGrom bunu beğendiler.

  19. #19
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Vay be oringlerin balondan yapıldığını bilmiyorduk öğrenmiş olduk 100 dereceye dayanıklı oringlerin...

    100 derece...

    O ring...

    Balon...

    Çocuk balonu...

    Çeşitli şakalar...
    oldcockroach bunu beğendi.

  20. #20
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Açıkçası çok amatör ve bilimden/ilimden uzak bir video olmuş ..
    bassturbin bunu beğendi.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)