Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Akü ve Extralar Sorunsalı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Arkadaşlar motora takılı olan USB şarj veya Sis farları kapalı olsalar bile akünün ömrünü yer mi ? Akünün ömrü için çıkarmak mı gerek ? Ben hersene akü değiştirmek zorunda kalıyorum da


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Kapalı olsalar aküden yemezler ancak her sene akü yenilemeniz ilginç, hani hep kısa mesafe sürüyorsunuz da akü tam şarj mı etmiyor? ya da çok uzun ara verip ayda bir gibi mi sürüyorsunuz? Motorunuzda gps takip varsa o da aküden yer.

  3. #3
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Öğretmen ve sorunsal?

  4. #4

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kapalı olsalar aküden yemezler ancak her sene akü yenilemeniz ilginç, hani hep kısa mesafe sürüyorsunuz da akü tam şarj mı etmiyor? ya da çok uzun ara verip ayda bir gibi mi sürüyorsunuz? Motorunuzda gps takip varsa o da aküden yer.
    Kısa mesafe kullanıyorum sürekli evet. Eve geldiğim zaman falan hemen kapatmadan evvel 5 10 dk daha çalışır vaziyette durursa şarz eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------

    Alıntı watercolours adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğretmen ve sorunsal?
    evet sorunsall
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  5. #5
    E.Yzr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Şubat 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    R25 Abs, CRF 250L
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa mesafe kullanıyorum sürekli evet. Eve geldiğim zaman falan hemen kapatmadan evvel 5 10 dk daha çalışır vaziyette durursa şarz eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------



    evet sorunsall
    Öğretmen ve ŞARZ. Sen yapma bari ŞARJ ŞARJ

  6. #6

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı E.Yzr adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğretmen ve ŞARZ. Sen yapma bari ŞARJ ŞARJ
    hızlı yazdığım için hata olabilir. sürekli TDK gibi davranmayı bırakın. Burada başka bir sorundan bahsediyorum. Bilginiz varsa yardımcı olabilirsiniz. Eğer bilginiz yoksa insanların eksiklerini arayıp dalga geçmek için kendinizi küçük düşürmeyin
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  7. #7
    yasincig - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Forza 250 Forza 300 Suzuki DL 650 Forza 250
    Akü kaçak akım kontrolü yapın. Belki sürekli açık kalan bi ürün vardır.Akü heryıl bitmez tabi çok dandik akü kullanmadığınız sürece.

    Örnek kendiniz yapın.

    https://www.youtube.com/watch?v=Uk2krGqg9LE
    Ogretmen bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Bir saattir cevap vermek için parmak kaldırıyorum, görmüyorsun örtmenim.
    Ogretmen bunu beğendi.

  9. #9
    Kursad55 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ağustos 2017
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Hero Xpulse 200 4v
    Hocam akünun bittiğini nerden anlıyorsun sen önce bize onu de hele dışarda şarj edip ölçüyor musun belki de senin akü bitmiyor şarjı olmadığı için sen öyle zannediyorum bu bir ihtimal bir de kısa mesafede şarj yetmeyebilir. Sonra olduğu yerde çalıştığı zaman akü şarj etmez. Uzun süre kullanmayınca da haliyle boşalir. Ölçmek lazım arada multimetre ile ne oluyor ne bitiyor diye

  10. #10
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa mesafe kullanıyorum sürekli evet. Eve geldiğim zaman falan hemen kapatmadan evvel 5 10 dk daha çalışır vaziyette durursa şarz eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------



    evet sorunsall
    Üstadım çok emin olmamakla beraber rölantide çalıştırmanın aküye şarj anlamında fayda sağlamadığını duymuştum, 2000-3000 devir sonrası yani hafif gaz verdiğimizde şarj etmeye başlıyor diye biliyorum. Benden daha tecrübeliler daha doğru bilgi verecektir.
    Ogretmen bunu beğendi.

  11. #11

    Üyelik
    31 Ekim 2020
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    CF Moto 150 NK ♥
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kısa mesafe kullanıyorum sürekli evet. Eve geldiğim zaman falan hemen kapatmadan evvel 5 10 dk daha çalışır vaziyette durursa şarz eder mi

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:54 ----------



    evet sorunsall
    Hayır. Rölantide tam tersi aküden elektrikalır ama sarj etmez. Sarj etmesi için devirin yükseltilmesi gerekiyor.
    Ogretmen bunu beğendi.

  12. #12

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Üstadım çok emin olmamakla beraber rölantide çalıştırmanın aküye şarj anlamında fayda sağlamadığını duymuştum, 2000-3000 devir sonrası yani hafif gaz verdiğimizde şarj etmeye başlıyor diye biliyorum. Benden daha tecrübeliler daha doğru bilgi verecektir.
    Benim CB500F'te 1250dd rölantide kutup başlarında 14,35V okuyorum. Gayet uygun bir şarj gerilimi. Bir multimetre ile kontrol etmek lazım...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:23 ----------

    Alıntı BlueSpark adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır. Rölantide tam tersi aküden elektrikalır ama sarj etmez. Sarj etmesi için devirin yükseltilmesi gerekiyor.
    Merhaba, bir üstteki mesajıma bkz. (Ben 14,35V verebilen bir 12V akü bilmiyorum, siz biliyor musunuz?)

  13. #13

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı Kursad55 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam akünun bittiğini nerden anlıyorsun sen önce bize onu de hele dışarda şarj edip ölçüyor musun belki de senin akü bitmiyor şarjı olmadığı için sen öyle zannediyorum bu bir ihtimal bir de kısa mesafede şarj yetmeyebilir. Sonra olduğu yerde çalıştığı zaman akü şarj etmez. Uzun süre kullanmayınca da haliyle boşalir. Ölçmek lazım arada multimetre ile ne oluyor ne bitiyor diye
    marş basmadığı için bitti kanısına vardım. Gecen sene değiştiğimde de aynısı olmuştu. Geçen sene bittiğinde 10 saat e yakın şarj ettirdim. iki gün sonra tekrar bitmişti değiştirmiştim.
    Sürüş eğitimleri alın. Kendinizi asla yeterli görmeyin. Her zaman Ham'ız ve pişmeye ihtiyacımız olacaktır.

  14. #14
    poer.145 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2011
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    650F
    Aku sarj olmasi yada baska sorunlari karistirmiyorum onu daha teknik anlatabilecek arkadaslar vardir sizlere.ancak sis fari gibi eklentilerin kapali olsa dahi guc harcadigina sahit olduk daha sonra akuden eklentiye cikan kablolara anahtar takip sorunu çözmüştük.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)