Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

virajda motoru stop ettirmek

    CFMOTO 250 SR
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    dün viraja girerken keskin virajdı galiba 3 ile girdim ve yavaşlayınca motor stop etti virajda ilk önce ileri ileri attı hadi kalkacak hadi kalkacak derken stop etti.

    böyle keskin dönüşlerde sınav rotasında hani sekiz çizerdik ya onu kullanıyorum hep yarım debriyaj + gaz + fren
    tabi bir de uygun vites gerekiyor.

    tabi beni tilt eden nokta motorda vites göstergesi yok. kaçta olduğumu hep bilemediğim için yolda yanlışlıka bire almışlığım ve saçma sapan motorun 1de cıyaklamasıyla karşı karşıya kalıyorum ama konu bu değil.

    siz keskin virajları yarım debriyaj + gaz + fren ile mi dönüyorsunuz tabi bir de 1. vites.

    veya şöyle söyleyeyim viraja çok hızlı yaklaştınız diyelim o an direkt vitesleri düşürdünüz ama 1e yetişemediniz ama sert viraj ve baya yavaşlicaksınız.

    virajı yarım veya debriyajla mı dönersiniz stop etmemesi için.
    yav düşünüyorum da şu an bir scooterım olsa gerçekten baya işi kavradım ama vites gerçekten tüm sürüşüme köstek oluyor


    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2
    oldcockroach - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Haziran 2018
    Şehir
    Muğla
    Motosikleti
    2014 HONDA CBR 125R
    muhammetcon bunu beğendi.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    bu videoyu izlemiştim yanlış hatırlamıyorsam bahsedilen nokta viraja girerken, virajdayken ve çıkarkenki gaz kontrolü ve bakışı üzerine duruluyor. benim bahsettiğim tamamen farklı ancak tekrar izlicem belki başka bir şey kaparım

  4. #4

    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Şehir
    Bilecik
    Motosikleti
    Hyosung GD250R
    Keskin viraja gelene kadar hızımı kesmem, viraja girince yavaşlarım. Motor kendi hızıyla virajın sonuna kadar gelir ve sonunu gördükten sonra gaz açarım.
    Viraj çok keskin ise dediğiniz yöntemi uygulayabilirsiniz fakat yarım debriyaj önerilen bir şey değildir.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Merhaba Berk nasılsın?

    Lütfen yazdıklarıma alınma, bilgilenmen amacı ile yazıyorum sadece.

    Öncelikle hareket halindeki bir motosikleti stop ettirmek imkansıza yakın, ekstra çaba gerektiren bir yetenek. Bu yüzden şaka ile karışık seni tebrik ederim.

    Viraj'a girerken uygun acı ve uygun vites, viraj giriş öncesi hazırlanmalı. Viraj içerisinde ekstra durumlar olmadığı sürece, vites düşürmek veya fren yapmak doğru değildir. Bunlar ilerleyen dönemlerde kendi, kendine kavrayacağın olgular içerisinde.

    Aynı zamanda viraj içerisinde yavaşlaman, özellikle Türkiye de ki trafik için çok sakıncalı.

    Yarım debriyaj kavramı olduğun yerde döneceğin dereceler çok, çok düşük suratlar için geçerli. Viraj'a girince debriyaja basman, yarım veya tam kesinlikle doğru değil.

    Şuan belki bana kızacaksın ama senin trafiğe çıkman hem senin açından, hem diğer sürücüler açısından tehlike arz etmekte. Bu yüzden bir süre, trafikten uzak durmanın uygun olduğunu düşünmekteyim.

    Kendine zaman verirsen, bir çok sorunun cevabını sormadan bulacaksındır. Bulamadıkların için de bir çok kaynak mevcut.

    Lütfen, dikkatli ol.

    Keyifli, deneyimler.
    infernus, Ezio41 ve YUNUSFERMAN bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    keskin viraja girine nasıl yavaşlıyorsunuz anlamadım o olayı. zaten keskin olduğu için virajda hafif arka fren dahi yapsan kurtarmaz. sert fren yapsan kaza yaparsın yani ortası yok. ha yok diyorsanız tam viraja girecekken sert fren yapar motoru yatırır dönerim. sanki aldığım özel başlangıç kursunda aynı bu şekil dönüyordu hoca. son anda fren yapıp motorun hızıyla motoru yana yatırıp çok dar açıda dönüyor sonra gazı açıyordu 2 duba arasında bunu yapıyordu ama bu biraz ustalık gerektiriyor bence.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:21 ----------

    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba Berk nasılsın?

    Lütfen yazdıklarıma alınma, bilgilenmen amacı ile yazıyorum sadece.

    Öncelikle hareket halindeki bir motosikleti stop ettirmek imkansıza yakın, ekstra çaba gerektiren bir yetenek. Bu yüzden şaka ile karışık seni tebrik ederim.

    Viraj'a girerken uygun acı ve uygun vites, viraj giriş öncesi hazırlanmalı. Viraj içerisinde ekstra durumlar olmadığı sürece, vites düşürmek veya fren yapmak doğru değildir. Bunlar ilerleyen dönemlerde kendi, kendine kavrayacağın olgular içerisinde.

    Aynı zamanda viraj içerisinde yavaşlaman, özellikle Türkiye de ki trafik için çok sakıncalı.

    Yarım debriyaj kavramı olduğun yerde döneceğin dereceler çok, çok düşük suratlar için geçerli. Viraj'a girince debriyaja basman, yarım veya tam kesinlikle doğru değil.

    Şuan belki bana kızacaksın ama senin trafiğe çıkman hem senin açından, hem diğer sürücüler açısından tehlike arz etmekte. Bu yüzden bir süre, trafikten uzak durmanın uygun olduğunu düşünmekteyim.

    Kendine zaman verirsen, bir çok sorunun cevabını sormadan bulacaksındır. Bulamadıkların için de bir çok kaynak mevcut.

    Lütfen, dikkatli ol.

    Keyifli, deneyimler.
    teşekkürler. trafikte böyle bir sıkıntım yok çünkü öndeki araca göre de hızımı ayarlayıp ona göre virajı çok rahat dönebiliyorum buradaki sıkıntı hiç araba olmadığı için virajda çok sert olduğu için ve ileriye gidecekken son anda acaba soldan mı gidecektim deyince galiba fazla yavaşladım ve 3. viteste unuttuğumda hızlanırken motor sekmeye başladı. sıkıntı büyük ihtimal tamamen kararsızlıkla alakalı gibi. şimdi yine belirteyim böyle bir yazı da gelmesin arkamda araba varken yolu uzatırım ama yolda durmam. o hatayı bir kez yaptım hem başkası adına hem de benim adıma çok tehlikeli.

    son olarak da belirteyim benim en büyük problemim bence vitesten de ziyade(evet vites ciddi problem) yolu bilmemek. gerçekten beni çok zorluyor. tabelaları okumak zor uzaktan göremiyorum. veya tereddüt ediyorum arabalar hızlıyken misal tabelayı görünce fazla sağdaysam yavaşlayıp sinyal verip sola geçmek gibi şeyler biraz tereddütte bırakıyor. yolu bilsem sıkıntılarımın çoğu hallolucak ve ben bunları trafiğe çıkmadan düzeltemem başka çözümü yok. kaç insan biliyorum ehliyetini alıp köşede yatıran. çıkacam ki bir şeyleri aşayım zaten kendime güvenmesem trafiğe çıkmam. siz trafiğe çıktığınızda sıfır hatasız sürdüyseniz eyvallah lafım yok ama birçoğunuz eminim bu hatalrı yaptınız. o yüzden kırıcı olmadınız ama bence biraz yanlışsınız o konuda.

  7. #7
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Peki. Sen öyle diyorsan öyle olsun, ben tavsiye mi verdim.

    Bir bilgi daha vereyim sonra ki sorun için, arazi kullanımı dışında arka fren motosiklet kullanımında pek fazla tercih edilmez.
    Viraj öncesi hız ön fren ile düşürülür.

    Yol motosikletlerinde arka fren, ani durma durumların da ön fren ile beraber kullanılır.

    Touring ve Cruiser modelleri arka freni tek başına yolda kullanan motosiklet türüdür, diyebilirim.

    Street, Racing hatta Commuter modellerinde dahil, asıl ve ağırlıklı olarak kullanılması gereken fren ön frendir.

    Özelikle konu, viraj girişleri ise...

  8. #8

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Peki. Sen öyle diyorsan öyle olsun, ben tavsiye mi verdim.

    Bir bilgi daha vereyim sonra ki sorun için, arazi kullanımı dışında arka fren motosiklet kullanımında pek fazla kullanılmaz.
    Viraj öncesi hız ön fren ile düşürülür.

    Yol motosikletlerinde arka fren, ani durma durumların da ön fren ile beraber kullanılır.

    Touring ve Cruiser modelleri arka freni tek başına yolda kullanan motosiklet türüdür, diyebilirim.

    Street, Racing hatta Commuter modellerinde dahil, asıl ve ağırlıklı olarak kullanılması gereken fren ön frendir.

    Özelikle konu, viraj girişleri ise...

    aslında yüzde 80 oranında ön fren ve arka freni kombine kullanıyorum öyle alıştım. işin komiği bisiklet gidonunun sağ elciğinde arka fren vardı ya oradan alışkanlık olduğu için hep ön freni kullanıyodum motorda sonra arka freni da kattım şimdi her ikisini kullanıyorum ama dönüş varsa yerler sıkıntılı ise sadece arkayı kullanıyorum. hafif dönüşlerde dahi ön frenden tırsıyorum ama geçen yanlışlıkla ön frene hafif dokundum dönerken bir şey olmadı. düm düz yolda ilk tercihim kesinlikle ön fren sonra ardından arka fren kombini saliseler içinde arkasından arka fren sıkıyorum. sıkma konusunda sıranın önemi yoksa kombine olarak ilk ön sıkıyorum otomatik.

    teşekkür ederim değerli bilgiler bunlar.

  9. #9

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Motosikleti
    r25
    eğitim almanı öneririm. u dönüşü ve çok düşük hızlarda dönüş hariç virajlarda debriyajla işin yok.

  10. #10

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı mattiadestro adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitim almanı öneririm. u dönüşü ve çok düşük hızlarda dönüş hariç virajlarda debriyajla işin yok.
    dünkü aslında u dönüşü gibi bir şeydi.
    yamaha riding academi almıştım onun çok katkısı oldu ama 1000km sonra bir üst seviyesini alıcam. kafamda çözdüm gibi sıkıntıyı. karasızlık ve aşırı yavaşlama ile 3. viteste motoru tutmak büyük ihtimal sıkıntı

  11. #11

    Üyelik
    27 Ağustos 2019
    Şehir
    Konya - İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha YZF R25
    Dostane bir yazı da ben ekleyim kesin bilgi olmadığı için ( u dönüşü gibi dediğini kastederek) tahminimce senin kast ettiğin viraja Finike viraj deniyor. ( Yazımı yanlış olabilir) Finike virajlar da normal virajlara göre takip etmen gereken prosedür farklı eğer Finike viraj dediğin kadar keskin ise neredeyse şehir içinde ki u dönüşleri kadar o zaman viraja en dışına konum alınır hız oldukça düşürülür 1. Vitese kadar ve hatta gerekiyor ise yarım debriyaj+gaz ile kontrollü şekilde keskin dönülür. Tavsiyem bir de internette Finike virajlara bak izle yardımcı olur. Son olarak sürdüğün yol herhalde şehirler arası yol olsa gerek çünkü şehir içinde viraj olmaz ( var diyorsanız da viraja girer gibi girilmemelidir karşımıza ne çıkacağı belli olmaz)

  12. #12
    cıbılduck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2019
    Motosikleti
    Monster 696
    Dostum virajdan önce vites düşürmeyi alışkanlık edinmen iyi olur. Doğru devir eşitleyerek vites düşür ve bunu yaparken de ön frene biraz dokun. Sonra da yatmaya ve yavaştan gaz vermeye başla. Ayrıca 1. vitesle viraj alınmaz bence.

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    dediklerinizi uygulicam hele o viraj öncesi hatta ışıklara gelmeden önce vitesi düşürmeye güzelce alışabilirsem rahat edicem.
    o stop etme korkusunu da aşmak için şöyle bir uygulama yapıcam belki benim gibi acemisine faydalı olur.

    2. viteste ne kadar hıza düşene kadar stop etmiyor o hızı görene kadar düşürücem hatta devire de bakabilirim devir mantığını da kavramak için
    izlicem dediğin videoları da tamamdır

  14. #14

    Üyelik
    28 Ocak 2020
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Yamaha Yzf R25
    [QUOTE=natijax;4593480]dediklerinizi uygulicam hele o viraj öncesi hatta ışıklara gelmeden önce vitesi düşürmeye güzelce alışabilirsem rahat edicem.
    o stop etme korkusunu da aşmak için şöyle bir uygulama yapıcam belki benim gibi acemisine faydalı olur.

    2. viteste ne kadar hıza düşene kadar stop etmiyor o hızı görene kadar düşürücem hatta devire de bakabilirim devir mantığını da kavramak için
    izlicem dediğin videoları da tamamdır[/QUOTE

    Şöyle yazdıklarını okudum da anlamadığım nokta var aslında. Viraj içinde neden devrin düşük oluyor ? Ya da en son mesajında yazmış olduğun 2. viteste ne kadar hıza düşene kadar stop etmiyor diye yazmışsın bu viraj içinde çok tehlikeli bir durum. Hem eğitimimin katkısı hemde kendi araştırmalarım ve uygulamaya çalıştığım bir konu benim viraj konusu. Şahsi fikrim virajı olabildiğince önceden analiz edip hızını vücut pozisyonunu konumunu ve vitesini ayarlaman gerekiyor kombineli bir şekilde. Bunları zaten arkadaşlar söylemiş sağolsunlar ama şu dikkatimi çekti viraj içindeki destek gazını nasıl vereceksin ? Çünkü viraja girdiğin zaman motorun yatık konumda olması gerekiyor ki destek gazıyla rahat bir viraj alabilesin. Devrin düşükse dediğine göre stop etmiş devrin yok gibi birşey o motor virajdan düzgün birşekilde çıkmaz ki Allah korusun altından kayar gider. Nacizane bir arkadaş tavsiyesi sana motorunun en torklu ve rahat hızlanabileceğin devri bul atıyorum 7bin 8 bin devir diyelim virajın keskinliğine ya da yumuşaklığına göre vitesini o devire denk getirki sağlıklı bir şekilde aynı çizgiden viraja girip çıkabilesin.Ama hep kendini motive et bir şeyden ufak bir korkun veya tedirginliğin olursa zaman geçtikçe büyüyor o korkun üstünden atması zor oluyor kendimden biliyorum. Tekerine taş değmesin.

  15. #15

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    [QUOTE=MuzafferÇ.;4593649]
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    dediklerinizi uygulicam hele o viraj öncesi hatta ışıklara gelmeden önce vitesi düşürmeye güzelce alışabilirsem rahat edicem.
    o stop etme korkusunu da aşmak için şöyle bir uygulama yapıcam belki benim gibi acemisine faydalı olur.

    2. viteste ne kadar hıza düşene kadar stop etmiyor o hızı görene kadar düşürücem hatta devire de bakabilirim devir mantığını da kavramak için
    izlicem dediğin videoları da tamamdır[/QUOTE

    Şöyle yazdıklarını okudum da anlamadığım nokta var aslında. Viraj içinde neden devrin düşük oluyor ? Ya da en son mesajında yazmış olduğun 2. viteste ne kadar hıza düşene kadar stop etmiyor diye yazmışsın bu viraj içinde çok tehlikeli bir durum. Hem eğitimimin katkısı hemde kendi araştırmalarım ve uygulamaya çalıştığım bir konu benim viraj konusu. Şahsi fikrim virajı olabildiğince önceden analiz edip hızını vücut pozisyonunu konumunu ve vitesini ayarlaman gerekiyor kombineli bir şekilde. Bunları zaten arkadaşlar söylemiş sağolsunlar ama şu dikkatimi çekti viraj içindeki destek gazını nasıl vereceksin ? Çünkü viraja girdiğin zaman motorun yatık konumda olması gerekiyor ki destek gazıyla rahat bir viraj alabilesin. Devrin düşükse dediğine göre stop etmiş devrin yok gibi birşey o motor virajdan düzgün birşekilde çıkmaz ki Allah korusun altından kayar gider. Nacizane bir arkadaş tavsiyesi sana motorunun en torklu ve rahat hızlanabileceğin devri bul atıyorum 7bin 8 bin devir diyelim virajın keskinliğine ya da yumuşaklığına göre vitesini o devire denk getirki sağlıklı bir şekilde aynı çizgiden viraja girip çıkabilesin.Ama hep kendini motive et bir şeyden ufak bir korkun veya tedirginliğin olursa zaman geçtikçe büyüyor o korkun üstünden atması zor oluyor kendimden biliyorum. Tekerine taş değmesin.

    inan bana devirin mantığını dahi yeni yeni kavradım devirimni düşük olmasının sebebi 3 veya 4. viteste yakalandım ve baya hız kestim bu yüzden stop etti diye düşünüyorum.
    diğer olaya gelirsek 2. viteste ne kadar yavaş gidebilirim bakacağım derken virajda denemicem onu düz ve boş yolda denicem. ki bu şekilde aslında yavaş hızlarda korkmama mı sağlayacak. aslında motoru biraz fazla sürebilsem sıkıntı olmayacak alışacam da işte çok da süremiyorum tam sürmeye başladım dün binecektim lastik patlamış ))
    bugün işte götürdüm motorcuya. 2 lastiği de değişip anlaş takacak umarım güzel olur.

    dediğim gibi devir olayını yeni anladım o yüzden ne kadar yavaşlarsam yavaşlayayım vitesi düşürüp yüksek devir tutmam gerektiğini fark ettim dediğiniz gibi öyle yapıcam.
    ayriyetten ben yıllardır artçı olarak bindim motora yolu çok güzel okuyordum ama sürmek bambaşka fark ettim mi yolu okumakta çok zorlanıyorum ama bunda da ilerlediğimi fark ediyorum.

    yolu daha doğru okuyarak viraja gelene kadar uygun vitesi ayarlamaya özen göstericem şu an üstüne düşeceğim şeyler bunlar.
    herkese teşekkür ediyorum faydalı oldu benim için.

  16. #16
    HRider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Şubat 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GD 250R
    Dostum, devrin çok düşük olursa; virajda motosikletin devrilmemesi için gereken torku veremezsin. Açısal momentum motoru ayakta tutan olaydır, gerekli ivme kazanılmazsa devrilmen garanti gibi bişey. Çok düşük devirde tork ölü noktadadır. Kapsamlı bir araştırmadan sonra kavrayacağını ve pratiğe dökebileceğini düşünüyorum.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motosikletiniz arızalı. Aksi halde bu şekilde stop ettirebilmeniz mümkün değil.

    Viraj teknikleri, hatalarınız, doğrularınız v.s. konuşulur. Ama sorununuz mekanik veya elektriki, aradığınız cevap sorunuzda değil motosikletinizde.

  18. #18

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    bugün ciddi ilerlediğimi fark ettim trafikte eskiye göre ama maalesef yine stop ettirdim boş ara sokakta. zaten dolu bir yolda stop etmesi mümkün değil belli bir hızda gidiliyor. çok düşükken zaten 1e alıyorum ama işte ara sokakta yine başıma geldi. ya motorda sıkıntı var ya da tamemen devir yetmiyor ama hatamı gerçekten kavradım motorda dahi sıkıntı olsa artık belli bir hızdan sonra ya yarım debriyaj yaparım ya da 1e atarım başka türlü olmaz. onun dışında bugün istanbul yağmurunda sürdüm bir ara deli gibi yağdı neyse ki lastiklere güveniyorum güzel sürüştü.

    ve fark ettim ki devire dikkat ederek sürünce sürüşüm çok değişti. daha rahatım ve daha güzel bir sürüş sunuyor.
    6-7-8 k'larda üst vitese geçiyorum çekmek istersem veya sürersem de 6k devirde sürüyorum.
    düşeceksem de 3-4klara düşüp düşüyorum vitesi şu anlık gayet iyi. hala düşerken sarsılma yaşıyorum ama halledecem eminim.
    bir de bugün bir ara dedim allah allah bu motor galiba 60 üzeri gitmiyor artçı varken.
    5-10 dk sürdükten sonra bir baktım ayağım frendeymiş. frenden yanlışlıkla çektim motor uçtu. (kendi çapınta )

    bu arada gerçekten emin değilim ama 10-20 arası falandı stop etme hızı. ben çok yavaş olduğunu düşünmüyorum 2 için. bence motorluk bir sıkıntı var ancak fark etmez o yukarıda dediğim gibi boş yolda sürücem en yvaş şekilde 2. viteste onu bulucam ve ona göre sürücem. sıkıntı her neyse. bu şekil halledicem.

  19. #19
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motorunuzda stop etme sorunu varsa acilen ilgilenmenizi tavsiye ederim. Sizi yolda bırakakmaktan öte çok ciddi kaza yapmanıza neden olabilir. KEsinlikle önemsememezlik yapmayın.
    natijax bunu beğendi.

  20. #20

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    YBR 125
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunuzda stop etme sorunu varsa acilen ilgilenmenizi tavsiye ederim. Sizi yolda bırakakmaktan öte çok ciddi kaza yapmanıza neden olabilir. KEsinlikle önemsememezlik yapmayın.
    haklısınız sinir bozucu da bir durum aynı zamanda. bir baktırayım


    BLUE MOTOR
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)