Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
3. sayfa BirinciBirinci 123

abs ve tcs birlikte olan motorlar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #41

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Amma anlamlar yüklenmiş motosiklete yahu? Benim için büsbütün bir araçtır; A noktasından B noktasına gitmeme yarar. Sürerken zevk alıyorum evet (ki bunun yarısı trafikte zaman kaybetmeme zevki, ancak kalan yarısı sürüş, atraksiyon, rüzgâr falan...), ama zevk için sürmüyorum. Anlam araçta değil sizdedir, sizin araca verdiğiniz anlamı başkaları da vermek zorunda değil...

    Çok torklu ve güçlü bir motosiklet kullanmıyorsanız TCS bence şart değil ama şu devirde ABSsiz motosiklet kullanmak cidden akıl kârı değil... (Bütçesi olmayana veya aşık olduğu ABSsiz motosikleti kullanana lafım olmaz.)


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #42
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Alıntı tarzan rıfkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çekişkontrol olunca düşmeme gibi bir garanti yok.
    aslında neredeyse var.
    Yani çekiş kontrol sisteminin olma amacına bağlı düşmeleri yüzde yüz engelliyor diyebilirim.
    Hele virajlarda çok fark ediyor.

    Kenan'ın yarıştığı dönemlerde Kawasaki ilk olarak 600'lük super sportuna koymuştu bu sistemi.
    Şimdi hatırlamıyorum net olarak ama muhtemelen Lascorz olması lazım delirttiydi Kenan'ı.
    Bir yarış sonrası Kenan'la konuşurken noluyo dedik.
    Abi adamda TC var geçmek mümkün değil demişti.
    Eleman şampiyon olmamış ama Kenan'da şampiyon olamamıştı.
    Sonradan kendimde farklı pistlerde denemeler yaptım gerçekten farkediyor.

    Ben TC'yi normal yolda iki kez devreye soktum.
    Bir de benzinlikte benzin almak için durduğumda devreye girdi.

    Öncelikle yukarıda tartışma döndüğü için dürüst bir değerlendirme yapmak istiyorum.
    Birincisinde devreye girdiğinde düşeceğim bir durum yoktu.
    Kırmızı ışıkta durmuştum ve önümde yayageçidi vardı.
    Boyalar her zaman kaygandır ama bir de üstüne kum vs dökülmüştü.
    Zemini görünce motor kayar dikkatli kalkayım diye düşündüm ve gerçekten de yavaş kalktım.
    Buna rağmen teker kaydı ve motor ben daha ne olduğunu anlamadan kendini düzeltti.
    Burada düşme ihtimalim yoktu.
    Zaten temkinliydim.

    Fakat ikinci devreye girdiğinde hem hızlı hem de herhangi belirti vermeyen bir yolda idim.
    Bu yol her zaman kullandığım bir yol ve tatlı bir virajı olduğu için biraz gazladığım bir yol.
    Birden motor bağırıp sarsıldı.(benim motor tc devreye girince gaz açıkken debriyajı çekmişsin gibi bağırıyor)
    Ne oluyor diye özellikle durdum ve asfalta baktım.
    En ufak bir yağ, mazot, vs. izi yoktu.
    Ama motor kaydı.
    Gaz tepkisiyle de alakası olamaz çünkü ben çok fazla debriyaj kullanmam. Motor belli bir vitese çoktan atıp stabil bir hıza ulaştığım bir noktadaydı.
    Yani zeminde durup baktığım halde göremediğim bir sorun vardı ve motoru kaydırmıştı.
    Ayağımı sürttüğümde kaydım ama ne olduğu hakkında en ufak bir fikrim yok.
    O şey her neyse isterse bin yıllık tecrüben olsun seni götürür.
    TC burada hayat kurtarıcı oldu diyebilirim.

    Netice olarak ben kaskına kerkenez çarpmış adamım.
    Motorda kerkenez uzaklaştırıcı varsa o motoru alırım.
    Kaskına başka araçtan taş fırlayıp çarpmış adamım.
    Motosiklette anti taş sistemi varsa o motoru alırım.
    Yağmurda kaymış kimi zaman düşmüş adamım.
    Motorda kaymamı önleyen bir sistem varsa o motoru alırım.

    Motorunda TC ve ABS olan adam tamam artık bana bişey olmaz mantığıyla motosiklet sürüyorsa onun problemi.
    Ama olmasa da olur mantığı arabada ben dikkatli sürerim, emniyet kemerine ihtiyacım yok mantığıyla aynı yola çıkar.
    Trafikte bir çok şey gerçekten de sizin kontrolünüzdedir.
    Ama yüzde yüz değil.
    Güvenlik teknolojilerine sahip bir motosikleti her zaman tercih edin.
    Ama var diye de sürüş dinamiklerinizi riskli seviyeye taşımayın.

    Güvenli ya da güvensiz motosiklet sahibi olmanız sizin sürüşünüzle igili bir durum değil.
    Bu tamamen motosikletle alakalı.
    Yani bunu tatışmanız anlamsız.
    Ama atlattığınız bir kaç vaka sonrası ulan nasılsa bişey olmuyor gibi hıyarca bir psikolojiye girerseniz çok üzülürsünüz.

    Ya da yakınlarınız çok üzülür!
    espresso, ilkeronat ve pea bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  3. #43
    uzay gemisi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2017
    Şehir
    İstanblue
    Motosikleti
    09
    Alıntı muhammetcon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Valla bende 2018 model 09 vardı hacım, bastıgım yerde tak diye duruyordum kötülenecek bir motor oldugunu düşünmüyorum. Belki size hitap etmiyordur.Şahsımca gelmiş geçmiş efsane motorlardandır 09..

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 01:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:20 ----------

    Abs de tcs de gayet gerekli 2 teknoloji bence.Büyük kısım tabi ki sürücüde biter ama bu 2 teknoloji de büyük ölçüde sürücünün veya yolun hatasını tolere ediyor.
    Doğru söylüyorsun. Efsane bir motosiklet. Frenleri de itin götüne sokulacak cinsten değil ama daha önce brembo frenli ducati monster kullanmıştım. Ondaki ısırma hissi japon yarış motosikletleri hariç hiç birinde yok. O hissi anlatmam mümkün değil. Fren hissiyatını ne yaparsam yapayım anlatamam. Duke 390'daki fren hissi bile MT-09'dan daha iyi. Fren levyesine parmağını koyduğun an diski ısırdığını hissediyorsun.
    Bu arada kendi motorumda kullandığım lastik de Pirelli Rosso Corsa 2. Stok lastik de değil lastiğe suç atayım. Çok iyi bir lastik olmasına rağmen maalesef fren hissiyatını kurtarmıyor.

  4. #44
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Bizzat denemedim, ama incelemelerde MT10'un bile frenlerinden aynı şikayet mevcut. Modern motosikletlerde durdurma gücü sorun değil tabii ki. Ancak his şikayet mevzuu. Bu da freni doğru module edebilmek için önemli.

  5. #45
    Sj's - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2006
    Şehir
    istanbul
    Son 5 senedir tamami abs, traction control, viraj abssi vb teknolojileri barindiran motorlara sahip bir surucu olarak sunu soyleyebilirim: Bunlarin alayi luks ve gereksiz.

    MT-07 ve 09um(105 bg versiyon) varken nasil duruyorsam, nasil viraj aliyorsam hala diavelle, mv agustayla, multistradayla ayni sekilde viraj aliyorum.

    Cekis kontrol'un motosikletlerde yalnizca tek bir artisini goruyorum: Highside olasigiligini minimize etmek. Bunun disinda motosikletlerde 2020 ve sonrasi TCS teknolojileri haric oncekilerin tamaminda cekis kontrol devreye girdiginde zaten cekis kontrol hic yokken nasil kiciniz basiniz oynuyorsa yine oyle geziyorsunuz, sadece gaz kesiyor motor. Ama huzursuzluk hissiyati ayni.

    Tekrar edeyim, 2020 ve sonrasi yani gelecek yilin pahali marka ve modellerde bu cok daha iyilestirilmis durumda.

    Yine de bence gunumuz motosikletlerinde sadece guzel bir abs ve iyi bir fren sistemi elzem. Bunun disindakiler pazarlama hilesi.

  6. #46
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Enjeksiyonlu motorlarda ne kadar benzin gideceğini sağ eliniz değil, ECU'daki yazılım belirler... Dolayısıyla yazılımın kullanım zevkini bozduğunu iddia ediyorsanız, karburatörden şaşmamanız lazım.
    Enjeksiyonlu motosikletlerde de karbüratörlü modellerde de ne kadar benzin gideceğini sağ el belirler. Bunu yazmak bile komik geliyor ama neyse... Model enjeksiyonlu diye yazılım verilen benzin miktarını " çok gaz açtı bu kadar vermem " falan demiyor. Sürüş modu vardır modelelde veya yazılım ile ayarlanmış bazı özel ek üniteler o zaman da hangi mod açık ise ona uygun olan benzin miktarını verecektir.

    Kullanım zevkinin bir modelin motor teknolojisi ile zerre alakası yoktur. Kullanım zevkinin güç hacım ile de alakası yoktur. Bana tekrar, tekrar aynı şeyleri yazdırma artık.

    Bazen öyle cümleler kuruyorsun ki seni ciddiye almak ile almamak arasında kararsız kalıyorum.

    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hayır. Dikkatli okuyun. Zevkle ilgili hiç bir şey yazmamışım. Onu uyduran sizsiniz. Belli ki ne demek istediğimi anlamamışsınız.
    Konu zevk ama Haşmet değil mi? Sende bu konu üzerine yorum yapıyor bir tavsiyede bulunuyorsun. Yani cümle içinde " zevk " yazmadın diye başka bir konu hakkında mı yorum yaptığını düşüneyim?

    Türkiye de olsan, diyeceğim ki 360 seviyor.

    Amerika da olduğun için sanırım onların sığ bakışı seni fazla etkilemiş.

    Konuşulan konu tavsiye verdiğin konu kullanım zevki, cümle içinde zevk demene gerek yok yani, herkesin kendine has bir üslup u var.

    Ek; Çok açık yazıyorum. ABS TCS ve benzeri güvenlik donanımlarını aşırı abarttığınız gibi forum da tecrübesi az olan, yeni başlayacak veya üst modele geçecek olan insanlara da yanlış örnek oluyor, olmaması gereken bir bilinç aşılıyorsunuz.

    Yazıyorum anlamak istemiyorsunuz.

    Hanginizin ABS'li modeli var. Hanginizin TCS'i var beni ne bağlar? Benim derdim, elalem bunları bir halt sanıp, güvenip buna bağlı hamlelerde bulunmasın.

    Bu yüzden diyorum. ABS TCS hayat kurtarmaz. Kişiyi korursa kendi aklı, bilinci korur diye.

    Benim öyle bir düşkünlüğüm yok. Kombine fren çıkmadan 20 sene önce benim elim ayağım bunu kendi, kendine yazılımdan güzel yapıyordu zaten.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 04:54 ----------

    Bak burada http://www.motosiklet.net/forum/moto...ml#post4593000 dilim döndüğünce ve kendi küçük aklımla her gün konu açan, şu modelden başlayayım mı? Buna şu kadar bindim, şunu alayım mı? Diye, yazan arkadaşlar adına anlattım bir şeyler.

    Forumun okuma olayının farkindayım, yinede bir ihtimal okuyan olurda, belki daha bilinçli hareket eder, Allah bilir tabi ama belki daha uzun yaşar diye.

    Benim derdim ABS TCS falan değil, bu donanımların öncelik listesinde ki sırası.

    Sen bunlar satış stratejisi değil falan desende, gerçekten insanlık için olsa, tüm modeller de standart olarak sunulurdu kanımca. Hee maliyet falan dersen, insan hayatının maliyeti olmaz. Bu donanımlar standart olacak ki ürünü sattığı kişi hayatta kalsın, yeniden bir ürün satın alsın.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:09 ----------

    TCS ABS var diye değişik, değişik motosikletler satın alıp, sümük gibi yola yapışıyor insanlar. Yaşarsa ne âlâ, ama yaşarsada bu bana göre değil diyerek uzaklaşıyor tutkusundan.

    Ben çok açık yazıyorum.

    Olası bir kaza anınında ne ABS ne TCS üstünde kişi konuya hakim değilse sonucu etkilemez.

    Adam zaten ilk olarak korkudan motosikleti yatıracaktır. Yaptırmayıp fren yapsa, yanlış fren yapacaktır. 100 kere çıkalım yola test edelim, olacak olan her zaman bu.

    Diğer türlüde bir kere korur, iki kere korur. Hani sen bana yaşıyorsun ama şans diyorsun ya Haşmet. Bana göre asıl şans, donanımlar sayesinde motosiklet kullananlar da. Allah uzun ömürler versin, kimse kötü bir şey yaşasın istemem ama çekirge bir sıçlar iki sıçrar cümlesi tecrübe ile sabittir.

    Konunun başından beri dediğim gibi bu donanımlar pis, kaka değil. Ama bunlara fazla anlam yüklemek bunlara güvenmek büyük bir hata.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 05:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:28 ----------

    Beni daha fazla yorarsanızda cahil diye bir kaşe yaptırıp, yanınızdan geçerken kask camınıza çat diye basacağım bak.

    Nasılsa düşmezsiniz, hem ABS hem TCS'niz var.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 05:49 ----------

    Toplam hızı 150 KM olan, ardından 0-150 KM hıza, 3/4 saniye de ulaşan modellere yönelen arkadaşlar dan da yıldım.

    Ölmek için izin ister gibi foruma konu açmaları, üstüne bana veya benim gibi olan insanlara bu konuyu dert edindirmeleri çok üzücü/yorucu.

    Ne yazık ki cevap yazma, boşver durumu söz konusu değil. İnsan hayatı bu.

    Yinede tavsiyem forum'a bu konuları açmak yerine Cübbeli Ahmet Hoca'ya Youtube olur, Twitter olur, Instagram olur, danışmanları daha doğru.

    Hoca yatar istişareye, sonucu arkadaş ile paylaşır.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:02 ----------

    Bu ABS TCS olayına da bu yüzden taktım.

    Adam konu açıyor;

    xxx kilometre xxx kullandım, şimdi Zx 10r alsam olur mu?

    Ben güzelce olmaz çünkü, şu bu diye anlatıyorum.

    Aşağıdan biri geliyor, 1001 IQ. ABS var ise TCS var ise olur diyor.

    Sonra bir de yeni bir moda var, diyor ki " UYSAL O " evcil hayvandan bahsediyor sanki haspam.

    Sonra ben kötü oluyorum, ayıp oluyor. Üstüne birde hop, -10 ceza puanı.

    Konuyu açana lafım yok. Bilmiyor iyi niyetle soruyor diyelim. Eee? Toynakları ile cevap verene ne demeli?

    Ben -10 puan yiyorsam sevgili adamin beyciklerimden, bu toynaklı müebbet almalı.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:16 ----------

    İlla Kımal Kımıçdaroğli gibi Adalet, Adalet Yürüyüşü mü yapalım?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:31 ----------

    Nasıl ki trafikte arabalar, kurallara uymayacak şekilde araç kullandıkları zaman tüm forum, bunun cezası para olmamalı, bu cinayete teşebbüs bilmem ne bıdıbıdısı dönüyorsa, bir çok konuda ki yanlış ve bilinç dışı yönlendirmede suç teşkil ediyor.

    Bu toynaklıların insan hayatına maalolabilecek şekilde yaptıkları yanlış yönlendirmelere yönetim tarafından nal çakılmalı diye düşünüyorum.

    Son çare Salih'i arayacağım. Ne at kalacak ne avrat forum da.

  7. #47
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı U.KALKAVAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Beni daha fazla yorarsanızda cahil diye bir kaşe yaptırıp, yanınızdan geçerken kask camınıza çat diye basacağım bak.
    Ne acaip tabirler... Daha önce de yazdınız. Kimse sizi yormuyor. İnsanlar da tıpkı sizin gibi şahsi fikirlerini yazıyor, düşünce ve tecrübelerini paylaşıyor. Herkese laf yetiştirmeme hakkına sahipsiniz.
    ifadeci bunu beğendi.

  8. #48
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ne acaip tabirler... Daha önce de yazdınız. Kimse sizi yormuyor. İnsanlar da tıpkı sizin gibi şahsi fikirlerini yazıyor, düşünce ve tecrübelerini paylaşıyor. Herkese laf yetiştirmeme hakkına sahipsiniz.
    Yine mağazin muhabirliğine başlamışsın. Koca mesajdan bunu bulup, bunu da kendine göre eksiltip kesip, paylaşman niye ola ki?

    Sonunda gülmüştüm bak, her ne kadar silsende. Devamı var, orada da gülmüşüm. Bunu da konu artık çok uzadığı için yapmışım.

    Sen öyle bir kesip biçip paylaşıyorsun ki, okuyan tehdit sanacak. Artık art niyet mi zihniyet mi bilmiyorum da sana laf anlatmakla deveye hendek atlatmak arasında fark yok Haşmet.

    Yazdığım her cümlede sana karşı kurulmuş olmasa gerek?

  9. #49

    Üyelik
    22 Ekim 2020
    Yüksek cc kullanmayı direk ölüme bağlamak ciddi anlamda asıl cahillik diyebilirim. Tüm emniyet önlemlerini alan, aklı ve mantığı yerinde olan ve aynı zamanda teknolojinin getirdiği bahsedilen güvenlik nimetlerini de kullanan birisi bundan bir zarar görmez. Çünkü bu sistemler insan hatasını tolere etmek için tasarlanmıştır. Bir arkadaşımız öyle bir anlatıyor ki sanki sanırsın yüksek cc kullananların hepsi Marc Marquez (ki o bile insan olduğundan hatalar yapabiliyor ve bu teknolojilerden yararlanıyor, yukarda Kenan Sofuoğlu örneğindeki gibi)

    Tabiki öncesinde ciddi bir eğitim sürecinden geçilmesi gerekir (bu konuda şüphe yok), belirli bir deneyim de avantaj oluşturur. Ayrıca araba ile trafik deneyimi de avantaj sağlar. Ancak şu helva muhabbetlerini yapanlar sadece Türkiye'deki durumdan haberdarlar. En ufak mesajda hışımla ölürsün bitersin gibi ifadeler kullanılması, bunun için saçma sapan şiirler yazılması çok garip. Ayrıca kinayeli cümlelere de gerek olmadığı görüşündeyim.
    hasmet bunu beğendi.

  10. #50
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Siz ciddi misiniz?

    Hani bir söz vardır, cahile laf anlatmak zor. Okumuş bir şey bildiğini sanan, cahile imkansızdır diye.

    Dönüp, dolaşıp aynı noktaya geliyoruz.

    Birinizin bilgisini toplasak çay bardağını dolduramaz ama 5000 mesaj yazmış. Biriniz ise, avrupa gördüm ben diyor.

    Ben florida doğumluyum, o kadar da gidip gelmişliğim var, böylesini görmedim.

    Ben avrupa'yı tavaf ettim bu kafayı da yaşayamadım.

    Tatsız bir şaka gibisiniz.

    Öyle sığ bir bakış açınız var ki, Avrupa Amerika gibi ülkeleri, bu ülkede yaşayan insanların doğru bildiklerini, doğru kabul ediyorsunuz.

    Neyse, kim ne alıp binmek istiyor ise onu alıp binmekte özgür.
    Doğru bildiğinizi yapınız. Cehalet tam olarak bunu gerektirmekte.

  11. #51
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Evet herkes cahil, sadece siz akilli, bilgili ve gormussunuz...
    ifadeci bunu beğendi.

  12. #52
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    26 Ağustos 2016
    Hayır, Haşmetciğim. Herkes için söylemiyorum. Herkes için söylesem, herkes yazardım. Bir kısım insan için bu düşünceye sahip olmakla beraber, ben " hani bir söz vardır da ki " 3. cahil oluyorum.

    Laf anlatabileceğine inanan yani...

  13. #53
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Gayet net anlıyoruz. Sadece aynı fikirde değiliz. Olmak zorunda da değiliz. Bu kadar basit.

  14. #54
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    3 motorumda da abs ve tcs yoktu. Lakin Ktm'nin şu videoları çok düşündürücü.

    Tcs kullanımı
    https://youtu.be/xu2zW6PJQ_o

    Abs ve Cornering Abs
    https://youtu.be/hHRWg91hv-M
    ifadeci bunu beğendi.

  15. #55
    F54 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Haziran 2010
    Şehir
    sakarya
    Motosikleti
    crf 1000L + dio
    tcs ve abs gerekli donanımlar fakat her motora göre değil
    misal crf 1000l afrika ile sudan geçerken tcs devrede olmamalı arazi sürüşü yaparken de abs kapatılmalı yoksa güm

  16. #56
    computeus - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Mayıs 2014
    Şehir
    Kartal / İstanbul
    Motosikleti
    CF MOTO CL-X 700 Adventure
    Alıntı ifadeci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar,

    güncel motorlar arasında abs ve tcs birlikte sunan modellerin bir listesi var mıdır? sahibinden'de keşke böyle bir filtre olsa. Malum Traction Control System artık oldukça önemli bir güvenlik unsuru. Örnek olarak mt-09 daki tcs sayesinde mt-07'den daha güvenli olduğu belirtiliyor.
    https://www.sahibinden.com/motosiklet?a4404=true&a106200=true

    Sahibinden.com üzerinde ABS ve Çekiş Kontrol seçeneği işaretlenmiş motorların listesi.
    ifadeci bunu beğendi.

  17. #57

    Üyelik
    22 Ekim 2020
    Alıntı computeus adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    https://www.sahibinden.com/motosiklet?a4404=true&a106200=true

    Sahibinden.com üzerinde ABS ve Çekiş Kontrol seçeneği işaretlenmiş motorların listesi.
    elinize sağlık teşekkür ederim

  18. #58
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    3 motorumda da abs ve tcs yoktu. Lakin Ktm'nin şu videoları çok düşündürücü.

    Tcs kullanımı
    https://youtu.be/xu2zW6PJQ_o

    Abs ve Cornering Abs
    https://youtu.be/hHRWg91hv-M
    SDR ile virajda apex sonrası gazı aniden açıp sabit tutuyorum, motosiklet dikleştikçe gazı kendisi arttırıyor. TCS olmasa yaptığım direk highside sebebi.

    Sistem arka tekerin yola aktaramayacağı gücü vermiyor. Bunu aniden gazı keserek te yapmıyor. Muhtemelen ateşleme ile oynuyor. Çünkü aynı devirde motor 100 beygir de olabiliyor, 150 beygir de.

  19. #59
    Wehrmacht - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Aralık 2014
    Şehir
    Bodrum
    Motosikleti
    MT 09 / 2019 / Matte Raven Black
    Bu tartışma biraz gereksiz olmuş. Sevgili COQ çok güzel izah etmiş bence. Tamamen söylediklerine katılıyorum. Konu sahibinin sorusuna gelirsek ( ki neredeyse son 20 mesajdır kimse cevap vermemiş ) arkadaşların söylediği gibi ABS gibi seçenekleri doğru işarelemiyorlar kendin araştırıp o motorları bulman lazım.
    ifadeci bunu beğendi.

  20. #60
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    01 Eylül 2006
    Güzel konu açılmış ama boş muhabbete donmus benim bildiğim KTM nin üst serilerinde 500 CC üstündeki bazı modellerinde tcs ve viraj ABS sine kadar koymuşlar onun dışında mt09 da tcs var ama yine de mt09 tcs nin kurtaramadigi düşen çok prof sürücülerde var. Marka model bilen arkadaşlar yazarsa iyi olur diğer urunleri


    REKLAM ALANI
3. sayfa BirinciBirinci 123

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)