Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

50 cc Motosikletler Sektörü Sırtlamaya Devam Ediyor

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Motosiklet sektörü 2007’den bu yana görülen en yüksek satış rakamının üzerine çıkacak bir seyirde ilerliyor. 2020 Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan motosiklet sayısı 23 bin 865 adet oldu ve geçen yılın aynı ayına göre yüzde 63 arttı. Ocak-eylül döneminde ise satışlar bir önceki yılın ilk 9 aylık dönemine göre yüzde 33 yükseldi. Sene sonu tahminleri 200 binin üzerine güncellendi.

    Tüik verilerine göre 2006 yılında 373 binin üzerine çıkan motosiklet satışları 2007’de 186 bine çakılmıştı. O dönemden bu yana 200 bin barajının üzerine çıkamayan sektör, pandemi etkilerinin görüldüğü, döviz kurunun arttığı, fiyatların ciddi şekilde yükseldiği 2020 yılında son 14 yılın en yüksek rakamına koşuyor. Açıklanan eylül rakamları ile Motosiklet Endüstrisi Derneği toplam satış tahminlerini 200 bin seviyesinin üzerine güncelledi. Bu rakam da 2006 yılından bu yana görülecek en yüksek seviye olacak.

    50 CC SATIŞLARI SON İKİ YILI KATLADI

    Pandemi ile birlikte en büyük talebi alan sınıflardan bir tanesi 50 cc ve altı motosikletler oldu. Otomobil ehliyeti ile kullanılabilen, şehir içi kullanım kolaylığı sağlayan ve fiyat avantajı da olan 50 cc motosikletlerin satışı eylül ayında da diğer sınıfların çok üzerinde gerçekleşti. Ocak-eylül döneminde ise, 2018 ve 2019 yıllarının toplamına yakın bir rakam göze çarptı. 2018 yılında satışı gerçekleşen 50 cc motosiklet adedi 24 bin, 2019 yılında bu rakam 27 bin 300 seviyelerindeyken 2020 yılının ilk 9 ayında aynı rakam tam 55 bin 509 olarak dikkatleri üzerine çekti.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    pek iyi bir durum oldugunu söyleyemem.

    motosiklet eğitimi almamış b sınıflı kardeşlerimiz trafiğin içine ediyor
    mitmuallim, espresso, crxforever ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    MaryJane - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2018
    Şehir
    Balıkesir/Erdek
    Motosikleti
    Honda Cbr 600 Rr Movistar
    Ben O 50 cc liklere Motor Diye Binmem Gitmiyor Çekmiyor Ve Çabuk Bozuluyor

  4. #4
    Blackeagletr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mayıs 2010
    Şehir
    İzmir
    Küçük şehirlerde tercih edilebilir de, Ankara, İstanbul gibi şehirlerde hem güç olarak yetersiz, hem de sigortasız olduğu için bir kazada motosikletin fiyatından fazla masraf çıkması işten bile değil. Ankara'da kullandığım ruhsatta 50cc, gerçekte 125cc olan motorumu sırf sigortasız bir kazaya karışma korkusundan satmıştım.
    2010 Kanuni Breton 21.000km|2013 Kuba XR 125 8.000km|2012 Hyosung GT250R 25.500km|2016 Bajaj Pulsar 200NS 14.500km|2018 Motolux Rossi 50(King 139)|2013 Mondial Mash 150 6.000km|2017 Mondial Drift 135 6000km|2021 RKS Azure 50|2022 Arora Freedom 50|2023 Hero Dash 125

  5. #5
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Dünyada düşük cc kullanılan yerlerin çoğunluğu fakir ülkeler, buradan sonucu çıkartabilirsiniz.

  6. #6

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    aslında 50cc ler motosiklet sektörünü sırtlamıyor sektörün içine ediyor, çöplüğe çeviriyor.

    Bugüne kadar rmg moto gusto b08, kuba rx9, kuba dragon 50, kuba fighter 50, peugeot speedfight 2, yuki gusto 50, kuba runner 50, kuba trendy 50 çoğunu kullandım. hiçbiri 2 seneden fazla götürmedi. çin malı olunca sökmeye gelmiyor. çabuk dağılıyorlar sorunları da bitmiyor sürekli aksırma tıksırma stop etme. mesela kuba rx9 şaside kaynaksız yer kalmamıştı 1 sene kullanımda.

    şuan hala elimde 2 zamanlı peugeot speedfight 2 kömürlükte yatıyor,marşa bassan çalışmam demez. avrupa-çinli farkı

    arkadaşların dediği gibi 50cc motosikletler fakirlik belirtisi. ucuz da değiller hani en kötüsü 6-7bin tl.
    crxforever ve espresso bunu beğendiler.

  7. #7

    Üyelik
    17 Ekim 2020
    Şehir
    manisa
    Motosikleti
    ybr 125
    bana kalırsa hepsi çöp,verilen paraya yazık...

  8. #8
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    50 cc b ehliyeti ile kullanılanları 'moped' sınıfına aldıkları zaman satışlardaki asıl düşüşü görecekler.

  9. #9
    karayel90 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2013
    Şehir
    Burdur/Antalya
    Motosikleti
    Honda CBF 150
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    pek iyi bir durum oldugunu söyleyemem.

    motosiklet eğitimi almamış b sınıflı kardeşlerimiz trafiğin içine ediyor
    İçine ettiği gibi yasal boşluktan yararlanıp sigorta yaptırmıyorlar.50cc'yi 125 yapıyorlar sonrada gidip bi Audi A6'ya kendi hatasıyla bindiriyor sonrada sigorta olmadığından çıkan masrafa ah vah,feryat figan ediyorlar.
    espresso bunu beğendi.

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı karayel90 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İçine ettiği gibi yasal boşluktan yararlanıp sigorta yaptırmıyorlar.50cc'yi 125 yapıyorlar sonrada gidip bi Audi A6'ya kendi hatasıyla bindiriyor sonrada sigorta olmadığından çıkan masrafa ah vah,feryat figan ediyorlar.
    forumda 2-3 kere görmüştüm o motora sigorta yapılsa bile sigorta geçerli olmuyor demişlerdi. yani yapılan sigorta birşeyi ödemiyormuş.

    Doğru / yanlış bilemem ama birkaç defa bu bilgiye denk gelince şaşırmıştım.

    B sınıfının 50 cc bile olsa motosiklet kullanmasını zaten garip buluyorum, bu "gemi kullanan adam denizaltı da kullanır ikiside denizde gidiyor" demek gibi birşey.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #11
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Ben çok kötü olarak görmüyorum. İnsanların işini görüyor ama çok kötü bir motosiklet sektörü oluşturuyorlar. Bulunduğum ilçedeki çoğu bayii kendini 50ccye çevirdi. Drifti aldığım bayiide alırken 200ccye kadar olan modeller varken artık sadece revival gördüm. Bir de bu motorların harcı olmayan işler yaptırmaya çalışıyorlar. Canını alıyorlar diyeyim ben size.

  12. #12
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    50 cc motorlar, Martı gibi elektrikli zamazingolar derken dünya çok tatsız, keyifsiz bir yöne doğru gidiyor.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    24 Şubat 2020
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Volta Revolt RM5
    Motora geç yaşta başladım, başlarken de ciddi bir maddi yetersizliğin içerisindeydim. Doğal olarak hem bu motorların çok uygun fiyatlı olması, hem kasko derdi olmaması, hem de ayrıca bir ehliyet maliyeti olmaması beni fena halde cezbediyordu, ciddi anlamda kafayı takmıştım. Kardeşim deneyimli bir motorcu olduğu için sağolsun ki beni bu kafadan kurtardı. 1-2 ay sonra NS 150 motoruma rodaj yaparken anladım ki, 50CC E-5'te ölüm tuzağı gibi. Ara sokak, ana cadde gibi yerlerde kullanımda bir sorun çıkartmayacaktır, ancak tem, E-5 gibi yollarda olacak iş değil. Allah kullanana akıl fikir versin, tez zamanda farkındalık yaratsın..

  14. #14

    Üyelik
    15 Eylül 2018
    Motosikleti
    CF 250 NK
    Bu 50 cc motorlar ile alakalı benim de içime sinmeyen çok şey var. Nasıl aşırı güç tehlikeliyse, aşırı güçsüzlük de tehlikeli. Sokak arasından çıkar çıkmaz, biraz daha hızlı caddelerde, rampalarda vs çok yetersiz kalıyorlar. Hele e-5'e çıkmak büyük cesaret gerçekten. Nasıl devlet e-scooterlar için bazı düzenlemeler getirdiyse, bunlar için de gelmeli gibi hissediyorum.

    Üstelik bu motorlarda cc yükseltmek çok kolay ve yaygın. Ama yürür aksam, frenler vs artan güçle ne kadar başedebiliyor?

    Diğer yandan da insanlar mecbur kaldığı için bu motorlara yönleniyor sonuçta. Onları da anlıyorum.

    50cc konusu çözümü zor bir durum kesinlikle.

  15. #15

    Üyelik
    06 Temmuz 2014
    Motosikleti
    Yamaha Ybr125 >> Bajaj Pulsar 200NS
    Yakında gücümüz 25cc'ye yetecek gibi...

  16. #16
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Alıntı crxforever adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50 cc b ehliyeti ile kullanılanları 'moped' sınıfına aldıkları zaman satışlardaki asıl düşüşü görecekler.
    B ehliyeti gibi bir ehliyet sınıfınız varsa Mopet(m) sınıfı ehliyetinize otomatik olarak işlenir.

    Asıl sorun "-Bunlar heliyetsiz de kullanılıyor" diyerek milleti kandırıp sattıranlarda.
    ...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)