Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

vites düşürüp, yükseltmekte doğru devir?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    bir sürü konu var okudum kafalar karışık o başlıklara da açabilirdim ama yeni açmak istedim.
    vardığım son sonuca göre yazarsam motorun azami devri kaç ise onun yarısının altına düşmemek gerekiyor gibi bir algı var.

    misal ybr 125 var bende. azami devri 12000.
    yani ben 6000 devrinin altına düşmeyeceğim.
    2 sorum var;

    1) şimdi 2 olsun 3 olsun veya 4 olsun bu viteslerdeyken bir üste almak için 6000 devirde de atabilirim üstte de atabilirim ama altında atamam motor kafayı yer.

    2) şimdi yine herhangi vitesteyiz bir alta düşcez devir 6000 veya altı olmalı yoksa motor ani fren yapar?

    yani yükseltirken 6000 veya üstü
    azaltırken 6000 veya aşağısı.

    okuduklarıma yorum kattım biraz da.

    motoru daha pürüzsüz ve güzel kullanmak istediğimden açtım bu konuyu.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Ekim 2015
    Şehir
    Balıkesir/İzmir
    Motosikleti
    Honda CBR 500
    Eğer devir yüksek iken vites düşürmeye kalkarsan, vites düştüğü için devir dahada fazla yükseleceği için arka lastik bu oranı yakalayamaz ve arka lastik kilitlenir.

    Şöyle de bir şey söylerler; arkanda artçı varken vites düşürdüğün zaman eğer artçıdan kafa darbesi yiyorsan o vitesi doğru olarak küçültemiyorsun denir.

  3. #3

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    o zaman yukarıda kurduğum mantık doğru aslında?
    o zaman 6000deyken devir düşürmeyeyim 4000de düşüreyim bu sefer hiç sarsılmaz. ve yükseltirken de 6000 üstü olayım
    6000i baz alayım. yükseltirken üstü düşürürken altı?

  4. #4
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Valla ben cbf 150 kullanıyorum. Uygun vites devrim 5500. Fakat yolda eğim yoksa veya eğim aşağıya doğru ise 4bin devirde de vites yükseltebiliyorum. Tabii bu durum gazı sabit açma ile mümkün oluyor. 4bin de fıtı fıtı giderken tork bayağı düşük olacağı için gaz açmalarda ani cevap alamayabiliyorum.

  5. #5

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    vites devrim diyorsunuz da. hem yükseltirken hem düşürürken aynı devri mi kullanıyorsunuz?

  6. #6
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Ben yola bağlı bir şekilde atıyorum vitesimi. Sabahları motor soğukken hafif yokuş aşağı 3 binde bile attığım oluyor. Performanslı kullanımda ise 7500 civarında atıyorum.

    Düşürürken devirin çok düşük ve yüksek olmamasına dikkat ediyorum. O da 4500 civarlarında oluyor.
    natijax bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    azami devir nedir ? 2 katı mı sizin de 1500 mü? eğer öyleyse az çok bir şeyler oturdu bir deneme yapıcam

  8. #8
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Benim motorumun da azami deviri 12000 rpm. 10 binden sonrası redline.

  9. #9

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    tamamen aynı benim de redline öyle. genel olarak öyle midir bilmem anlamıyorum hiç ama dediğiniz şekil denicem baştan sona. belki motordan motora değişiklik gösterir ama mevzuyu kavrayana kadar bu metotu denicem. teşekkür ediyorum
    BloodyBaron bunu beğendi.

  10. #10
    nicknamer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2019
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hayaller Tracer 9 Gt, gerçekler Metro/Metrobüs
    ilk yazdiginiza gore birseyi bilmiyorum yada anlamadim mi acaba?

    ben deviri hep asagida tutuyorum. tum viteslerde bunu yapiyorum. daha sessiz olmasi ve daha az yaktigi soylendi boylece.

    deviri neden 12k varsa 6k altina dusurmemek gerekiyormus onu anlamadim. aciklayabilir misiniz? tesekkurler.

  11. #11

    Üyelik
    06 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    MT25 2016
    Alıntı nicknamer adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ilk yazdiginiza gore birseyi bilmiyorum yada anlamadim mi acaba?

    ben deviri hep asagida tutuyorum. tum viteslerde bunu yapiyorum. daha sessiz olmasi ve daha az yaktigi soylendi boylece.

    deviri neden 12k varsa 6k altina dusurmemek gerekiyormus onu anlamadim. aciklayabilir misiniz? tesekkurler.
    genel olarak maks devir/2 kullanmak iyidir. hem tork mevcuttur, uzamak isterseniz uzarsınız hem optimum yakıtı yakarsınız hem de çok düşük devirde gitmediğiniz için kranka yük binmez. tabii bu kanun değildir, motorun güç grafiğine göre yorumlanması daha doğru olur.

    r25 ile ekonomik gitmek istiyorsam 7000'de vites atarım. performanslı kullanıyorsam genelde 8000 altına düşmem, viraja o devirlerde girip 12500 civarı çıkıp vites atarım. yol ve trafik durumuna göre değişir tabii ki.

  12. #12
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    6000 diye net bi sayı olamaz çünkü her motor farklı devir çeviriyor.
    Sakin bir sürüş için çevrilen maksimum devrin yarısını geçince vites yükseltmeli, yarısından aşağı inince vites düşürmeli.

  13. #13
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Yoldayken gözünüzün sürekli devir göstergesinde olması hoş değil ve tehlikeli. Motorunuz bağırmaya başladı mı vites yükseltin, motorunuz çekmemeye başladı mı vites düşürün.

  14. #14
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Belki bende sıkıntı vardır ancak devir ekranına bakmayalı uzun zaman oldu.

    Motorun sesinden anlamak daha mantıklı geliyor bana.


    Vites düşürme için ise riske girmemek adına vites düşürdüğümde debriajı salarken gaz veriyorum, böylece düşük vites arka tekeri kitlemiyor
    bdrhngvnc ve natijax bunu beğendiler.

  15. #15
    shooter1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2013
    Şehir
    Manisa
    Debriyajsiz vites atabildigin devir en iyi devirdir
    bassturbin bunu beğendi.

  16. #16
    bassturbin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2009
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Xj6 Diversion F
    Motor senin vites senin yol senin, istediğin zaman vites atarsın atmazsın...

    Çok basit yine tabiki kullanıcıya kalmış bir durum vites işi.20 km hızla giderken 6. vitese atarsan motor vuruntulu çalışacaktır haliyle vitesi düşüreceksin, yani gaz verince boğulur gibi yapıp gazı tam yemeyecektir motorda çekmiyormuş gibi gitmeyecektir.Her motor için geçerli.

    Özellikle 6 bin devir diye birşey yok.Hangi viteste devirde olursanız olun vuruntulu (titreme) çalışıp motora gaz verdiğinde gitmiyorsa çekiş normal değilse vites düşürülecek.

    Sürekli 6 bin devir vs yaparsanız boşuna benzin harcamış olursunuz çok hızlı gitmeyecekseniz.

    shooter1 en doğrusunu demiş...

  17. #17
    Remzidemir41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2016
    Eğer devir hep düşükse vites düşürmede hiçbir sorun olmuyor. Bende el alışkanlığı oldu vitesi düşürürken hafif ara gaz veriyorum. Vitesi küçültürken devri erkenden yükseltmek hem vites geçişini kolaylaştırıyor hem de artçının bana kafa atmasını engelliyor. Vites yükseltirken ise devir kullanımım duruma göre değişiyor. Trafik yoğun değilse fıtı fıtı giderek 4-5 bin devir arasına değiştiriyorum. Eğer trafik akıcı ise genelde 5.5 civarlarında vites yükseltiyorum . Her vites düşürdüğümde ara gaz veriyorum.

  18. #18
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yoldayken gözünüzün sürekli devir göstergesinde olması hoş değil ve tehlikeli. Motorunuz bağırmaya başladı mı vites yükseltin, motorunuz çekmemeye başladı mı vites düşürün.
    Dediniz gibi sürekli göstergeye bakmak tehlikeli. Hatta 2 sene önce köyde motosiklet sürerken ilk kez sinyalleri çalışan bir motoru sürüyordum onu kurcalamaya dalmışım artçım demese uçuyoduk yoldan.

    Kendi motorumda 4500 derken zaten sesinden anlayabiliyorum ben. Bu benim motorum için olan devir. Tabi ki 17000 rpm çeviren R6da durum böyle olmayacaktır. Motorumuzu dinleyerek ve durum şartlarına göre kullanmak en mantıklısı.

  19. #19
    sutlusoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Tracer 700
    Ses direkt güzel devri söylüyor ki zaten motosikletin titreşim durumu falan da kendini belli ediyor.
    Motosikletinizle belli bir süre zaman geçirdikten sonra otomatiğe bağlayacaktır.

  20. #20
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Yükselttiğinde boğulmayacak ve düşürdüğünde çığlık atmayacak her devirde vites değiştirilir.

    Örneğin; benim motor 1-2-3. viteste 3000-3500 rpm, 4-5-6. viteste 4000-4500 altına inerse boğulur; bu devirlerin en az +1500 rpm üzerinde vites yükseltirim. Motor 7000 rpm'den sonra da bayağı bağırır; bu durumda da en fazla 6000 rpm'de -genelde 4500-5000- vites düşürürüm.

    Kabaca, yüksek devirde vites yükselt ve düşük devirde vites düşür. Tabi en doğru aralık her motora göre değişir.
    natijax bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)