Türkiyenin En Büyük Motosiklet Aksesuarları Sitesi
Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motoruma.com
Motomax
REKLAM ALANI
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Yakıt tasarrufu yapmak için öneriler

    CFMOTO Z Force 550
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ekim 2020
    23 yaşında genç bir kardeşiniz olarak siz değerli abilerimden tavsiyeler bekliyorum motorum kuba çita 100 cc 20 liraya 2.8 litre benzin aldım şuan 130 kilometrede yedek depoya geçmedim daha, şehir içi 40 kilometre hız ve 3500-4000 devirle gidiyorum.


    Motosiklet Aksesuarları ve Ekipmanları Online Satış Sitesi
    REKLAM ALANI
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Motorunun maksimum torkunu verdiği devri öğren, o devre yakın sür motoru. Tabi sıkışık trafikte 1. viteste zorlama aleti. Rahat yollarda yap dediğimi.

  3. #3
    tanermavi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2006
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900
    Ani hızlanmalardan ve limitlerde kullanmaktan kaçın.

  4. #4
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motorunun maksimum torkunu verdiği devri öğren, o devre yakın sür motoru. Tabi sıkışık trafikte 1. viteste zorlama aleti. Rahat yollarda yap dediğimi.
    Bu genellenebilir bir doğru değil. Bir Harley Davidson'da dediğiniz doğru iken, bir SS makinada yanlış.

    Maksimum torka yakın devirde sürmek ara hızlanmalarda avantaj sağlar, yakıt tasarrufunda değil. Yakıt tasarrufu için olabildiğince düşük devirde gitmek gerek, motoru boğmamak şartıyla tabi.
    mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü

  5. #5
    Ros1n2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2014
    Şehir
    Ankara / Osmaniye
    Motosikleti
    390
    Alıntı shruikan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu genellenebilir bir doğru değil. Bir Harley Davidson'da dediğiniz doğru iken, bir SS makinada yanlış.

    Maksimum torka yakın devirde sürmek ara hızlanmalarda avantaj sağlar, yakıt tasarrufunda değil. Yakıt tasarrufu için olabildiğince düşük devirde gitmek gerek, motoru boğmamak şartıyla tabi.
    Bu dediğinizde tam olarak doğru değil. Bazı motorların rahat çalışabildiği devir aralıkları var. Şuan sahip olduğum 390'da devir aralığını tam bilmiyorum ancak 6.viteste 95 ile giderken 80 ile gittiğimden daha az yakıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:32 ----------

    Tavsiye olarakta; 100cc ekonomik bir motosiklet kullanıyorsun. Tadını çıkar bunların hesabını yapmamalısın. Zaten CC yükseldiği zaman istemesen de yapmak zorunda kalıyorsun

  6. #6
    shruikan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Nisan 2015
    Motosikleti
    turuncu
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediğinizde tam olarak doğru değil. Bazı motorların rahat çalışabildiği devir aralıkları var. Şuan sahip olduğum 390'da devir aralığını tam bilmiyorum ancak 6.viteste 95 ile giderken 80 ile gittiğimden daha az yakıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:32 ----------

    Tavsiye olarakta; 100cc ekonomik bir motosiklet kullanıyorsun. Tadını çıkar bunların hesabını yapmamalısın. Zaten CC yükseldiği zaman istemesen de yapmak zorunda kalıyorsun
    6. vitese 80 az zaten. 2-3 yıl 390 kullandım, o motorun 6. viteste en hesaplı en tatlı gittiği aralık 90 110 arası.
    mıymıntı musa suşi yerken halıya ispirto döktü

  7. #7

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    2.8 litre benzin almışsın 130 kilometre gittiğin halde daha yedeğe düşmemişsin. Hala nasıl tasarruf yaparım diyorsun. Sana verilebilecek tek tavsiye daha da ekonomik olmasını istiyorsan motosikletini iterek getir götür.
    espresso ve mavzer-i bunu beğendiler.

  8. #8
    kurubuzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Kasım 2018
    Şehir
    İstanbul bagcilar
    Motosikleti
    Bajaj discovery
    kardeş sen bu yukarda yorum yazan abilerine bakma onlar motosikletten anlamaz heleki ismet abimiz hiç anlamaz sen beni dinle 2 litre benzine 1 litre su koy tasarrufun kralını yaparsın ..
    espresso, mavzer-i ve f0cus bunu beğendiler.

  9. #9
    IRau - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Xmax
    sutlusoda bunu beğendi.

  10. #10
    snappy x - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    depoya işersen daha uzun kilometreler gidebilirsin,test edildi onaylandı

  11. #11
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    2.8 litre ile 130 km gitmişsin trol bey.

    daha iyisini istiyorsan otobüs kullan

  12. #12

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    MT-25, 2018, FISTIK
    Boşver, bisiklet iyidir.

  13. #13
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı oluroyle adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Boşver, bisiklet iyidir.
    bisikletinde kalitelisini almalı ki 1 pedal ile uzun süre bisiklet gitsin.
    mesela cannondale alabilir
    blueway2 bunu beğendi.
    since 1987

  14. #14
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    bu ara en güzel çözüm hiç kullanmamak sanırım.

  15. #15
    Gofretcocuk5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KTM Duke 200 2015 Model, Kawasaki Ninja 250SL 2015
    Alıntı Ros1n2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu dediğinizde tam olarak doğru değil. Bazı motorların rahat çalışabildiği devir aralıkları var. Şuan sahip olduğum 390'da devir aralığını tam bilmiyorum ancak 6.viteste 95 ile giderken 80 ile gittiğimden daha az yakıyorum

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 06:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:32 ----------

    Tavsiye olarakta; 100cc ekonomik bir motosiklet kullanıyorsun. Tadını çıkar bunların hesabını yapmamalısın. Zaten CC yükseldiği zaman istemesen de yapmak zorunda kalıyorsun
    6.vites 80 ile gidilir mi
    Benim 250 lik motor
    3.vites 104 yapıyor
    6.vites 110 ile giderken 7bin devire geliyor hız sınırı aşmayım diye gaz kesince 6 bin devire düşüyor 100 ile 5,6 devir
    Ara ara 5.vitese atıyorum

  16. #16

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E - 2006 Honda CBR125R
    Alıntı Gofretcocuk5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6.vites 80 ile gidilir mi
    Benim 250 lik motor
    3.vites 104 yapıyor
    6.vites 110 ile giderken 7bin devire geliyor hız sınırı aşmayım diye gaz kesince 6 bin devire düşüyor 100 ile 5,6 devir
    Ara ara 5.vitese atıyorum
    Ben mt07yle gidiyorum zır zır titriyor çok hoşuma gidiyo

  17. #17
    Gofretcocuk5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KTM Duke 200 2015 Model, Kawasaki Ninja 250SL 2015
    Alıntı zeynelhazan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben mt07yle gidiyorum zır zır titriyor çok hoşuma gidiyo
    Titreme değil motor boğulmasın diye diyom

  18. #18
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Şehir
    İzmir
    Alıntı Gofretcocuk5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    6.vites 80 ile gidilir mi
    Benim 250 lik motor
    3.vites 104 yapıyor
    6.vites 110 ile giderken 7bin devire geliyor hız sınırı aşmayım diye gaz kesince 6 bin devire düşüyor 100 ile 5,6 devir
    Ara ara 5.vitese atıyorum

    başkan devir ile alakalı, her motorun durumu farklı. 6 - 7 bin aralıgı motoru yormamak için en ideali. ona göre hesap et hangi viteste kacla gidilir
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  19. #19
    Gofretcocuk5 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Şubat 2018
    Şehir
    Sakarya
    Motosikleti
    KTM Duke 200 2015 Model, Kawasaki Ninja 250SL 2015
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    başkan devir ile alakalı, her motorun durumu farklı. 6 - 7 bin aralıgı motoru yormamak için en ideali. ona göre hesap et hangi viteste kacla gidilir
    Bendeki ninja 250sl tek silindir
    Çift silindir motorda farklı olabilir belki

  20. #20

    Üyelik
    28 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2012 Honda CB125E - 2006 Honda CBR125R
    Alıntı Gofretcocuk5 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Titreme değil motor boğulmasın diye diyom
    boğulmuyo yav gazı veriyosun tar tar tar altında bişey kükrüyo


    BLUE MOTOR
    Hero Motosiklet
1. sayfa 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)