Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Düzgün Vites Degistirmek.

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    merhabalar öncelikle.
    cbr 125 kullanicisiyim aklima soyle seyler geliyor.
    1. viteste kalkarken debriyaji yavas yavas birakiyoruz
    2. vites gecerkende debriyaji hemen sıkıp 2 ye atip sonra debriyaji yavas yavas birakiyorum.
    acaba biraz sert mi birakmak lazim ? kimisi diyor debriyaj balatan cabuk biter hemen birakmazsan nasil vites degistiriyorsunuz ?
    bide 3 viteste gidiyorum bi anda trafik isigi yaniyor hemen 2 ye atip debriyaji birakmadan hiz kesip 1 e atiyorum ama motor hareket halindeyken atiyorum 1 e motor tuhaf bir ses cikartiyor. durdugu yerde bazen 1. vites gecmiyor o yüzden hareket halindeyken atiyorum bu dogrumu ? giden aracta 1 atilmaz diyorlar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Süper Moderatör Olcay Avşar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2005
    Şehir
    İstanbul / Çekmeköy
    Motosikleti
    Honda NC 750X
    Vites yükseltirken hızlıca bırakabilirsin, genelde de hep öyle yaparız zaten.

    ama düşürürken debriyajı yavaşca bırakmalısın, ki devir yüksek ise ani hız düşümlerinde arka teker kitlenmesin. Yoksa devir zaten düştü ve hız azaldı ise vites düşürürken de debriyajı hızlıca bıraksan sıkıntı olmaz.

    Bire atma meselesinde ise tam durmadan yada durmaya çok yaklaşmadan bire atma, yani aslında hiç bir vitesi uygun hıza ve devire düşmeden küçültme ki şanzımana yük binmesin.

    Motosiklet şanzımanları otomobiller gibi değildir, bu yüzden durduğu yerde motor çalışır ve debriyaj çekili iken zor vites değişir. Hele boşa atmak çok daha zordur, bu yüzden tam durmadan yani yürüme hızında iken vitesi bire ya da boşa at.
    "normal insanlar bir yerden bir yere gitmek için araba kullanırlar, motorcular ise motosiklet kullanmak için bir yerlere giderler"

  3. #3
    umuterdogdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KYMCO Agility 125 + CBR 125 R 2016
    Yukaridaki abimi gerekli aciklamayi yapmis kafa karistirmim :F

  4. #4
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    3 vitesden 1 vitese atman çok yanlış arkayı kitleyebilir hatta bazı şeyleri kırabilirsin devrin alt vitese uygun olmalı üstelik birinci vitese atıyorsun muhtemelen motor eşek gibi anırıp garip sesler çıkartıyordur

  5. #5

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    güzel konu aslında benim arkadaşin better motoru var 2005te babası almisti. Arkadaşim , diyelim ki hızlıca gidiyor 50m ötede duracak. O hızla debriyaja basılı motoru sürdürüyor 4. Vitesteyse çat çat çat 1e atıyor ard arda. Işin garibi 10yıllık çin motorunda da hiç bi şey yok. Ama biz böyle yapmayalım

  6. #6

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Ben de 4-5 ile 100 ile filan giderken ışıklara yaklaşınca 60-70 arası 1'e alıp sonra boşa alıyorum. 2.vites yukarıda oldupu için 2'den boşa alamıyorum, 1 e geçiyor. Devriyajı salmadığın sürece sorun yok. Ha 1.viteste debriyaj eşinden kayarsa 70 ile giderken, muhtemelen şanzımanı kucaklarsınız. O yüzden ben dahil, debiyaj hiç salmasak bile hangi hızdaysak o hızın vitesinde devam etmek daha mantıklı. Ama hep unutuyorum...

  7. #7
    ceymier - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Mart 2014
    Bilgiler ici tesekkur ederim

  8. #8

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    Yukarıdaki abilerime teşekkür etmek ile beraber bende nacizane dört bin km. tecrübem ile vites değiştirme yöntemimi anlatmak isterim izin verir iseniz.

    Yükseltirken debriyajı yavaş bırakmanın faydası motorun ileri-geri yapmasını, saraılmasın, arka yolcundan kafa yemeni engeller. Yabi motoru sarsmaz. Ancak genel de biraz agresif kullanmayı sevdiğim için debriyajı çat diye bırakı veririm. Tek kişi iken çoğu kişi de bu şekilde kullanır. Böyle kullanırken de amacım yüksek devir de vites atarak en kısa sürede en yüksek hıza ulaşıp, seri kalkış sağlamak. Ayrıca bu söylenenlerin uygulanması en fazla 1 saniye olması gerekir. Yani "debriyajı yavaşça bırakırsak bi' sonraki vitese zaman kalır mı?" sorusu "Evet, kalır. Çünkü bu söylenenler çok kısa sürede yapılmalıdır"dır.

    Vites düşürürken ise; ilk zamanlar göstergeye bakmadan kaç ile gittiğini insan kestiremiyor, acemilik de zorlanılan bi' şeydir ama bir kere bu şekilde öğrenilir ise bu şekilde gidilir. Dolayısı ile kaç km. hız ile gittiğimizi göstergeye bakmadan bilebildiğimizi varsayarsak her vites düşürme devrine gelindiğin de debriyajı çektikten sonra hafif ara gaz verip vitesi öyle düşürürüm. Böylece ara gaz verdiğim için motorun devri aşşağıda kalmaz. Eğer ara gaz vermeden vites düşürürsem motor, motor freni yapar, arka yolcudan kafa yerim, motor sarsıntılı bir şekilde beni öne doğru kaydırır. Aynı otobüslerin ani fren yaptığın da g kuvveti ile öne savrulduğumuz gibi. Bir de aynı anda hafif ön fren yapabilirsen güzel olur, ben beceremiyorum, zor geliyor.

    Bunları ben AEA fren yapma vidyosundan öğrendim. Hatta tüm motor kullanmayı bu vidyolardan öğrendim.

    Yukarıda yazdıklarım tamamen kendi tecrübelerimdir, daha acemiyim. Dolayısı ile yanlışım var ise abilerim, ablalarım, eğer doğrusunu öğretip düzeltirseniz çok sevinirim, teşekkür ederim.

  9. #9
    A.Türker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBR 125R
    Yürüyen hiçbir aracı araba motor farketmez 1e atmayın. Ayrıca vites yükseltirken debriyaj kavramadan gaz verin ki rahat geçsin hem motor kafa atmaz.

  10. #10

    Üyelik
    09 Haziran 2015
    Şehir
    İstanbul
    10 km civarı giderken de motor tekliyo ama hocam. Yürüme hızında da mı atmayalım?

  11. #11
    Mengu16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Aralık 2004
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Bajaj 200NS, Mondial 210MX
    Devri doğru ayarladıktan sonra istersen 0.2 saniyede debriyajı bırak vitesler yağ gibi geçer. Çift kavramalı otomatik şanzıman(DSG, TCT, EDC) gibi kesintisiz hızlanırsın. Vites değişimlerinde amacın motoru şanzımanın çevirdiği devir ile eşitlemek olmalı. Vites küçültürken de aragaz veririm, debriyajı biraz daha yumuşak bırakırım ama yine yığılma yapmaz motor. Devir eşitlemezsen istersen 5 saniyede bırak debriyajı yine yığılır motor. Vitesleri çok akıcı kullanırım. Virajda motor yatıkken vites küçültme dahi yapabiliyorum. Devir eşitlemeyi ve gaz ayarını iyi yaptığımdan sorun olmuyor.

  12. #12

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    yamaha nin kullanım kitapçığında vites düşürürken ara gazi vermeyin diyor. Ben de öyle yapıyordum normalde ancak bu bilgiden sonra ara gazi vermeden düşürüyorum.

  13. #13

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Aragazı vermeden vites küçültülmez yav... Şanzıman ele alınır bir süre sonra, istersen debriyajı 10 saniyede bırak...

    Vites küçültürken debiyaj çekilir, 2 kere ara gaz yapılır ve 2.yi yaptığınız anda debiyaj yavaş yavaş bırakılmaya başlanıp, vites küçültülür. Devir, bir alt vitesin o sırada vereceği Devir ile eşit olmalı. Aksi taktirde şanzıman sağlığı için hoş sonuçlar olmaz.

  14. #14

    Üyelik
    22 Aralık 2013
    Alıntı muAff adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aragazı vermeden vites küçültülmez yav... Şanzıman ele alınır bir süre sonra, istersen debriyajı 10 saniyede bırak...

    Vites küçültürken debiyaj çekilir, 2 kere ara gaz yapılır ve 2.yi yaptığınız anda debiyaj yavaş yavaş bırakılmaya başlanıp, vites küçültülür. Devir, bir alt vitesin o sırada vereceği Devir ile eşit olmalı. Aksi taktirde şanzıman sağlığı için hoş sonuçlar olmaz.
    ben vites değiştirirken hızımi düşürüp (devir de düşüyor) o şekilde bir alt vitese geçiyorum.

  15. #15

    Üyelik
    22 Temmuz 2015
    Şehir
    Edirne
    Motosikleti
    Kuba Razore 100, Mobylette 52,
    Altın Elbiseli Adam'ın "vites değiştirmek" videosunu tavsiye ediyorum. Elbet bu işin doğrusunu yapıyorsunuz, yanlışını mantıksal olarak eliyorsunuz fakat en doğru anlatım orada. Aman yanlış anlaşılmasın.

  16. #16
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F
    vites değiştirirken genellikle ara gaz verirsen geçişler daha yumuşak oluyor.
    vites düşürürken daha dikkatli olmak gerek, çünkü motor aniden devirlenecek, eğer ki yüksek devirde iken vites düşürürsen arka tekeri kilitleme ihtimalin çok yüksek.
    12k çeviren ve 10k da kesiciye giren cbr250r için konuşuyorum. 4k da iken vites düşürünce 7k lara kadar gelebiliyor.

  17. #17
    kivancern - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2015
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CBR600RR, Yamaha XMAX 250 ABS
    Altin elbiseli adamin videosunda yanlisliklar vardir arkadaslar ozellike vites dusururken ara gaz verdiginde daha rahat gecme konusunda.

    Araba sanzimani ile motor sanzimani arasindaki bilinmesi gereken en buyuk farkliliklar senkronizer viteslerin motor sanzimaninda olmamasi.... yani her ne zaman kontra shaft ile vites ayni hizda donmuyor ise yada vites i birsey ceviriyor ise "arka lastik" sanzimana zarar verirsiniz.

    Kisacasi arabada debriyajsiz vites degistirir gibi motosiklette vites degistirmeniz gerekiyor.

    aea nin yanlisi konusunda ise bites dusururken ara gaz verdiginizde vitesin daha kolay gecicegibi soyluyor vakat bu yanlis bir bilgidir cunku debriyaja bastiginiz an motoru sanzimandan ayiriyorsunuz vede berceginiz gaz sadece sebriyaji birden birakmaniza imkan saglar.. vites gecisini engellemez..

    Gercekten dogru bilgi icin yabanci videolar var ona bakabilirsiniz yada motosiklet sanzimanina bakin nasi calistigini ogrenin

    Temel olarak yabancilar soyle oneriyor:
    vites yukseltirken gazi birakmadan once ayagin ile vitese azcik basinc uygula.. gazi birakip debriyaja bastigin an vites kendiliginden gecmeli

    Vites dusururken de ayni mantik var fakat amet motor freninde ise debriyaja bastigin an alet anlik bosa dusecektir o an degistir derler yada dusurmeden hemen once cok az bir gaz vermeni


    Bir yanlis daha ise debeiyaj yakmak dir... motosiklet debeiyaji islak kavrama oldugu icin kolay kolay yanmaz

  18. #18
    Keoma - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Mt-125, R25 Ve Tekrar R25,Dominar 400,Mt-125 Abs
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    vites değiştirirken genellikle ara gaz verirsen geçişler daha yumuşak oluyor.
    vites düşürürken daha dikkatli olmak gerek, çünkü motor aniden devirlenecek, eğer ki yüksek devirde iken vites düşürürsen arka tekeri kilitleme ihtimalin çok yüksek.
    12k çeviren ve 10k da kesiciye giren cbr250r için konuşuyorum. 4k da iken vites düşürünce 7k lara kadar gelebiliyor.
    Bu tekeri kilitleme olayında motorda abs varsa yine bahsettiğiniz şekilde yüksek hızda vites küçültürsek kitler mi tekeri yine de?

  19. #19
    Tİme_shİft42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Kasım 2012
    Motosikleti
    Var
    Alıntı kivancern adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Altin elbiseli adamin videosunda yanlisliklar vardir arkadaslar ozellike vites dusururken ara gaz verdiginde daha rahat gecme konusunda.

    Araba sanzimani ile motor sanzimani arasindaki bilinmesi gereken en buyuk farkliliklar senkronizer viteslerin motor sanzimaninda olmamasi.... yani her ne zaman kontra shaft ile vites ayni hizda donmuyor ise yada vites i birsey ceviriyor ise "arka lastik" sanzimana zarar verirsiniz.

    Kisacasi arabada debriyajsiz vites degistirir gibi motosiklette vites degistirmeniz gerekiyor.

    aea nin yanlisi konusunda ise bites dusururken ara gaz verdiginizde vitesin daha kolay gecicegibi soyluyor vakat bu yanlis bir bilgidir cunku debriyaja bastiginiz an motoru sanzimandan ayiriyorsunuz vede berceginiz gaz sadece sebriyaji birden birakmaniza imkan saglar.. vites gecisini engellemez..

    Gercekten dogru bilgi icin yabanci videolar var ona bakabilirsiniz yada motosiklet sanzimanina bakin nasi calistigini ogrenin

    Temel olarak yabancilar soyle oneriyor:
    vites yukseltirken gazi birakmadan once ayagin ile vitese azcik basinc uygula.. gazi birakip debriyaja bastigin an vites kendiliginden gecmeli

    Vites dusururken de ayni mantik var fakat amet motor freninde ise debriyaja bastigin an alet anlik bosa dusecektir o an degistir derler yada dusurmeden hemen once cok az bir gaz vermeni


    Bir yanlis daha ise debeiyaj yakmak dir... motosiklet debeiyaji islak kavrama oldugu icin kolay kolay yanmaz

  20. #20

    Üyelik
    28 Haziran 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Forza 250
    Alıntı Keoma adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu tekeri kilitleme olayında motorda abs varsa yine bahsettiğiniz şekilde yüksek hızda vites küçültürsek kitler mi tekeri yine de?
    Siz olayı tamamen çorba yapmış durumdasınız. Sizin bahsettiğiniz arka teker kitlenmesi - abs mevsuzu frenle alakalı. Burada bahsedilen şey ise vitesin devri ve hızına yavaşlamadan vites küçültmekten kaynaklanan arka teker kitlenmesi. Çözümü ise iki şekilde;
    1. Uygun hıza düşmeden vitesi küçültmemek
    2. Kaydırmalı debriyaja sahip olan motosiklet kullanmak


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)