Vites pedalının takılı kalması, debriyaj kaçırması.. KENDİ DENEYİMİM
-
Vites değiştirirken vites pedalının orta konuma gelmemesi takılı kalması durumunda kendi bulduğum sorunun kaynağı ve çözümüm..
Bununla beraber debriyajımda kaçırma veya vites geçişlerinde sertleşmede meydana gelmiştir.
Öncelikle motosiklet KTM 390 ve gördüğüm kadarıyla çoğunlukla KTM kullanıcılarının başına gelmekte..
Sorunun kaynağı motosikletin kullanım zamanları dışında arka sehpada bekletilmesi veya vites pedalının hareket kabiletini etkileyen bir probleme maruz kalması
Arka sehpada bekletilmesi: Motosikletimi son zamanlarda günlük kullanımımdan sonra sehpaya kaldırıyorum ve bu yüzden arkası öne oranla yükselmiş olan motorumun yağ haznesinde biriken yağ ön kısımda şanzıman dişlisine temas etmiyor, Üstelik ilk çalıştırmayıda sehpada yapıp ısınmasını beklememden ötürü şanzıman bölümünün yeterince yağlanamıyor olması...
Vites pedalının hareket kabiliyeti: Vites pedalının hareketli kısımlarında bulunan pilastik kauçuğun zamanla yağsız kalması veya alınan darbeden ötürü hareket ekseninin bozulması veya yan sehpa ayaklığının pedalın hareket eksenini etkilemesi...
TAMAMI İLE BİREYSEL DENEYİMİM SONUCU YAPTIĞIM ÇÖZÜMLEMEDİR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Birçok ustanın 'Vites Yayı' değişecek bunun içinde motosikletin komple dağılması gerektiği bir durumdan kendimi kurtarmış oldum. Başına gelebilecek olan arkadaşlar umarım bu şekilde çözüm bulmuş olursunuz.
Reklamlar
-
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
Vites değiştirirken vites pedalının orta konuma gelmemesi takılı kalması durumunda kendi bulduğum sorunun kaynağı ve çözümüm..
Bununla beraber debriyajımda kaçırma veya vites geçişlerinde sertleşmede meydana gelmiştir.
Öncelikle motosiklet KTM 390 ve gördüğüm kadarıyla çoğunlukla KTM kullanıcılarının başına gelmekte..
Sorunun kaynağı motosikletin kullanım zamanları dışında arka sehpada bekletilmesi veya vites pedalının hareket kabiletini etkileyen bir probleme maruz kalması
Arka sehpada bekletilmesi: Motosikletimi son zamanlarda günlük kullanımımdan sonra sehpaya kaldırıyorum ve bu yüzden arkası öne oranla yükselmiş olan motorumun yağ haznesinde biriken yağ ön kısımda şanzıman dişlisine temas etmiyor, Üstelik ilk çalıştırmayıda sehpada yapıp ısınmasını beklememden ötürü şanzıman bölümünün yeterince yağlanamıyor olması...
Vites pedalının hareket kabiliyeti: Vites pedalının hareketli kısımlarında bulunan pilastik kauçuğun zamanla yağsız kalması veya alınan darbeden ötürü hareket ekseninin bozulması veya yan sehpa ayaklığının pedalın hareket eksenini etkilemesi...
TAMAMI İLE BİREYSEL DENEYİMİM SONUCU YAPTIĞIM ÇÖZÜMLEMEDİR.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Birçok ustanın 'Vites Yayı' değişecek bunun içinde motosikletin komple dağılması gerektiği bir durumdan kendimi kurtarmış oldum. Başına gelebilecek olan arkadaşlar umarım bu şekilde çözüm bulmuş olursunuz.
benimde başıma gelmişti yarı otomatik kullanırken takılı kalmıştı gaz veriyordum gitmiyordu bi baktım vites pedalı takılı kalmış iyikide yukarı atmadı atsaydı arkayı aşmıştım :d
-
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
Sorunun kaynağı motosikletin kullanım zamanları dışında arka sehpada bekletilmesi veya vites pedalının hareket kabiletini etkileyen bir probleme maruz kalması
Arka sehpada bekletilmesi: Motosikletimi son zamanlarda günlük kullanımımdan sonra sehpaya kaldırıyorum ve bu yüzden arkası öne oranla yükselmiş olan motorumun yağ haznesinde biriken yağ ön kısımda şanzıman dişlisine temas etmiyor, Üstelik ilk çalıştırmayıda sehpada yapıp ısınmasını beklememden ötürü şanzıman bölümünün yeterince yağlanamıyor olması...
Dostum bu tamamen yanlış. Dişliler karterdeki yağın içinde yüzmezler. Kareterdeki yağ pompa vasıtası ile tüm motora tübing kanallar ile dağıtılır. Böylece motorun çalıştığı andan itibaren yağ isteyen her yere yağ gider.
Çözümlemen tesadüfi bir şey. Gerçekte ne olduğunu öğrenmen gerek.
Vites takılması normal şartlarda (diğer vites kol parçaları arızalı değil ise) genelde yağın bozulması veya motora uygun yağ konulmamasından meydana gelir. Böylece vites tam yerine geçemez arada kalır veya boşa çıkar. Böylecede vites geçmez.
Bi tık ilerisi olarak Mekanik arızalar da olabilir. Metal talaşı sıkışması. yağ pompa süzgecinin tıkanması. dişlilere giden yağı yeterli gelmemesi gibi sebepler.
Kısaca sorun iyice incelenip önceden tespit edilmesi her zaman daha iyidir.
-
Problemim vitesin geçmemesi değil vites pedalına bastıktan sonra pedalın tekrar merkez konuma gelmemesi. Teknik tabirle vites yayının çalışmaması..
Doğrudur ben uzun süre sehpa ile kullanımım ardından 4 gündür sehpasız şekilde bırakıyorum ve 4 gündür bu problem tekrar etmedi. Tesadüfi veya değil bişekilde sorunum çözüldü :D
Üstelik sadece buda değil debriyaj bazen kaçırma yapıyordu buda ortadan kalktı. Canım sıkılmıştı belkide sihirli bir deynek deymiştir diyelim :D
-
Ros1n2 adlı üyeden alıntı
Problemim vitesin geçmemesi değil vites pedalına bastıktan sonra pedalın tekrar merkez konuma gelmemesi. Teknik tabirle vites yayının çalışmaması..
Doğrudur ben uzun süre sehpa ile kullanımım ardından 4 gündür sehpasız şekilde bırakıyorum ve 4 gündür bu problem tekrar etmedi. Tesadüfi veya değil bişekilde sorunum çözüldü :D
Üstelik sadece buda değil debriyaj bazen kaçırma yapıyordu buda ortadan kalktı. Canım sıkılmıştı belkide sihirli bir deynek deymiştir diyelim :D
Tamam dostum yukarıda yazdığım şeyde vitesin boşa çıkması yani boşta sallanıyor gibi geri gelmeme olayı. Motora uygun yağ veya eskiyen bozulmuş yağ kullandığımızda yapıyordu. (diğer arıza olaylarını yok sayarsak)
Yani debriyajın kaçırması ile motorun arkasının havada kalması nasıl bir ilgidir bu da bir garip durum.
Tabi sen başına gelenleri söylüyorsun. Bunda sıkıntı yok.
Ama ufak bir tavsiye motorun yağını bir kontrol ettir istersen bir de yağ basıncını. Ne olur ne olmaz.
Hadi kolay gelsin.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)