Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Acemi motosiklet sürücüsü

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    Öncelikle ehliyete yeni yazıldım ve totalde 4 kez falan sürdüm motor saat olarak 6-7 saat olmuştur.
    hepiniz denge sorunu yaşadınız mı başta?
    ara sokaklarda sürüyorum ama misal karşıdan araba geliyor ve benim 1 metrelik alanım da olsa dümdüz geçemiyorum yandan hep bir gidonun sağ sol olma durumu var yani bir hakimiyet sıkıntısı var.

    ki daha dar kısımlarda mecbur duruyorum çünkü dümdüz geçemeyeceğime eminim. bu gerçekten ilginç bir olay.
    yani gaz hakimiyetine vs girmiyorum bile.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Eğer boş yolda düz gidebiliyorsanız, dar yolda düz gidememenizin tek nedeni zihinseldir. Diğer bir değişle korktuğunuz için düz gidemiyorsunuz. Bu tip geçişlerde giriş noktasını tam ortaladıktan sonra ileri doğru bakmanız, anlık gereksiz gidon hareketlerini önleyerek daha stabil sürmenize yardımcı olabilir. Denemenizi öneririm.

  3. #3

    Üyelik
    20 Ağustos 2005
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 750 GS
    Aklıma bisiklet sürmeye yeni başlayanların ön tekerleğe bakma durumu geldi. Dar yerlerden geçerken geçilecek aralığa değil ileri bakmak gerekir. Gidon ucu ucuna teğet geçmiyorsa araya bakmadan geç. Mesafe kendiliğinden ayarlanır merak etme.

  4. #4

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    teşekkür ederim öyle denicem nereye baktığımı şu an hatırlamıyorum bile öyle yapıyor olabilirim

  5. #5
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Arkadaşların dedikleri doğru, o şekilde yapman gerekiyor ama al sana bir teknik vereyim:

    Eski küçük motosikletimle yapıyordum, site kapısının çıkışı atıyorum 120 santimse motosiklet 118 santim falandı. 2 santim civarı boşluk kalıyordu yani aynalarla beraber. 20-30 km hızla durmadan geçiriyordum oradan.
    Teknik de şu: kapıya yaklaşırken kapının olabildiğince ortasına odaklanıyorsun. Yerdeki bir nokta ya da havada kafanda ikiye ayırıp ön lastiği oraya ortalıyorsun.
    Tabi bunu yap derken yere bakmayacaksın.
    Şöyle yani, yerdeki bir lekeyi vs. referans alacaksan 5-6 metre kala hiç yön değiştirmeden bakışlarını kaldıracaksın. Kapının tam ortasında havada hayali bir noktayı referans alarak aynı hizada bakarak geçeceksin.

    Trafikte falan bu kadar ince şekilde geçireceksen yavaşlaman daha iyi olur ama bu da kendi keşfettiğim bi teknik, yazayım dedim. Denemek için iki tane koni,taş vs. alıyorsun, ortasına tebeşirle bir çizik atıyorsun. Tebeşir noktasına bakarak motosikleti hizalıyorsun, sonra hiç bozmadan havaya tebeşerin hizasında bakarak motosikleti tebeşirin üzerinden geçirmeye çalışıyorsun. Her gün yaparsan santimi santimine geçiyor motor o çizgiden.

    Bunu yap kendini geliştirirsin bence. Bende aynalar motosikletten daha geniş olduğu için aynanın geçtiği her yerden geçirdim zaten motosikleti, sürtme değme vs. de olmadı. Dar yerden geçirirken aynaları slalom yaparak kurtarabilirsin, ama ben yapmıyorum. Bence biraz pratik yapsan kurtarır, dediğim gibi iki koni al tam ortasından geçmeye çalış. Çok kolay.

  6. #6

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    slalom çalışması yapmak istiyordum boş alan bulup istanbul fatih yakınlarında aklıma gelen bir yer yok.
    bu dediğiniz teknik de aslında yukarıdakiyle aynı ama tam olarak bakışı nasıl yapacağım konuda bilgi vermeniz takdire şayan. o bakış gerçekten her aceminin hiç yapmadığı şey.

    koni olmasa da aynısını araba arasından geçerken yapıcam çok dar değilken. bir yer bulayım ileride hayat boyu slalom tarzı bu tarz şeyler çalışmayı düşünüyorum.

    çok faydalı eğitim

  7. #7
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    24 Haziran 2011
    Sorun bakışla ilgili,zamanla oturacaktır merak etmeyiniz.

    Rahmetli Barkın Bayoğlu'nun şu videosu size fikir verecektir.

    Motosiklette Bakış



  8. #8
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    4 kez bindikten sonra ara sokakta ne işin var ki? 10 saatlik bir eğitim sonrası parkur ve geniş yollarda eğitimi tamamlaman gerekiyor.


    bu arada denge problemi yaşamadım

  9. #9
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    O bende yüksek hızlarda çok fazla oluyordu. Mesela karşımdan bir araba gelince birden önüme kıracak kafa kafaya çarpışacağız diye ödüm kopuyordu ve istemsizce o arabaya bakıyordum. Sonra Rahmetli Barkın abinin (kendisinin emeği çoktur motor camiasına izlemediyseniz öneririm.) dediği gibi nereye bakarsam oraya gideceğim aklıma geldi ve kendimi yola adadım. Kısa bir sürede o korku yok oldu.
    natijax bunu beğendi.

  10. #10
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ön tekere değil gideceğin yere bak.. Korkun seni ele geçirmezin.. Baktığın yere kolay gidersin..
    Ama önce alışmak lazım... Ruhen de alışacaksın..

  11. #11

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    videoyu izledim ve öncelikle belirtmem gerekirse bugün denedim ve karşıya odaklandım hakimiyetim arttı hatta hiç durmadan geçtim birkaç kez. biraz pratik şart.
    ama yarım saat sürdüm. bu yarım saat falan sürmekle olacak iş değil 4-5 saat her gün sürmek gerekiyor ki anca ısınayım.

    ara sokakta ne işin var demiş de biri ne yapayım başka çare yok.
    tanıdığım motorcu 1 kişi var o da müsait değil tek başımayım bir şekil öğrenmem lazım. yazıldığım ehliyet kursu sadece 1 kez çağırdı hala 2. derse çağırmadı sınav ne zaman o da belli değilmiş adamlar salıyor.
    yamaha riding academy gittim 3 gün önce görüş olarak işe yaradı, frenlemede işe yaradı, dönüşlerde işe yaradı ama işte pratik eksikliğinden misal o görüşü siz demeseniz yine dikkat etmemişim ki böyle sıkıntı yaşadım.

    gerçekten kolay olmayacak. istanbul fatihteyim buraya yakın boş alan bilmiyorum bilsem gidip bir gün işe gitmeyip tüm gün orada sürücem diğer türlü 2-3 günde bir yarım saat sürerek bu işi kapmak zor.
    bakırköy bauhaus oraları boş yer var oraya da gitmek mesele. giderim aslında da yine de riske atmaya gerek yok. bir şekil ara sokaklarda kullanarak pratiği arttırmam lazım.

    gerçekten tek başına şu mereti öğrenmek hele hele yer yokken öğrenmek zor zanaat.


    fatihte boş bir yer biliyorsanız tavsiyelere açığım

  12. #12
    MotoWrestler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2020
    Şehir
    Gaziantep
    Motosikleti
    Mz Etz 251,Kuba Rx9 100
    Alıntı natijax adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle ehliyete yeni yazıldım ve totalde 4 kez falan sürdüm motor saat olarak 6-7 saat olmuştur.
    hepiniz denge sorunu yaşadınız mı başta?
    ara sokaklarda sürüyorum ama misal karşıdan araba geliyor ve benim 1 metrelik alanım da olsa dümdüz geçemiyorum yandan hep bir gidonun sağ sol olma durumu var yani bir hakimiyet sıkıntısı var.

    ki daha dar kısımlarda mecbur duruyorum çünkü dümdüz geçemeyeceğime eminim. bu gerçekten ilginç bir olay.
    yani gaz hakimiyetine vs girmiyorum bile.
    Bende ehliyet kursuna yeni yazıldım nacizane kendim bu durumu nasıl yendim paylaşmak isterim öncelikle aklını boşaltman gerek kardeşim motorumu aldığım ilk gün bende hakimiyeti düzgün kuramıyordum ancak 2 gün içinde geçti ben motorumu ehliyet sınavı parkurunda kullanıyorum ama amacımız ne kadar kendimizi geliştirip ehliyet almak olsada yaptığımız iş kanunsuz o yüzden sakın gazlayayım ,hız yapayım gibi düşüncelere ehliyetini alana kadar girme sana tavsiyem heyecan yapmadan sakin bir şekilde sürüşüne bakman heyecanlandığın zamanlarda motorunu kenara çek bırak karşındaki adam yoluna gitsin sen onu bekle ,kendine güvenini iyice sağla evet motosiklet kullanmak zor birşey ama motor kullananlar farklı bir tür değil kendine güven ve motorunda hakimiyet kurmaya odaklan heyecan yapma ancak egona yenik düşüp gazlamayada başlama tekerine taş gelmesin
    Spirit, like body, needs to be trained. So I think it's necessary to make your spirit stronger. And for he who believes, anything is possible.
    Fedor Emelianenko

  13. #13

    Üyelik
    17 Eylül 2020
    Motosikleti
    domicik 400 ug
    teşekkürler öncelikle yazın için ancak bende hız tutkunu gibi düşünceler yok yaşa bağlamicam çünkü yaşa bakmıyormuş bu bunu anladım. karakter meselesi tamamen.
    tek amacım ulaşım ve tabii ki aslında hızlı ulaşım. zaman tasarrufu.
    eğitim parkuruna gitmek için trafiğe girmek gerekiyor onu da yapsam polise yakalanırsam al başa bela o yüzden ara sokakta idare etmeye çalışıyorum ona da vakit bulamıyorum pek ama elbet aşıcaz dediğin gibi. en son sürüşümde bakışla az çok düzelttim gerisi pratik ve stres yapmamak


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)