Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Motorsiklet

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Merhaba GENCOLAR,

    En son açtığım konuda Suzuki gn 250 ile kaza yapmıştım. Karşı taraf direkt bana şeridimde çarptığından %100 kusurlu çıktı. Motoru pert olarak aldı sigorta ve 6800 TL para verdi. Salgında çalışamadım. Parayla dönemi atlattım. Bu arada Renault 12 arabamla idare ettim. Haziranda tekrar gece sahne müzik başladı. Araba park yeri bulma. Yakıt. Trafik derken, bir küçük motor almaya karar verdim.

    Artık ekonomi öyle kötü ki, para hiç bir şeye yetmiyor. Sigorta vergi trafik motor parası gibi pahalı. Düşündüm ve geceleri ıssız yollarda kullanacağım için yavaş, pratik ve ucuz arayışına başladım.

    Tamircide bir tane mondial 100 cub buldum. Onu aldım.

    Bu kadar kaza yaptıktan sonra en önemli şeyin yavaş gitmek olduğunu biliyorum artık.
    Ve 45 yaşımda 25 motora binmiş biri olarak motosiklet çok tehlikeli.
    Bundan sonra param da olsa büyük cc ya da şöyle söyleyeyim, 100 km hızı geçen bir motosiklete binmeyeceğim. Çünkü ne kadar Çok hızlanma ve son hız var ise o kadar çok risk var. Geçmişe baktığımda güçlü motorlarla yaşadığım ramak kala durumları aklıma geliyor.

    Belki bana kızacaksınız ama benim tecrübem bu şekilde oldu. Benim için motosiklet bir yaşam biçimi değil. Sadece çok tehlikeli ama çok kolaylık sağlıyor.

    İnsan gördüğü turlara özeniyor. Büyük bir güce hükmetmenin ego tatminine ihtiyaç duyuyor. Tek seferde 900 km yol yapmak istiyor. Virajlara kontra yapmak çıkışta gaz açmak istiyor. Ama bir gerçek var. Pist dışında yollar hep hayati tehlike dolu.
    Ben risksiz yaşamayı seçtim. Özellikle şu salgın zamanında fikirlerim bu şekilde gelişti.

    Bu bir tavsiye yazısı değildir. Sadece bir üye olarak sizinle düşüncemi paylaşmak istedim.

    Sevgiler. Selamlar.
    espresso ve blueway2 bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    10 Mayıs 2018
    Şehir
    İstanbul-Van
    Motosikleti
    honda cm125t ve kuba dragon 110cc
    en güzelini yapmışsın hocam ayağını yerden kessin yeter, bu zamanda büyük firmalar bile küçülmeye gidiyor lakin küçülmekte yeterli değil yakın zamanda motosikletten inip bisiklete binersek şaşırmayın. şahsen 2018 yılında cbf250 ye binerken şuan 50cc kubaya biniyorum.
    SAZMAN ve espresso bunu beğendiler.

  3. #3
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Sadistic adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    en güzelini yapmışsın hocam ayağını yerden kessin yeter, bu zamanda büyük firmalar bile küçülmeye gidiyor lakin küçülmekte yeterli değil yakın zamanda motosikletten inip bisiklete binersek şaşırmayın. şahsen 2018 yılında cbf250 ye binerken şuan 50cc kubaya biniyorum.
    Evet haklısın. Aslında yaşadığım yere bisiklet ile çıkılsa idi takside girip elektrikli Katlanır bisiklet alacaktım. Ama buraya 50 cc çıkmıyor. Çok dik yokuşlar var. Eğer düz bir yerde yaşarsam motoru hemen satar ve alırım.

  4. #4
    -ZERO- - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Şubat 2012
    Şehir
    Ankara-Muğla-İzmir
    ben de pulsar 200'den inip r25'e binmeye başladıktan sonra çok gereksiz riskler almaya başladığımı anladım. normalde yapmayacağım şeyleri yapıyorum. şükür bir kazam yok ama bu sabah işe gelirken iyice b.kunu çıkardığımı farkettim bazı şeylerin. artık boş yol harici pek hız yapacağımı sanmıyorum. çok geçmiş olsun. umarım tekrar böyle bir olay yaşamazsınız.

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Hiç bir mesajı okumadım. Sadece başlığı tebrik için girdim, hemen çıkıyorum
    Omerius ve muhammetcon bunu beğendiler.

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    darısı başımıza.

    su heyecanı gecsin de bizde bi sakinleyelim
    SAZMAN bunu beğendi.

  7. #7
    blueway2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2012
    Şehir
    Yollarda
    Motosikleti
    Honda Nc 750x ed
    Kesinlikle katılıyorum,250 cc yi aşmamak lazım,bir yerde durabilmek lazım.
    SAZMAN bunu beğendi.

  8. #8
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hiç bir mesajı okumadım. Sadece başlığı tebrik için girdim, hemen çıkıyorum
    Evet. Başlık özellikle öyle. EGO’nu bastır Haşmet bey. Motorun sikleti ile ilgili konu. Hoşçakal.
    Sevgiler.
    cıbılduck bunu beğendi.

  9. #9
    Gökhan_Aygün - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2014
    Şehir
    Büyükçekmece / İstanbul
    Motosikleti
    VFR 800X (RC60/2013)
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba GENCOLAR,

    Bundan sonra param da olsa büyük cc ya da şöyle söyleyeyim, 100 km hızı geçen bir motosiklete binmeyeceğim. Çünkü ne kadar Çok hızlanma ve son hız var ise o kadar çok risk var. Geçmişe baktığımda güçlü motorlarla yaşadığım ramak kala durumları aklıma geliyor.

    Belki bana kızacaksınız ama benim tecrübem bu şekilde oldu. Benim için motosiklet bir yaşam biçimi değil. Sadece çok tehlikeli ama çok kolaylık sağlıyor.

    .
    Aslında olay BENCE " yolun durumuna göre sürmek " .. Örnek ; Ortalama 110 km/h ile akan bir otoyolda 100 km/h yi geçmeyen bir motosiklet de büyük risk .. En temizi 115 km/h - 130 km/h arasında gitmek olur mesela bu akışta .. gibi ..

    Bence herkesin " yolun durumuna göre " sürmeyi becermesi gerekiyor .. kazaların asıl sebebi bu.
    Honda NSS Forza 300 İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=E9QdDCCxKpc ]

    Mondial 150 Sentor İnceleme Videosu [ https://www.youtube.com/watch?v=Rl79HfGpcS4 ]

  10. #10
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Aslında olay BENCE " yolun durumuna göre sürmek " .. Örnek ; Ortalama 110 km/h ile akan bir otoyolda 100 km/h yi geçmeyen bir motosiklet de büyük risk .. En temizi 115 km/h - 130 km/h arasında gitmek olur mesela bu akışta .. gibi ..

    Bence herkesin " yolun durumuna göre " sürmeyi becermesi gerekiyor .. kazaların asıl sebebi bu.
    Evet öyle. Bu motosiklet ile hızlı seyreden yollara çıkılmaz doğru. Zaten ben sadece sokak aralarında kullanmak için aldım. İşte ihtiyaçlar Ve tatmin sıkleti belirliyor.
    Sevgiler.
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  11. #11
    gurcanozturk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    06 Mayıs 2018
    Motosikleti
    Honda Forza 250
    Sadece yol degil kisi ile ilgili oldugunu da dusunuyorum. Her ne kadar cok tecrubeli olmasam da, 250cc bir scooteri bile olmasi gerektiginden daha hizli/sert kullaniyorum bazen, bu yuzden daha guclu bir motosiklete gecis yapmayi dusunmuyorum. Bu benim kendi kendimi durdurma/sinirlama yontemim. Cunku altimda daha kuvvetli bir motosikletle onu da sinirlarinda kullanmaktan korkuyorum.
    erensel, espresso, blueway2 ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12

    Üyelik
    18 Temmuz 2017
    Şehir
    İSTANBUL
    Motosikleti
    MONSTER 696 DUCATİ
    Belli bir kısma katılıyorum o kısım kesinlikle riskli ve tehlikeli motosiklet... Sadece diğer araçlar var diye söylemiyorum.

    Önümüze hayvan çıksa yerdeyiz, kamyondan yola taş felan düşse yerdeyiz virajda yağ olsa yerdeyiz bunun gibi yüzlerce fazla olay var.

    Hız olayı bence bunlardan daha düşük risk kendini bilen insanlar için ben düşük cc de kullandım yüksek cc de kullandım.
    Düşük cc ler bence daha tehlikeli hem otoyol gibi yerlerde gerekli hızlara çıkamadığı için bilakis sollamalarda da tehlikeli oluyor.
    En büyük risk bence kaçış yapamamak bazen şeridimize dalanlar oluyor arkadan çok hızlı gelenler oluyor pat diye kaçabiliyosun.

    Tabi ki çok yüksek cc den bahsetmiyorum. Ben en güçlü kendi motorum olarak mt07 kullandım. Kullanılabilecek en güçlü motosiklet sınırı bence mt07 dir. Hatta biraz fazla bile. MT07 DEN daha yüksek cc ler bence gereksiz şehir için konuşuyorum.
    SAZMAN bunu beğendi.

  13. #13
    atillatopal9 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Kasım 2014
    Şehir
    İST/SANCAKTEPE
    Motosikleti
    Suzuki V-Strom DL650
    yaşadığınız aksilikler için çok üzgünüm. bende büyük cc motor kullanmama ragmen çok düşük hızlarda kullanırım. Tabi gençlik tutkusu da nadirde olsa kendisini gösteriyor. Söylediklerinizde de çok haklısınız, zaten uzun yola bile giderken 80-90 ile gidiyorken niye 1000cc 600cc alıyoruz onuda anlamıyorum. sanırım bu bizim egomuzu besliyor.
    SAZMAN, blueway2 ve Ezio41 bunu beğendiler.

  14. #14
    bursalıali - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2015
    Şehir
    Bursa Osmangazi
    Motosikleti
    mondial RX3İ EVO-Honda Falcon NX4- FYM 250
    25'hp, 250 CC motosikletimi 0 aldım . Bu gün 29 bin km lere yaklaşıyorum. Bu kilometrenin yarısını şehirler arası yollarda,
    diğer yarısını da Bursa sehir içinde yaptım. Evo mun özelliğidir , Taş çatlasa 150 km yi geçmez. Ben kullanırken 144 km min
    üzerine hiç çıkmadım. Çıkamadım. Lakin bu hız bile bana fazlasıyla yetti. Her ne kadar motosikletim ÇİN MALI nın iyisi olsa da , üreticisi 120 km den sonrasını tavsiye etmiyor. Bu motosikletin projesini çizen mühendisten daha fazla bilecek halim yok. Bu gün 65 yaşımı doldurdum. 66 dan ilk günümdeyim. Belki artık bu saatten sonra bana 100km nın üzeri bile haram deseler
    yeridir. Bütün 2 tekerci kardeşlerime kazasız belasız sürüşler diliyorum. Selamlarla.

  15. #15
    SAZMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Ağustos 2015
    Şehir
    Fethiye
    Motosikleti
    Mondial cub 100. Modelsiz
    Alıntı bursalıali adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    25'hp, 250 CC motosikletimi 0 aldım . Bu gün 29 bin km lere yaklaşıyorum. Bu kilometrenin yarısını şehirler arası yollarda,
    diğer yarısını da Bursa sehir içinde yaptım. Evo mun özelliğidir , Taş çatlasa 150 km yi geçmez. Ben kullanırken 144 km min
    üzerine hiç çıkmadım. Çıkamadım. Lakin bu hız bile bana fazlasıyla yetti. Her ne kadar motosikletim ÇİN MALI nın iyisi olsa da , üreticisi 120 km den sonrasını tavsiye etmiyor. Bu motosikletin projesini çizen mühendisten daha fazla bilecek halim yok. Bu gün 65 yaşımı doldurdum. 66 dan ilk günümdeyim. Belki artık bu saatten sonra bana 100km nın üzeri bile haram deseler
    yeridir. Bütün 2 tekerci kardeşlerime kazasız belasız sürüşler diliyorum. Selamlarla.
    Ömrünüz uzun ve sağlıklı olsun. Bir eğitimde hoca 120 üzeri sürmek intihara meyillilik gibi bir şeydir. Demişti. Sevgiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:05 ----------

    Alıntı atillatopal9 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yaşadığınız aksilikler için çok üzgünüm. bende büyük cc motor kullanmama ragmen çok düşük hızlarda kullanırım. Tabi gençlik tutkusu da nadirde olsa kendisini gösteriyor. Söylediklerinizde de çok haklısınız, zaten uzun yola bile giderken 80-90 ile gidiyorken niye 1000cc 600cc alıyoruz onuda anlamıyorum. sanırım bu bizim egomuzu besliyor.
    Bir başka açı ; radar cezası. Arabadan daha düşük hız sınırı var ve daha çok ödüyoruz. O ceza parası ile benim cub motordan alırsın mesela.
    Sevgiler.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 13:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------

    Alıntı Huseyin9595 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Belli bir kısma katılıyorum o kısım kesinlikle riskli ve tehlikeli motosiklet... Sadece diğer araçlar var diye söylemiyorum.

    Önümüze hayvan çıksa yerdeyiz, kamyondan yola taş felan düşse yerdeyiz virajda yağ olsa yerdeyiz bunun gibi yüzlerce fazla olay var.

    Hız olayı bence bunlardan daha düşük risk kendini bilen insanlar için ben düşük cc de kullandım yüksek cc de kullandım.
    Düşük cc ler bence daha tehlikeli hem otoyol gibi yerlerde gerekli hızlara çıkamadığı için bilakis sollamalarda da tehlikeli oluyor.
    En büyük risk bence kaçış yapamamak bazen şeridimize dalanlar oluyor arkadan çok hızlı gelenler oluyor pat diye kaçabiliyosun.

    Tabi ki çok yüksek cc den bahsetmiyorum. Ben en güçlü kendi motorum olarak mt07 kullandım. Kullanılabilecek en güçlü motosiklet sınırı bence mt07 dir. Hatta biraz fazla bile. MT07 DEN daha yüksek cc ler bence gereksiz şehir için konuşuyorum.
    Merhaba, Küçük motor kullanın diye bir tavsiye vermedim. Sadece ihtiyaç fazlası ego tatminlerimizden bahsettim.
    Yollar artık çok hızlı akıyor. Benim Renault 12 bile hızlı yollarda sıkıntı yaşatıyor ki, cub ile hızlı yola çıkmak gereksiz. Zaten o hızla sürekli gitmek titreşim manyağı yapar insanı.
    Şöyle söyleyeyim, burada bir fırın sahibi genç var. Adam Crf 1000 ile dükkana geliyor. Motorun üzerinde toz dahi yok. Evi 4,5 km. Enduro da yapmıyor. Ama adamın parası var takılıyor.
    Bizim böyle bir paramız olmadı hiç. Buna rağmen ihtiyacımıza göre değil egomuza göre motor alıyoruz.
    Benim ihtiyacım şu an saatte 50 km. İş yeri 4 km.

  16. #16
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı SAZMAN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ama bir gerçek var. Pist dışında yollar hep hayati tehlike dolu.
    Ben risksiz yaşamayı seçtim.
    Gerçekten risksiz yaşamanın yolu arabadir. Etrafınızda hesabı yapılmış bir çelik kafes ve sürüyle hava yastığı.

    Şahıs ve kullanılan motosiklet kaynaklı kaza madalyonun sadece bir yönü. Diğer yönü de yoldaki diğerleri kaynaklı kazalar. Bu durumda motosiklet yerine araba içinde olmak büyük avantaj.

    Bir de yüksek hacim = zevk. Sadece güç değil, süspansiyon ve fren gibi motosiklet kullanma zevkine önemli katkıda bulunan kaliteli parçalar da malesef çoğunlukla yüksek cc motosikletlerle birlikte geliyor...

  17. #17
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Üstatlar bana kızmayın ama trafikte, bilhassa İstanbul trafiğinde ben de yavaş gitmekten, hızlanamamaktan, tehlike anında hemen kaçamamaktan korkuyorum. Gerçi hız algısı da kişiden kişiye, kullanılan motora alışmaktan alışamamaya değişiyor, belki benim için yüksek sürat bir başkası için çok çok yavaş olabilir. Konu sahibi arkadaşın kazaları için de geçmiş olsun diliyorum.

    Geçen gün ustama 50 küsür yaşlarında ve bir 250 cc atv süren biri geldi, onunla muhabbet ettik. 37 senedir motor sürüyormuş, onun da kazaları olmuş. Motor işini çan eğrisine benzettiğini anlattı; yani düşük cc başlarsın, zamanla yükseltirsin, doruğa ulaşırsın, başına bir iş gelir ya da tadacağın zevki tadar sonra durulursun ve tekrardan cc küçültmeye başlarsın. Adam kullandığı yüksek cc makineleri sıraladı, şimdi de taş çatlasa 60-70 giden bir atv.de son tercihini kullanmaktaymış.

  18. #18
    Metela - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Ağustos 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 900 2019
    Ne hissettin ne karar verdiysen bence en doğrusu, eğer ki motordan hızdan zevk alıyorsan risk yükselir bunu kabul edeceksin, düşük hız riski azaltır ama asla risk bitmez bunu da kabul etmelisin. Bunlar sana rahatsızlık veriyorsa da yapmamalısın.

    Motor tehlikeli düşüncesine kesinlikle katılmıyorum, neden dersen, bisiklet de tehlikeli, şu elektrikli mini scooterlar da ya da tekne de, yerine göre yolda yürümek veyahut araba kullanmak da, daha da komik gibi görünen bir şey deyim, istanbul'da yaşıyorum, evde ya da bir binanın içinde de olmak da tehlikeli çünkü saatli bomba gibi depremi bekliyoruz.

    Önemli olan sizi korkutan riskten sakınmak, bilinçsiz korku tehlikelidir, ancak sakınma amaçlı yaşanan korku hem deneyimle oluşmuştur hem de risklere karşı refleks geliştirir, mesela bugün bir arkadaş kask kamerası konusunda bir kaç video paylaşmıştı, kamerası güzel ama yaptığı hız şehir içinde aşırıydı, hız ve motosiklet elinizde olmayan sebeplerin olduğu bir ortamda büyük risktir ama pistte ise zaten elinizde olmayan sebeplerin azaltılmış olduğu bir ortamdır, burada riski almak sizin kontrolünüzde olur genelde, kıyafetiniz fuldur, alan geniştir, etrafta sizi riske sokacak insan, hayvan ve araç bulunmaz, ama arkadaşın şehir içinde yaptığı ise piyangodur, binlerce yüzbinlerce örnek var, o arkadaştan kat ve kat usta kullanıcılar ölüyor neden çünkü riskleri ya görmüyor ya da zamanla risk körü oluyorlar.

    Hepimiz biliyoruz ve defalarca dedik, kendimize güvenimiz motorda yükseldikçe risk artıyor, tabi bilinç azalırsa, bilinçli iseniz paranızı biriktirir ya da zenginseniz gider piste hız yaparsınız. Bu yeteneğinizi şehir içinde ya da yaşadığımız yollarda kullanmazsınız. Büyük şehir kasaba vs. fark etmez hepimiz aracız, kurallar neden var kaza riskini azaltmak için, hız yapmak ya da teker gibi şeyleri yapmak kuralları çiğnemek ve riski arttırmaktır.

    Ben de bazen gaz açmıyor muyum risk almıyor muyum, alıyorum maalesef ama artık ya şuradan biri çıkarsa, ya şu araç üstüme kırarsa diye riski gördüğüm anda tekrar aklımı sıfırlıyorum, bu yolda sürekli olan bir durum. Trafik affetmez, kendinizi asla usta hissetmeyin, karşınıza ne çıkacağı hiç belli olmuyor, bazen kendi kendinizin düşmanı bile olabiliyoruz.

    Motor değil sürücüleri tehlikedir..

  19. #19
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    05 Kasım 2015
    Şehir
    Amerika
    Motosikleti
    SD 1290R
    Alıntı tommygun adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Geçen gün ustama 50 küsür yaşlarında ve bir 250 cc atv süren biri geldi, onunla muhabbet ettik. 37 senedir motor sürüyormuş, onun da kazaları olmuş. Motor işini çan eğrisine benzettiğini anlattı; yani düşük cc başlarsın, zamanla yükseltirsin, doruğa ulaşırsın, başına bir iş gelir ya da tadacağın zevki tadar sonra durulursun ve tekrardan cc küçültmeye başlarsın. Adam kullandığı yüksek cc makineleri sıraladı, şimdi de taş çatlasa 60-70 giden bir atv.de son tercihini kullanmaktaymış.
    ATV motosikletten ziyade golf arabasina benzeyen bir sey... Sanki amca motosikleti tumden birakmis.

  20. #20
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Er6F 2008
    Alıntı hasmet adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ATV motosikletten ziyade golf arabasina benzeyen bir sey... Sanki amca motosikleti tumden birakmis.
    Gibi gibi..Atv öncesi Burgman 400, sonrasında X-Max 250 ve en sonunda atv. Tersine evrim geçirmiş aga son yıllarda. Muhtemelen atv sonrası da bisiklet,kaykay ve yürümek olarak güncellenecek.


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)