Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Zincir Yağları ( Yaz - Kış )

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    22 Ağustos 2020
    Şehir
    Manisa, İzmir
    Motosikleti
    ...........!
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirin bakımlı olsada ömrü nedir ki ?
    eğer üreticinin dediği birşeyse amenna. ama bunu sattığı ürünün bi köşesinde yazması lazım değil mi?
    yada motosiklet üreticisi mi bunu belirliyor zincirin ömrünü.
    bana kaynak sunarsan değerlendiririm. ama kaynak bilgi yoksa öngörüyle cevaplıyorsan ben de öngörümle zincirin ömrünü tamamladığını düşündüğüm zaman değiştiririm.
    Sen bilirsin dostum. Kolay gelsin.

    Üretici firma neden ömür yazmıyor, çünkü o ömürden önce zincire bir şey olursa mahkemelerle uğraşır. bunun yerine kontrol mekanizmasını yazarlar. bu birçok üründe böyledir. Kaynak istiyorsan da internet parmaklarının ucunda.
    Sen inanmak istediğin şeyi seçmişsin. Gökten zembille yazı da inse seni inandıramam.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Bulut_Motor adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen bilirsin dostum. Kolay gelsin.

    Üretici firma neden ömür yazmıyor, çünkü o ömürden önce zincire bir şey olursa mahkemelerle uğraşır. bunun yerine kontrol mekanizmasını yazarlar. bu birçok üründe böyledir. Kaynak istiyorsan da internet parmaklarının ucunda.
    Sen inanmak istediğin şeyi seçmişsin. Gökten zembille yazı da inse seni inandıramam.
    yoo gökten zembille yazı inerse inanırım tabikide.
    bu arada internette yabancı kaynak ta olsa türkçe kaynak ta olsa otomatik yağlama ile zincirin ömrünün 2 3 katına çıktığını yazıyorlar ve bununla ilgili bi kötü yorum göremedim.
    daha doğrusu bu durumda zincir kopmalarına rastlamadım.
    bence sen araştırmamışsın.
    tarikcapar ve tommygun bunu beğendiler.
    since 1987

  3. #23
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    zincirli motor kullanıp ta sanki şaftlı motor kullanıyormuş rahatlığını her zincirli motor kullanıcı tadmalı :D
    ula ayda 1 zincir yağlayacam diye de onla mı ugrascam. zinciri yağlamak zaten 20 saniye sürüyor. o sistemi kuracagım vakiti bölsem 30 senelik zincir yağlama süremden fazla olur
    mavzer-i bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  4. #24

    Üyelik
    22 Ağustos 2020
    Şehir
    Manisa, İzmir
    Motosikleti
    ...........!
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yoo gökten zembille yazı inerse inanırım tabikide.
    bu arada internette yabancı kaynak ta olsa türkçe kaynak ta olsa otomatik yağlama ile zincirin ömrünün 2 3 katına çıktığını yazıyorlar ve bununla ilgili bi kötü yorum göremedim.
    daha doğrusu bu durumda zincir kopmalarına rastlamadım.
    bence sen araştırmamışsın.
    Sen beni yanlış anladın. Zincir yağlama sistemi güzel birşeye ona lafım yok.
    2 3 katına çıkarıyır diyorsun da reklamlarla gerçekleri karıştırma. Sen tek kullanıcısın motor ustaları 10 larca motordan tecrübe ediniyorlar.

    Demek istediğim tek şey dikkat et 30000 yerine 40000 km yapacağım derken sıkıntı çıkmasın. kendini fazla riske atma. Söylemek istediğim tek şey bu.

  5. #25

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    o zaman ben tavsiye vermiyim ama tecrübemi paylaşıyım.
    otomatik zincir yağlama takıp 90 numara yağla beslediğimden beri
    zincir her zaman temiz ve taze kalıyor
    ömrü 2 belki 3 katına çıkıyor.(25k yı geçmeye başladım zincirim hala dinç duruyor ve hala gerdirme istemedi)
    bu durumda 20 bin km olduğunda zincirimi değiştirmiyorum ve bir okadar daha kullanıyorum ve zincir dişli setine harcayacağım para cebimde kalıyor
    zincirin ömrü bu şartlarda bitene kadar da otomatik sistemine verdiğim parayı kendisi çıkartmış oluyor ve bundan sonrakiler bana kar kalıyor
    motosikletimi 10 bin 20 bin kullanıp satmayacağım için ve yıllarca kullanmayı düşündüğüm için bu sistem benim için çok iyi.
    Mavzer-i, https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4 videosundaki kontrolleri yaptığında durum nasıl acep? Samimiyetle merak ediyorum. Ben de zaman zaman bir otomatik yağlayıcı alsam diye kaşınıyorum ama milletin telaffuz ettiği 30 - 40.000km'ler (70.000 diyen vardı @Nikkfurie idi galiba...) bana biraz uçuk geliyor.

    Ekleme: O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------

    Alıntı Gökhan_Aygün adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kalıcılık anlamında ve BENCE sudan da en az etkilenen ürün Ipone Road ( Off Road değil ) ..

    Ben 500 km de bir yağlıyorum, alışkanlık olmuş ama Road'ın daha 500 km sonrası yağsız kaldığını görmedim mesela ..

    Würth Dry Lube aldım mesela bir hevesle ama 300 km sonrası " beni yağla " diyor .. sanırım tekrar kullanmam ..
    Dry Lube yaz 300-400km için iş görür, ama yağışlı havada hemen takırdamaya başlıyor zincir. 1,5 kutu bitirdim (yaz sonu - kış başı), 2. kutunun sonuna gelemedim. Bence çok uygun bir ürün değil - yazın bile kullanmıyorum artık. Kuru veya ıslak farketmeksizin zincir normalden daha sesli çalışıyor bununla, sevemedim.
    Gökhan_Aygün bunu beğendi.

  6. #26
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Mavzer-i, https://www.youtube.com/watch?v=XVcE9VhFVN4 videosundaki kontrolleri yaptığında durum nasıl acep? Samimiyetle merak ediyorum. Ben de zaman zaman bir otomatik yağlayıcı alsam diye kaşınıyorum ama milletin telaffuz ettiği 30 - 40.000km'ler (70.000 diyen vardı @Nikkfurie idi galiba...) bana biraz uçuk geliyor.

    Ekleme: O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:37 ----------



    Dry Lube yaz 300-400km için iş görür, ama yağışlı havada hemen takırdamaya başlıyor zincir. 1,5 kutu bitirdim (yaz sonu - kış başı), 2. kutunun sonuna gelemedim. Bence çok uygun bir ürün değil - yazın bile kullanmıyorum artık. Kuru veya ıslak farketmeksizin zincir normalden daha sesli çalışıyor bununla, sevemedim.
    akşam eve geçince denerim bu videodaki gibi. hatta videoya çekebilirim. özelden numaranı atarsan whatsaptan atarım videoyu sana direkt
    Cyan bunu beğendi.
    since 1987

  7. #27

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akşam eve geçince denerim bu videodaki gibi. hatta videoya çekebilirim. özelden numaranı atarsan whatsaptan atarım videoyu sana direkt
    O kadar zahmet etme, sözün yeter sağolasın

    Gruba paylaşayım dersen youtube'tan falan izlemek isteriz. Bunun 40.000 versiyonunu da merak ederiz. Amme hizmeti olur.
    mavzer-i bunu beğendi.

  8. #28
    mavzer-i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Kasım 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    hypermotard 796 / vulcan s / versys 650
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar zahmet etme, sözün yeter sağolasın

    Gruba paylaşayım dersen youtube'tan falan izlemek isteriz. Bunun 40.000 versiyonunu da merak ederiz. Amme hizmeti olur.
    çok fazla tenkik bilgiye sahip değilim. bana göre iyidir ama teknik olarak zincir belki bitmiştir. ben gene video çekeyim bi şekilde paylaşırım
    since 1987

  9. #29

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı mavzer-i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok fazla tenkik bilgiye sahip değilim. bana göre iyidir ama teknik olarak zincir belki bitmiştir. ben gene video çekeyim bi şekilde paylaşırım
    Dave abi anlatıyor videoda çok net. Bu bu şu şu olmuşsa "yok daha yeni taktım", yok "çok temiz bakıyorum" vb. vb. bahane anlamam, zincirin ölmüştür değiştir diyor...

    Videoda "Her şey mükemmel ise 42.000km belki gider, ama normal bir kullanım / bakım ile çoğunlukla 13.000km civarı değişim ihtiyacı olur" diyor. Biz ortalamasını alsak 27.500km falan çıkıyor. Bu bile fazla. Ben genelde 20.000 civarı değişim ihtiyacı duyuyorum...

  10. #30

    Üyelik
    23 Haziran 2020
    Motosikleti
    T7
    Öğretmene bir şey öğretmek haddim değil ama gerek internet üzerindeki açık kaynaklardan okuduğum gerekse daha önce takip ettiğim tartışmalardan elde ettiğim kanaati paylaşayım;
    1. Zincir yağı zincirin hareketinin dişli/zincir ikilisi üzerinde sürtünme nedeniyle oluşan aşınma ve ısınma etkisini azaltır.
    2. Zincirdeki roller adı verilen pimlerin üzerindeki fabrikasyon yağının ve çalışma odacığının sızdırmazlığını sağlayarak O-ring,Z-ring veya X ringlerin çevresel koşullar nedeniyle özelliğinin yitirilmesini engeller.
    3. Zinciri korozyondan korur.
    4. Motor yağında olduğu gibi devirdaim söz konusu olmadığından yani akışkanlık gerektirmediğinden akışkanlığı yaz veya kış olarak ayırt etmek anlamlı bir fark yaratmaz.

    Kış koşullarının farklı bir zincir yağı gerektirmesi için bu koşulların yağ,zincir veya dişli mekanizmalarının malzeme yapısında çok ciddi farklılıklar oluşturması gerekir. Böyle koşullar oluştuğunda ise motosiklet kullanmamanızı tavsiye ederim.Burada yağın yapışkanlığı ve suya dayanıklılığı daha önemli görünüyor. Kullanacağınız ortalama zincir yağları, yağmurlu sürüşün hemen sonrasında zincirinizi temizleyip yağlayacağınız ana kadar suya dayanıklılık sağlar size. Çamur, kir vb etkilerden çekiniyorsanız zincirinizi daha sık kontrol edin ve her yağmurdan veya kötü koşullardaki sürüşten sonra iyice kurulayıp km beklemeden tekrar yağlayın. Daha da rahat etsin içim diyorsanız motulun off road koşullar için ürettiği bir zincir yağı mevcut idi, onu deneyebilirsiniz.Ben kullanmadım ama daha sık yağlamanızı gerektirebilir çünkü yapışkanlığı daha düşük, kir toprak çamur vs'nin zincire yapışmasının off road koşullarında daha fazla olması nedeniyle. Daha rahat etmek isterseniz ve bütçeniz uygunsa scott-oiler uygulayabilirsiniz motosikletinize. O da olmadıysa Koçtaş'tan aldığım zincir yağını üzerine "Kış Koşulları İçin Kullanımı Uygundur" yazıp göndereyim size. Yalnız, 200 liranızı alırım Tekeriniz düz bassın
    tarikcapar bunu beğendi.

  11. #31

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı RuzgarAşkı adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öğretmene bir şey öğretmek haddim değil ama gerek internet üzerindeki açık kaynaklardan okuduğum gerekse daha önce takip ettiğim tartışmalardan elde ettiğim kanaati paylaşayım;
    1. Zincir yağı zincirin hareketinin dişli/zincir ikilisi üzerinde sürtünme nedeniyle oluşan aşınma ve ısınma etkisini azaltır.
    2. Zincirdeki roller adı verilen pimlerin üzerindeki fabrikasyon yağının ve çalışma odacığının sızdırmazlığını sağlayarak O-ring,Z-ring veya X ringlerin çevresel koşullar nedeniyle özelliğinin yitirilmesini engeller.
    3. Zinciri korozyondan korur.
    4. Motor yağında olduğu gibi devirdaim söz konusu olmadığından yani akışkanlık gerektirmediğinden akışkanlığı yaz veya kış olarak ayırt etmek anlamlı bir fark yaratmaz.

    Kış koşullarının farklı bir zincir yağı gerektirmesi için bu koşulların yağ,zincir veya dişli mekanizmalarının malzeme yapısında çok ciddi farklılıklar oluşturması gerekir. Böyle koşullar oluştuğunda ise motosiklet kullanmamanızı tavsiye ederim.Burada yağın yapışkanlığı ve suya dayanıklılığı daha önemli görünüyor. Kullanacağınız ortalama zincir yağları, yağmurlu sürüşün hemen sonrasında zincirinizi temizleyip yağlayacağınız ana kadar suya dayanıklılık sağlar size. Çamur, kir vb etkilerden çekiniyorsanız zincirinizi daha sık kontrol edin ve her yağmurdan veya kötü koşullardaki sürüşten sonra iyice kurulayıp km beklemeden tekrar yağlayın. Daha da rahat etsin içim diyorsanız motulun off road koşullar için ürettiği bir zincir yağı mevcut idi, onu deneyebilirsiniz.Ben kullanmadım ama daha sık yağlamanızı gerektirebilir çünkü yapışkanlığı daha düşük, kir toprak çamur vs'nin zincire yapışmasının off road koşullarında daha fazla olması nedeniyle. Daha rahat etmek isterseniz ve bütçeniz uygunsa scott-oiler uygulayabilirsiniz motosikletinize. O da olmadıysa Koçtaş'tan aldığım zincir yağını üzerine "Kış Koşulları İçin Kullanımı Uygundur" yazıp göndereyim size. Yalnız, 200 liranızı alırım Tekeriniz düz bassın
    Çok uzun yazmışınız özet geçeyim: Kışın PTFE tabanlı "kuru" yağlayıcıların kullanımı uygun değildir. Deneyin ve görün...

  12. #32

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Anladığım kadarı ile ya volvoline kullanacağım yada zinciri yapış yapış balçık gibi yapmasına rağmen motul'e geçeceğim tekrar.

  13. #33

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O 30 - 40.000 (hatta 70.000) km'lerden sonra dişlilerin durumunu da görmek isterim doğrusu

    Otomatik yağlama ile önceki zinciri 37.000 km kullandım.

    Zincir değişimi için ustaya giderken öncesinde satın aldığım dişli setini de yanıma almıştım, dişli setini de değiştirecektim.
    Zinciri söküp dişliyi incelediğimizde yeni dişliye göre yarım mm kadar aşındığını gördük ve usta şaşırdı. Dişlileri değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Çünkü çıplak gözle bakıldığında eski dişli ile yeni dişli arasında pek fark görünmüyordu. Biz üst üste koyduk ve farkı gördük. Ben de risk aldım, dişlileri değiştirmedim. Şuan 40.000 km'de olan orijinal dişli ile devam ediyorum.

    Bu sefer zincirin daha kolay bozulacağının farkındayım. Varsın 20.000 km'de değiştireyim, baklasına para mı saydım (Geçen sene 250 TL'ye aldığım CZ marka zinciri taktırdım)
    tommygun bunu beğendi.

  14. #34
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Ogretmen adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladığım kadarı ile ya volvoline kullanacağım yada zinciri yapış yapış balçık gibi yapmasına rağmen motul'e geçeceğim tekrar.
    "Yapış yapış" en çok kullandığın ikileme sanırım üşenmedim eski mesaşlarına baktım 1 yıldır "zincir" ve "yapış yapış"tan başka derdin yokmuş

    Benim nacizhane fikrim siz scoter a geri dönün, uğraşmayın bu işlerle, size göre değil zincirdi bakımıydı.. Stres yapar erken yaşlanırsınız yapış yapış zincirlerle...Yada paraya kıyın şaftlı motora geçin sizde rahatlayın şu zincir ve yağ mevzusu da rahatlasın...
    berk_cglr bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  15. #35

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Zincir yapış yapış oluyorsa çok fazla zincir yağı kullanıyorsunuzdur. Bir 400ml Motul kutusu rahat 25-30 zincir yağlama gidiyor olmalı. 8-10 seferde falan bitiriyorsanız çok kullanıyorsunuz demektir...
    berk_cglr bunu beğendi.

  16. #36
    berk_cglr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2009
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ducati m696 - yzf R 25 abs
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Zincir yapış yapış oluyorsa çok fazla zincir yağı kullanıyorsunuzdur. Bir 400ml Motul kutusu rahat 25-30 zincir yağlama gidiyor olmalı. 8-10 seferde falan bitiriyorsanız çok kullanıyorsunuz demektir...
    ben motul c5 pastayla neredeyse 1 yıl yağladım hala yarım kutu vardı içinde arkadaşa verdim rahat 15 16 kere ben kullandım

  17. #37

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Alıntı yokon adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Otomatik yağlama ile önceki zinciri 37.000 km kullandım.

    Zincir değişimi için ustaya giderken öncesinde satın aldığım dişli setini de yanıma almıştım, dişli setini de değiştirecektim.
    Zinciri söküp dişliyi incelediğimizde yeni dişliye göre yarım mm kadar aşındığını gördük ve usta şaşırdı. Dişlileri değiştirmeye gerek olmadığını söyledi. Çünkü çıplak gözle bakıldığında eski dişli ile yeni dişli arasında pek fark görünmüyordu. Biz üst üste koyduk ve farkı gördük. Ben de risk aldım, dişlileri değiştirmedim. Şuan 40.000 km'de olan orijinal dişli ile devam ediyorum.

    Bu sefer zincirin daha kolay bozulacağının farkındayım. Varsın 20.000 km'de değiştireyim, baklasına para mı saydım (Geçen sene 250 TL'ye aldığım CZ marka zinciri taktırdım)
    Doğrudur, dişlide aşınma varsa yeni takılan zincir de daha hızlı aşınır, bunun da (100.000km gibi) uzun vadede %10 ek maliyeti olacaktır en fazla.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 15:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:58 ----------

    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Doğrudur, dişlide aşınma varsa yeni takılan zincir de daha hızlı aşınır, bunun da (100.000km gibi) uzun vadede %10 ek maliyeti olacaktır en fazla.
    150.000'de eşitleniyor gibi; 150.000km sonra takım olarak değiştirme ile iki zincirde bir dişli değiştirmeme arasında sonuncu aleyhinde %2 civarı bir maliyet farkı oluyor.

    Ana fikir: Takım olarak zamanında değiştirmek uzun vadede her zaman daha az maliyet çıkarıyor...

    (Hesap şöyle yapıldı; zincir+dişli takım 1.000TL, sadece zincir 700TL, takım olarak her 30.0000'de bir değiştirildi, iki dişli bir takım değişirken takım için 30.000km, sadece dişli değiştirince 20.000km ömür verildi...)

  18. #38

    Üyelik
    11 Eylül 2016
    Motosikleti
    Lifan Traveller 150 - Xmax 250 - NC 750 X DCT
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    "Yapış yapış" en çok kullandığın ikileme sanırım üşenmedim eski mesaşlarına baktım 1 yıldır "zincir" ve "yapış yapış"tan başka derdin yokmuş

    Benim nacizhane fikrim siz scoter a geri dönün, uğraşmayın bu işlerle, size göre değil zincirdi bakımıydı.. Stres yapar erken yaşlanırsınız yapış yapış zincirlerle...Yada paraya kıyın şaftlı motora geçin sizde rahatlayın şu zincir ve yağ mevzusu da rahatlasın...
    Kimisi forumları bilgi almak için kullanır ( benim gibi ) gerekirse 10 kerede sorarım 20 kerede sorarım. Bundan 3 4 ay sonra bir daha konu açıp yine sorup güncel bilgileri alacağım.

    Kimisi ise forumları sadece milleti trollemek, dalga geçmek, alay etmek, laf atmak vs gibi işler için kullanır. Çünkü başka işleri yoktur. Oysa ki çok kolaydı ( şu zinciri kullandım iyiydi bu zincir kötü gibi yorum yapabilmek ) Ama daha zor olanı seçip bir insan ile dalga geçmeyi seçmek ... Size tavsiyem ... Neyse tavsiye falan vermiyorum.

  19. #39
    emrello - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    TA '07 (Anya)
    Önceki motorum olan Transalp'te feci şekilde takıktım bu zincir yağı konusuna. Bayağı para akıttım bir sürü marka denedim. Transalp'in kullanım kılavuzunda yazan "90 numara yağ kullanın, sprey yağ kullanmayın" ibaresini hiç sallamadım. Sonunda, ilk zincirim bollaşıp 19 binde çöp oldu. Zinciri ve dişlileri değiştirip, 90 numara yağa döndüm ve 45K'da motoru sattığımda daha hiç gerdirmemiştim. Sonraki motorumda da hâlâ 90 numara yağ kullanıyorum. Hiç sorun yaşamadım. Sprey yağlar toz topluyor, zinciri daha fazla yıpratıyor ve temizlik için kullandığımız malzemeler o-ringleri bozuyor. Yine de karar sizin.
    tommygun bunu beğendi.

  20. #40

    Üyelik
    02 Mayıs 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ana fikir: Takım olarak zamanında değiştirmek uzun vadede her zaman daha az maliyet çıkarıyor...

    (Hesap şöyle yapıldı; zincir+dişli takım 1.000TL, sadece zincir 700TL, takım olarak her 30.0000'de bir değiştirildi, iki dişli bir takım değişirken takım için 30.000km, sadece dişli değiştirince 20.000km ömür verildi...)
    Her motosiklette bu hesap tutmayabilir. Zincir fiyatı 700 Tl olup ön-arka dişli setinin 300 TL'ye alınabildiği durumlarda bu hesap geçerli olur.

    NC kullandığım için onun üzerinden konuşacağım:

    Piyasada en ucuz dişli set 500 TL diyelim. Çok detaylı araştırma yapmadım, geçen sene en ucuz olduğunu görüp satın aldığım Wemoto üzerinden fiyatlar aşağıdadır. Ürün+Vergi+Kargo 500 TL civarı yapıyor.
    https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_rear_-_jt
    https://www.wemoto.com/bikes/honda/nc_750_s/15/picture/sprocket_front_-_jt
    Not: RK marka dişliler de yerli sitelerde hemen hemen aynı fiyatlarda.

    Zinciri de DİD aldığımızı varsayalım. 700-800 TL civarında. Ben de sizin gibi 700 TL olarak hesapladım.

    Sizin hesabınız şu şekildeydi:


    NC için DID zincir kullandığımızda ve dişli setinin 500 TL olduğunu dikkate aldığımızda hesap bu şekilde:


    NC için CZ zincir kullandığımızda ise:




    Yani sizin hesabınıza göre benim tezim %2 zarar ediyor. Fakat NC'nin dişli setinin fiyatını dikkate aldığımızda ben %5 karlı oluyorum. Üstüne DID değil de CZ zincir kullandığımızda kar %18'e çıkıyor.

    Tabi bunlar tamamen tahmin. Gerçekler, yaşayacaklarımız, bize çok daha farklı kar ya da zararlar çıkarabilir.

    Bu arada CZ zincirin 20.000-30.000 km'ler dayanacağı ile ilgili bir iddiam yok. İlk kez satın aldım, deniyorum. Oturduk hesap yapıyoruz işte. İşler bu sıralar biraz sakin
    Cyan bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)