Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Sizce neden olmuştur?

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Merhaba arkadaşlar,

    Agility marka bir scooterim var 17.xxx km de.

    Bu zamana kadar her 2000 bin de bir bakımını yaptırdım. Dün motoru bırakıp bu sabah çalıştırdığım da marş basmadı, marş tuşuna basılı tuttuğumda bir iki kez dönüp sesi kesildi. Bir kaç kez uğraştıktan sonra ayak marşı ile çalıştırdım. Akşam iş çıkışı yine aynısını yapcak mı bilmiyorum ama sizce neden olmuştur?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    05 Ekim 2018
    aküyü kontrol ettin mi?
    eskimis yada taktigin baska birsey aküyü bosaltmis olabilir.
    belki de farini acik unuttun vs...

  3. #3
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Alıntı UzunYolAdami adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    aküyü kontrol ettin mi?
    eskimis yada taktigin baska birsey aküyü bosaltmis olabilir.
    belki de farini acik unuttun vs...
    Far kapalıydı, zaten eski model bir motor anahtarı çıkartınca her şey kapanıyor. Akü'nün neresine nereye bakmam gerekir.

  4. #4
    sey_47 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Mart 2007
    Şehir
    Ege
    Motosikleti
    BWS 100
    akü bitmiştir.
    aküyü bulup, voltmetre ile ölçmen gerekir.
    Muhtemelen akü alü. Şarj ettirip denenebilir. Ama önümüz kış olduğu için kışı atlatamayabilir.
    Özeti: akü değişimi.
    Yasin D bunu beğendi.

  5. #5
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Alıntı sey_47 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    akü bitmiştir.
    aküyü bulup, voltmetre ile ölçmen gerekir.
    Muhtemelen akü alü. Şarj ettirip denenebilir. Ama önümüz kış olduğu için kışı atlatamayabilir.
    Özeti: akü değişimi.
    Teşekkür ederim.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha x max 250 ABS
    Aküler böyle aniden ölüyor artık akü teknolojisi yüzünden sanırım.
    Yani önceden sık sık ölçüp kontrol etseniz bile bir anda tık diye gidebiliyor.
    Yasin D bunu beğendi.

  7. #7
    murattatoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2018
    Şehir
    Gebze
    Motosikleti
    Aprilla RS660
    Duygulandım. Ah gidi benim motorum ah sattım çok pişman oldum ah gitti full ekipmanım 3 tane kameram full ekipmanım ulan ben neden sattım. Bu sattıklarımı arasam aynı paraya geri vermezler mi of of neden sattım ki ben.

    Neyse konumuza gelelim evet %99.99 akü sorunu şarj ettirseniz de kısa sürede boşalır diye düşünüyorum. Sıfır akü almanızı öneririm mevcut kullandığınız akü voltaj değerlerine kaç amper olduğuna boyutuna göre yeni akü alabilirsiniz.
    Yasin D bunu beğendi.

  8. #8
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Cevaplarınız için çok teşekkür ederim, Yine yine masraf

  9. #9
    Ali Mert - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ekim 2019
    Motosikleti
    RS200
    Alıntı murattatoğlu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Duygulandım. Ah gidi benim motorum ah sattım çok pişman oldum ah gitti full ekipmanım 3 tane kameram full ekipmanım ulan ben neden sattım. Bu sattıklarımı arasam aynı paraya geri vermezler mi of of neden sattım ki ben.

    Neyse konumuza gelelim evet %99.99 akü sorunu şarj ettirseniz de kısa sürede boşalır diye düşünüyorum. Sıfır akü almanızı öneririm mevcut kullandığınız akü voltaj değerlerine kaç amper olduğuna boyutuna göre yeni akü alabilirsiniz.
    Motoru satsam ekipmanları satmam. Ya satılmayacak ya da ölücülere gidecek. Hiç değilse motosiklet ceketini giyerim kışın. Eldivenler de gayet rahat. Motosiklet ekipmanıyla otobüse binerim utanmam. Kameralar da işe yarar, geniş açılı çekim falan yapmak için. Neyse üzülme, alınır.
    BloodyBaron bunu beğendi.

  10. #10

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Önce kutup başlarının sıkılı olup olmadığını kontrol edin.
    Gevşemiş olabilirler.
    Yasin D bunu beğendi.

  11. #11
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Bir takviye ile çalıştırmayı dene, takviye ile çalışırsa %80 akü öldü %20 şarj etmede sıkıntı var.
    Aküyü Nasıl Ölçeceksiniz ? : Voltmetreniz varsa aküye bağlayın voltajı ölçün 12v civarı gelecektir. Voltmetreyi sökmeden marşa basın ve o esnada (marş düğmesine basılı iken)voltmetreyi okuyun. 9v altına düşüyorsa yada 0 oluyorsa akü ölmüştür.
    Şarj ediyor mu nasıl ölçersiniz? : Motor çalışırken ve akü bağlıyken aküden ölçüm yapın, Voltmetreden bu sefer 14.4v okumanız gerekir. gaz verin ölçümde dalgalanma 0.5v tan fazlaysa ( 14v altına düşüyor yada 15v üstüne çıkıyorsa) şarj etmede probleminiz vardır. Aküden, statöre kadar tüm bağlantılar kontrol edilir. bağlantılarda sorun yoksa statör de kontrol edilmeli. Söylediğim gibi büyük olasılıkla aküyü değiştirmeniz sorunu çözecektir.
    geçmiş olsun
    Yasin D bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  12. #12
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Alıntı tarikcapar adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bir takviye ile çalıştırmayı dene, takviye ile çalışırsa %80 akü öldü %20 şarj etmede sıkıntı var.
    Aküyü Nasıl Ölçeceksiniz ? : Voltmetreniz varsa aküye bağlayın voltajı ölçün 12v civarı gelecektir. Voltmetreyi sökmeden marşa basın ve o esnada (marş düğmesine basılı iken)voltmetreyi okuyun. 9v altına düşüyorsa yada 0 oluyorsa akü ölmüştür.
    Şarj ediyor mu nasıl ölçersiniz? : Motor çalışırken ve akü bağlıyken aküden ölçüm yapın, Voltmetreden bu sefer 14.4v okumanız gerekir. gaz verin ölçümde dalgalanma 0.5v tan fazlaysa ( 14v altına düşüyor yada 15v üstüne çıkıyorsa) şarj etmede probleminiz vardır. Aküden, statöre kadar tüm bağlantılar kontrol edilir. bağlantılarda sorun yoksa statör de kontrol edilmeli. Söylediğim gibi büyük olasılıkla aküyü değiştirmeniz sorunu çözecektir.
    geçmiş olsun
    Voltametrem yok malesef.

    Dün iş çıkışı tek marşta çalıştı,bu sabah yine ayak marşı ile çalıştırdım. Bu durum da takviye yapmama gerek var mıdır?

    Birde akü bitikse de ayak marşı ile ortalama ne kadar süre idare eder beni?

  13. #13

    Üyelik
    19 Ekim 2017
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    F 650 GS (2005)
    Akü miadını doldurdu ise şarjı uzun süre tutamaz.
    Bir kaç saat sonra tekrar boşalmaya başlar.

    Ama ayak marşı sizi zorlamıyorsa, bir kaç ay daha idare edebilirsiniz.
    Yasin D bunu beğendi.

  14. #14
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Alıntı figoksel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Akü miadını doldurdu ise şarjı uzun süre tutamaz.
    Bir kaç saat sonra tekrar boşalmaya başlar.

    Ama ayak marşı sizi zorlamıyorsa, bir kaç ay daha idare edebilirsiniz.
    Ohh, bir kaç ay daha idare ederse süper, maaşı alana kadar ayak marşına devam o zaman cevaplarınız için çok teşekkür ederim.

  15. #15
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Yasin D adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Voltametrem yok malesef.

    Dün iş çıkışı tek marşta çalıştı,bu sabah yine ayak marşı ile çalıştırdım. Bu durum da takviye yapmama gerek var mıdır?

    Birde akü bitikse de ayak marşı ile ortalama ne kadar süre idare eder beni?
    Aküyü üstünden komple söküp alsan, ayak marşı ile yine çalışır... o konuda sıkıntı yok
    Yasin D bunu beğendi.
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...

  16. #16
    BloodyBaron - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Haziran 2020
    Şehir
    Kütahya>Ankara
    Motosikleti
    150 MH DRİFT>CBR500R
    Bence sonsuza kadar ayak marşı bile kullanabilirsiniz.
    Yasin D bunu beğendi.

  17. #17
    Kural [ Z ] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Ocak 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bkz. İmza =>
    Motosikletinizde alarm varsa sigortasını çıkartarak iptal edin, tekrar deneyin. Sorun tekrarlanıyorsa aküyü mutlaka şarj ettirin ki bu şarj 3-4 saat "yavaş şarj"dan az kesinlikle olmasın (bazı akıllı geçinen ustalarımız var da, akü satmak için yarım saat kıytırıktan şarja bağlayıp şarj olmuyor bu deyip akü satmayı pek bir severler). Sonrasında sorun tekrarlanıyorsa rölantide ve 5.000d/dk' da aküye gelen şarj akımını ölçtürün (değer +13,7V ise kabul edilebilir diyebiliriz), bu da normalse ancak akü şarj edilmesine rağmen sorun çıkartmaya devam ediyorsa akünün yükteki voltajı kontrol edilmeli. Bu da normalse tesisatta bir sorun var demektir. Aksi halde zaten sorunu bulmuşsunuzdur.
    Yasin D bunu beğendi.

  18. #18
    Yasin D - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    22" Bajaj NS 200
    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Bu sabah ve akşam iş çıkışı tek marş çalıştı. Acaba farklı bir sorun mu vardı bilmiyorum.

    Motor sıcakken üstüne branda örtüyordum, 2 gündür branda örtmüyorum, bununla bir ilgisi olabilir mi acaba?

  19. #19
    tarikcapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Temmuz 2018
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    Honda CBF 250
    Alıntı Kural [ Z ] adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletinizde alarm varsa sigortasını çıkartarak iptal edin, tekrar deneyin. Sorun tekrarlanıyorsa aküyü mutlaka şarj ettirin ki bu şarj 3-4 saat "yavaş şarj"dan az kesinlikle olmasın (bazı akıllı geçinen ustalarımız var da, akü satmak için yarım saat kıytırıktan şarja bağlayıp şarj olmuyor bu deyip akü satmayı pek bir severler). Sonrasında sorun tekrarlanıyorsa rölantide ve 5.000d/dk' da aküye gelen şarj akımını ölçtürün (değer +13,7V ise kabul edilebilir diyebiliriz), bu da normalse ancak akü şarj edilmesine rağmen sorun çıkartmaya devam ediyorsa akünün yükteki voltajı kontrol edilmeli. Bu da normalse tesisatta bir sorun var demektir. Aksi halde zaten sorunu bulmuşsunuzdur.
    Usta adamın hali bir başka oluyor
    Yalnız ama Kafası Rahat Adam...


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)